Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,338 záznamů.  začátekpředchozí1329 - 1338  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.16 vteřin. 

A contrastive study of -ingly adverbials with special regard to disjuncts
Jarkovská, Martina ; Dušková, Libuše (vedoucí práce) ; Voráček, Jaroslav (oponent) ; Malá, Markéta (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá syntaktickými a stylistickými aspekty v souvislosti s překladem adverbiálních tvarů odvozených z přítomných příčestí sufixem -ly. Vycházíme z předpokladu, že takto utvořená adverbia jsou produktivní skupinou disjunktů hodnotících nebo komentujících obsah sdělení z určitého hlediska. Postojová větná modifikace se projevuje v obou jazycích, češtině i angličtině, nicméně čeština často užívá jiných prostředků, které s těmi anglickými přímo nekorespondují. To je z velké části podmíněno skutečností, že -ingly adverbia, která jsou ve funkci modifikátorů v podstatě kondenzovanou podobou větné konstrukce obsahující postojové adjektivum (surprisingly - it is surprising), v češtině víceméně nemají obdobu, nebo se tato formální realizace běžně nepoužívá (surprisingly - *překvapujícně, amazingly - *podivujícně). Na základě detailního vymezení sémantických a syntaktických aspektů disjunktů a obecně větných modifikátorů práce podává přehled také dalších integrovaných funkcí těchto adverbiálních tvarů. V angličtině, která má na rozdíl od češtiny pevný slovosled, je pozice ve větě ukazatelem syntaktické funkce. Adverbia, která jsou nejpohyblivějším elementem anglické věty, jsou proto v některých pozicích syntakticky homonymní. Cílem této práce je také podat detailní analýzu...

Simulace automobilového provozu
Gregor, Ivan ; Hladík, Milan (oponent) ; Pudlák, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem podstatných částí programu, který simuluje automobilový provoz. Popisuje reprezentaci silniční sítě, agentů, průběh simulace a její výstup. Dále popisuje některé výsledky dosažené při simulaci konkrétních dopravních situací. Na konci práce je také uvedeno srovnání programu s multiagentnímy systémy. Silniční síť se skládá ze silnic a křižovatek, které jsou řízené světelnou signalizací. Uživatel programu může v simulaci pozorovat chování různých agentů. Jedinou podmínkou je, aby třída reprezentující agenta implementovala jednotný interface. Agentem se rozumí auto a řidič dohromady. Je to autonomní objekt, který se pohybuje po silniční síti v rámci daných omezení simulace. Chování agentů je tedy omezeno pravidly simulace. Agenti jsou případně simulací usměrňováni, aby nedošlo ke kolizi nebo k porušení pravidel silničního provozu. Výstup simulace použijeme pro porovnání úspešnosti jednotlivých strategií agentů, co se týče doby jízdy nebo spotřeby paliva.

Prolaktin a systémový lupus erythematodes
Moszkorzová, Ludmila ; Dostál, Ctibor (vedoucí práce) ; Pokorný, Jaroslav (oponent) ; Hrnčíř, Zbyněk (oponent)
Prolactin (PRL) is a polypeptide hormone of 23 kDa molecular weight made up of 199 amino acids, and produced by lactotropes, acidophilic cells of the anterior lobe of the pituitary. PRL is also synthetized in some other parts of the brain and in certain peripheral blood elements. Whether this extra-pituitary PRL, also known as PRL-like hormone, interferes with serum PRL radioimmunoassay (RIA) and whether it also has a feedback effect on PRL secretion in the pituitary, has yet to be elucidated. There is, however, proof of its apocrine and paracrine function of cellular growth factor, a function enhancing mitogenesis and lymphocyte differentiation at the site of inflammation and thereby their own production of yet other mediators and immunomodulators - including interleukines (IL) and growth factors. PRL also directly interferes with the synthesis of some acute-phase proteins in the liver (stimulating, e.g., alpha-2-macroglobulin synthesis). As a result of these discoveries, PRL was classed among immunomodulators, and the hypothesis was advanced of its part in the pathogenesis of autoimmune diseases. The aim of the thesis was to verify the presence of hyperprolactinemia (hyper- PRL) in SLE patients compare to patients with other auto-immune diseases and to healthy controls and to find its association...

Osobnost vysokoškolského učitele a jeho způsoby zvládání náročných situací ve třídě
VINTROVÁ, Eva
Obsah práce se zabývá osobností vysokoškolského učitele. V teoretické části je rozebrána jeho struktura a dynamika, dále konflikty v roli, klíčové kompetence, výukové styly, sebepoznávání a autoevaluace. Další část je zaměřena na teorii stresu, ochranné mechanismy, zvládání náročných situací ve třídě, kontaktní styly, interakce a komunikace učitele a studentů. V praktické části jsem, ze základních exploračních metod pedagogického výzkumu, použila rozhovor a dotazník, s cílem zmapovat názorovou hladinu vybraných pedagogů na možné způsoby zvládání náročných situací ve třídě. V závěru jsem shrnula získané poznatky.

Dynamická stabilita a postkritické procesy v autoparametrických systémech podobných kyvadlu
Náprstek, Jiří ; Fischer, Cyril
Práce se věnuje studiu dynamické stability a postkritických vlastností nelineárních soustav popisujících kyvadla a podobné systémy. Popisuje různé typy odezvy v okolí rezonance, přechodové jevy a dalsí nelineární efekty.

Auto-parametrická kmitání jednoduchých systémů spjatých s inversním kyvadlem
Náprstek, Jiří
Cílem studie je upozornit na speciální třídu auto-parametrických systémů, které mají podobný charakter dynamického chování jako inversní kyvadlo. Citlivost těchto systémů po ztrátě dynamické stability je mnohem větší než v jiných případech neboť jejich efektivní tuhost má měknoucí charakter.

Analýza postavení značky Volkswagen na trhu nových aut v ČR.
Vorobev, Vitaly ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Skočdopolová, Veronika (oponent)
Cílem diplomové práce je použití různých metod vícekriteriálního rozhodování v realitě, konkrétně zhodnocení postavení značky Volkswagen na trhu nových aut v ČR, jak si zde stojí v porovnání s ostatními konkurenčními producenty. Dalším cílem, bylo posloužit subjektům, kteří zamýšlí pořídit si auto. Úkolem bylo uspořádat auta v každé z 10 tríd podle výsledků jednotlivých metod. Zaměřil jsem se hlavně na auta značky Volkswagen. Ve své analýze používám metody WSA, TOPSIS a ELECTRE III. K výpočtům jsem využil MS Excel a program SANNA.

FENOMÉN AUTOMOBILISMU -- ROZVOJ MOTORISMU U NÁS OD ROKU 1897 DO SOUČASNOSTI
Kovářová, Marcela ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
V bakalářské práci se budu zabývat rozvojem automobilismu u nás od přelomu 19. a 20. století do současnosti. Téma zpracuji ze sociálně -- historického hlediska. Na začátku minulého století vlastnili automobil jen ti nejbohatší. Kdežto v současné době se stal automobilismus naprostým fenoménem a v Česku vlastní auto skoro každá rodina. Ve své práci se budu snažit zjistit hlavní faktory, které vedly k tomuto rozvoji. Rozeberu zvyšující se životní úroveň obyvatelstva. Popsáním hustoty železniční sítě, přip. autobusových spojů, bych ráda zodpověděla otázku, zda dokázaly dostatečně zajistit možnost přepravy a cestování pro obyvatelstvo, nebo zda představoval automobil v tomto ohledu nezbytný statek. Budu sledovat rozvoj našich automobilek (Škodovy závody,Tatra Kopřivnice), hlavně se zaměřím na vývoj prodeje na domácím trhu. V závěru práce shrnu hlavní faktory rozvoje automobilismu. Ve své práci se budu opírat o vydané prameny a nejnovější odbornou literaturu.

A contrastive study of -ingly adverbials with special regard to disjuncts
Jarkovská, Martina ; Dušková, Libuše (vedoucí práce) ; Voráček, Jaroslav (oponent) ; Malá, Markéta (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá syntaktickými a stylistickými aspekty v souvislosti s překladem adverbiálních tvarů odvozených z přítomných příčestí sufixem -ly. Vycházíme z předpokladu, že takto utvořená adverbia jsou produktivní skupinou disjunktů hodnotících nebo komentujících obsah sdělení z určitého hlediska. Postojová větná modifikace se projevuje v obou jazycích, češtině i angličtině, nicméně čeština často užívá jiných prostředků, které s těmi anglickými přímo nekorespondují. To je z velké části podmíněno skutečností, že -ingly adverbia, která jsou ve funkci modifikátorů v podstatě kondenzovanou podobou větné konstrukce obsahující postojové adjektivum (surprisingly - it is surprising), v češtině víceméně nemají obdobu, nebo se tato formální realizace běžně nepoužívá (surprisingly - *překvapujícně, amazingly - *podivujícně). Na základě detailního vymezení sémantických a syntaktických aspektů disjunktů a obecně větných modifikátorů práce podává přehled také dalších integrovaných funkcí těchto adverbiálních tvarů. V angličtině, která má na rozdíl od češtiny pevný slovosled, je pozice ve větě ukazatelem syntaktické funkce. Adverbia, která jsou nejpohyblivějším elementem anglické věty, jsou proto v některých pozicích syntakticky homonymní. Cílem této práce je také podat detailní analýzu...

Rozhraní pro ovladače zařízení v HelenOS
Trochtová, Lenka ; Děcký, Martin (vedoucí práce) ; Bulej, Lubomír (oponent)
Uvedení do problematiky ovladačů zařízení, význam jednotného rozhraní pro ovladače zařízení v rámci operačního systému. Stručný popis základních principů hardware z pohledu programátora. Přehled vlastností operačního systému HelenOS - základní funkční bloky mikrojádra a stávající podpora ovladačů zařízení v uživatelském prostoru, např. podpora pro přístup k registrům zařízení a zpracování přerušení z uživatelského prostoru. Obecné funkce rozhraní pro ovladače zařízení a jejich vztah k potřebám operačního systému HelenOS. Problémy obvykle řešené současnými driver frameworky a známé přístupy k jejich řešení - device-centric vs. driver-centric přístup k přiřazování zařízení a ovladačů, identifikátory modelů zařízení, počet podporovaných tříd zařízení, vstupní body ovladače, reprezentace stromu zařízení. Návrh a implementace řešení - hierarchická správa zařízení, automatická detekce zařízení, předdefinovaná rozhraní pro přístup k zařízení, třídy zařízení, řízení životního cyklu ovladače a přiřazování ovladače k zařízení, instalace a konfigurace ovladače. Popis několika existujících řešení a jejich srovnání - ovladače zařízení v operačních systémech Windows, Solaris a Linux. Zhodnocení a možnosti dalšího vývoje.