Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prevence vzniku specifických poruch učení u dětí v předškolním věku: akční výzkum
Kopecká, Alena ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se tematicky zaměřuje na prevenci vzniku specifických poruch učení u dětí v předškolním věku. V teoretické části práce je charakterizován vývoje dítěte v předškolním věku a jednotlivé typy specifických poruch učení. Následně jsou představeny možnosti screeningu a diagnostiky jedinců v riziku vzniku specifických poruch učení a konkrétní diagnostické a preventivní metody využívané v českém prostředí. Cílem diplomové práce je vytvoření programu sloužícího k prevenci vzniku specifických poruch učení, a to prostřednictvím výběru aktivit zaměřených na rozvoj jednotlivých oblastí vývoje a dílčích funkcí, zejména pak těch, které jsou na základě výzkumného šetření shledány u výzkumné skupiny jako nejméně rozvinuté. Podklady pro vznik preventivního programu tvoří data získaná v rámci diagnostiky úrovně dílčích funkcí u předškolních dětí a zkušenosti získané během cílené práce s dětmi v riziku vzniku SPU. Jako výzkumné metody byly použity metoda pozorování, analýza výsledků činnosti a testová metoda (konkrétně screeningový test). Výzkumné šetření proběhlo formou akčního výzkumu reflektujícího pedagogickou praxi ve vybrané mateřské škole. Výstupem práce je preventivní program zaměřený na rozvoj dílčích funkcí u dětí v předškolním věku. Součástí práce je také zhodnocení efektivity preventivního...
Geometrické pojmy kolmost a rovnoběžnost ve 4. a 5. ročníku ZŠ
Kopecká, Alena ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na žáky 4. a 5. tříd základních škol, u kterých je zkoumána znalost geometrických pojmů kolmost a rovnoběžnost a hloubka jejich porozumění. V teoretické části práce jsou vymezeny geometrické pojmy kolmost a rovnoběžnost. Další kapitoly představují různé teorie zabývající se procesem budování poznatků a kategorie vymezující vývoj jazyka užívaného v geometrii. V rámci kurikulárních dokumentů jsou také zkoumány výstupy týkající se této problematiky za 2. vzdělávací období. Následně jsou popsány tři učebnicové řady, způsob, jakým připravují žáky na porozumění těmto pojmům a jak je zavádějí. Praktická část zahrnuje kvalitativní výzkum ve formě před-experimentu a dvou experimentů. Nástrojem zkoumání byly vytvořené pracovní listy s různorodými úlohami v tomto tématu, které měly prověřit znalosti žáků o kolmosti a rovnoběžnosti na různých úrovních. Tyto experimenty byly nahrávány a posléze analyzovány prostřednictvím pozorovaných jevů. Na základě těchto jevů byly pak zodpovězeny výzkumné otázky stanovené na začátku výzkumu. Klíčová slova: kolmost, rovnoběžnost, propedeutické úlohy, hloubka porozumění, experiment

Viz též: podobná jména autorů
4 Kopecká, Adriana
6 Kopecká, Adéla
1 Kopecká, Alice
1 Kopecká, Alžběta
3 Kopecká, Aneta
3 Kopecká, Anežka
10 Kopecká, Anna
1 Kopecká, Anna - Marie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.