|
Spolupráce soukromého a neziskového sektoru v Brazílii a jak je ovlivněna kulturou
Domínová, Kateřina ; Sztogrynová, Miroslava (advisor) ; Krogman, Michal (referee)
Práce si klade za cíl seznámit čtenáře s brazilskou národní kulturou, a to jak z hlediska historických a etnických aspektů, tak z pohledu organizační kultury, kulturních dimenzí G. Hofstedeho či typických vlastností průměrného Brazilce. Zjištěné charakteristické rysy brazilské národní kultury jsou aplikovány na vysvětlení současné sociálně-ekonomické situace obyvatel Brazílie a na analýzu spolupráce soukromého a neziskového sektoru, jakožto prostředku pozitivně ovlivňujícího daný egativní stav brazilské společnosti.
|
|
Marketingová strategie Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov
Luštický, Martin Bc. ; Hesková, Marie (advisor) ; Smolíková, Libuše (referee)
Diplomová práce navrhuje marketingovou strategii Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov a dále pak jednotlivá taktická opatření v oblasti marketingového mixu festivalu. Pro návrh strategie je využita analýza kulturně-společenských akcí v Českém Krumlově a analýza informací z předchozích ročníků festivalu. Práce dále poukazuje na širší socio-ekonomické dopady konání MHF ČK na podnikatelské subjekty ve městě a jeho okolí, analyzuje možnosti užší spolupráce mezi nimi a pořadatelem festivalu a definuje profil typického návštěvníka MHF ČK.
|
|
The cooperation in multinational work teams
Rašovec, Rudolf ; Nový, Ivan (advisor) ; Surynek, Alois (referee)
Teoretická část práce se zabývá problematikou týmové spolupráce, dále kulturními aspekty mezinárodnodního pracovního prostředí, mezinárodním pracovním týmem jako takovým a v neposlední řadě nabízí i motivační teorie, jenž mohou vysvětlovat pohnutky jedinců pro vstup do takovýchto týmů. Praktická část pak pomocí dotazníkového šetření zkoumá obecné charakteristiky, jenž mají vliv na úspěšné fungování mezinárodních pracovních týmů.
|
|
Competitive Advantage and Its Sustainable Factors in Global Economy with Focus on Dell Company
Tillmannová, Zuzana ; Kubešová, Vlasta (advisor) ; Třeštíková, Ludmila (referee)
Diplomová práce se zabývá identifikací a analýzou faktorů, které významně ovlivňují strategické chování firem a míru jejich konkurenceschopnosti. Konkrétně toto činí ve třech perspektivách, kterými jsou odvětví, zdroje a kapacity firmy a perspektiva institucí, kultury a etiky. Ve své aplikační části se zaměřuje na společnost Dell. Pro analýzu faktorů konkurenceschopnosti této firmy jsou použity modely, metody a teoretická východiska popsaná v teoretické části. Samostatná kapitola je také věnována strategickým partnerstvím, které dnes tvoří významnou součást konkurenčního boje.
|
| |
|
Kulturní diference a jejich význam v chování spotřebitele
Březíková, Markéta ; Koudelka, Jan (advisor) ; Mottlová, Libuše (referee)
Diplomová práce sleduje kulturní diference a jejich význam v chování spotřebitele. V první části jsou vysvětleny pojmy jako kultura, její vliv na spotřebitele a jsou analyzovány také nehmotné prvky kultury jako neverbální komunikace, hodnoty či body image. Následuje krátký a obecný popis sledovaných krajin co se týče historie a přírodních podmínek. Zmíněny jsou také kulturní dimenze dle Geerta Hostedeho. Další část diplomové práce vychází z dotazníkového šetření zaměřující se na vymezení analyzovaných prvků kultury obsahující stravovací a mediální zvyky, vztah ke značkových produktům a módním trendům, dále na nákupní rozhodovací proces a postavení muže a ženy ve společnosti. které je poté analyzováno a jsou vyvozeny závěry. Je také na začátku stanoveno několik hypotéz, které jsou na konci diplomové práce potvrzeny či vyvráceny. V dotazníku je použita analýza I. stupně a využity jsou také křížové tabulky.
|
|
Culture elements in Marketing
Hábltová, Lenka Bc. ; Koudelka, Jan (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee)
Možnost využití kulturních prvků v marketingu a jejich vliv a vazby na marketingový mix v prostředí České republiky. Práce se zaměřuje především na hodnoty, zvyky a jazyk a jejich vliv na marketingovou komunikaci. Přináší též shrnutí charakteristik, které čeští občané očekávají od produktů na základě země jejich původu.
|
|
Vliv kultury na politiku Mexika
Burešová, Alena ; Janoušková, Zuzana (advisor) ; Doležal, Tomáš (referee)
Tato práce zkoumá vzájemné vazby mezi kulturou, společenskými normami a principy, sociální diversifikací a politikou Mexika. Jejím hlavním cílem je určení, do jaké míry se latinskoamerická kultura promítá do politického vývoje Mexika. Při charakteristice mexické kultury vychází z výzkumů Geerta Hofstedeho a jeho kulturních dimenzí. Odpovídá na otázku, co vedlo k tomu, že politický vývoj Mexika byl zcela odlišný od vývoje ostatních zemí latinskoamerické kultury. Analyzuje kulturní podmíňenost faktorů, které zapřičinily to, že Mexiku vládla po sedm desetiletí jediná politická strana ? Partido Revolucionario Institucional (PRI), aniž by se jednalo o diktaturu. Dochází k závěru, že tato nevídaná stabilita není v rozporu s kulturními dimenzemi, ale že PRI dokázala vhodně využít kulturně daný charakter mexické společnosti, vyznačující se vysokou mírou sociální diversifikace. Vytvořila specifický politický systém, v dané kultuře fungující. K jeho změně pak docházelo postupně, s tím jak se proměňoval charakter mexické společnosti. V souvislosti s dynamickým vývojem mexické společnosti následně předpovídá změny kulturních dimenzí.
|
|
Ekonomika a řízení neziskové organizace v oblasti kultury
Nováková, Ivona ; Boukal, Petr (advisor) ; Pilná, Hana (referee)
Práce je zaměřena na nestatni neziskový sektor v České republice.V první části jsou představeny různé právní formy neziskových organizací, důvody jejich vzniku a obecně jejich situace v rámcí ČR.Druhá část je zaměřena na oblast kultury.Důraz je kladen na rozdíly v řízení takovýchto neziskových organizací.V třetí části je popsána ekonomika a řízení konkrétni neziskové organizace NADACE ŽIVOT UMĚLCE.Cílem práce bylo prokázat důležitost ekonomů ve vedení neziskové organizace.
|
|
Corporate Culture in Inspekta PLC
Kleckerová, Lucie ; Mertlíková, Františka (advisor) ; Mišovská, Soňa (referee)
Práce se věnuje zmapování firemní kultury ve společnosti Inspekta a.s. Úvod práce se zabývá teoretickým rozborem pojmu firemní kultura z několika hledisek. Hlavní část práce se věnuje samotné kultuře ve společnosti Inspekta, která v době sepisování práce procházela fúzí s nadnárodní společností Bureau Veritas. To umožnilo srovnat firemní kulturu v původně české společnosti se společností s tradicí pocházející z Francie.
|