| |
| |
|
Problems in Intercultural Communication Caused by Differences in Czech and English
Macasová, Hana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Problémy v interkulturní komunikaci způsobené odlišností angličtiny a češtiny Tato práce pojednává o interkulturní komunikaci a problémech, jež s sebou přináší. Autorka se zde zabývá historií a definicí interkulturní komunikace a problémy, které mohou vzniknout při komunikaci dvou různých kultur, velkou pozornost poté věnuje komunikaci Angličanů a Čechů, kde se zabývá nejen odlišností jazyků, ale také rozdílností v povaze těchto dvou kultur. Na základě výzkumu dotazníkovou metodou poté v praktické části porovnává dva různé vzorky českých vysokoškolských studentů angličtiny. Klíčová slova interkulturní komunikace, kultura, jazyk, komunikace, anglický jazyk, český jazyk, stereotypy, překážky, problémy
|
|
Budování image politika na příkladu Karla Schwarzenberga
Hlaváčková, Anna ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce "Budování image politika na příkladu Karla Schwarzenberga" pojednává o problematice vytváření politické image na příkladu konkrétního českého politika. Karel Schwarzenberg je v současné době jedním z nejpopulárnějších politiků a jeho strana TOP 09 dosáhla ve volbách do Poslanecké sněmovny, místních zastupitelstev a Senátu výborných výsledků. Práce pojednává o procesu budování jeho politické pozice a na jeho příkladu ukazuje, jak lze vytvářet a upravovat obraz politika v očích veřejnosti. Cílem této práce je popsat, jak se vyvíjí image politika, jaké lze použít nástroje na její vylepšování a zkoumat faktory, které popularitu politika ovlivňují. V teoretické části jsou zpracovány různé aspekty budování politické image, a to aspekt politického marketingu, politické psychologie a role médií v budování image. Dále je v práci popsán život Karla Schwarzenberga a vliv jeho životních zkušeností na politické působení v České republice. Na příkladu několika vybraných volebních kampaní je popsán proces vytváření jeho politické image. Analýza volebních kampaní se týká voleb do Senátu Parlamentu ČR v roce 2004, původně plánovaných voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2009 a voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2010. Dále práce obsahuje analýzu působení Karla Schwarzenberga ve...
|
|
Propagace japonské kultury v ČR - analýza komunikace Informačního a kulturního centra Velvyslanectví Japonska v ČR a Česko-japonské společnosti v letech 2009-2010
Špánová, Kateřina ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Dolanský, Pavel (oponent)
Marketingově-komunikační aktivity mezi Japonskem a Českou republikou jsou tématem, kterému se ani přes poměrně významné česko-japonské ekonomické vztahy dodnes nedostalo hlubší analýzy. Tato práce se proto věnuje popisu stavu komunikace s cílem představit japonskou kulturu v ČR v celém jejím spektru. Práce rovněž předkládá popis obou kultur a jejich detailní srovnání, aby tak napomohla pochopení komunikace Japonska a ČR a jejích specifik. Vzájemné vztahy Japonska a ČR mají dlouhou historii sahající až k první světové válce a v závislosti na politických změnách s menšími přerušeními vždy existovaly. Po vzniku ČSFR (později ČR) byla znovuobnovena Česko-japonská společnost a vzniklo Kulturní a informační centrum Velvyslanectví Japonska v Praze - dvě organizace s rozdílným pozadím a podobným cílem: napomáhat vztahům mezi oběma zeměmi a pomáhat českému publiku poznat japonskou kulturu jak v jejích klasických, tak populárně kulturních formách. Tyto dvě organizace jsou v práci podrobeny podrobné analýze a následovně je předloženo několik tipů a připomínek k budoucímu rozvoji jejich komunikace, které by mohly pomoci její větší efektivitě.
|
|
Marketingová komunikace značky Gambrinus se zaměřením na spotřebitelské soutěže v letech 2009-10
Hrabáková, Alexandra ; Báča, Ladislav (vedoucí práce) ; Köppl, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací značky Gambrinus a je zaměřena zejména na spotřebitelské soutěže v letech 2009 - 2010. Pomocí deskriptivní metody se snaží předvést, jak vypadají reklamní kampaně značky, která se dlouhodobě drží na prvním místě v oblíbenosti a spotřebě na českém pivním trhu. Úvodní část práce ukazuje historický vývoj, který přispěl k vybudování silných základů značky postavených na pevných hodnotách a postupné rozvíjení marketingových aktivit. Představuje Gambrinus v rámci portfolia Plzeňského Prazdroje a ukazuje jeho vymezení vůči ostatním značkám, a to zejména na srovnání cílových skupin. Jádro práce seznamuje se spotřebitelskými soutěžemi, které proběhly během vymezených dvou let. Ukazuje jejich princip, výhry a mediální kampaně, které je doprovázely. Lehce nastiňuje jejich silné a slabé stránky a poukazuje na fakt, že ve své podstatě, jsou všechny tyto soutěže stejné. Samotný závěr práce vyhodnocuje jednotlivé soutěže a poukazuje, kterým směrem by se Gambrinus měl vydat, zejména pak, co by na svých soutěžích měl zlepšit. Největší chybou shledává komunikaci na sociálních sítích, která během těchto kampaní nebyla příliš dobrá, a proto navrhuje způsob, jakým tento problém vyřešit. Celá práce ukazuje, že přes veškeré nedokonalosti kampaní, je nejdůležitější názor...
|
|
Stimulace těžce postižených osob s využitím terapeutického konceptu bazální stimulace
Kaplanová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Bakalářská práce by měla čtenáře seznámit s konceptem bazální stimulace a s problematikou lidí s těžkým postižením. Praktická část práce bude zpracovávat výsledky dotazníkového šetření v Základní škole Sluneční v Hostinném. Toto šetření se bude zaměřovat na odbornou připravenost respondentů pro práci s konceptem bazální stimulace a na aplikaci tohoto konceptu do vzdělávacího procesu lidí s těžkým postižením. Cílem mé práce je představit koncept bazální stimulace jako velice účinnou terapeutickou metodu použitelnou pro práci s lidmi s těžkým postižením a toto ověřit dotazníkovým šetřením.
|
|
Současné pověsti, jejich šíření v informační společnosti a vliv na společnost
Čebiš, Jan ; Fonferová, Ľudmila (vedoucí práce) ; Čadil, Jan (oponent)
Bakalářská práce popisuje šíření současných pověstí ve společnosti. V první kapitole autor analyzuje teoretickou část komunikace, tedy modely, motivy a druhy komunikace v reálném světě a kyberprostoru. V další části je stručně popsána teorie a historie folkloru a vývoj výzkumu současných legend ve světě i v Čechách. V poslední kapitole pak autor rozpracovává hlavní téma práce, vztah současných legend a informačního pracovníka. Ukazuje, kde se může informační pracovník setkat se současnými legendami, jaké jsou jejich znaky a charakterové rysy a jak se dají snadno identifikovat. V samotném závěru jsou pak ukázány techniky, které umožní informačnímu pracovníkovi zlepšit komunikaci, zejména argumentaci a přesvědčování, v souvislosti se současnými legendami.
|
|
Komunikace města Mladá Boleslav v letech 2009 - 2010
Masarčíková, Jana ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Předmětem této bakalářské práce na téma Komunikace města Mladá Boleslav v letech 2009 - 2010 je analýza komunikačních aktivit statutárního města Mladé Boleslavi a to jak ve vztahu k obyvatelům, tedy v rámci města, tak ve vztahu ke svému okolí, tedy jak se snaží přispět k rozvoji turistického ruchu. Cílem bylo zjistit, zda město využívá nějakou kompaktní marketingovou strategii, a pokud ano, nakolik je efektivní. Rovněž také objasnit problematiku spolupráce města a automobilky Škoda Auto a.s., která je významným faktorem ovlivňujícím běžný život místních, ale jenž má i nepopiratelný dopad na turismus v destinaci. Dále pak právě na základě analýzy současné situace, dosud používaných propagačních materiálů a využití jednotlivých komunikačních kanálů odhalit chyby a navrhnout doporučení pro možnou efektivnější budoucí komunikační strategii Mladé Boleslavi, jakožto destinace cestovního ruchu, a živého a přátelského místa k bydlení.
|
|
Vintage fashion in Czech Republic
Hochmuthová, Terézia ; Holeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Práca sa zameriava na súčasný fenomén používania starého oblečenia pod názvom "vintage". Interpretácia je založená na koncepcii módy Gillesa Lipovetskeho (vintage ako módny jav) a semiologickom výklade módneho systému podľa Rolanda Barthesa (vintage ako módny znak). Módny jav vintage sa vyznačuje prítomnosťou dvoch charakteristických kultúrnych hodnôt modernity. Hodnota ľudskej individuality je v rámci neho realizovaná prostredníctvom spojenia konformizmu s individualizmom, hodnota zmeny príklonom k oblečeniu používanom v minulosti. Fenomén vznikol na konci 20. storočia v krajinách západnej Európy a Spojených štátov amerických, odkiaľ sa v súčasnosti rozširuje do Českej republiky. V miestnom kontexte nadobúda podobu módneho znaku, tvoreného a distribuovaného na verejnosti prostredníctvom masmédií a odevných firiem. V rámci módneho diskurzu dochádza k jeho legitimizácii, v dôsledku čoho sa stáva kolektívne zdieľaným významom. V tejto podobe odráža vybrané charakteristiky spoločnosti.
|