Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Způsoby identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy
Sochová, Leona ; High, Radka (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Způsoby identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy se zabývá metodami identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy. Práce je dělena na dvě části. V první části je popsáno nadání a jeho definice, charakteristika nadaného jedince a kritéria nadání, typy nadaných, druhy nadání a jejich klasifikace, projevy nadaných žáků a jejich identifikace ve školním prostředí, výběr nadaných vzdělávání nadaných. Pozornost je rovněž věnována jazykovému nadání a nadání na cizí jazyky. Praktická část se zaměřuje na žáky a žákyně jazykově nadané na základní škole a na jejich vyučující. Práce se zabývá především nadáním na cizí jazyky. Výzkumné šetření se zabývá hlavní výzkumnou otázkou: Jak učitelé na základní škole identifikují jazykově nadané žáky? Dále se zabývá dvěma výzkumnými podotázkami. První výzkumná podotázka se týká charakteristiky nadaných žáků pohledem pedagogů, druhá nejčastěji používaných výukových zodpovězení těchto výzkumných otázek bylo využito kvalitativního výzkumného šetření formou polostrukturovaného rozhovoru a následné analýzy. Výzkumný soubor byl tvořen sedmi respondentkami, všechny dotazované byly ženy - pedagožky učící na státní základní škole s rozšířenou výukou jazyků. Rozhovory byly se souhlasem dotazovaných...
Životní motivy filantropů vedoucí k darování odkazem ze závěti na dobročinné účely
Korček, Lenka ; Kroupa, Jan (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Tato práce se zabývá motivací filantropů, kteří učinili odkaz formou závěti na dobročinné účely. Cílem práce je popsat problematiku dárcovství formou odkazu v závěti a přístup společnosti k této formě dárcovství. Teoretická část přináší charakteristiku individuálního dárcovství, filantropie a dárcovství ze závěti. Praktická část je zpracována formou kvalitativního výzkumu s cílem zjistit a porozumět důvodům nebo motivacím, které vedly filantropy k tomu, aby takové rozhodnutí učinili. Důvody a motivace byly zjišťovány na základě polostrukturovaných rozhovorů s narativními prvky se čtyřmi respondenty. Zjištěné důvody a motivace k darování formou odkazu se týkají argumentů spojených s dárcovstvím, důvěryhodností, informacemi, účelem a odpovědností
Žák s mimořádným nadáním na prvním stupni základní školy
GALÍČKOVÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mimořádně nadaných žáků na prvním stupni základní školy. Dělí se na dvě části - teoretickou a praktickou. Její teoretická část je zaměřena na osvětlení základních pojmů pojících se k tématu nadání. Jejím cílem je tak představit základní druhy nadání a jejich možné kombinace, charakterizovat nadané a mimořádně nadané žáky, uvést možné způsoby jejich identifikace a představit zásady a možnosti práce při jejich vzdělávání, spolu s podporou v oblasti volnočasových aktivit. Dále poskytuje přehled legislativy, která se zabývá výchovou a vzděláváním nadaných. V praktické části bylo provedeno šetření za pomoci rozhovorů, spolu s analýzou dokumentů a následně byly zpracovány případové studie zaměřující se na potřeby jednotlivých mimořádně nadaných žáků, jejich rodičů a pedagogů v celém procesu vzdělávání.
Nadané dítě v současné mateřské škole
ČEJKOVÁ, Monika
Práce se zabývá problematikou identifikace dětí s nadáním v mateřských školách. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda dokáží učitelé v mateřské škole identifikovat nadané děti a následně jejich nadání cíleně rozvíjet. Dále se zaměřuje na to, jak předškolní pedagogové takové dítě vnímají, zda znají a případně používají cílené metody a postupy pro práci s nadaným dítětem. Mapuje, jestli jsou učitelé a rodiče dostatečně informováni o dalších možnostech spolupráce s odbornými institucemi zaměřenými na rozvoj nadaných dětí. V teoretické části jsou zpracována základní teoretická východiska týkající vymezení pojmu nadání a charakteristiky a edukace nadaného dítěte. V praktické části je pro výzkumné šetření použito kvalitativní srovnání a metoda polostrukturovaných rozhovorů. Šetření je rozděleno na dvě etapy. Nejprve jsou dotazovány učitelky mateřských škol, poté rodiče nadaných dětí. Výsledky obou etap jsou shrnuty a porovnány. Závěr obsahuje odpovědi na výzkumné otázky.
Nadaný žák na 1. stupni základní školy v Jihočeském kraji.
SLABIHOUDKOVÁ, Denisa
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku nadaných dětí na prvním stupni základní školy. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů související s nadáním. Charakterizuje a uvádí typologii nadaných dětí a také představuje možnosti jejich identifikace. Dále představuje některé modely a základní druhy nadání. Předkládá možnosti a zásady práce s nadanými dětmi mladšího školního věku a poskytuje vhled do současné legislativy týkající se vzdělávání nadaných žáků. V neposlední řadě se zaměřuje na podporu nadaných dětí ve vzdělávání i mimo něj. V praktické části této práce bylo provedeno dotazníkové šetření, které se zaměřilo na podmínky vzdělávání nadaných žáků na základních školách.
Biblická a společenskovědní východiska teologie daru
VAVRUŠKOVÁ, Lucie
Předložená práce si klade za cíl nastínit některá východiska teologie daru. První kapitola sleduje diskurz daru ve společenskovědních disciplínách: zvláště fenomenologické filosofie, etnologie, sociologie antropologie, ekonomie. Druhá kapitola pomocí práce s konkordancí předkládá biblická východiska teologie daru. Třetí kapitola je pokusem o formulaci teologického stanoviska k diskusi o daru v humanitních vědách.
Nadaní žáci v geografii
Růžičková, Zuzana ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Kühnlová, Hana (oponent)
Diplomová práce je prvotním vstupem do problematiky nadaných žáků v geografii. Hlavním cílem práce je definovat nadaného žáka v geografii v gymnaziálním věku. Široké mezioborové téma je dále zúženo do dílčích výzkumných otázek. Před vlastním výzkumem jsou diskutovány základní teoretické přístupy k definici nadání obecně a k definici nadání v geografii. Vlastní výzkum je realizován prostřednictvím obsahového hodnocení otázek Mezinárodní geografické olympiády a strukturovaných řízených rozhovorů. Otázky Mezinárodní geografické olympiády jsou obsahově hodnoceny na základě vlastního strukturovaného hodnocení a jsou srovnány s požadavky maturitní zkoušky ze zeměpisu. Odpovědi získané při řízených rozhovorech jsou organizovány a interpretovány pomocí rámcové analýzy. Navzdory určitým problémům při získávání dat a jejich analýze jsou v závěru práce definovány hlavní znaky nadaného žáka v geografii v gymnaziálním věku.
Specifika výchovy a vzdělání nadaného dítěte
Tesařová, Monika ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Husitská teologická fakulta BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte Vedoucí práce: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesařová Praha 2012 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE Hussite Theological Faculty BACHELOR THEIS Specific training and education of gifted children The work supervisor: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesarova Prague 2012 Děkuji PhDr. Haně Dvořáčkové za její podněty a rady, které mi jako vedoucí mé bakalářské práce poskytovala při jejím zpracovávání. Prohlašuji, že jsem tuto bakalářskou práci s názvem Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte vypracovala samostatně a s použitím citovaných pramenů, literatury a dalších odborných zdrojů. V Praze dne 16. 4. 2012 podpis ……………………………. Anotace Tato práce podává v teoretické části informace o specifikách vzdělávání nadaných dětí v České republice. Obsahuje souhrn informací o historii, edukaci, přístupu i legislativě. Její praktická část je tvořena dotazníkem určeným široké veřejnosti a následně interpretuje jeho výsledky, názory a informovanost o nadaných dětech. Annotation The theoretical part of this thesis provides us about specifics of the education of gifted children in the Czech republic. Contains a summary of the history, education, legislation and access. The practical part of this thesis...
Nadaný žák v současné škole
Pokorná, Kateřina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Klíčová slova: nadání, talent, vzdělávání nadaných žáků, vyučovací metody, organizační formy práce Tato diplomová práce se zabývá nadanými žáky a jejich specifiky. Teoretická část obsahuje legislativní ošetření vzdělávání nadaných žáků v České republice a různé možnosti optimalizace vzdělávacího procesu pro nadané žáky. Dále se zaměřuje na různé přístupy k identifikaci nadaných, školní vzdělávání nadaných, jeho možnosti a problémy, řeší organizační formy výuky pro nadané a základní přístupy ke vzdělávání nadaných. Výzkumná část práce je rozdělena do dvou částí. V první jsou zpracovány názory žáků, kteří studují školu pro nadané žáky, na výuku a druhá část obsahuje rozhovory s učiteli a ukázky dobré praxe vzdělávání nadaných.
Nadané dítě ve školní třídě
Marková, Adéla ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nadanými dětmi ve školní třídě. Hlavním obecným tématem mé práce je: Jaké to je být nadaným dítětem ve školní třídě? Výzkumná témata, na která jsem hledala odpověď, jsou následující: 1. Jak se lidé nejbližší nadanému dítěti podílí na rozvoji jeho nadání v kontextu školní třídy? 2. Jak jsou nadané děti vnímány svými vyučujícími, rodiči a jakým způsobem je tím ovlivňována jejich pozice ve školní třídě a průběh jejich vzdělávání? 3. Jaký vztah mají děti projevující výjimečné nadání se svými spolužáky a třídní učitelkou? V teoretické části předkládám základní přehled současného výzkumu nadání a jeho rozvoje. Velkou pozornost v práci věnuji sociálním faktorům ovlivňujícím rozvoj nadání, kam zahrnuji ve shodě s Mönksem (1993) rodinu, vrstevnickou skupinu a školu. Praktická část práce je koncipovaná formou kvalitativní více-případové studie se třemi nadanými dětmi, jejich matkami a třídními učitelkami. Sběr dat probíhal formou semi-strukturovaného rozhovoru. Získaná data byla následně analyzována prostřednictvím kategorizace a kódování. Hlavním zjištěním výzkumu je, že rodina hraje klíčovou roli při rozvoji nadání, zároveň se také podílí na pozici nadaného dítěte ve školní třídě a to především tím nakolik rodiče své dítě "nálepkují" jako nadané. Z výzkumu dále vyplynulo, že...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.