| |
| |
|
Analýza chování sportovních klubů: Maximalizují kluby výnosy z prodeje vstupenek?
Miškovský, Karel ; Janíčko, Martin (vedoucí práce) ; Bolcha, Peter (oponent)
I přesto, že převládající tendencí ve světě je, že sportovní kluby stanovují ceny vstupenek v neelastické části poptávkové křivky, objevují se mezi fanoušky v České republice diskuze o předraženosti vstupného na utkání 1. fotbalové ligy v ČR. Proto byly na základě údajů o prodejích vstupenek na utkání 3 fotbalových klubů v letech 2006-2010 vypočítány cenové elasticity poptávky po jejich utkáních. K tomu bylo třeba vytvořit poptávkové funkce za situace, že jsou kluby schopny cenově diskriminovat a je možné rozlišit 2 skupiny poptávajících podle toho, jestli si zakoupí vstupenku vyšší nebo nižší kvality. Závěry nepotvrzují domněnky fanoušků a dokazují, že české kluby se chovají při stanovování cen vstupenek jako standardní zisk maximalizující monopolní firmy.
|
| |
|
Odhad cenové elasticity poptávky po ropě
Jonák, Ondřej ; Zajíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Tříska, Dušan (oponent)
Cílem diplomové práce je odhad cenové elasticity poptávky po ropě. Za účelem výpočtu této elasticity je ekonometrickými metodami odhadnuta funkce poptávky po ropě. Výchozím bodem analýzy je volba vhodného modelu, který v rámci zvolené přesnosti dostatečně věrně modeluje poptávku po ropě. Následně je poptávka po ropě odhadnuta na základě vstupních dat dostupných z veřejných zdrojů. Takto odhadnutý model je verifikován v ekonomické, statistické i ekonometrické rovině. Cenová elasticita poptávky po ropě je následně vypočtena z modelu poptávky.
|
|
Výzkum poptávky po vybraném spotřebním zboží - biopotraviny
Adámeková, Katarína ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Ve své práci se věnuji kvantitativnímu průzkumu poptávky po biopotravinách v ČR (především v Praze) a to u studentů VŠ. Srovnávám jejich zájem z různých hledisek s celkovou poptávkou po biopotravinách, a proto stěžejní částí mé práce tvoří dotazník o 21 otázkách, pomocí něhož se snažím zjistit, zda se studenti VŠ významně podílejí na celkové poptávce po biopotravinách, dále zjišťuji povědomí studentů o nabídce a o sprácném značení biopotravin v ČR a nakonec, zda je cena nejzásadnějším rozhodovacím kritériem při nákupu biopotravin.
|
| |
|
Počet automobilů v ekonomice
Körner, Michael ; Šťastný, Daniel (vedoucí práce) ; Bartoň, Petr (oponent)
Automobilový průmysl v České republice je jeden z nejvýznamnějších strojírenských oblastí. Zaměstnává rozsahlý počet lidí a vytváří relativně vysoký podíl českého hrubého domácího produktu a českého exportu. Vzhledem k významu automobilováho průmyslu v české ekonomice se tato práce snaží identifikovat a vysvětlit faktory určující počet automobilů v ekonomice. K dosažení výše vytyčeného cíle je sestavena regresní funkce s řadou proměnných. Mezi zakladní proměnné jako důchod, ceny aut, substituty jako hromadná doprava, komplementy jako pohonné hmoty a silniční síť jsou zakomponovány do modelu stejně jako jiné dalši vysvětlující proměnné.
|
| |
|
Analýza environmentálního vzdělávání v podnicích
Nachtigalová, Marika ; Jílková, Jiřina (vedoucí práce) ; Vlčková, Jitka (oponent)
Environmentální vzdělávání je dobrovolným nástrojem environmentální politiky, který může významně ovlivnit realizaci opatření na ochranu životního prostředí. Cílovými skupinami tohoto vzdělávání jsou děti a mládež, veřejná správa, podnikatelská sféra a veřejnost. Environmentální vzdělávání přináší pozitivní efekty nejen pro životní prostředí, ale také pro podniky, které ho realizují. Cílem práce je analýza poptávky a nabídky environmentálního vzdělávání pro podniky v České republice. Metodou analýzy poptávky je individuální řízený rozhovor s podporou strukturovaného dotazníku realizovaný na vzorku malých a středních podniků v Královéhradeckém kraji. Nabídka je zjišťována pomocí metody desk research.
|