Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hra pro Oculus Quest
Kryštůfek, Jakub ; Novák, Jiří (oponent) ; Pomikálek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit prototyp hry ve virtuální realitě pro cílovou platformu Oculus Quest 2. Hra byla vytvořena v herním enginu Unity s kladeným důrazem na optimalizaci a rozšiřitelnost implementovaných systémů. V rámci hry byl vytvořen systém řízení autonomních agentů pomocí konečných automatů a plánovací architektury s názvem cílem řízené plánování akcí. Jednou z nejzajímavějších herních mechanik je systém šíření ohně implementovaný pomocí celulárního automatu.
Kalibrace mikrosimulačního modelu dopravy
Pokorný, Pavel ; Minařík, Miloš (oponent) ; Korček, Pavol (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou mikroskopické simulace dopravy. Součástí práce je návrh a implementace mikrosimulačního modelu, který je založen na celulárním automatu a vychází z modelu Nagel-Schreckenberg. Model podporuje kalibraci genetickým algoritmem. Práce obsahuje výsledky simulací s nastavením modelu, které bylo nalezeno při kalibraci.
Procedural Generation and Simulation of 2D Gaming World
Dubský, Tomáš ; Kocur, Viktor (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to implement procedural generation and simulation of a two-dimensional gaming world. The virtual world is a seemingly-endless grid composed of small-tiled chunks which are generated and simulated when the player is nearby. The generated terrain consists of several biomes and underground caves. Liquids, gases or growth of grass are among the simulated processes of the world.
Interaktivni simulace s využitím technologie Flash
Látal, Pavel ; Šedá, Jitka (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením šesti interaktivních simulací pomocí technologie Flash. Vytvořené interaktivní simulace jsou následující: rozšířená varianta Conwayova celulárního automatu realizovaná v ortogonální a hexagonální mřížce, simulace 1D celulárního automatu, demonstrace vybraných selekčních principů evolučních algoritmů, možné grafické zobrazení 2D Turingova stroje a aplikace demonstrující příklad chování mravenčí kolonie.
Techniky reprezentace pro evoluční návrh celulárních automatů
Kovács, Martin ; Drábek, Vladimír (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na experimentální testování různých reprezentací přechodové funkce celulárního automatu. V práci je prezentována výpočetní platforma celulárního automatu. Celulární automat má mnoho potenciálních využití při simulacích různých přírodních jevů, fyzikálních systémů, atd. Jeho paralelní výpočet založený na lokálních bunečných interakcích je však náročný na programování, proto je návrh programu automatu často přenechán evolučním technikám. Evoluční techniky založené na Darwinově teorii evoluce byly už mnohokrát využity pro nalezení stejně dobrých nebo lepších než lidsky navržených řešení různých problémů. Evoluční techniky ale vyžadují speciální zakódování řešených problémů, a právě z toho důvodu jsou reprezentace přechodové funkce celulárního automatu zkoumány. Zkoumané reprezentace zahrnují klasickou tabulkovou reprezentaci, podmínková pravidla a kartézske genetické programování. Testovacím problémem pro určení efektivity reprezentací je funkce druhé mocniny.
Hra v shaderu
Ivanecký, Ján ; Milet, Tomáš (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací jednoduché strategické hry pomocí OpenGL. Herní logiku realizuje grafická karta a zobrazování je realizované grafickou kartou v jednom shaderu. Práce dále obsahuje úvod do OpenGL, přehled metod tvorby procedurálních textur a přehled zobrazovacích technik založených na metodě Ray Casting.
Optimalizace návrhu celulárních automatů
Jílek, Tomáš ; Drábek, Vladimír (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na evoluční návrh celulárních automatů a jeho optimalizaci. Nejprve jsou popsány evoluční algoritmy, celulární automaty, a poté je rozebrán jeden z možných nových postupů pro reprezentaci a evoluční návrh přechodové funkce automatu - podmínková pravidla. Následuje popis experimentů s podrobnými výsledky. V závěru je prezentováno úspěšné dosažení optimalizace evolučního návrhu celulárních automatů za pomocí podmínkových pravidel pro vybrané problémy.
Simulátor umělého života
Popek, Miloš ; Grulich, Lukáš (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Oblast umělého života je velmi rozsáhlá. Tato práce je zaměřena na simulace s reaktivními agenty. Je popsán návrh simulátoru umělého života a jazyka pro definování chování agenta. Jsou popsány návrhy a výsledky provedených simulací.
Celulární automat v evolučním procesu
Hejč, Michal ; Herrman, Tomáš (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o využití evolučních algoritmů společně s technikou developmentu v celulárních automatech. Popisuje základní principy jednotlivých nástrojů a následně se zaměřuje na jednu specifickou oblast - návrh kombinačních logických obvodů. Pomocí genetického algoritmu je hledán neuniformní celulární automat, který slouží jako generátor výsledného obvodu. Jsou provedeny experimenty se základními typy kombinačních logických obvodů a se speciální třídou nazývanou polymorfní obvody. Na závěr jsou představeny dosažené výsledky a provedeno porovnání s uniformními celulárními automaty.
Kvantově inspirované optimalizační algoritmy
Kosík, Dominik ; Sekanina, Lukáš (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá implementací zvoleného kvantově inspirovaného optimalizačního algoritmu a jeho rozšířeními, které budou porovnávány v závěru práce. Jako optimalizační algoritmus byl zvolen algoritmus pro simulované kvantové žíhání. V první části se nachází základní popis běžných optimalizačních metod použitých v této práci, teoretické základy fyziky, ze které vychází inspirace pro kvantově  inspirované optimalizační algoritmy, a popis simulovaného kvantového žíhání. V druhé části práce je implementace algoritmů pro námi zvolené úlohy, kterými jsou problém obchodního cestujícího, hledání pravidel pro celulární automaty a problém MAX-SAT. Poslední část obsahuje modifikace simulovaného kvantového žíhání, srovnání se základní variantou a s běžnými optimalizačními algoritmy následované vyhodnocením tohoto srovnání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.