Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Politika podpory zdraví dětí školního věku v oblasti stravování a pohybu
Halbichová, Iveta ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Tušková, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá politikou podpory zdraví dětí školního věku v oblasti stravování a pohybu a identifikuje nejzávažnější problémy spojené s touto oblastí zdravotní politiky. Dále se zaměřuje na hlavní problémy související s životním stylem dětí. Správné stravovací návyky a vztah k pohybovým aktivitám se formují již od útlého věku, proto je nezbytné se z hlediska podpory zdraví zaměřit převážně na děti a jejich výchovu ke zdravému životnímu stylu. Tím je možné dosáhnout celkového zlepšení zdravotního stavu populace. K naplnění vytyčených cílů práce byla využita sekundární data z dokumentů týkajících se sledované problematiky a data primární získaná z kvalitativního výzkumu, který byl realizován formou expertního dotazování. Děti školního věku v České republice nesplňují výživová doporučení ani doporučení pro pohybovou aktivitu stanovená Světovou zdravotnickou organizací. Souvisejícím problémem je obezita, ke které nesprávné stravovací návyky a nedostatečná fyzická aktivita vedou. Politika podpory zdraví na zjištěné problémy reaguje pomocí projektů a programů podpory zdraví zaměřených na tyto oblasti. Jako nezávažnější problémy spojené s politikou podpory zdraví dětí školního věku byla identifikována její nedostatečná infrastruktura, která neumožňuje celostátní působení podpory zdraví,...
Děti ohrožené sociálním vyloučením na základní škole a plán pomoci pro ně
Mastík, Rudolf ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou dětí školního věku, které jsou ohrožené sociálním vyloučením. Současně se zaměřuje na způsoby jejich vyhledávání a plánování individuální pomoci. V práci jsou obecně charakterizovány hlavní pojmy, pojem ohrožení sociálním vyloučením je nově charakterizován pro tuto cílovou skupinu i s jeho dalšími sociálními, psychickými a pedagogickými důsledky. Praktická část obsahuje výběr metod a popis vyhledávání ohrožených dětí. Podstatu práce tvoří případové studie a vypracování individuálních plánů pomoci konkrétním dětem. Závěr práce poukazuje na potřebnost sociální práce v českém školství a systémové překážky. Klíčová slova: Sociální vyloučení, ohrožení sociálním vyloučením, základní škola, děti školního věku, vyhledávání ohrožených dětí, případová studie, individuální plán pomoci
Specifika užití digitálních technologií v procesu vizuálního zobrazování s ohledem na dětský školní věk
Zikmundová, Vladimíra ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent) ; Horáček, Radek (oponent)
K problematice, kterou rozpracovávám ve své disertační práci jsem se dostala již při ukončování magisterského stupně ve své práci diplomové. Tato oblast mě natolik zaujala, že jsem se rozhodla dále jí studovat, a protože jsem zjistila, jak široké téma, skýtající mnoho možných rovin pohledů, jsem si vybrala, ráda bych se mu věnovala i do budoucna. Multimediální tvorba jako prostředek pro vyjadřování ve výtvarné výchově u nás doposud nebyla analyzována. Tento fakt ovlivnil strukturu mojí práce. Na jedné straně jsem vyšla ze studia převážně zahraniční literatury a studia současných domácích kurikulárních dokumentů. Na straně druhé jsem se pustila do sběru dat, které se staly základem pro kvalitativní výzkum, ve kterém jsem se věnovala procedurám a kontextům vzniku vizuálně obrazného vyjádření za pomoci počítače. Při sběru dat byla použita metoda pozorování, rozhovoru a srovnávací srovnávací analýzy obrazu. Jako základ jsme použila Zakotvenou teorii Strasse - Corbinové a metodu otevřeného kódování textů.
Specifika závodního plavání dětí školního věku
ČERNÁ, Pavlína
Jako téma své bakalářské práce jsem si zvolila specifika závodního plavání dětí školního věku a jeho vlivu na vývoj dítěte. Práci jsem rozdělila do dvou částí. První část je teoretická, ve které jsem blíže charakterizovala tento sport. Zaměřila jsem se na jednotlivá věková období, a jak jsou schopny děti v tomto určitém období naučit se plaveckým dovednostem. Dále jsem se zabývala sportovní přípravou, jaký trénink je vhodný pro určitou věkovou skupinu a zda četnost plaveckých tréninků způsobuje nějaká zdravotní či sociální problémy a zda má vliv na fyzický vývoj dítěte.
Strukturované drama Bran
Svobodová, Barbora ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Ve své bakalářské práci se pokusím zachytit plánování, realizaci a zpětnou reflexi dvou proběhlých dvoudenních dílen strukturovaného dramatu s názvem Bran. Realizovala jsem je se dvěma odlišnými skupinami. Mám v úmyslu pojednat o aspektech prvotní práce s literaturou, výstavbě aktivit a cvičení na základě předem stanovených cílů, průběhu jakožto dynamického procesu i vyvození určitých důsledků a závěrů z dané realizace. Dále se chci zaměřit na porovnání obou lekcí, neboť mezi věkovým průměrem obou skupin je přesně deset let. Aritmetický průměr věků hráčů z mladší skupiny je 13,5 roku, ze straší 23,5.
Vliv plochonoží na posturu u dětí školního věku
ŤUPOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu plochonoží na posturu u dětí školního věku. Noha je orgánem, který nám zabezpečuje kontakt s terénem. Pokud je určitým způsobem její funkční složka patologicky ovlivněna, neplní správně svou funkci a může patologicky ovlivnit celou posturu daného jedince. Jako plochá noha se označuje noha s výrazně sníženou či zcela chybějící nožní klenbou. Nožní klenba nám umožňuje pružný nášlap a má tři opěrné body: hrbol kosti patní a hlavici prvního a pátého metatarsu. Během prvních dvou let života je plochonoží považováno za fyziologické. Během pozdějšího věku je ovšem plochonoží hodnoceno jako deformita a vyžaduje další vyšetření a léčení. Studie ukázaly, že včasná léčba ploché nohy může zabránit pozdějším příznakům, proto by plochá noha u dětí neměla být nikdy podceňována. Plochá noha u dětí je velmi častým tématem ke konzultaci na jakékoliv úrovni zdravotnické péče, je častým důvodem pro návštěvu lékaře dětským pacientem. Není zcela jasné, kdy se ještě noha považuje za fyziologicky plochou bez patologických příčin a kdy už se plochonoží dá klasifikovat jako patologické. Smyslem této práce je pokusit se zmapovat propojení plochonoží a postury. V pohybovém systému je noha klíčovou oblastí, proto její porucha či dysfunkce může být důvodem i důsledkem řetězení funkčních poruch. Proto by při terapii neměla být oblast nohy přehlížena. Dalším cílem bylo navržení cvičební jednotky a zmapování cviků pro danou problematiku. Cvičební jednotka byla sestavena individuálně pro každého probanda, dle jeho potřeb. Výchozí cvičební jednotka se postupně obměňovala podle toho, jak probandi cvičení zvládali. Obměna byla podstatná také pro udržení pozornosti dětí během terapie. Práce má teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám nohou z anatomického, neurologického a kineziologického pohledu a její patologií ovlivňující posturu. Terapie probíhala deset týdnů, děti cvičily denně deset až patnáct minut za dozoru instruovaných rodičů a dvakrát týdně cvičily individuálně pod mým vedením a za dohledu rodičů. Výzkum byl prováděn pomocí rozhovoru s rodiči a dětmi a kineziologického rozboru. U dětí bylo provedeno vstupní a výstupní hodnocení, dle kterého byla na začátku určena terapie a na konci zhodnoceny výsledky terapie. U každého byla terapie zvolena individuálně dle jeho potřeb. Byl stanoven cíl rehabilitace a z hlediska dlouhodobého plánu byla dětem doporučena cvičení a vhodné pohybové aktivity. Z výsledků vyplývá, že vhodnou terapií plochonoží u dětí můžeme pozitivně ovlivnit celou posturu. Z porovnání vstupních a výstupních vyšetření vyplynuly výsledky, jako je například zvětšený rozsah pohybu v oblasti hlezenního kloubu, kladné ovlivnění plochonoží, zlepšení držení těla, změnění dechové mechaniky a v neposlední řadě subjektivní pocity probandů týkající se zlepšení držení těla. Závěrem chci dodat, že téma této bakalářské práce jsem si zvolila, abych přiblížila, jakým způsobem může plochonoží u dětí ovlivnit jejich posturu. Oblast nohy je nedílnou součástí našeho těla. Pokud pojde k poklesu nožní klenby, je ovlivněno postavení v kloubech celé dolní končetiny a celkové držení těla.
Návrh metodiky nácviku atletických dovedností se zapojením programového učebního postupu - skok do dálky
PECEKOVÁ, Petra
Tato práce se zabývá využitím nových metod pro výuku skoku dalekého. Cílem práce je navrhnout metodiku vyučovacího bloku nácviku skoku do dálky, který by se postupně zařazoval do vyučovacích jednotek posluchačů prvního ročníku učitelství na prvním stupni základní školy. V práci se vychází z předpokladu, že s využitím programového postupu, který jsem navrhla, dojde u dětí staršího školního věku k výraznému zlepšení jejich výkonnosti a zejména ke zlepšení výkonů skoku dalekého závěsem, pro který je tento programový postup určen.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.