Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Senzorické hodnocení vybraných sýrů a analogových produktů
LAFATOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá hodnocením tavených plátkových výrobků (sýrů a analogů). Za tímto účelem byla uskutečněna senzorická analýza těchto výrobků, pořadová zkouška a dotazníkový průzkum. Hodnocení provedlo celkem 65 hodnotitelů - 23 mužů a 42 žen. Z analýzy pořadového testu vyplynulo, že v uvedené skupině posuzovatelů byl nejlépe hodnocen tavený plátkový výrobek (analog) (průměrné pořadí 2,6) a tavený plátkový sýr (průměrné pořadí 2,7). U senzorické analýzy byla zjištěna významná role obsahu tuku v sušině daného výrobku i přítomnost přidaných látek (extrakt z papriky, ementál) na vnímání posuzovatelů. Provedený dotazníkový průzkum byl zaměřen na preferenci atraktivity obalů posuzovaných výrobků či na znalost posuzovatelů pojmu analogový výrobek. Posuzovatelé prokázali znalost pojmu analogový výrobek pouze v 14 % případů.
Sýry a analogové výrobky
LAFATOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá tématem znalostí analogových výrobků spotřebiteli se zaměřením na sýry. Pro tento účel byl vytvořen dotazník, který byl předložen náhodně vybraným respondentům. Provedený dotazníkový průzkum ukazuje preference ve spotřebě sýrů, informovanost spotřebitelů o analogových výrobcích z hlediska označení, nákupního chování a o pozitivech a negativech analogů sýra. Z provedeného dotazníku lze vyvodit, že spotřebitelé konzumují sýry často a hlavními preferovanými sýry jsou polotvrdé a čerstvé sýry. Z pohledu spotřebitelů na analogové výrobky byla zjištěna jejich nedostatečná informovanost, což je často způsobeno i nepřesnými informacemi na etiketách výrobků a chybným zařazením výrobku mezi pravé výrobky. Správné označení výrobků by výrazně ovlivnilo nákupní chování spotřebitelů v neprospěch analogových výrobků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.