Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktivizační činnost a terapie v domově se zvláštním režimem
ŽEŽULKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na poskytování aktivizačních činností a terapií v domovech se zvláštním režimem. Cílem bakalářské práce je zmapovat poskytování aktivizačních činností a terapií u uživatelů v domově se zvláštním režimem. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do dvou hlavních kapitol a devět podkapitol. V první kapitole jsou definovány hlavní pojmy z prostředí domova se zvláštním režimem - cílová skupina, pracovníci domova se zvláštním režimem a jejich vzdělání, aktivizační činnosti a individuální plánování. Ve druhé kapitole teoretické části jsou vysvětleny aktivizační činnosti a terapie, které jsou v domovech se zvláštním režimem nejčastěji poskytovány. Ke sběru dat pro praktickou část je využit kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Byla stanovena výzkumná otázka HVO: Jak jsou poskytovány aktivizační činnosti a terapie v domově se zvláštním režimem. Dále byly stanoveny dvě dílčí výzkumné otázky DVO1: Jaké je vzdělání pracovníků poskytujících aktivizační činnosti a terapie v domově se zvláštním režimem? DVO2: Jakým způsobem domovy se zvláštním režimem spolupracují se speciálními pedagogy? Výzkum byl realizován v průběhu měsíce února a března roku 2020 v domovech se zvláštním režimem v Jihočeském kraji. Z výsledků vyplývá, že aktivizační činnosti a terapie v domovech se zvláštním režimem v Jihočeském kraji jsou poskytovány v široké nabídce, formou individuální a skupinovou. Pracovníci zajišťující aktivizaci si průběžně doplňují své vzdělání a vzdělávají se v nových oblastech. Výsledky bakalářské práce jsou využitelné pro studenty vybraných oborů, pro pracovníky zajišťující aktivizační činnosti a terapie v domově se zvláštním režimem a jako zpětná vazba pro zařízení, kde je výzkum realizován.
Pečovatelé v domovech pro seniory a jejich role v plnění přání seniorů
Churá, Monika ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Kotherová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na pečovatele v domovech pro seniory a jejich roli v plnění přání seniorů. Popisuje systém individuálního plánování a přibližuje jeho konkrétní podobu na příkladu domova pro seniory zřizovaném Středočeským krajem. V rámci případové studie jsou využity polostrukturované rozhovory se sedmi pečovateli domova a interní metodika individuálního plánování. Práce zachycuje postoje pečovatelů k individuálnímu plánování a způsoby, jakými se s individuálním plánováním vypořádávají. Analýza ukazuje důležitost spolupráce mezi zaměstnanci domova a úlohu koordinátorky individuálního plánování ve vedení klíčových pracovníků. Postoje pečovatelů k individuálnímu plánování lze zařadit na spektru subjektivního odmítnutí/přijetí. Toto odmítnutí/přijetí souvisí s vnímáním přínosu a vhodnosti současné podoby individuálního plánování. Identifikovány jsou základní problémy, se kterými se pečovatelé při individuálním plánování potýkají. Patří mezi ně nejasnost individuálního plánování a nepochopení významu nejen pečovateli, ale i klienty. Část pečovatelů se s principem individuálního plánování v současné podobě neztotožňuje a vyčleňuje ho mimo rámec náplně své práce. Pečovatelé provádí vlastní kategorizaci klientů a přání, která by pro individuální plánování byla vhodná. Práce rámuje problémy...
Muzikoterapie u dětí s autismem
Thálová, Kateřina ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Muzikoterapie u dětí s autismem Abstrakt Obsahem bakalářské práce s názvem Muzikoterapie u dětí s autismem je charakteristika dětského autismu a představení muzikoterapie jako jedné z možných terapií, pomocí níž lze pozitivně ovlivňovat vývoj dětí s autismem. Cílem práce je zaznamenat teoretické poznatky z oblasti terapeutického působení hudby na děti s autismem. Praktická část si dává za cíl analyzovat vliv muzikoterapie na rozvoj žáků v základní škole speciální, se zaměřením na oblast komunikace. Součástí práce je ukázka muzikoterapeutických programů, aplikovaných v průběhu terapie u cílové skupiny. Dále pak případové studie žáků s autismem, individuální plány terapie a jejich evaluace. Klíčová slova Dětský autismus, muzikoterapie, hudba, komunikace, individuální plán
Význam individuálního plánování a jeho vliv na aktivizaci v domovech pro seniory
Tumlířová, Karolina ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Diplomová práce s názvem Individuální plánování a jeho vliv na aktivizaci v domovech pro seniory je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část ve svém úvodu pojednává o stáří a změnách a problémech, které ho mohou doprovázet. Dále se věnuje potřebám seniorů a základním zásadám komunikace se starými lidmi. Druhá kapitola je zaměřena na domovy pro seniory jako sociální službu. Třetí kapitola popisuje význam a proces individuálního plánování. Poslední kapitola teoretické části obsahuje informace o aktivizaci osob v domovech pro seniory, jejích možnostech a důležitosti. Praktická část ukazuje využití individuálních plánů a biografických listů klientů domova pro seniory v praxi. Obsahuje kazuistiky seniorů a ukázky dokumentace. Cílem práce je propojit teorii s praktickými poznatky, popsat význam individuálního plánování a jeho spojení se všemi prvky péče a popsat pozitivní vliv aktivizace a individuálního přístupu v práci se seniory. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problematické aspekty individuálního plánování v konkrétním domově pro seniory
Krupičková, Kamila ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Furmaníková, Lada (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou současného stavu individuálního plánování sociální služby v konkrétním domově pro seniory. Téma je zaměřeno na rozkrytí příčin dílčích neúspěchů v procesu individuálního plánování z pohledu klíčových pracovníků. Hlavní výzkumná otázka, na kterou se v diplomové práci snažím odpovědět, zní: "Jaké jsou problematické aspekty individuálního plánování v konkrétním domově pro seniory?" Práce je rozdělena do dvou základních celků. V teoretické části jsem se zaměřila na legislativní ukotvení sociálních služeb včetně vymezení služby domov pro seniory, problematiku kvality v sociálních službách, principy i specifika individuálního plánování se seniory a roli klíčového pracovníka v systému individuálního plánování průběhu poskytování sociální služby. V úvodu empirické části jsem zdůvodnila výběr kvalitativní výzkumné strategie, popsala jsem techniku sběru dat, vymezení jednotky zkoumání a zjišťování, operacionalizovala jsem hlavní výzkumnou otázku a popsala jsem organizaci výzkumu. Empirická část práce obsahuje rozbor a interpretaci zjištění plynoucích z výzkumu zacíleného na analýzu dokumentů a diskusi v rámci ohniskové skupiny s klíčovými pracovníky zaměřenou na jejich zkušenosti s jednotlivými kroky individuální plánování. Na základě zjištění je v závěrečné diskusi...
Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání
Šebestová, Milena ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce "Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání" pojednává o individualizovaném vzdělávání žáků v předškolních zařízeních a na prvním stupni škol základních. Formou případové studie školy pomocí přímého pozorování, rozhovorů a studiem příslušných dokumentů kvalitativně zkoumá individualizaci ve vybrané vzdělávací instituci s cílem získat vlastní vhled do problematiky individualizovaného vzdělávání a na reprezentativním vzorku ozřejmit její význam. Práce má teoreticko-praktickou podobu, je zaměřena na studium možností individualizace ve vzdělávání a analyzuje konkrétní způsob individualizované práce pedagogů s předškolními dětmi a ranými školáky. První kapitola teoretické části vychází ze shromážděných zdrojů obsahujících základní poznatky o organizační formě individualizovaného vzdělávání a ze syntézy poznatků z několika pedagogicko- psychologických disciplín majících přímý vliv na individualizaci ve vzdělávání; kapitola druhá popisuje základní podmínky, principy, typy, systémy a organizaci individualizované pedagogické práce. Část praktickou tvoří první kapitola vychazející z přímého pozorování a zkoumání individualizace v konkrétní vzdělávací instituci s cílem lépe celému procesu individualizované práce porozumět a pochopit její specifika. Získaná data jsou interpretována a...
Individuální plánování v nízkoprahových službách pro děti a mládež
Zavřelová, Anna ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Mlejnková, Kristýna (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na individuální plánování v nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Tato práce se soustředí na vymezení pojmu individuálního plánování a nízkoprahových zařízení pro děti a mládež, speciálně na Nízkoprahový klub Husita. Jedná se o diplomovou práci teoreticky - výzkumného rázu jejíž hlavním cílem je zvýšit kvalitu individuálního plánování v NPK Husita. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na analýzu individuálních plánu zaznamenaných v roce 2019, soustředí se na rozdílnost v určitých věkových kategoriích, témat a stylů jednotlivých individuálních plánů a stanovování cílů spolupráce v kontextu individuálního plánování.
Role klíčového pracovníka v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
NEDVĚDOVÁ, Lucie
Bakalářská práce pojednává o roli klíčového pracovníka v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Práce představuje legislativní ukotvení zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, charakteristiku adolescence, průběh pobytu v zařízení a roli klíčového pracovníka. Závěrečná kapitola popisuje práci klíčového pracovníka v Dětském centru Jihočeského kraje, jehož součástí je i zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc.
Individuální plánování z pohledu klientek azylového Domu NADĚJE Praha - Vršovice
Žalmanová, Jana ; Čihánková, Ivana (vedoucí práce) ; Najbrtová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Individuální plánování z pohledu klientek azylového Domu NADĚJE Praha - Vršovice" se zabývá klientkami, které jsou v azylovém Domě NADĚJE Praha - Vršovice ubytované, a které v rámci svého pobytu zde participují na tvorbě individuálních plánů. Cílem této bakalářské práce je zjistit názory klientek azylového Domu NADĚJE Praha - Vršovice na přínos individuálního plánování pro tyto klientky v rámci služby sociální prevence poskytované v tomto azylovém domě, jak konkrétně jim dosavadní individuální plánování v této sociální službě vyhovuje, jak ho obecně vnímají a jak by ho eventuálně chtěly změnit. Práce je rozdělena do dvou částí, kdy první, teoretická část, je věnována obecné terminologii a popisu služby sociální prevence. Zmiňuje Standardy kvality sociálních služeb, zejména standard č. 5 "Individuální plánování", charakteristiku cílové skupiny a představuje spolek NADĚJE a jím zřizovaný konkrétní azylový Dům NADĚJE Praha - Vršovice. Druhá praktická část je věnována výzkumnému šetření a jeho výsledkům. Jako výzkumnou metodu jsem zvolila polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory jsou vedené s celkem pěti klientkami, které v Domě NADĚJE Praha - Vršovice bydlí nebo bydlely. Tyto rozhovory jsou zde zpracovány a vyhodnoceny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.