Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 187 záznamů.  začátekpředchozí136 - 145dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obraz česko-rakouského vyrovnání v roce 1871 na stránkách vídeňského tisku
Skálová, Monika ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Obraz česko-rakouského vyrovnání v roce 1871 na stránkách vídeňského tisku mapuje pohled Vídně na tzv. státoprávní jednání mezi vídeňskou vládou a českou politickou reprezentací. Tato jednání tvořila několikaměsíční mediální událost, kterou reflektovaly významné evropské deníky. Práce zkoumá pohled dvou významných vídeňských listů - Die Presse a Neue Freie Presse, které se nacházely v centru politického dění. Pro výzkum bylo vybráno období, kdy státoprávní jednání vrcholila, a to srpen a září 1871. Samotné analýze deníků předchází teoretická část, v které je popsán vývoj česko-německých vztahů s důrazem na německou národnost v rámci habsburské monarchie, vývoj cenzury v monarchii v druhé polovině devatenáctého století a historie samotných zkoumaných periodik.
Konstrukce češství v českých tištěných médiích: kvalitativní analýza deníků Mladá fronta DNES a Právo v letech 1999 a 2004
Šenkýřová, Lenka ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Diplomová práce "Konstrukce češství v českých tištěných médiích: kvalitativní analýza deníků Mladá fronta DNES a Právo v letech 1999 a 2004" se zabývá mediálním konstruováním české národní identity (češství) v obsazích dvou významných českých deníkových titulů. Konkrétní období vybrané pro rozbor konstrukce je v roce 1999 ohraničeno prvním a posledním březnem, a zahrnuje tedy přístup ČR k NATO (12. březen), v roce 2004 se pak jedná o údobí od 19. dubna do 19. května, a obsahuje tedy vstup ČR do EU (1. květen). K rozboru konstrukcí je použita kvalitativní metoda analýzy obsahu. Ta je pojata jako interpretativní rozbor textů. Rozbor s pomocí relevantní literatury interpretuje nalezené konstrukce češství. Zkoumá, jaká identita, které tradice a atributy a jaký charakter jsou vybranými tituly českému národu přisuzovány. Práce si v tomto směru všímá případných rozdílů a styčných bodů mezi oběma tituly a mezi lety 1999 a 2004. Rozborovou část práce doplňují teoretický rámec a kapitola metodologická. Metodologická část popisuje zvolenou techniku výzkumu. Teoretická část zahrnuje popis dobové situace a situace mediální a pojednání o národní identitě, mediální konstrukci a sociální konstrukci reality. Právě dobový kontext (společenský, politický, ekonomický atd.) je prací považován za hlavní zdroj a podmínku...
Mediální reprezentace utváření komunální politiky (na příkladu sporu o grantování pražských divadel v letech 2007 až 2008)
Švubová, Jana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce "Mediální reprezentace utváření komunální politiky - na příkladu sporu o grantování pražských divadel" vychází z teze, že média se podílejí na utváření politiky tím, že o ní selektivně referují. Tato skutečnost bude v diplomové práci ilustrována na příkladu tvorby grantové politiky Magistrátu hl. města. Analyzovanými médii jsou deníky MF Dnes, Právo, Lidové noviny a televize TV Nova a Česká televize v období let 2007 a 2008. V teoretické části je nastíněn vztah médií a reality, mediální účinky a faktory působící na formování zpravodajského obsahu. Dále je pozornost věnována vztahu medií a politiky, diskutuje otázku, jakou roli hrají masová média v politických rozhodovacích procesech, uvádí definice politické komunikace. Následně je přiblížen koncept agenda-settingu a jeho vztahu k rámcování a zpravodajským hodnotám. Dále je uveden průběh sporu o financování pražských divadel a zdůrazněny jeho klíčové momenty. V praktické části práce jsou představeny výsledky kvantitativní obsahové analýzy, jejímž záměrem bylo ukázat mediální obraz sporu a zároveň potvrdit či vyvrátit základní hypotézu, tj. že média ve sledovaném sporu nebyla nestranná. Kvalitativní analýza rámců se následně snaží odhalit, jak byl spor v médiích prezentován. Přílohou diplomové práce je kódovací kniha.
Mediální obraz černobylské jaderné havárie na stránkách vybraného československého/českého a amerického tisku
Krocová, Radka ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce Mediální obraz černobylské jaderné havárie na stránkách vybraného československého/českého a amerického tisku na základě dobového tisku ukazuje, jakým způsobem byla v tisku zobrazena černobylská jaderná havárie a jak se její mediální obraz vyvíjel. Práce přibližuje dobový kontext havárie v podobě sovětsko-amerických vztahů a v podobě ekologických aktivit v ČSSR. V neposlední řadě seznamuje s příčinami, průběhem a následky černobylské havárie. Při samotné analýze byl použit vybraný tisk československý, resp. český a tisk americký, a to od roku 1986 do roku 2011. Tento postup umožnil jak zachytit a analyzovat mediální obraz havárie v jednotlivých denících a jeho proměnu v průběhu času, tak i konfrontovat mezi sebou obraz havárie, který předkládal tisk československý/český a tisk americký. Přínos práce spočívá v tom, že doplňuje předchozí práce s tématikou černobylské havárie, které se zabývaly především jejími ekologickými, zdravotními, společenskými či ekonomickými důsledky. Rozsáhlejší práce na její zobrazení v médiích však dosud chyběla.
Odcházení velikánů československé demokracie: komparace mediálního obrazu úmrtí a pohřbu T. G. Masaryka a Václava Havla v českém tisku
Pavelková, Kateřina ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Diplomová práce "Odcházení velikánů československé demokracie; komparace mediálního obrazu úmrtí a pohřbu T. G. Masaryka a Václava Havla v českém tisku" se zabývá porovnáním mediálního obrazu úmrtí a pohřbu zmíněných prezidentů v tištěných seriózních i bulvárních médiích dané doby. Média v tomto období rozebírala život těchto významných osobností, jejich dílo i náhled na politiku, přesah do zahraničí, jejich zásluhy a předkládala také kritiku. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se práce zabývá politicko-společenským kontextem doby, ve které žili a působili Tomáš Garrigue Masaryk a Václav Havel a rozebírá osobnosti samotné. Dále se práce v této části věnuje metodologii, kde vysvětluje použitou metodu zkoumání médií. V praktické části nabízí práce nejprve charakteristiku vybraných tištěných seriózních i bulvárních médií - Lidových novin, Poledního listu a deníku Blesk a pomocí kvalitativní analýzy se snaží zjistit, jakým způsobem o osobnostech prezidentů referovala zkoumaná periodika dané doby. Pokouší se na jedné straně postihnout paralely, které oba velikány v českém tisku spojovaly, na druhé straně se snaží zjistit, čím se jejich prezentace v tisku lišila. Součástí analýzy je porovnání jazykových prostředků, které byly v souvislosti s mediálním...
Vliv internetového marketingu na internetové mediální obsahy a jejich uživatele v českém mediálním prostředí
Rajtmajerová, Daniela ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Významy v předkládaných obsazích se nenacházejí pouze explicitně podané na povrchových úrovních, ale jsou budovány hluboko v lidské mysli v podobě nejjednodušších sémů - jednotek schopných přenášet význam (Černý a kol., 2004, str. 119). Diplomová práce "Vliv internetového marketingu na internetové mediální obsahy a jejich uživatele v českém mediálním prostředí" kvalitativně analyzuje vybrané vzorky marketingových obsahů pomocí sémiotické a narativní analýzy. Zatímco sémiotická analýza nám pomáhá interpretovat základní povrchové i hloubkové významy obsažené ve vizuálním i textovém kódu zkoumaných obsahů, za pomoci narativní analýzy zkoumáme příběhy, na kterých je vystavěn děj, snažíme se je interpretovat a spolu s výsledky sémiotické analýzy v nich hledáme obsažené mýty. Cílem aplikace obou metod je popis jednotlivých hloubkových významů a příběhů, na kterých jsou vystavěny jednotlivé komunikáty, a následně charakterizace internetového marketingového diskurzu v českém mediálním prostředí. Příběhy tvoří základ mezilidské komunikace, prostřednictvím příběhu jsme schopni uchovávat a přenášet významy. Příběhy zkoumaného vzorku obsahů byly shodně vystavěny na základním konfliktu (rozporu) a předávány posluchačům prostřednictvím vypravěče, který ovšem ve většině případů nebyl jasně oddělen od hlavní...
Novináři a ochrana zdrojů ve filmové tvorbě
Kroupa, Tomáš ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce s názvem "Novináři a ochrana zdrojů ve filmové tvorbě" se zabývá zobrazením investigativních žurnalistů ve filmových dílech původem z angloamerické jazykové a kulturní oblasti. Zkoumány jsou filmy, jež byly natočeny, resp. měly premiéru v posledních třech desetiletích století dvacátého a prvního desetiletí století dvacátého prvního. Ze sedmdesátých let jeden, z následujících desetiletí vždy dva. V teoretické části práce jsou vysvětleny potřebné pojmy. Následuje výběr z historie investigativní žurnalistiky v anglicky mluvících zemích. Je připomenuto i několik významných událostí a osobností investigativní žurnalistiky dvacátého století. Krátce je pojednáno o politickém filmu šedesátých let a následujících desetiletí. Metoda kvalitativní analýzy a předpoklady rozboru jsou uvedeny. V praktické části je každý analyzovaný film popsán a následně detailně rozebrán. Specifická metoda kvalitativní analýzy je u všech filmů stejná a výsledky jsou zapsány v podkapitolách podle stejné struktury k přehlednému srovnání jednotlivých filmů. Detailní popisy zkoumaných sekvencí jsou umístěny v příloze.
Magazín KRAUS perspektivou politické ekonomie komunikace: kritická analýza fungování nového konceptu na českém trhu
Podzimková, Linda ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá tištěným časopisem Kraus, který na českém mediálním trhu fungoval od listopadu 2011 do července 2012. Magazín byl výjimečný svým formátem "personality magazínu", který byl v České republice první a doposud jediný. Práce mapuje fungování magazínu na českém trhu a analyzuje jej perspektivou kritické politické ekonomie komunikace. V rámci zasazení do širšího politicko-ekonomického kontextu je část práce věnována zahraničním předlohám časopisu Kraus, zejména pak nizozemskému magazínu Linda, který je na rozdíl od českého personality magazínu velice úspěšný a vychází ve stejném vydavatelském domě -Sanoma Magazines. V menším rozsahu práce popisuje magazín O, The Oprah Magazine, který zaštiťuje známá Američanka Oprah Winfrey. Součástí je i stručná charakteristika mediálního obrazu Jana Krause, který prvnímu českému osobnostnímu magazínu dal své jméno a tvář. Hlavními zkoumanými politicko- ekonomickými oblastmi ve vztahu k magazínu Kraus jsou mj. marketingové strategie, vlivy vlastníků a vedoucích pracovníků na produkci, inzerce, komodifikace, internacionalizace a strukturace. Součástí práce jsou i kvalitativní analýzy (metodou zakotvené terie) jednak autorských článků Jana Krause, jednak recepce magazínu Kraus. Interpretace pěti interview se čtenáři by měla načrtnout prvotní vhled...
Magazín Kraus perspektivou politické ekonomie komunikace: kritická analýza fungování nového konceptu na českém trhu
Podzimková, Linda ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Rigorózní práce se zabývá tištěným časopisem Kraus, který na českém mediálním trhu fungoval od listopadu 2011 do července 2012. Magazín byl výjimečný svým formátem "personality magazínu", který byl v České republice první a doposud jediný. Práce mapuje fungování magazínu na českém trhu a analyzuje jej perspektivou kritické politické ekonomie komunikace. V rámci zasazení do širšího politicko-ekonomického kontextu je část práce věnována zahraničním předlohám časopisu Kraus, zejména pak nizozemskému magazínu Linda, který je na rozdíl od českého personality magazínu velice úspěšný a vychází ve stejném vydavatelském domě -Sanoma Magazines. V menším rozsahu práce popisuje magazín O, The Oprah Magazine, který zaštiťuje známá Američanka Oprah Winfrey. Součástí je i stručná charakteristika mediálního obrazu Jana Krause, který prvnímu českému osobnostnímu magazínu dal své jméno a tvář. Hlavními zkoumanými politicko- ekonomickými oblastmi ve vztahu k magazínu Kraus jsou mj. marketingové strategie, vlivy vlastníků a vedoucích pracovníků na produkci, inzerce, komodifikace, internacionalizace a strukturace. Součástí práce jsou i kvalitativní analýzy (metodou zakotvené terie) jednak autorských článků Jana Krause, jednak recepce magazínu Kraus. Interpretace pěti interview se čtenáři by měla načrtnout prvotní vhled...
Analýza ofenzivní činnosti po aktivní obraně
Šimonovský, Petr ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název: Analýza ofenzivní činnosti po aktivní obraně Cíle: Hlavním cílem této práce je provést kvantitativní a kvalitativní analýzu útoků po zisku míče při aktivní obraně u týmu Bayernu Mnichov, které jsou zakončené střelou nebo finální přihrávkou. Poté bude provedeno vyhodnocení daných ukazatelů, které nám poskytl rozbor jednotlivých útoků. Metody: Pro získání dat jsem použil metodu nepřímého pozorování vybraných zápasů, které jsem měl k dispozici na základě videozáznamů. Úspěšné útoky jsem analyzoval z hlediska kvantity a kvality. Tato analýza je zaměřena na podrobný rozbor jednotlivých útoků od založení pomocí získání míče aktivní obranou až po zakončení. Výsledky: Výsledky ukazují, jaké typy a modely sledovaných útoků byly u mužstva Bayernu Mnichov v Lize mistrů 2012/2013 realizovány. Dále objasňují moderní obrannou a útočnou fázi hry v dnešním pojetí fotbalu a v neposlední řadě je možno vypracované modely aplikovat do jiné výkonnostní skupiny. Klíčová slova: Liga mistrů 2012/2013, fotbal, aktivní obrana, útok, součinnost, Bayern Mnichov, kvantitativní analýza, kvalitativní analýza.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 187 záznamů.   začátekpředchozí136 - 145dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.