Název:
Znalost žáků druhého stupně vybrané základní školy o týrání dětí
Překlad názvu:
Second Grade Elementary School Students'Knowledge about Children Abuse
Autoři:
Čechová, Adéla ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce s názvem Znalost žáků druhého stupně vybrané základní školy o týrání dětí je členěná do dvou částí. Teoretická část práce pojednává v jedné hlavní kapitole o jednotlivých formách syndromu CAN, jejich podobách a důsledcích. U každé formy je zmíněno také chování dětí, které jsou obětí dané formy násilí. Práce dále shrnuje vývoj pojmu syndrom CAN a možné příčiny, které vedou k týrání. Jsou zde obsaženy informace týkající se dokumentů práv dítěte a prevence týrání. Závěr teoretické části práce je věnován orgánům sociálně-právní ochrany dětí. Praktická část práce je zpracována formou výzkumného šetření, které je zaměřeno kvantitativně. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké znalosti mají žáci druhého stupně vybrané základní školy o fyzickém a psychickém týrání. Pomocí dotazníkového šetření a následné komparace dat bylo zjištěno, že žáci mají vyrovnané znalosti z oblasti fyzického a psychického týrání. Dále bylo prokázáno, že žáci mají i osobní zkušenosti s fyzickým a psychickým týráním, a také s trestáním. Žáci jsou trestáni především za drzé chování a odmlouvání, kdy nejčastějším vykonavatelem trestů je matka. Nejhojněji jsou žáci trestáni zákazem používání počítače a mobilu. V závěru praktické části byla provedena analýza ŠVP a následně navržena ukázka vyučovací hodiny věnována...The thesis called Second Grade Elementary School Students' Knowledge about Children Abuse is divided into two parts. The theoretical part, which consists of one main chapter, deals with the forms of Child Abuse and Neglect (CAN) syndrome, its manifestations and consequences. Each of the forms listed is supplemented by a typical behaviour of the children who have been victims of CAN. The thesis also summarizes the development of CAN syndrome term and possible causes of abuse. The thesis includes information on basic children rights and abuse prevention. The final part of the thesis emphasizes authorities responsible for safeguarding children. The practical part of the thesis contains research results. The objective of this part was to find out the depth of the lower secondary pupils' knowledge on physical and psychological abuse. The research suggests that the pupils were equally aware of physical and psychological abuse. The method used for the research was a questionnaire followed by data comparison. Furthermore, the research has observed that the pupils have personal experience with physical and psychological abuse and punishment. Pupils are punished primarily by their mothers for insolence and back talking. The most frequent kind of punishment is that the children are forbidden the use a PC or...
Klíčová slova:
děti; sexuální zneužívání; syndrom CAN; týrání; zanedbávání; abuse; CAN syndrome; children; neglecting; sexual abuse