Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 171 záznamů.  začátekpředchozí128 - 137dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spotřební chování v oblasti Fair Trade výrobků
KALTOUNKOVÁ, Jana
Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak jsou spotřebitelé informováni o tomto hnutí a o výrobcích Fair Trade. Dále analyzovat nákupní chování (strukturu, frekvenci) v této oblasti a spokojenost s těmito výrobky. To bylo zjištěno pomocí dotazníkového šetření. Bylo osloveno 220 respondentů z Jihočeského kraje. Z výsledků vyplynulo, že jen polovina respondentů zná hnutí Fair Trade. A z toho pouze polovina odpovídajících tyto výrobky kupuje. Respondenty nejvíce láká touha zkusit tento výrobek. Nakonec se práce zabývá návrhy na zlepšení současného stavu jako: zvýšit informovanost pomocí škol, zaměstnání, médií (internet, televize a rozhlas), zlepšení označení Fair Trade výrobků, rozšiřování bufetů ve školách a zaměstnáních, ochutnávky, pořádání přednášek a rozšiřovat tyto výrobky v čajovnách a kavárnách.
Analýza chování spotřebitelů pro projekt: Zákaznicky orientovaná společnost
DOKOUPILOVÁ, Lenka
Cílem diplomové práce je zjištění vnějších a vnitřních stimulů, které působí na chování konečného spotřebitele v nákupním procesu a přispět tak k rozvoji projektu Zákaznicky orientovaná společnost, který firma JEDNOTA, s. d. v Českých Budějovicích zavádí do svého provozu. V této práci je využita metoda ústního dotazování a metoda pozorování u konečných spotřebitelů. Kombinace těchto dvou metod posloužila k analýze chování spotřebitelů v supermarketu TERNO České Budějovice, které JEDNOTA provozuje. Dále byly tyto dvě metody použity u spotřebitelů nápojového centra, které spravuje supermarket Terno.
Sýry a analogové výrobky
LAFATOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá tématem znalostí analogových výrobků spotřebiteli se zaměřením na sýry. Pro tento účel byl vytvořen dotazník, který byl předložen náhodně vybraným respondentům. Provedený dotazníkový průzkum ukazuje preference ve spotřebě sýrů, informovanost spotřebitelů o analogových výrobcích z hlediska označení, nákupního chování a o pozitivech a negativech analogů sýra. Z provedeného dotazníku lze vyvodit, že spotřebitelé konzumují sýry často a hlavními preferovanými sýry jsou polotvrdé a čerstvé sýry. Z pohledu spotřebitelů na analogové výrobky byla zjištěna jejich nedostatečná informovanost, což je často způsobeno i nepřesnými informacemi na etiketách výrobků a chybným zařazením výrobku mezi pravé výrobky. Správné označení výrobků by výrazně ovlivnilo nákupní chování spotřebitelů v neprospěch analogových výrobků.
Analýza spotřebního chování Čechů v segmentu okružních plaveb a její využití při tvorbě marketingové strategie cestovních kanceláří
Hlinková, Eliška ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Rolínek, Igor (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výzkumu spotřebního chování a specifiky kupního rozhodovacího procesu Čechů při zajišťování zahraniční dovolené a metodiky segmentace trhu v cestovním ruchu, respektive v segmentu okružních plaveb. Analýza současných trendů a determinant na straně nabídky i poptávky umožní sestavení konkurenceschopného konceptu marketingové strategie nově vznikající cestovní kanceláře.
Analýza spotřebního chování žen internetové generace
Kopecká, Marie ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Harantová, Monika (oponent)
Diplomová práce "Analýza spotřebního chování žen internetové generace" popisuje současný stav sociálních médií, přičemž největší pozornost je věnována diskuznímu fóru a jeho schopnosti ovlivnit spotřební chování žen internetového věku. Práce se dále věnuje využití internetového marketingu na sociálních fórech. V praktické části diplomové práce je proveden marketingový výzkum formou dotazníku na největším českém diskuzním serveru pro ženy "Omlazení.cz". Analýzou zjištěných výsledků je určena míra vlivu jednotlivých diskuzí na nákup určitých produktů.
Iracionalita v nákupním chování
HERMANOVÁ, Eliška
Cílem práce s názvem "Iracionalita v nákupním chování" bylo zrealizovat několik experimentů zaměřených na potvrzení iracionality v rámci nákupního chování a následně provést mezikulturní srovnání. Aby mohlo dojít ke komparaci výsledků, byly vybrány experimenty, které již provedl Dan Ariely s americkými studenty. V průběhu práce byly postupně vyhodnocovány předem stanovené hypotézy.
Effects of price shocks to consumer demand: Estimating the QUAIDS demand system on czech household budget survey data
Dybczak, Kamil ; Tóth, Peter ; Voňka, David
Cílem studie je prozkoumat chování spotřebitele v České republice prostřednictvím odhadovaného poptávkového systému, ve kterém poptávka po komoditách závisí nejen na příjmu spotřebitelů a cenách komodit, ale také na ostatních faktorech jako jsou věk, počet členů domácnosti či postavení na trhu práce.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Impacts of Consumer Behavior Theory on a Start-up Business
Grešo, Juraj ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Lhotáková, Markéta (oponent)
Práca prezentuje všeobecný prieskum Engelovho, Blackwellovho a Miniardovho modelu správania spotrebiteľa, prvkov správania spotrebiteľa, postojov spotrebiteľov k otázkam zdravia a výživy, a praktické uplatnenie týchto poznatkov vo vývoji marketingovej stratégie a taktík pre nový reštauračný koncept umiestnený v Bratislave, hlavnom meste Slovenskej republiky. Tento koncept je zameraný na služby pre profesionálnych a rekreačných športovcov. Táto práca znázorňuje podstatné vlastnosti a osobitosti správania spotrebiteľa. Opisuje vzťahy a psychologické motívy, ktoré existujú medzi ľudskými zmyslovými systémami a nákupným procesom spotrebiteľa. Práca je založená na porovnávaní teórie s realitou v oblasti správania spotrebiteľa. Hlavným cieľom tejto práce je vytvoriť základ pre vývoj komplexnej marketingovej stratégie pre FitHouse RestaurantsTM, novozaložený koncept, ktorého úlohou je zabezpečiť správnu stravu pre profesionálnych a rekreačných športovcov. Čiastkový cieľ prvej -- teoretickej časti práce je preskúmať správanie spotrebiteľa a vymedziť jeho nákupný proces v niekoľkých krokoch. Druhá -- výskumná časť má za cieľ identifikovať prvky, ktoré majú vplyv na spotrebiteľov proces rozhodovania o kúpe a snaží sa ich podať z pohľadu človeka rozhodnutého pre zdravý životný štýl. Ďalej si kladie za cieľ porozumieť spotrebiteľovi prostredníctvom autorovho vlastného on-line prieskumu o športe, výžive a atribútov reštaurácie ideálnej pre zdravie a šport. Tretia -- praktická časť predstavuje rámec pre vývoj skutočnej marketingovej stratégie pre FitHouse Restaurants na základe výsledkov a poznatkov získaných v prvej a druhej časti práce. Obsahuje tiež nápady a taktiky, ktoré pomôžu FitHouse Restaurants prilákať dostatok zákazníkov a uspieť na trhu.
Potenciál zapojení celebrit v marketingové komunikaci vybrané kategorie produktů
Jehličková, Anna ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda zapojení celebrity do reklamy je tou správnou volbou a zároveň vytvořit doporučení pro výběr vhodné celebrity do reklamy na pivo, respektive tří konkrétních značek (Pilsner Urquell, Krušovice a Staropramen). Vymezuji zde základní pojmy spotřebního chování, referenčních skupin, marketingové komunikace, celebrit a marketingového výzkumu. V praktické části se zaměřuji na trh piva v ČR a pivovarnictví v roce 2010, dále se věnuji vlastnímu výběru značek piva a uvádím stručnou charakteristiku jak jednotlivých piv, tak podniků. Pokračuji obsahovou analýzou a analýzou vlastního dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem je vybrat konkrétní celebrity pro zvolené značky piva, na základě charakteristik a vlastností celebrit, které by měly odpovídat image jednotlivých značek.
Dopad změny DPH na knižní trh v České republice
Vaňková, Jana ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Práce se zabývá vlivem změny DPH na tržby knihkupectví a ověřením tvrzení studie SČKN, podle které se od roku 2008 průběžně snižuje prodej knih následkem zvyšování sazby DPH na knihy. Teoretická část práce je zaměřená na DPH, spotřebitelské chování na trhu knih a působení substitučního a důchodového efektu na poptávku knih. Prostřednictvím porovnání cen knih před a po zvýšení DPH byl zjištěn pouze mírný nárůst cen knih. Pomocí ekonometrické analýzy tržeb českých a slovenských knihkupectví se nepotvrdil vliv DPH na tržby knihkupectví. Na tržby knihkupectví působí řada jiných aspektů, zejména HDP.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 171 záznamů.   začátekpředchozí128 - 137dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.