Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání dětí z dětského domova
Krátká, Jana ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Seberová, Alena (oponent) ; Bajcura, Lubomír (oponent)
Disertační práce poukazuje na problematiku institucionální péče v České republice. Primárně se zaměřuje na dětské domovy, vzdělávání a socializaci dětí umístěných v tomto typu rezidenčního zařízení. Cílem teoretické části je popsat charakteristiku subjektů institucionální péče v České republice. Dále komparovat institucionální péči s vybranými zeměmi a popsat socializaci dítěte v rodině a ve škole. Taktéž je popsán historický přehled institucionální péče v České republice a v závěru se autorka zabývá konkrétním popisem sociálního začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do výukového procesu na základní škole. Empirická část referuje o realizovaném výzkumu a jeho výsledcích, pro které byla využita kvalitativní metodologie s využitím designu případové studie. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak se děti z dětského domova začleňují do výukového procesu na základní škole. Dále si autorka stanovila několik dílčích cílů. Prvním dílčím cílem bylo zjistit, jak jsou děti z dětského domova začleňovány dětmi vyrůstajícími v biologických rodinách do třídního kolektivu na základní škole. Druhým dílčím cílem bylo zjistit, jak jsou děti z dětského domova začleňovány učiteli do výukového procesu na základní škole, a třetím dílčím cílem bylo odhalit, jak jsou děti z dětského domova do tohoto procesu...
Výchova dětí v dětském domově se školou Dobřichovice
Fraenzel, Michal Sebastian ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce Výchova dětí v dětském domově se školou Dobřichovice je zaměřena na problematiku výchovy a resocializaci dítěte v zařízení pro výkon ústavní výchovy a na přípravu dětí pro budoucí život. Teoretická část vymezuje kapitoly Výchova, Poruchy chování, Deprivace a Stres. Jsou zde jako vhled do dané problematiky, s jakými problémy a poruchami přichází klienti do dětského domova se školou a s čím se pracovníci denně setkávají. Samostatnou kapitolu tvoří charakteristika konkrétního dětského domova se školou, výchova a rozvoj osobnosti dítěte v tomto zařízení. Praktická část a závěr se zabývají zhodnocením zvládání stresových situací a konfliktů v tomto zařízení formou dotazníků, rozhovoru a shrnují výsledky výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA výchova, vychovatel, ústavní výchova, deprivace, dětský domov se školou, stresující situace a konflikty
Role sociálního pracovníka v dětském domově se školou
Wiesnerová, Daniela ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Téma své bakalářské práce jsem si zvolila na základě praxe, osobní zkušenosti a zkušeností kolegů v oboru při svém šestiletém působení v Dětském domově se školou. Zabývám se popsáním činnosti a rizik spojených s činnostmi sociálních pracovníků k dosažení cílů v Dětských domovech se školou. K dosažení těchto cílů bylo použito kvalitativního výzkumného šetření, využila jsem metody polo strukturovaného rozhovoru. Rozhovory mi poskytlo pět sociálních pracovníků z Dětských domovů se školou v naší republice. Bylo zjištěno, že role sociálního pracovníka je velmi významná a svou náplní různorodá. Sociální pracovník je prostředníkem mezi Dětským domovem se školou a všemi institucemi navazujícími. Koordinuje příjem nezletilých dětí a administrativně zajišťuje jejich přijímání, přemísťování a propouštění, spolupracuje a zprostředkovává kontakt s organizací OSPOD (Orgán sociálně právní ochrany dětí), ČSSZ (Česká správa sociálního zabezpečení), policií ČR, soudy, školskými i zdravotnickými zařízeními. Nedílnou součástí je zprostředkování a umožnění kontaktu s rodinou, bližními, pěstouny, informuje je o dění v zařízení a s dětmi udržuje úzký kontakt a informuje je o jejich rodinné situaci tak, aby to bylo v jejich zájmu, přiměřeně věku a psychickým schopnostem nezletilého dítěte. Mezi činnosti, které sociální...
Vzdělávání dětí z dětského domova
Krátká, Jana ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávání dětí z dětského domova" se zabývá možnostmi vzdělávání dětí z dětského domova. Teoretická část pojednává v první kapitole o náhradní výchovné péči, zmiňuji zařízení, která ji zahrnují (dětský domov, dětský domov se školou, diagnostický ústav a výchovný ústav). Další část teoretické části tvoří legislativa a vzdělávání dětí v dětském domově, tato kapitola obsahuje všechny možné faktory, které mohou vzdělávání ovlivňovat (biologická rodina, osobnost vychovatele, motivace ke školní práci, hodnoty dětí). Poslední část teorie se zabývá programy, které podporují děti z dětského domova v jejich vzdělávání a přípravě na budoucí povolání. Práce vychází z rozhovorů s dvaceti respondenty, jejichž analýza je základem praktické části diplomové práce. Výzkumnou metodou byl strukturovaný rozhovor, výsledky jsou zpracované kvalitativním způsobem. Zkoumanou skupinu tvoří deset žen a deset mužů. Cílem diplomové práce je analýza vzdělávacího procesu dětí žijících v dětském domově a míra jeho úspěšnosti. Šlo o to zjistit, jakého nejvyššího vzdělávání takoví jedinci dosahují, a jak se následně uplatňují na trhu práce. V neposlední řadě bylo jejím cílem zjistit i to, jak je ke studiu motivovalo jejich okolí a jakou hodnotu pro ně vzdělání mělo, respektive má v současné době. Klíčová slova:...
Rozdíl v organizaci volnočasových aktivit v rámci dětského domova a dětského domova se školou
ČUMPLOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se zabývá rozdílem v organizaci volného času v rámci dětského domova a dětského domova se školou. V teoretické části této diplomové práce je nejprve popsána ústavní a ochranná výchova. Blíže jsou tu specifikované druhy ústavní výchovy a zařízení podle resortů ministerstev České republiky. Dále jsou zde vysvětleny nejčastější důvody umísťování dětí do zařízení ústavní výchovy a bližší specifikace legislativy a statistiky umísťování dětí do náhradní rodinné péče. Pojem a význam volného času je zde vysvětlen také v podkapitolách funkce volného času a v pohledech na volný čas. Dále se teoretická část zabývá osobností vychovatele. Jsou zde také popsána zázemí pro volný čas v dětských domovech a v dětských domovech se školou. Posledním důležitým bodem teoretické části je kapitola podstatných rozdílů v práci dětského domova a dětského domova se školou. V praktické části jsem pomocí rozhovorů a následných případových studií porovnávala dva dětské domovy a dva dětské domovy se školou. Cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl v organizaci volnočasových aktivit a v zázemí pro volnočasové aktivity v rámci dětského domova a dětského domova se školou z pohledu dětí a mladých lidí, kteří v nich žijí a také z pohledu vychovatelů.
Role etopeda v dětském domově se školou
JAKŠIČOVÁ, Kateřina
Otázky a problémy týkající se výchovy dětí jsou součástí každodenního života. Denně se objevují nové publikace, internetové stránky nebo populární časopisy, které široké veřejnosti radí a doporučují, jak nejlépe vychovat děti. Tato všeobecná doporučení však nejsou vhodná pro děti, u kterých se vlivem neadekvátní výchovy, poruch centrálního nervového systému nebo sociálního prostředí objevila některá z poruch chování. Tito jedinci jsou společností vnímáni velice negativně a jejich počet v posledních letech narůstá. Pokud není porucha chování přijatelným způsobem kompenzována, existuje možnost, že jsou nakonec děti umístěny do zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, kde je tým odborníků vede k osvojení správných vzorců chování. V České republice existuje několik typů těchto zařízení, jež se věnují převýchově. V průběhu resocializačního procesu velmi důležitou roli hraje speciální pedagog - etoped. Pole působnosti těchto odborníků je velmi široké a v kooperaci s ostatními pracovníky je zodpovědný za úspěšné opětovné zařazení jedince do společnosti. Hlavním úkolem etopeda/ky je s dětmi navázat vztah a dokonale je poznat. Etoped/ka v zařízení tak přebírá rodičovskou roli, která jim mnohdy v původním prostředí chybí. Následně pak tvoří individuální program rozvoje osobnosti, od kterého se odvíjí převýchovný proces dítěte. Tento program vede k osvojení adekvátních vzorců chování, které jsou přijatelné pro dítě i běžnou společnost mimo zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.