Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza chůze
Hudec, Jiří ; Čmiel, Vratislav (oponent) ; Sekora, Jiří (vedoucí práce)
Práce popisuje funkci optického kamerového systému od společnosti Vicon, který detailně zaznamenává lidský pohyb. V medicíně se technologie snímání pohybu využívána v laboratořích chůze k analýze chůze. Ve spolupráci s laboratoří chůze ve Fakultní nemocnici Brno jsou analyzovány 2 sady anonymizovaných dat podle navržených algoritmů v programu Matlab. Pro analyzování dat byly navrženy algoritmy zobrazení dat ve 2D a 3D zobrazení spolu se zobrazením změn kinematické kloubní analýzy. Cílem praktické části je vyhodnocení funkčnosti navržených algoritmů spolu s porovnáním výsledků z laboratoře chůze.
Měření aktuální rychlosti vozidla
Štencel, Jakub ; Petyovský, Petr (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
V teoretické části této práce jsou shrnuty metody pro analýzu pohybu v obraze. Podrobněji jsou rozebrány metody, které slouží pro detekci pohybu v obrazových sekvencích. Praktická část je zaměřena na nalezení významných bodů v obraze (zaměřovacích terčíků na karoserii vozidla), díky kterým je následně vypočítána rychlost vozidla.
Virtuální brána pro počítání počtu průchodů osob
Chudý, Andrej Oliver ; Dvořák, Michal (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom a realizáciou aplikácie, ktorá je schopná detekovať prechod osôb cez virtuálnu bránu (bez akejkoľvek fyzickej prekážky). Za účelom dosiahnutia čo najväčšej presnosti, boli implementované dva programy. Jeden pre spracovávanie 2D výstupu z web-kamery a druhý, určený pre spracovanie hĺbkových 3D dát. Oba programy boli otestované aj v reálnych podmienkach farmaceutického skladu, kde bola dosiahnutá úspešnosť až 98%. Aplikácia realizovaná v rámci tejto práce má tak potenciál stať sa základom systémov zabezpečujúcich objektovú bezpečnosť alebo jedinečným systémom umožňujúcim zber relevantných štatistických údajov o návštevnosti objektov v reálnom čase. Súčasťou práce je aj porovnanie troch používaných hĺbkomerov.
Opatření pro zvýšení transformační schopnosti inundačního území Svitavy v úseku Holásky – Chrlice
Havran, David ; Roth, Tomáš (oponent) ; Zachoval, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití levého inundačního území Svitavy pro účely transformace povodňové vlny PV100 ve Svitavě. Zájmové území se nachází na území městských částí Holásky a Chrlice. Pro simulaci proudění za stávajícího stavu a variantních řešení navrhovaného stavu bylo využito softwaru SMS s hydraulickým dvojrozměrným simulačním modelem SRH. Na základě výsledků proudění za stávajícího stavu byly navrženy a simulovány dvě variantní řešení navrhovaného stavu. Výsledkem této práce je kvantifikace změny transformačních schopností zájmového území v obou navržených variantách a následné doporučení.
RPG hra v Unity s procedurálními prvky
Líška, Samuel ; Vlnas, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Hlavnou úlohou tejto bakalárskej práce je vytvoriť 2D RPG s procedurálnymi prvkami, ktorá má pohľad z vtáčej perspektívy. Hra je implementovaná v hernom engine Unity. Obsah tejto práce je zložený z teoretických informácií o videohrách, procedurálnom generovaní obsahu a informáciach o herných enginoch a Unity. Práca taktiež obsahuje návrh riešenia a implemetačnú časť hry. Na procedurálne generovanie sveta bol použitý Perlinov šum a jeho následné spracovanie pomocou Whittakerovho diagramu. Práca popisuje viacero systémov ktorých ulohou je vylepšiť pôžitok zo samotnej hry. Na záver práca obsahuje testovanie a zhodnotenie pomocou krátkeho dotazníka.
Korekce barev 3D scanneru a 3D tiskárny
Kratochvíla, Michael ; Dorazil, Jan (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá barevnou korekcí řetězce, který začíná u 3D skeneru Artec MHT, a končí u 3D tiskárny (CJP technologie) 3D systems Zprinter 650. Cílem je řízení barevné interpretace celého řetězce od skenování povrchu reálných těles a jejich zobrazení až po výtisk jejich 3D modelu, včetně barevných textur. Princip snímání povrchu modelu pomocí 3D skeneru je podobný jako u fotoaparátu, který snímá obraz za pomocí běžného CMOS čipu. Z tohoto důvodu byly pro správnou funkci barevné korekce nalezeny metody, které upravují barvy blíže k reálným snímaným barvám. Při naplňování cílů práce, byly snímány palety barev fotoaparátem a následně takto pořízená digitální data byla analyzována programem Darktable. Analýza spočívala v porovnávání nasnímaných barevných dat s daty pořízenými spektrofotometrem a vytváření ICC profilů pro zajištění barvové přesnosti v digitálních datech při jejich pořízení, přípravě a interpretaci. Cílem bylo zajištění barvové přesnosti v digitálních datech. Poté byl stejný princip aplikován na data pořízená 3D skenerem s cílem vytvoření ICC profilu 3D skeneru. Jako výchozí bod byly studovány a uplatněny principy ve 2D fotografování a 2D tisku, to bylo možné díky tomu, že princip je u těchto zařízeních principiálně podobný jako 3D zařízení. Stejně jako u 3D skeneru i 3D tiskárna je v principu CJP (Color Jet Printing) stejná s 2D tiskárnou, a proto byl znovu pro její kalibraci využit princip kalibrace na 2D tiskových zařízeních. Byly definovány postupy, které upravují odstín barvy ke spektrofotometricky správným odstínům barev výsledného tisku na 3D tiskárně. Byly také vytištěny barvové vzorníky, u kterých bylo provedeno ověření kvality tisku. Bylo zjištěno, že s fotoaparátem, který byl použit pro objektivní měření v L*a*b* souřadnicích nezávislého prostoru, je jakékoliv nastavení barev a jejich úprava velmi citlivá na byť jen malé nepřesnosti. Bylo zjištěno, že není snadné získat přesné fotografie s~přesnými barvami do odchylky Delta E
Vizualizace sekundárních struktur DNA v prostředí R/Bioconductor
Jaroš, Marta ; Bendl, Jaroslav (oponent) ; Martínek, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zobrazovacími technikami sekundárních struktur DNA. Shrnuje a rozebírá některé současné metody vizualizace. Objasňuje problém a jeho význam z hlediska molekulární biologie. Cílem práce je návrh obecného algoritmu pro vizualizaci sekundárních struktur DNA, konkrétně palindromických a triplexových struktur a jeho implementace do prostředí R/Bioconductor. Zaměřuje se zejména na oblast 2D grafického zobrazování zmíněných sekundárních struktur DNA. Výsledkem práce je vytvořená 2D grafická podpora pro softwarové balíčky určené pro prostředí R/Bioconductor, které zabezpečují vyhledávání charakteristických sekvencí palindromů a triplexů v  sekvencích DNA.
Educational Cross Platform Mobile Game for Youngsters
Janeček, David ; Hynek, Jiří (oponent) ; Pastushenko, Olena (vedoucí práce)
This thesis is about developing cross platform educational game for mobile devices. First, it lays out related theory and analysis of existing solutions. That is followed by description of some ways to create such game. Finally, there is draft, development and testing of the game using Unity game engine.
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky 3D počítačové grafiky
Morávek, Jan ; Mokrý, Ondřej (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá počítačovou 3D grafikou a implementací výukových aplikací v jazyce JavaScript. Mezi probírané oblasti práce patří transformace objektů, Beziérovy pláty a role kamery ve scéně. V práci je popsán teoretický základ těchto oblastí a následně se práce věnuje vytvořeným výukovým aplikacím. Práce obsahuje detailní popis fungování a implementace vytvořených aplikací. V závěru práce jsou zmíněna možná rozšíření těchto aplikací.
Procedural Generation and Simulation of 2D Gaming World
Dubský, Tomáš ; Kocur, Viktor (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to implement procedural generation and simulation of a two-dimensional gaming world. The virtual world is a seemingly-endless grid composed of small-tiled chunks which are generated and simulated when the player is nearby. The generated terrain consists of several biomes and underground caves. Liquids, gases or growth of grass are among the simulated processes of the world.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.