| |
| |
|
International Brand Management of Taiwanese Companies
Liu, Tan-Ya ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Eickhoff, Matthias (oponent)
Podnikatelské prostředí se v současné době stává vice a vice konkurenčním; společnosti jsou nuceny posilovat své pozice prostřednictvím zesílení svých marketingových strategií a brand managementu. Vytvořit značku a vyvinout brand management je značnou výzvou pro taiwanské výrobce původních produktů (ODMs) nebo původních zařízení (OEMs). Studie se dále zaměřuje na vývojovou cestu taiwanských notebooků a výrobců osobních počítačů Acer a ASUS a na možnosti posílení jejich pozice v konkurenčním světovém prostředí prostřednictvím brand managementu.
|
|
Creating value through brand management- A study on Toyota Ghana limited
Asamoah, Emmanuel Selase ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Důležitý koncept, který prošel významnou transformací je management značky. Značka je základním prvkem pro podnikání, jelikož veškeré faktory, které jsou pro podnikání přínosné jsou na značce závislé. Zvýšená hodnota globálních společností, která je způsobena výsledkem správného řízení značky nesmí být přeceněna. Toyota je jednou z nejúspěšnějších značek na globálním trhu a tato úspěšnost jde i za hranice automobilového průmyslu. Mezi různé automobilové společnosti, které operují v Ghaně, se Toyota zařadila mezi velké hráče. Tato diplomová práce se zabývá způsobem, jak společnosti vytvářejí hodnotu značky správným řízením značky, při použití příkladu společnosti Toyota Ghana limited. Práce se zabývá různými strategiemi řízení značky společnosti Toyota, a jak tyto strategie přispěly k úspěchu této firmy. Některé tyto strategie jsou popsány v této práci. Závěry z této práce ukazují jak se úspěšný management značky pozitivně projevuje na tržním podílu značky.
|
| |
|
Strategické řízení značky AXE.
Sedláková, Zuzana ; Postler, Milan (vedoucí práce)
Práce analyzuje marketingovou strategii značky Axe společnosti Unilever. Teoretická část přináší základní informace o problematice značky, jejím významu, základních konceptech a budování její hodnoty. Zvláštní kapitoly jsou věnovány také marketingovému řízení značky a marketingovému mixu. Aplikační část představuje trh deodorantů a základní trendy na něm. Popsána je strategie značky Axe v České Republice a trh, na kterém bojuje o svou pozici. Zvláštní pozornost je věnována marketingovým aktivitám v letech 2006 - 2007 a jejich výsledkům a efektu na pozici značky na trhu.
|
|
Vnímání značek studenty českých vysokých škol
Benedikt, Jiří ; Kališová, Libuše (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Vnímaná hodnota značky je tvořena její aktivní i pasivní znalostí,vnímanou kvalitou, zákaznickou věrností značce a dalšími složkami. Spolu s dalšími asociacemi a hodnocení jsou v této práci zkoumány čtyři české a čtyři zahraniční značky mezi studenty českých vysokých škol. Cílem je porovnat a zhodnoti výsledky značek z různých kategorií a najít jejich silné a slabé stránky
|
|
Význam ochranných známek a zeměpisných označení v mezinárodním obchodě
Kochová, Jitka ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Almerová, Hana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o ochranných známkách a zeměpisných označeních. První a druhá kapitola je zaměřena na problematiku právní ochrany těchto institutů, a to na úrovni národní, evropské a mezinárodní. Třetí kapitola nahlíží na ochranné známky a zeměpisná označení z pozice podniku, jehož cílem je uspět na silně konkurenčním mezinárodním trhu. Na ochranné známky aplikuji SWOT analýzu ukazující význam těchto označení pro mezinárodní obchod v podmínkách současného právního prostředí.
|
| |
|
Analýza marketingové strategie značky Telka
Titlbachová, Klára ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Bojdová, Lenka (oponent)
Práce analyzuje marketingovou strategii značky Telka společnosti Opavia-LU. Teoretická část shrnuje poznatky o strategickém řízení, nástrojích marketingu a budování hodnoty značky. Aplikační část obsahuje analýzu vnitřního a vnějšího prostředí značky Telka, dále analýzu marketingové strategie do roku 2007 a důvody její neúčinnosti. Na základě výsledků spotřebitelského výzkumu je sestavena nová marketingová strategie značky, která je v roce 2007 implementována.
|