Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,290 záznamů.  začátekpředchozí1281 - 1290  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.61 vteřin. 

Vybrané aspekty podnikatelského prostředí v ČR
Hnilicová, Anna ; Lukáš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Cupák, Patrik (oponent)
Podnikatelské prostředí je významným faktorem rozvoje podnikání, ekonomického růstu a růstu konkurenceschopnosti. Cílem diplomové práce je analýza vybraných aspektů podnikatelského prostředí, jeho klíčových složek a vyvození důsledků pro vývoj podnikatelského prostředí v České republice. Součástí diplomové práce je také způsob podpory podnikání po vstupu do Evropské unie v roce 2004 a detailní popis mechanismů a principů čerpání dotací. 1. kapitola: Vymezení pojmu podnikatelské prostředí, jeho struktura a komponenty 2. kapitola: Porovnání podnikatelského prostředí nových členských států Evropské unie 3. kapitola: Podpora podnikatelského prostředí z prostředků Operačních programů 4. kapitola: Program podpory Inovace

Význam malého a středního podnikání pro regionální rozvoj
Novotná, Petra ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jetmar, Marek (oponent)
Práce je zaměřena na malé a střední podnikání v České republice a roli veřejné správy v jeho podpoře. V práci jsou vymezeny definice pojmů podnikatel, malé a střední podnikání, podnikatelské prostředí, související legislativa a zdroje financování. Poznatky z obecných definic jsou aplikovány na konkrétní mikroregion -- Podralsko. Podpora malých a středních podniků ze strany veřejné správy může být nepřímá a přímá, financována ze zdrojů státního rozpočtu, z rozpočtů samospráv i z evropských zdrojů. Role veřejné správy a dalších institucí v podpoře malého a středního podnikání je nezanedbatelná, využití možností podpory podnikatelů z evropských i národních zdrojů zvyšuje životní úroveň i v mikroregionu Podralsko.

Podnikatelský plán – Mr. Donut
Turišin, Lukáš ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Svobodová, Ivana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na podnikání. V teoretické části práci jsou uvedeny základní teoretické koncepce týkající se podnikání a podnikatelů. V této části jsou také popsány podnikatelské kompetence, podnikatelské osobnostní rysy a 3 alternativní struktury podnikatelského plánu. Praktická část práce má reálný přínos pro autora, protože je podnikatelským plánem pro autorův podnikatelský záměr. Podstatnou část této práce tvoří marketingový průzkum, kterým autor verifikuje svou hypotézu a definuje velikost trhu. Cílem práce je posouzení životaschopnosti konkrétního podnikatelského záměru.

Zvláštnosti podnikatelského prostředí Islandu
Názlerová, Zdeňka ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Jelen, Valentin (oponent)
Práce se v první kapitole zabývá obecnou charakteristikou Islandu. V druhé části je rozebráno podnikatelské prostředí a vztah Islandu k okolnímu světu. Poslední kapitola je věnována obchodnímu jednání, etiketě a zkušenostem českých podniků s islandskými podnikateli.

Etika v podnikání
Holková, Nela ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Filipová, Vladimíra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem etika v podnikání, konkrétně v pohřebnictví. Jsou zde stanoveny základní pojmy a definice. Je uveden i historický nástin etiky a lidstva. Dále je zde uveden rozdíl mezi etikou a etiketou. Dva rozdílné pojmy, které spolu ale souvisí. Aby firmy fungovaly správně, je nutné dát jim nějaký řád. Etické kodexy mohou být součástí řešení, proto se jimi tato bakalářská práce zabývá taktéž. Dále je zde zmíněno podnikatelské prostředí v Čechách a jeho vývoj. Jako stěžejní postavu, která podnikatelské prostředí u nás ovlivnila, jsem vybrala Tomáše Baťu. Jeho přínos je neoddiskutovatelný, jeho trvání na etickém přístupu k zaměstnancům ovlivnilo mnoho dalších podnikatelů i podniků. V této práci je také zmíněna odpovědnost v podnikání vůči okolí. Dále je uvedeno etické či neetické chování státního sektoru. Bylo nutné uvést i logické odůvodnění užití etiky v podnikání. Na závěr byl použit konkrétní příklad pohřebnictví a příklady neetického jednání v tomto oboru. Jsou zde ale uvedeny i nápravné kroky, které se snaží aplikovat Sdružení pohřebnictví.

Podnikatelský plán
Foltýnová, Marie ; Špička, Jindřich (vedoucí práce) ; Mikan, Pavel (oponent)
Diplomová práce zpracovává podnikatelský plán při zahájení podnikání. Teoretická část práce vysvětluje podnikatelský plán z hlediska jeho obsahových náležitostí a jeho role v podnikání. Dále nastiňuje zásady tvorby podnikatelského plánu, podrobně popisuje jeho strukturu. Praktická část se po úvodním popisu podnikatelské příležitosti věnuje formulaci mise, vize a strategie firmy, seznamuje čtenáře s výsledky strategické analýzy, prezentuje marketingovou strategii, finanční plán a na závěr podnikatelský záměr hodnotí z hlediska ekonomické efektivnosti a rizik.

Návrh kroků k rozvoji strategické spolupráce v oblasti prodeje pekařských pecí
Bajgl, Stanislav ; Jandura, Pavel (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Návrh kroků k rozvoji strategické spolupráce v oblasti prodeje pekařských pecí“ se zaměřuje na návrhy vedoucí k vytvoření strategického rámce vzniku strategické aliance mezi strategickou podnikatelskou jednotkou společnosti Sklářské stroje Znojmo, s.r.o. a vybraným partnerem.

Social Networking and the Potential Challenges for Marketing
Zupanoska, Biljana ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Cook, Gina (oponent)
V dnešní době čelí marketéři a média změněnému prostředí ovlivněnému érou internetu. Vznik mnoha nových technologických aplikací společně s globální změnou zákaznického chování ovlivňují komunikaci mezi marketéry a zákazníky. Role zákazníků a marketérů se také mění. Zákazníci se stávají tvůrci mediálního obsahu, pronátory a distributory díky využívání sociálních sítí. Cílem této diplomové práce je analyzovat tento trend, odhadnout jeho životnost a poskytnout užitečnou inspiraci pro všechny zúčastněné strany. Hlavními hodnocenými problémy jsou: struktura systému marketingu sociálních sítí, vliv sociálních sítí na podnikatelské prostředí, vztah mezi sociálními médii a konvenčními médii a právní a etické problémy využití sociálních médií. Sociální sítě jsou novým fenoménem, který je v současnosti využíván mnoha společnostmi v jejich marketingové komunikaci. Tento fenomén je však také výzvou pro podniky, jak v pozitivním, tak v negativním smyslu. Aby mohli využít tento pozitivní trend, musí se marketéři naučit nová pravidla a vylepšit své strategie pro marketing sociálních sítí.

Vybrané problémy provozu dopravní firmy MKD
Kadavá, Eva ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Kuncová, Jana (oponent)
Dopravní sektor jako celek zaznamenává rostoucí trend, přičemž největší nárůst objemu přepraveného zboží vykazuje silniční doprava. Nárůst mezinárodního obchodu pak přináší nové podnikatelské příležitosti právě firmám, které se mezinárodní kamionovou dopravou a zasílatelstvím zabývají. Cílem této diplomové práce je poskytnout základní přehled o tom, jaké podmínky musí každý subjekt splnit, aby mohl začít provozovat mezinárodní kamionovou dopravu a zasílatelství. Budou zde uvedeny faktory, které ovlivňují ekonomickou situaci na dopravním trhu. V dalších kapitolách pak budou analyzovány zákony a smlouvy, které pro svou činnost každá dopravní firma musí znát. Poslední kapitola je věnována problematice financování vozového parku. Na závěr je pak poskytnut přehled způsobů, jakými mohou dopravní firmy zajišťovat své pohledávky proti jejich nesplacení.

Analýza podnikatelského prostředí na Ukrajině
Bileňka, Nadija ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kopecký, Jan (oponent)
Téma mé diplomové práce je "Analýza podnikatelského prostředí na Ukrajině ". Diplomová práce obsahuje základní informace o Ukrajině, její členství v mezinárodních organizacích, ekonomickou a vnitropolitickou situaci země, privatizaci státního majetku, zahraniční obchod země a investice zahraničních subjektů v teritoriu. Hlavním cílem práce bylo popsat investiční a podnikatelské prostředí Ukrajiny, tzn. režim zahraničního investování, bankovní a daňový systém, rizika podnikání a míra korupce na Ukrajině, dále vzájemná obchodní výměna mezi Českou republikou a Ukrajinou, možné investiční příležitosti v prosperujících ukrajinských regionech a odvětvích jako jsou stavebnictví, dopravní infrastruktura, strojírenství, nábytkářský průmysl a ekologie.