Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh a realizace automatické ladičky kytary
Zatloukal, Tomáš ; Formánek, Martin (oponent) ; Appel, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a realizace automatické ladičky kytary. Nejprve byla provedena rešerše dostupných ladiček a senzorů na trhu. Následovali experimenty, potřebné ke zjištění určitých parametrů, na které navazuje přímo návrh softwaru a hardwaru ladičky. Zařízení zpracovává zvuk vydávaný strunou a pomocí elektrického motoru otáčí ladící mechanikou kytary, čímž dochází k ladění. O zpracování vstupních dat a ovládání motoru se stará vývojová karta s ESP32.
Intonation of cleft and pseudo-cleft sentences in the speech of advanced Czech learners of English
Hynková, Tereza ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Malá, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá intonací anglických vytýkacích a nepravých vytýkacích konstrukcí v řeči pokročilých studentů z České republiky, pro které je angličtina cizí jazyk. Cíl této práce je popsat volbu tónů výše zmíněných studentů v mluvě, která obsahuje anglické vytýkací a nepravé vytýkací konstrukce. První část práce zkoumá literaturu a nastavuje teoretický rámec pro menší výzkum v druhé části práce. Teoretická část popisuje syntax vytýkacích a nepravých vytýkacích konstrukcí, zaměřuje se na aktuální větné členění a poskytuje základní informace o intonaci. V druhé části jsou analyzovány zvukové nahrávky, s cílem prozkoumat používání tónů českými mluvčími při čtení smysluplné konverzace obsahující cílové struktury. Práce přináší zjištění, že klesající tón převládá v realizaci vytýkacích konstrukcí, zatímco produkce nepravých vytýkacích konstrukcí je různorodá. Dále konstatuje, že respondenti realizují tři nebo více z pěti vytýkacích vět pomocí stejného typu realizace. U nepravých vytýkacích vět je stejný typ realizace použit u tří nebo méně z pěti produkovaných vět. Práce poukazuje na specifické téma, které není mezi badateli populární. Shromažďuje informace o intonaci vytýkacích a nepravých vytýkacích struktur a nabízí implikace pro budoucí výzkum. KLÍČOVÁ SLOVA vytýkací, pseudo-vytýkací,...
Intonation of Czech Speakers When Speaking English
Houšť, Vítězslav ; Baumgartnerová, Alena (oponent) ; Walek, Agata (vedoucí práce)
Intonation is frequently described as the movement of the pitch throughout a phrase, which assists the speaker in the vocal expression of their thoughts. The bachelor's thesis concerns the possible difficulties in intonation a Czech speaker may encounter when speaking English, as they can lead to a change of meaning of uttered words. The aim of the thesis is set to try and distinguish these difficulties by explaining the basic terms associated with intonation and their application on recordings of ten Czech speakers uttering eight English phrases, compared to recordings of the same eight phrases recorded by four native speakers.
Radikální zkušenost a myšlení poetické inspirace. Tělo (bez orgánů) v literárním prostoru Maurice Blanchota.
Poch, Martin ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent)
Radikální zkušenost a myšlení poetické inspirace → Abstrakt Blanchotovo radikální myšlení klade, ale nezodpovídá otázku tělesného rozměru spisovatelovy literární zkušenosti. Zdá se, jako by literární zkušenost byla podle Blanchota zcela netělesná. To ovšem vylučuje možnost psaní a uskutečnění esenciální řeči ve světě. Na základě interpretace Blanchotových klíčových pojmů jsme se pokusili tento problém rozvést a představit jeho hlavní důsledky. V závěru práce jsme se pokusili pomocí Deleuzových a Guttariho pojmů - zejména stávání se a těla bez orgánů - načrtnout způsob, jak Blanchotovo radikální pojetí literární zkušenosti uchopit jako vnitřně diferencovaný proces, ve kterém je spisovatelovo tělo nepřítomné, protože se zbavováním orgánů stává nepozorovatelnou součástí asambláže, jež vchází do literárního prostoru.
Analýza vnímání výšek v závislosti na spektru
Slávik, Martin ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem vlivu jednotlivých harmonických složek na vjem výšky zvuku. Jako součást práce vznikl dotazník na webové stránce www.analyzavyšek.9e.cz, kde jednotlivý respondenti vyplňovali poslechový test celkem z 46 vzorků. Experiment vychází z metody sémantického diferenciálu. Jednotlivé vzorky jsou složené ze sinusovky – tónu a zkoumaného zvuku, který respondent hodnotí na třech bipolárních škálách. Vzorky byly vymodelované pomocí aditivní syntézy, nebo byly použity upravené samplované zvuky nástrojů. Jednotlivé vzorky byly rozděleny do čtyř hlavních kategorií a následně pro přehlednost do různých podkategorií. Cílem bylo zjistit jaké části, kombinace, jednotlivé harmonické složky zvuku a tónu dokážou ovlivnit vjem výšky tónu.
Optimalizace montážního pracoviště židlí z ohýbaného dřeva
Vrabček, Tomáš
V této diplomové práci je řešena problematika montáže klasických ohýbaných židlí ve společnosti TON a.s. a to zejména z hlediska ergonomického uspořádání pracoviště a vybavení, které je při montáži na pracovišti používáno. Řešena je racionalizace na pracovišti konečné montáže židlí č. 14 a 18. V práci je zaznamenán postup, jakým byla problematika optimalizace řešena. Jsou zde uvedeny jednotlivé návrhy pracoviště, u kterých bylo provedeno srovnání a následné vyhodnocení jednotlivých variant.
Parametrizovatelný hudební nástroj pro mobilní platformy
Řezáč, Martin ; Mlích, Jozef (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit aplikaci, která bude sloužit jako tříosý parametrizovatelný hudební nástroj, resp. modifikovaný MIDI kontrolér, pro mobilní zařízení postavená na platformě Android. V úvodní části je čtenář seznámen s některými dostupnými produkty v této oblasti, následuje krátký úvod do problematiky syntézy zvuku a přehled důležitých technologií. Další součástí je popis jednotlivých možností realizace aplikace a detailní speci- fikace použitého konceptu. Součástí této kapitoly je i stručné hodnocení původního návrhu, jeho klady a zápory a diskuse použitelnosti. Součástí práce je také popis implementace programu včetně optimalizace některých kritických bodů a vyhodnocení provedených testů zahrnujících průzkum názorů hudební veřejnosti na použití této aplikace. Závěrem je práce zhodnocena a je stanoven základní směr, kudy vývoj aplikace dál vést.
Phenomenology of music and the concept of temporality in the philosophy of E. Husserl
Karipova, Alfiia ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
This research is dedicated to the connection between phenomenology of music and the temporal conception of Edmund Husserl who influenced new awareness of time in general and musical time in particular. The purpose of the research is foremost to expand horizons and options of musical-philosophical analysis through discovering the alternative understanding of musical perception in author's works especially in his «Vorlesungen zur Phänomenologie des inneren Zeitbewusstseins». The research consists of five main parts arranged by deductive principle: from the general key points of the subject - phenomenology of music (chapter 1), the role of musical art in studies and heritage of E. Husserl (chapter 2) and principles of phenomenological method as a base of temporality conception (chapter 3) the emphasis gradually shifts towards the research of Husserl's temporality conception which is directly connected to musical art which makes our subject notably actual. Besides that the research raises such questions as the role of the concept of time in music, comparison of Husserl's philosophy and A. Webern's music, importance of sense in composition and others. The fundamental and rare scientific studies of philosophy, musicology, sociology of music and other contiguous subjects in Czech and English languages were...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.