Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktické hry ve výuce výchovy ke zdraví
Pumprlová, Veronika ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záhořová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zařazování didaktických her do výuky, zde konkrétně do vzdělávacího oboru výchova ke zdraví. Neustále se mluví o reformě českého školství, které by se mělo více začít orientovat na aktivitu žáka než na aktivitu učitele, a tak může být jedním z řešení využívání aktivizačních metod výuky, kam lze zařadit již zmíněné didaktické hry. Teoretická část práce je věnována vymezení pojmu motivace, která je důležitou součástí aktivity žáka ve škole, a jejími druhy. Dále čtenáři přiblíží vymezení pojmu výukové metody a jejich základní rozdělení, na které volně navazuje popis aktivizujících výukových metod, jejich členění a uvedení výhod a nevýhod jejich užití v praxi. Práce se dále dostává konkrétně k didaktickým hrám, kde je detailně popsána jejich metodická příprava, další dělení, ale také zásady použití didaktických her ve výuce. Poslední část teoretické části se věnuje přiblížení vzdělávacího oboru výchovy ke zdraví a její didaktikou v souvislosti s užitím didaktických her ve výuce výchovy ke zdraví. Hlavním cílem praktické části práce je zjistit, co žáci vybrané základní školy považují za didaktickou hru, dále zjistit jejich názor na odehrané hry ve výuce a zda měly vybrané aktivity pro žáky nějaký přínos. Zároveň se praktická část zabývá názorem učitelů vybrané...
Znalosti žáků vybrané střední školy o problematice sexuálně zneužívaného dítěte
Pumprlová, Veronika ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou sexuálně zneužívaného dítěte, která spadá obecně pod syndrom CAN. Tento fenomén zasahuje stále více společnost celého světa, proto je nutné této problematice věnovat vyšší pozornost. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je věnována popsání základních pojmů syndromu CAN, vymezení pojmu sexuální zneužívání, uvedení jeho typických forem, z nich vyplývajících následků a uvedení charakteristik oběti a pachatele. Dále se teoretická část zabývá diagnostikou, následnou terapií a samozřejmě prevencí. Zvláštní část teoretické části patří dětskému krizovému centru a lince důvěry, které pomáhají postiženým dětem a bojují proti této problematice. Součástí těchto kapitol jsou také statistiky z předešlého roku uvedené na webové stránce dětského krizového centra. Hlavním cílem praktické části práce je zjistit jaké je povědomí žáků vybrané střední školy o sexuálním zneužívání dítěte. Vybranou školou bylo všeobecné osmileté Gymnázium Františka Palackého v Neratovicích. Zde byl prováděn u žáků druhého stupně kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření v elektronické podobě, ze kterého vzešly výsledky uvedené právě v praktické části. Na základě těchto výsledků bylo zpracováno zhodnocení a případná doporučení. KLÍČOVÁ SLOVA...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.