Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Human trafficking in Burma and Thailand between 2000 and 2016: a comparative perspective
Večeřová, Monika
Tato práce se zabývá pašováním lidí v Barmě a Thajsku mezi lety 2000 a 2016. V první části se práce soustřeďuje na strukturu předloženého textu, metodologický postup, definování základních pojmů a situaci ochodu s lidmi v Jihovýchodní Asii. Ve druhé části, profil pašování lidí v obou zkoumaných státech je projednaný užitím metody případové studie a porovnáním podobností v pašování lidí v Barmě a Thajsku.
Sexuální zneužívání, jeho zobrazení v LPDM a potenciální využití ve školní praxi
Šafránková, Lucie ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem magisterské diplomové práce Sexuální zneužívání, jeho zobrazení v LPDM a potenciální využití ve školní praxi je seznámit čtenáře s obecnými informacemi o sexuálním zneužívání dětí, vyvodit obecné principy využívané v umělecké literatuře týkající se tohoto tématu a pokusit se nabídnout konkrétní možnosti práce s těmito texty na hodinách literatury. Práce by měla poukázat na závažnost a důležitost této problematiky, apelovat na včasnou prevenci a seznámení dětí/žáků s problematikou a poskytnout konkrétní materiály a nápady, jak s tímto tématem pracovat. V teoretické části práce se obecně pojednává o tabuizaci, jejích podobách, historických posunech a podobě v současnosti, dále se zde řeší problematika sexuálního zneužívání z hlediska odborné literatury, které nám pak v praktické části pomůže s pochopením a posouzením beletristické literatury. Praktická část se zabývá analýzou beletristických knih, konkrétně knihy Ann Dee Eliss Tohle jsem udělal… a knihy Bryana Talbota Pohádka o zlobivé kryse a jejich didaktickým potenciálem na hodinách literární výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA děti, sexuální zneužívání, tabulace, literatura, didaktická analýza, pachatelé, oběti
Znalosti žáků vybrané střední školy o problematice sexuálně zneužívaného dítěte
Pumprlová, Veronika ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou sexuálně zneužívaného dítěte, která spadá obecně pod syndrom CAN. Tento fenomén zasahuje stále více společnost celého světa, proto je nutné této problematice věnovat vyšší pozornost. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je věnována popsání základních pojmů syndromu CAN, vymezení pojmu sexuální zneužívání, uvedení jeho typických forem, z nich vyplývajících následků a uvedení charakteristik oběti a pachatele. Dále se teoretická část zabývá diagnostikou, následnou terapií a samozřejmě prevencí. Zvláštní část teoretické části patří dětskému krizovému centru a lince důvěry, které pomáhají postiženým dětem a bojují proti této problematice. Součástí těchto kapitol jsou také statistiky z předešlého roku uvedené na webové stránce dětského krizového centra. Hlavním cílem praktické části práce je zjistit jaké je povědomí žáků vybrané střední školy o sexuálním zneužívání dítěte. Vybranou školou bylo všeobecné osmileté Gymnázium Františka Palackého v Neratovicích. Zde byl prováděn u žáků druhého stupně kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření v elektronické podobě, ze kterého vzešly výsledky uvedené právě v praktické části. Na základě těchto výsledků bylo zpracováno zhodnocení a případná doporučení. KLÍČOVÁ SLOVA...
Problematika obchodu s dětmi
MAŘÍKOVÁ, Miroslava
Obchod s dětmi je jednou z forem komerčního sexuálního zneužívání dětí, který se týká dětí každého věku a jako hlavní problematiku vnímám dětskou práci, sexuální zneužívání, dětskou prostituci a pornografii. Obchod s dětmi je evidentně nejvíce rozšířen v Africe, ale může se objevit i v České republice. Tato problematika se děje velmi skrytě a utajeně, často do ni bývají zapleteni samotní celníci, doktoři nebo řidiči nákladních automobilů. Obchod s dětmi patří mezi nejvýnosnější typy mezinárodních zločinů. Také samotní rodiče jsou do obchodu s dětmi někdy zapleteni. Jsou to rodiče, kteří obcházejí adopční řízení a jsou zoufalí a hledají jakýkoliv způsob, jak by dítě získali. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část pojednává o základní celosvětové charakteristice obchodu s dětmi a jeho různých příčinách či důvodech obchodu. Dále zde popisuji různé vážné problémy, které jsou spojeny s obchodem s dětmi. Také zde naleznete vybrané organizace, které se obchodem zabývají a bojují proti němu. Teoretickou část zakončuji surogátním mateřstvím, které je stále rozšířenější. Druhá část práce je tvořena z praktické části. Tuto část jsem vypracovala v rámci kvalitativního výzkumu a dotazování tvoří polostrukturovaný rozhovor, který byl uskutečněn s pěti dětmi. Komunikační partneři byli vybráni ze sportovního oddílu. Po teoretickém popisu vybrané strategie, metodiky a techniky následuje popis výběrového vzorku a samotný výzkum. Hlavním cílem je zmapovat vnímavost dětí, co se týká rizik na internetu. Výzkumná otázka je zaměřena na samotné vnímání dětí a rizik spojených se sociálními sítěmi. Práce by měla vést k poskytnutí srozumitelných informací o obchodu s dětmi a to hlavně o jeho následcích. Bakalářská práce by mohla napomoci společnosti, aby se lépe orientovali v celosvětové problematice obchodu s dětmi. Práci bude možné využít i v rámci prevence komerčního sexuálního zneužívání dětí pro rodiče.
Problematika sexuální výchovy v předškolním věku dítěte
ČECHOVÁ, Jana
Bakalářská práce "Problematika sexuální výchovy v předškolním věku dítěte" se zabývá významem sexuální výchovy v preprimárním vzdělávání a poukazuje na případná rizika, která mohou nastat při opomíjení této složky v edukaci předškolního dítěte. Teoretická část se zabývá vývojem lidské sexuality a zaměřuje se na možnou realizaci sexuální výchovy v mateřské škole. V praktické části jsou interpretovány výsledky kvantitativního výzkumu. Bylo zvoleno dotazníkové šetření a respondenty byli pedagogové mateřských škol. Cílem bylo zjistit, jaký je postoj pedagogů k sexuální výchově, jakým způsobem ji v mateřské škole realizují. Praktická část obsahuje též vytvořený návrh vzdělávacího projektu, který může mít širší uplatnitelnost v praxi mateřských škol.
Znalost žáků druhého stupně vybrané základní školy o týrání dětí
Čechová, Adéla ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce s názvem Znalost žáků druhého stupně vybrané základní školy o týrání dětí je členěná do dvou částí. Teoretická část práce pojednává v jedné hlavní kapitole o jednotlivých formách syndromu CAN, jejich podobách a důsledcích. U každé formy je zmíněno také chování dětí, které jsou obětí dané formy násilí. Práce dále shrnuje vývoj pojmu syndrom CAN a možné příčiny, které vedou k týrání. Jsou zde obsaženy informace týkající se dokumentů práv dítěte a prevence týrání. Závěr teoretické části práce je věnován orgánům sociálně-právní ochrany dětí. Praktická část práce je zpracována formou výzkumného šetření, které je zaměřeno kvantitativně. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké znalosti mají žáci druhého stupně vybrané základní školy o fyzickém a psychickém týrání. Pomocí dotazníkového šetření a následné komparace dat bylo zjištěno, že žáci mají vyrovnané znalosti z oblasti fyzického a psychického týrání. Dále bylo prokázáno, že žáci mají i osobní zkušenosti s fyzickým a psychickým týráním, a také s trestáním. Žáci jsou trestáni především za drzé chování a odmlouvání, kdy nejčastějším vykonavatelem trestů je matka. Nejhojněji jsou žáci trestáni zákazem používání počítače a mobilu. V závěru praktické části byla provedena analýza ŠVP a následně navržena ukázka vyučovací hodiny věnována...
Osobní pohled dítěte na prožité sexuální zneužívání a jeho sociální dopad- rozbor monografie
LENDLEROVÁ, Denisa
Diplomová práce s názvem "Osobní pohled dítěte na prožité sexuální zneužívání a jeho sociální dopad," je výzkumná práce, zabývající se rozborem monografie "Hry na pavoučka" od Zuzany S. Hlavním cílem práce je zjistit, jaký sociální dopad mělo sexuální zneužívání na autorčin život. Výzkum byl uskutečněn jako kvalitativní šetření, a to na základě zakotvené teorie za použití rozboru monografie jako techniky sběru dat. Byla využita intenzivní metoda studia jednotlivého případu. Výsledky šetření ukázaly, že sexuální zneužívání mělo vliv na všechny aspekty života autorky. Nejvíce sexuální zneužívání ovlivnilo autorčiny partnerské vztahy, dále vztahy v primární rodině, zdravotní stav autorky, autorčino sebepojetí a sexualitu. Práce by mohla být přínosem pro laickou veřejnost, zajímající se o danou problematiku, protože poskytuje teoretické základy a odkazuje na přímý zdroj. Dále je přínos viděn v možnosti na základě této práce udělat rozsáhlejší výzkumné šetření, které by se zabývalo ověřováním vzniklých teoretických tvrzení. A jistým přínosem by mohla být i pro pracovníky v pomáhajících profesích,jako pomoc při porozumění obětem sexuálního zneužívání.
Problematika sexuálního zneužívání dětí ve věku od 3 do 9 let v Dětském krizovém centru z. ú., Praha
Zíková, Markéta ; Poláčková, Jana (vedoucí práce) ; Chittussiová, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice sexuálního zneužívání dětí ve věku 3 až 9 let. Cílem teoretické části je sdělit čtenáři základní informace o sexuálním zneužívání. V práci jsou popsány jednotlivé formy sexuálního zneužívání. Pozornost je věnovaná obětem i pachatelům. Práce si všímá i následků sexuálního zneužívání, které si dítě nese po zbytek života. Důraz je kladen též na prevenci tohoto patologického jevu a organizace na, které se lze obrátit. Praktická část obsahuje kvalitativní a kvantitativní výzkum. Cílem je čtenáři přiblížit na skutečných příbězích dětí, jak závažné je sexuální zneužívání. Dotazníkové šetření mělo zjistit, zda rodiče mají informace o sexuálním zneužívání a jestli se svými dětmi hovoří o sexuálních tématech. Součástí práce jsou statistické údaje Dětského krizového centra, ze kterých je patrné, v jaké míře je sexuální zneužívání rozšířené.
Možnosti prevence sexuálního zneužívání u dětí mladšího školního věku pomocí příběhu
Stoilovová, Mariana ; Kodymová, Pavla (oponent) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Téma: Možnosti prevence sexuálního zneužívání u dětí mladšího školního věku pomocí příběhu Abstrakt Rigorózní práce se zabývá primární prevencí sexuálního zneužívání dětí mladšího školního věku (6-9 let) pomocí příběhu. V první kapitole zmiňuji kulturně-historický kontext, dále rozpracovávám teoretická východiska (syndrom CAN, sexuální zneužívání, mladší školní věk, primární prevence, práce s příběhem) a další témata s konceptem spojená. Výzkumná sonda, která tvoří empirickou část práce, se snaží ověřit účinnost preventivní příručky, kterou jsem pro tuto práci vytvořila. Příručka je interaktivním návodem prevence sexuálního zneužívání dětí mladšího školního věku a příběh v ní obsažený je koncipován tak, aby pomohl dětem i rodičům osvojit si informace a kompetence, které by mohly snížit riziko sexuálního zneužití. Řízený interaktivní dialog, ke kterému příručka svou formou vybízí, má v konečném důsledku za cíl posílit důvěru mezi rodičem a dítětem, zlepšit jejich vzájemnou komunikaci a započít nekončící dialog. Klíčová slova: primární prevence, sexuální zneužívání, práce s příběhem, mladší školní věk, syndrom CAN, trauma, sexuální výchova, mezery v rolích, prevence sociálně patologických jevů ve společnosti, vývojové potřeby

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.