Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 447 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzduchotechnika sportovního centra
Šafář, Robert ; Tesař, Zdeněk (oponent) ; Rubina, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh vzduchotechnického zařízení pro prostor tělocvičny tak, aby splňovalo funkční, hygienické a provozní požadavky na mikroklima sportovních objektů. Hlavními úkoly zařízení jsou pokrytí tepelných ztrát prostoru tělocvičny v zimním období a doprava čerstvého vzduchu do místnosti. Systém je navržen také pro pokrytí letních tepelných zisků. První teoretická část se zabývá způsoby zpětného získávání tepla pro potřeby klimatizace a druhá část obsahuje návrh dvou vzduchotechnických zařízení pro větrání šaten a klimatizaci tělocvičny. Výsledkem práce je realizační dokumentace pro dvě vzduchotechnická zařízení zadaného objektu.
Akustické emise budov
Smažinka, Josef ; Uher, Pavel (oponent) ; Rubinová, Olga (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou akustiky s hlavním zaměřením na akustické emise budov. První část práce má za úkol přiblížit čtenáři oblast akustiky jako celku. Dozví se základní pojmy, veličiny a vztahy, které v akustice existují. V druhé části se již konkrétně zaměřuji na zdroje hluku v budovách a jejich blízkém okolí, jaký může mít nadměrný hluk vliv na zdraví, jaké normy musí být splňovány a jak se dá nadměrnému hluku bránit. Poslední část práce je věnování praktickému měření v terénu, které je zaměřeno na skutečné zdroje hluku na území města Brna. Cílem tohoto měření je porovnat hluk vytvářený budovami s ostatními hluky v městském prostředí.
Hluk v interiéru vozidel a metody jeho snižování
Patočka, Pavel ; Zajac, Roman (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice hluku v interiéru vozidel a metodám jeho následného snižování. Stručně byly popsány nejvýznamnější hlukové zdroje podílející se na celkové akustice uvnitř automobilu. Z provedené analýzy lze konstatovat, že u starších vozů se mezi hlavní zdroje hluku řadí spalovací motor, výfukový a sací systém a převodové ústrojí. V novodobých automobilech lze vzhledem k neustávajícímu vývoji alternativních pohonů naopak označit za nejvýznamnější aerodynamický hluk a hluk od kontaktu pneumatik s vozovkou. Z rešerše bylo zjištěno, že eliminace těchto zdrojů je zaměřena nejen na použití izolačních a absorpčních struktur, ale i na technologicky pokročilé metody, mezi které se řadí například ANC metoda. Ve spojitosti s narůstajícím tlakem na bezemisní dopravu, jehož důsledkem je mnohdy nedostatečné tovární odhlučnění vozidla, byly taktéž shrnuty poznatky týkající se problematiky dodatečného odhlučnění vozidel.
RLXY
Sedláček, Tomáš ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Krekovič, Slavomír (vedoucí práce)
Práce je koncipována jako audiovizuální performance za použití vlastního autorského softwaru. Téma práce spočívá v experimentech s převody trojrozměrných dat, dvourozměrného obrazu na zvuk či naopak. Cílem práce je prozkoumat médium jako takové a najít nová východiska.
Hluková diagnostika generátoru
Plucková, Iveta ; Nahodil, Petr (oponent) ; Hammer, Miloš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaobírá hlukovou diagnostikou generátoru. Praktická část práce je realizována v Jaderné elektrárně Dukovany. V první části práce je obecně pojednáno o hluku. Jsou popsány veličiny hluku a jejich měření, zcela obecně, a i pro uvedenou firmu. Dle konkrétních podmínek ve firmě Jaderná elektrárna Dukovany je rozebráno měření hluku, které je realizováno externí firmou. V práci je uveden konkrétní příklad tohoto měření. V závěru práce je proveden popis praktického měření hluku u vybraného generátoru, které bylo studentkou provedeno pro potřeby této bakalářské práce. Experiment je vyhodnocen.
Nízkohlučné povrchy vozovek
Mojžíš, Martin ; Zdřálek, Petr (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zajímá problematikou nízkohlučných obrusných vrstev vozovek. V teoretické části je popsán hluk, zdroje hluku, nízkohlučné povrchy vozovek a praktická část se zabývá dvěma návrhy nízkohlučného asfaltového koberce mastixového SMA 8 LA.
Prodlužovače dojezdu elektromobilů
Kroupa, Jiří ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o prodlužovačích dojezdu elektromobilů se zaměřením především na pístové spalovací motory. V první části jsou naznačeny důvody použití prodlužovače dojezdu a je také vysvětlen princip použití této koncepce v pohonné soustavě elektromobilu. Dále jsou stanoveny požadavky na spalovací motor sloužící jako prodlužovač dojezdu a z nich vyplývající parametry pro jeho vývoj. Druhá část práce pojednává o motorech konkrétních výrobců. Tři motory jsou rozebrány podrobně s důrazem především na vývoj, technické parametry a provozní režim. Jsou uvedeny i další prodlužovače s jejich základními parametry. V závěru je zmíněn přínos prodlužovačů dojezdu a je nastíněn další možný vývoj v této oblasti.
Výpočtové modelování vibrací převodovky
Král, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem modelu pro simulaci převodové skříně. Zaměřuje se hlavně na jeho tvorbu a optimalizací v programech MBS ADAMS a ANSYS. Součástí této práce je i stručný přehled soudobých používaných řešení a základní charakteristika akustických veličin.
Hluk a vibrace rootsových dmychadel
Smrček, Martin ; Hájek, Petr (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá šířením hluku v krytu soustrojí dmychadla, vibracemi samotného dmychadla, vlivem tvaru geometrie jednotlivých částí dmychadla a návrhem vhodného tlumiče výtlaku za účelem dosažení co nejvyššího útlumu. Analýza dmychadla a tlumiče výtlaku byla prováděna metodou konečných prvků simulačním programem ANSYS 15.0
Výfukové potrubí motoru formule Student
Bartoš, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na konstrukci výfukového potrubí a tlumiče výfuku pro vůz Formula Student. K pohonu vozu slouží jednoválcový atmosférický zážehový motor Husaberg FE 570. Výfuková soustava je koncipována tak aby byla v souladu s pravidly Formula Student. K vytvoření návrhu výfukové soustavy bylo využito jak teoretických poznatků, tak i softwarového prostředí Lotus Engine Simulation.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 447 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.