Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11,590 záznamů.  začátekpředchozí11581 - 11590  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.40 vteřin. 

Děti a mobilní telefony
Slavíková, Lucie ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Bakalářská práce "Děti a mobilní telefony" zkoumá vztah, který je vytvořen mezi dětmi ve věku zhruba 6 - 11 let (což odpovídá prvnímu stupni základní školy) a mobilními telefony. Jedná se jednak o vztah obecný, který je vytvářen ve stále více medializované společnosti, jednak o konkrétní příklady realizace tohoto vztahu, které budou zkoumány v rámci výzkumné části této práce. Autorka se zaměřuje především na témata běžného využívání mobilních telefonů. V rámci výzkumu se zajímá především o rozsah každodenního využívání mobilních telefonů, výčet prakticky využívaných funkcí a možnost intuitivního ovládání. Dále se zabývá otázkou vnímání mobilního telefonu jako symbolu sociální prestiže a tím, zda u dětí nedochází k personifikaci telefonů. Všechny tyto proměnné budou zkoumány na základě polostrukturovaných rozhovorů, které byly s dětmi prováděny. Výzkum byl prováděn na základní škole Mládí v Praze. S ohledem k nízkému věku respondentů byl upraven tak, aby byl pro děti dobře srozumitelný, ale nedošlo ke snížení jeho vypovídací hodnoty. Těžištěm této práce je diskuze nad výsledky, které byly v rámci tohoto výzkumu získány.

Diagnostika Aspergerova syndromu: ověřovací studie české verze ASSQ a ASAS
Krejčířová, Helena ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Drlíková, Eva (oponent)
V teoretické části naší práce popisujeme historii, epidemiologii, etiologii, diagnostická kritéria, klinický obraz Aspergerova syndromu, komorbiditu s dalšími poruchami, teorie podstaty vzniku autismu, diferenciální diagnostiku a diagnostické metody pro Aspergerův syndrom. Praktická část práce se snaží ověřit dva screeningové dotazníky - skandinávský ASSQ - Highfunctioning Autism Spectrum Screening Questionnairel Asperger Syndrome Screening Questionnaire a australskou škálu ASAS - Australian Scale for Asperger Syndrome. ASSQ a ASAS jsou screeningové metody obsahující položky popisující charakteristické symptomy Aspergerova syndromu či vysoce funkčního autismu, které se používají pro zachycení dětí a adolescentů s inteligencí v pásmu normy s problémy charakteristickými pro poruchy autistického spektra. Reliabilitu a validitu jsme zjišťovali na základě výsledků dotazníků, které vyplňovali rodiče a učitelé dětí (klinicky vzorek AUT obsahoval 42 6-16letých dětí (39 chlapců a 3 dívky) s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem, vzorek LMD tvořily 143 děti (l30 chlapců, l3 dívek) s poruchami učení a chování a kontrolní skupina se skládala ze 163 dětí (147 chlapců a 16 dívek) z běžné populace bez formální diagnosy. Hraniční bod pro pozitivní screening jsme určovali na základě porovnávání senzitivity a...

Rodina dítěte s mentálním postižením - vstup do světa dospělých
Rychtrová, Magdaléna ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na život rodiny dítěte s mentálním postižením v době, kdy dítě ukončilo povinnou školní docházku a vstupuje do světa dospělých. Teoretická část je věnována rodině a její firnkci. Popsány jsou role rodičů, sourozenců a prarodičů. Další část je věnována období dospívání a problémům mladých lidí na prahu dospělosti. V poslední části je kapitola o vzdělávání mladých lidí s mentálním postižením. Praktická část přibližuje formou životních příběhů životy čtyř konkrétních rodin a jejich specifika v období, kdy jejich dítě vstupuje do další životní etapy, která se nazývá dospělost. Pro srovnání je zpracován i příběh ženy s mentálním postižením, která toto období prožívala před 25 lety. Hlavní pozornost je věnována reálným možnostem a životním perspektivám těchto rodin a jejich dětí.

Teorie a praxe s dětmi se specifickými poruchami učení
Morávková, Simona ; Pokorná, Věra (vedoucí práce) ; Michalová, Zdena (oponent)
Školní neúspěchy dětí jsou z velkých témat pedagogické a psychologické literatury ve všech civilizovaných zemích. Od konce 60. let si mnozí odborníci uvědomují, že náprava poruch učení a chování se nemůže orientovat jen na jejich projevy, ale že je nutno sledovat chování jednotlivého dítěte celostně, ve všech souvislostech. To je nový, průkopnický obrat. Pak se již nemluví o poruchách, které se třídí a hledají se jejich nápravná řešení. Například co dělat, když dítě zaměňuje při psaní písmena, při čtení těžce slabikuje, popřípadě lže. podvádí, šaškuje, mluví sprostě, trucuje nebo krade. Moje práce by měla být motivací k jinému přístupu k dítěti, to předpokládá jiný způsob myšlení. Ve středu zájmu je dítě, jeho sociální situace, jeho jedinečné postavení ve třídě. V rodině, mezi vrstevníky, jeho vztah k učení, jeho způsoby práce apod. Je nutné s dítětem pracovat jako s neopakovatelným jedincem.

Československo-korejské vztahy v době korejské války 1950-1953
Janeček, Pavel ; Nálevka, Vladimír (vedoucí práce) ; Tůma, Oldřich (oponent)
Dne 25. června 1950 zahájila vojska Korejské lidově demokratické republiky masivní útok přes 38. rovnoběžku, dosavadní hranici s Jižní Koreou. Začala korejská válka, první horký konflikt války studené. Přímými protivníky zpočátku byli vojáci jihokorejské a severokorejské armády. Zakrátko se na straně napadeného státu v rámci akce OSN proti agresi vojensky angažovaly Spojené státy americké a dalších 15 států. Ani Korejská lidová armáda (vojska KLDR) nebojovala bez spojenců. Na podzim roku 1950 se do bojů zapojili čínští "dobrovolníci". Bez sovětských dodávek, specialistů a Stalinova svolení by severokorejský vůdce Kim Ir Sen válku nezahájil. KLDR našla podporu také v zemích sovětského bloku. Kromě nejrůznějších protestů a manifestací na mezinárodní scéně (například protesty proti "nezákonnosti" rozhodnutí Rady bezpečnosti OSN, učiněného bez účasti Čínské lidové republiky a Sovětského svazu) začaly již v létě 1950 dodávky nejrůznějšího materiálu od knoflíků po lokomotivy. Na této pomoci se podílelo velkou měrou i Československo. Jeho vztahy s Korejskou lidově demokratickou republikou v období korejské války jsou tématem následujících stránek. Historie československo-korejských vztahů v letech 1950-53 (a v následujících letech) je především příběhem československé pomoci válčící Severní Koreji. Tato pomoc měla...

Středisko volného času Kostka
Křenková, Romana ; Jelínková, Barbora (oponent) ; Jelínek, Petr (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je novostavba školního zařízení Střediska volného času Kostka. SVČ je samostatně stojící objekt na mírně svažitém pozemku, se dvěma nadzemními podlažími. Objekt není podsklepen. SVČ se nachází vedle mateřské školy a základní školy. Dispozičně zahrnuje objekt 11 učeben a je navržen pro 163 dětí. Obvodové, vnitřní nosné i nenosné stěny jsou navrženy z cihelných bloků. Stropy jsou tvořeny pomocí předpjatých stropních panelů. Objekt je zastřešen jednoplášťovou plochou střechou a pochozí intenzivní zelenou střechou.

Příprava studentů primární pedagogiky ke konstruktivistickému pojetí učiva a vyučování o společnosti
Dvořáková, Michaela ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent) ; Brtnová Čepičková, Ivana (oponent)
Příprava studentů primární pedagogiky ke konstruktivistickému pojetí učiva a vyučování o společnosti Michaela Dvořáková Abstrakt Obsah učiva sociálních věd na 1. stupni základní školy sice tvoří kulturní univerzálie - domény lidské existence obecně přístupné lidské zkušenosti. Přesto děti potřebují, aby jim vyučování pomohlo tato témata elaborovat. Předpokládáme, že pro zpracování a konceptualizování dětských zkušeností - základní rys konstruktivistického vyučování - učitelé nutně potřebují hlubší oborové znalosti a didaktické znalosti obsahu. V rámci této práce zjišťujeme charakteristiky poznatkové základny budoucích učitelů. Ke zkoumání obsahových znalostí a didaktických znalostí obsahu témat společenských věd u studentů jsme využili metodu pojmového mapování, kdy studenti elicitovali pojmy, které se váží k tématu rodina. Provedli jsme obsahovou analýzu uvedených pojmů a zkoušeli zjistit, do jaké míry jsou studenti závislí na svých dosavadních pojetích tématu rodina nebo jestli užívají poznatky sociálních věd získaných v rámci středoškolského a vysokoškolského vzdělávání. Zjistili jsme, že studenti nevycházejí z akademických znalostí automaticky, ale jsou toho schopni, pokud jsou k tomu vyzváni. Důležitou součástí didaktických znalostí obsahu jsou dětská spontánní pojetí, resp. dětské konceptualizace...

Uživatelské rozhraní aplikace pro výuku českého jazyka pro cizince
Tran, Thi Hang ; Brejcha, Jan (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit efektivní grafické uživatelské rozhraní pro výuku českého jazyka pro cizince. Práce přistupuje k problému učení českého jazyka pro cizince jinak, než jak je koncipována výuka češtiny pro české děti ve školách. Nejvýznamnější částí práce bylo zjištění potřeb uživatelů a vytvoření vhodného návrhu. Dále jsou popsány implementace zmíněné aplikace a na závěr popis experimentu s touto aplikací. Výsledná aplikace běží jako webová aplikace, je dostupná na adrese http://czech-online.cz a je připravená k rozšíření o nové zdroje informací.

Podnikatelský plán - volnočasové aktivity pro děti
Langer, Emil ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Mísař, Jan (oponent)
Cílem práce Podnikatelský plán, volnočasové aktivity pro děti je vytvořit podnikatelský plán pro novou organizaci poskytující zájmové kroužky pro děti. V první části práce představíme teorii pro tvorbu podnikatelského plánu. V praktické části pak sestavíme konkrétní plán, který nám ukáže veškeré důležité kroky, které budeme muset při realizaci projít, a nastíní jednotlivé myšlenky a řešení pro dosažení dobrých hospodářských výsledků organizace. Autorovi práce přinese prohloubení znalostí zpracovávání podnikatelských plánů a komplexní pohled s rozborem důležitých sekcí a ukazatelů projektu, který bude v budoucnu realizovat.

Analýza cizojazyčných interakcí v kontextu rané imerze. Kvalitativní výzkum komunikačních strategií na základě videozáznamu.
KŘIKAVOVÁ, Alena
Diplomová práce pojednává o výuce německého jazyka u dětí předškolního věku v českých mateřských školách. Teoretická část vymezuje podmínky a názory na rané osvojování cizích jazyků a jsou zde formulovány argumenty pro raný počátek výuky německého jazyka a rozebrány metody vhodné pro děti předškolního věku. Cílem práce je na základě videozáznamů pořízených v rámci projektu "Interkulturní vzdělávání dětí, žáků a pedagogů" zjistit a porovnat, jak probíhá raná výuka cizích jazyků v jednotlivých předškolních zařízeních. Např. zda děti rozumí cizojazyčným pokynům a promluvám učitelky, do jaké míry probíhá komunikace v jazykové skupině německy, jaké aktivity se užívají nejčastěji, jakým způsobem či formou jsou realizovány a zda odpovídají podmínkám rané cizojazyčné výuky. Práce obsahuje shrnutí výuky jednotlivých předškolních zařízení a konstatování případných pochybení a doporučení pro efektivnější výuku.