Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  začátekpředchozí129 - 138další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Publishing the vocabulary of the types of grey literature as linked data
Mynarz, Jindřich ; Pejšová, Petra ; Simandlová, Tereza ; Labuda, Radim
The formulation of the vocabulary of the types of grey literature in RDF (Resource Description Framework) provides an explicit conceptualization of the domain of grey literature. This type of modelling harnesses the expressive power of ontology languages for RDF data format and its flexible and extensible nature. Formalized in this way, the vocabulary serves as a means to describe grey literature resources in a structured, machine-readable manner. Adopting linked data publishing model affords the re-use and light-weight integration of the vocabulary with other vocabularies via links. The vocabulary built in this way can re-purpose existing vocabularies and re-purpose their concepts by putting them in a new context. This may lead to tighter integration of grey literature within the Web and make it easier to be discovered.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Typologie Josepha H. Greenberga a pražské školy aneb možnosti, které čekají
Boček, Vít
Článek se zabývá vztahem mezi typologií pražské školy a greenbergiánskou typologií. Diskutovány jsou různé podobnosti a rozdíly obou teorií.
An Analysis of Current Grey Literature Document Typology
Pejšová, Petra ; Vaska, Marcus
This analysis is based on the classification of the international systems GreyNet, (the Grey Literature Network Service), OpenSIGLE, (the System for Information on Grey Literature in Europe), and the Registry of Open Access Repositories (ROAR), as well as focusing on national schemata in the Czech Republic, namely ASEP (Register of Publication Activity of the AS CR), NRGL (National Repository of Grey Literature), and RIV (Information Register of R & D Results). During the analysis of the lists of document types, we have discovered that these typologies contain, besides “real” document types (reports, theses, etc.) other aspects, such as events (arrangement, organization), types of events (conferences, speeches), producers (universities, institutes), processes (translations, output), content (political documents, legal texts), location (domestic, foreign), and format (e-texts, numeric data).
Plný text: Stáhnout plný textMP4
Psychosociální souvislosti antisociálního chování dospívajících: hlavní výsledky projektu SAHA
Sobotková, Veronika ; Blatný, Marek ; Jelínek, Martin ; Hrdlička, M.
Studie přináší hlavní výsledky národní části projektu SAHA (Social And Health Assessment) v oblasti antisociálního chování dospívajících. Projektu se zúčastnilo 4,980 adolescentů ve věku 12 – 16 let z městských oblastí, v předkládané studii byla analyzována data od 3023 žáků základních škol ve věku 12 - 14 let. Na základě odpovědí na položky Škály antisociálního chování jsme identifikovali typy osob s různými projevy antisociálního chování. Pro identifikaci typů dětí jsme použili shlukovou analýzu. Provedli jsme nehierarchickou shlukovou analýzu (k-means). Jako nejvhodnější a nejlépe interpretovatelné jsme vybrali řešení pro 4 typy osob: typ 1 s mírně zvýšeným problémovým chováním (17% ze sledované populace), typ 2 s vysokou mírou všech antisociálních projevů (2%), typ 3 s nízkou mírou všech projevů antisociálního chování (56%) a typ 4, který je v podstatě shodný s předchozím typem, liší se jen ve větší četnosti fyzických soubojů (25%). Identifikované typy jsme porovnali z hlediska dalších charakteristik a projevů – zneužívání návykových látek, styků s vrstevníky, školního prostředí, rodinného zázemí a výchovných stylů a expozice násilí (svědek násilí, oběť násilí). Jako nejvíce riziková (zneužívání návykových látek, styky s delikventními vrstevníky) a zároveň ohrožená (špatné rodinné zázemí, oběti násilí) skupina se ukázal typ č. 2 – děti s vysokou mírou všech projevů antisociálního chování.
Fyzickogeografická typizace malých měst Moravy a Slezska
Lacina, Jan ; Kirchner, Karel ; Kallabová, Eva
Při řešení projektu „Geografie malých měst“ byla specifika těchto četných sídelních útvarů zkoumána i z pohledů rozmanitých oborů fyzické geografie, především geomorfologie a biogeografie. V závěrečné etapě byly pro fyzickogeografickou typizaci malých měst a jejich zázemí vybrány 3 ukazatelé: typy reliéfu, vegetační stupně a typy současné krajiny. Na základě jejich syntézy byl soubor 124 měst diferencován do 18 typů. Z typizace vyplývá, že malá města Moravy a Slezska jsou lokalizována ve velmi rozmanitých přírodních poměrech a obklopena velmi pestrou mozaikou typů současné krajiny zemědělské, zemědělsko-lesní i lesní.
Zánik středověkých vsí historickými povodněmi na území Moravy: klimatické změny nebo lidské zásahy
Hrádek, Mojmír ; Kallabová, Eva
K zániku řady středověkých vesnic a osad došlo v důsledku přírodních katastrof. Příspěvek hledá odpověď na otázku, zda v případě zaniklých vsí Bystřec a Dolní Chlévské byl tento vodní příval ovlivněn lidskými zásahy do krajiny (odlesňování) nebo zda během kolonizace došlo ke klimatické změně (malá doba ledová), jejíž součástí byly vodní přívaly a pohyb hmot ze svahů.
Typologie pohraničních regionů v České republice
Vaishar, Antonín ; Dvořák, Petr ; Zapletalová, Jana
Pohraniční evropských zemí přestává být problémem vymezování hranic národních států, ale stává se problémem překonávání bariér v procesu evropské integrace. Cílem práce je typologie českých pohraničních regionů z pohledu jejich marginality a možností přeshraniční spolupráce.
Vymezení venkova a venkovského obyvatelstva v ČR – návrh možného přístupu
Vobecká, Jana
Příspěvek diskutoval problematiku vymezení venkova v České republice z hlediska prostorového a především z hlediska obyvatelstva v prostoru žijícího. Jádrem příspěvku byla prezentace možné typologie rozdělující území ČR na městské, příměstské a venkovské oblasti. Byly prezentovány zejména metodologické aspekty typologie, zdroje dat a dílčí výsledky její aplikace na území České republiky.
Typologie pracovních stresů a jejich prevence u učitelů základních škol
Řehulka, Evžen ; Řehulková, Oliva
Ve studii je provedeno rozdělení pracovních stresů učitelů do tří skupin (stresy související s objektivními podmínkami, stresy související s kvalifikací, stresy související s osobnosti učitele) a naznačena jejich možná prevence ve smyslu primární, sekundární a terciální prevence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   začátekpředchozí129 - 138další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.