Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sebekoučování-dosahování cílů metodou "malých kroků"
Englertová, Klára ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
1 UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FILOZOFICKÁ FAKULTA KATEDRA PSYCHOLOGIE DIPLOMOVÁ PRÁCE Klára Englertová Sebekoučování - dosahování cílů metodou "malých kroků" Self-coaching - attainment of goals by "small steps" Praha, 2014 Vedoucí práce: doc. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, PhD. 2 ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá metodami dosahování cílů a zvyšování efektivity v rámci odkládaných činností v kontextu psychologie sebeřízení a sebekoučování, a to především u vysokoškolské populace, u níž je udávaná prevalence prokrastinace, tedy chronického odkládání, nejvyšší. Jako možný způsob intervence jsou pak podrobně popisovány různé podoby strategie "malých kroků" či "rychlých výher". V rámci přehledové výzkumné studie je ověřována validita Sebeposuzovací škály prokrastinace za využití popisu různých studijních stylů a jejich rozdělení na strategie s odkladem a bez odkladu. Zároveň jsou také zmapovány techniky, které podle subjektivní výpovědi studentů zvyšují jejich efektivitu. V rámci experimentální studie je pak ověřována metoda "efektivního sprintu", strategie, která má podobu intenzivního a krátkodobého soustředění na činnost směřující k naplnění vytýčeného cíle. Sledovány jsou rozdíly v subjektivně hodnocené míře posunu směrem k cíli a vnímané náročnosti jeho dosažení, a to nejprve u všech a poté konkrétně u těžce...
Časový snímek ředitelky mateřské školy
Rydvalová, Ivana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Závěrečná bakalářská práce s názvem "Časový snímek ředitelky mateřské školy" se zabývá analýzou času ředitelek mateřských škol. Vychází ze základních poznatků řízení času a oblasti sebeřízení. Dále nahlíží na časový snímek jako na jednu z technik, kterou lze úspěšně analyzovat svůj čas. Nedílnou součástí práce je její výzkumná část, která je zaměřena na zjištění skladby a rozsahu jednotlivých činností ředitelky mateřské školy v souvislosti s její funkcí. Tato práce je nabídkou, jak lze vhodnými technikami docílit lepšího hospodaření s časem a najít rovnováhu spokojenosti pracovního a osobního života. KLÍČOVÁ SLOVA: čas, časový snímek, přímá pedagogická činnost, sebeřízení, řízení času, ředitelka mateřské školy
Problematika čerpání dovolené u pedagogických a nepedagogických pracovníků
Šimonová, Hana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou plánování a čerpání dovolené u pedagogických a nepedagogických pracovníků v jednotlivých typech škol a školských zařízení v okrese Havlíčkův Brod zřizovaných obcemi, v návaznosti na platné právní předpisy. Vychází z předpokladu, že čerpání dovolené je plánováno za účelem vyčerpání veškeré dovolené všech pracovníků v daném roce, ve kterém mají na její čerpání nárok. Práce shrnuje důvody, pro které dochází k nevyčerpání dovolené, přináší pohled na soulad s právními předpisy a vyhodnocení, ve kterých součástech škol, a u které kategorie pracovníků jsou největší problémy s čerpáním dovolené a jak to ovlivňuje rozpočet škol. Výsledky výzkumného šetření by se mohly aplikovat při funkčním studiu ředitelů.
Metakognice v kurikulu a její podpora ve vyučování
Lisner, Luboš ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá podporou metakognitivních dovedností žáků ve vyučování. Vychází z právních předpisů, rámcových vzdělávacích programů, specifických koncepcí (zaměřených zejména na rozvoj učení) a ze zásad pro úplné řízení kvality. Přináší specifický model selfmanagementu pro učitele.
Sebeřízení začínající ředitelky v mateřské školy
Vlastníková, Eva ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Název: Sebeřízení začínající ředitelky v mateřské škole Autor: Eva Vlastníková Katedra: Centrum školského managementu Vedoucí práce: Mgr. Irena Lhotková Ph.D. Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sebeřízení začínající ředitelky v mateřské škole, otázkami správného stanovení priorit, uvědomění si vlastních silných a slabých stránek, dostatečného delegování, efektivního řízení času, plánování a možnostmi vzdělávání ředitelů. Cílem této práce je zmapovat a pojmenovat nejčastější problémy v oblasti sebeřízení začínající ředitelky, analyzovat problematiku sebeřízení ředitelek a nastínit optimální možnosti jejich redukce nebo odstranění. V empirické části bakalářské práce je použita metoda výzkumu dotazováním pomocí elektronického dotazníku. Zkoumaným vzorkem bylo 109 ředitelek pražských mateřských škol. Na základě zjištěných výsledků výzkumu byly tři tvrzení potvrzeny a jedno tvrzení bylo částečně vyvráceno. Práce poukazuje na nejčastější problémy v sebeřízení začínající ředitelky mateřské školy - stanovení priorit, jasné stanovení cílů, nedostatky v delegování činností, pravomocí, odpovědnosti a fiktivním řízení času. Z teoretické a empirické části vyplynulo, že cesta k odstranění problémů sebeřízení je v soustavném vzdělávání ředitelek v této oblasti. Klíčová slova: Delegování, mateřská...
Motivace podnikatelů v oblasti jazykového vzdělávání
Křikavová, Zuzana ; MBA, Roman Kožnar, (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na motivaci podnikatelů k podnikání v oblasti jazykového vzdělávání a motivaci v rozvoji podnikatelské činnosti. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy z oboru motivace, podnikání a také pojmy související se sebeřízením podnikatele. V praktické části je proveden výzkum v první řadě formou osobních rozhovorů mezi zakladateli jazykových škol a následně také formou dotazníkového šetření mezi lektory cizích jazyků podnikajících na základě živnostenského oprávnění. Na základě výzkumů je proveden sběr dat, jehož analýza vede k vyhodnocení motivace podnikatelů a jejího porovnání mezi nimi. Závěr práce obsahuje vlastní návrhy řešení, které povedou ke zvýšení motivace v podnikatelské činnosti.
"Aplikace 7 návyků od Stephena Coveyho v praxi ve firmě Green Ways".
Belan, Vladimír ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Jiří (oponent)
Podnětem k sepsání diplomové práce byla snaha použití toho, co se píše v knize "7 návyků skutečně efektivních lidí" od Stephena Coveyho, v praxi v české společnosti Green Ways. Jako metoda výzkumu byl vybrán experiment. Cílem diplomové práce bylo ověření hypotézy, kdy určitý objem konkrétních (ne)pracovních činností skrytých pod 7 obecně pojatými návyky měl vést k lepším pracovním výsledkům v konkrétním množství. Pokusný stimul v podobě (ne)pracovních činností působil na experimentální skupinu (10 pracovníků firmy Green Ways) a na kontrolní skupinu nikoliv (dalších 10 pracovníků firmy Green Ways). Výzkum trval 9 týdnů, od 2.9. do 3.11.2013. Závěrem bylo zjištění, že hypotéza nebyla potvrzena. Onen určitý objem práce nevedl k předpokládaným pracovním výsledkům (kvantitativní resultáty). Vedlejším efektem výzkumu pro členy experimentální skupiny byla různá zjištění týkající se (ne)pracovních záležitostí (kvalitativní výsledky výzkumu).
Kreativita a inovace v sebepoznání a sebeřízení
Mazaeva, Olesya ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Rohlíková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sebepoznání a sebeřízení, jejich kreativními metodami a nástroji. Cílem práce je znázornit či vyjádřit důležitost poznání sebe sama a ukázat důležitou roli selfmanagementu v každodenním životě lidí. Zároveň jsou uvedeny a popsány různé praktické nástroje a metody, které mohou přispět k vyššímu výkonu a úspěchu jedince. První část práce obsahuje teoretické poznatky o kreativitě a inovacích, sebepoznání a sebeřízení, stanovení efektivních cílů, velký prostor je věnován jednotlivým nástrojům a metodám, které mohou přispět ke zlepšení lidského výkonu a sebezdokonalování. Praktická část bakalářské práce navazuje na vypracovanou teoretickou část a je založena na výzkumu, jehož cílem je zjistit, zda se studenti vysokých škol zabývají sebepoznáním a sebeřízením; a v případě, že ano, v jaké míře využívají jejich jednotlivé nástroje a metody. Po následující interpretaci výsledků průzkumu jsou formulovány vhodné návrhy a doporučení.
Duševní hygiena v manažerské praxi
Blažková, Martina ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Bednarčík, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku duševní hygieny v současné manažerské praxi. Teoretická část odkrývá čtenářům pro bližší poznání základní pojmy a východiska tohoto tématu. Zabývá se postupně rolí duševní hygieny v životě jedince, sebepoznáním a sebeřízením, a v neposlední řadě i manažerskou praxí. Hlavní praktická část pak přináší tři případové studie, týkající se otázky psychohygieny a jejího uplatnění ve světě manažerů. Cílem výzkumu je formou polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vedoucími pracovníky odhalit a přiblížit, do jaké míry aplikují v osobním i pracovním životě techniky duševní hygieny. Po odhalení nedostatků bude snahou nalézt konkrétní rady a doporučení, nutné pro zlepšení některých ze sledovaných oblastí. Závěrem budou jednotliví respondenti vzájemně porovnáváni a analyzováni. Hlavním přínosem této diplomové práce je reálný pohled do života manažerů a odhalení důležitosti či role, kterou psychohygieně přisuzují.
Formování pracovní kariéry
Langerová, Aneta ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Práce (1) poukazuje na některé významné faktory důležité při formování pracovní kariéry, které jsou spojeny s tím, co by člověk sám se sebou mohl dělat (tj. směřují k sebeřízení) a dále (2) popisuje návrh, přípravu a realizaci kurzu počáteční profesní orientace, který je formou sociálně-psychologického výcviku, a který studentům všeobecného gymnázia přibližuje cestu k dobrému startu do života a pracovního procesu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.