Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,027 záznamů.  začátekpředchozí1007 - 1016dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konkurence v oblasti peněžních prostředků
Lad, Richard ; Havel, Jan (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Klára (oponent)
Předmětem zájmu této práce je aplikace konkurence v ekonomii na oblast peněz. Peněžní prostředky si v historii konkurovaly nejrůznějšími atributy, které se postupně měnily v závislosti na okolnostech trhu, konkrétní podobě peněz nebo zásazích exekutivy. Cílem práce je ukázat jednotlivé formy a druhy konkurence mezi penězi a dokládat je pomocí konkrétních historických příkladů. V historii lze najít několik fází vývoje peněz, mezi které patřily vzácné komodity typu zlato a stříbro, které se přetvořily do jiných forem typu mincí. Dalším mezníkem byl vznik peněžních substitutů, konkrétně bankovek a depozitních certifikátů, které se začaly lišit svým rezervním krytím. Ekonom von Hayek nabízí nekryté bankovky nabízené svobodným bankovnictvím naproti vládnímu monopolu peněz, kde si peníze již konkurují zcela jiným způsobem. Závěrečnou fází je pohled na dnešní situaci regulovaných měn. Pohled na vývoj konkurence mezi peněžními prostředky je uskutečněn pomocí metodologie rakouské školy.
Návrh strategie společnosti na základě zhodnocení příčin úspěchu malého a středního podniku
Krátká, Tereza ; Šlechtová, Jitka (vedoucí práce) ; Kleinová, Lidmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá návrhem strategie společnosti na základě zhodnocení příčin úspěchu malého a středního podniku. Součástí práce je vypracování strategické analýzy podniku a konkurenční strategie. V bakalářské práci je kladen důraz na silné a slabé stránky podniku a zhodnocení PEST analýzy, která dává podniku informace o faktorech, které na podnik působí.
Analýza konkurence pohostinství a restaurací v městě Prostějov
Krchňáková, Lucie ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Kolářová, Blanka (oponent)
Trh gastronomických zařízení v České republice zažívá v posledních letech řadu změn. Příčiny změn můžeme hledat na straně nabídky i poptávky. Stranu poptávky významně ovlivňují rychle se měnící preference zákazníků a jejich kupní síla. Služby, které gastronomická zařízení nabízejí patří k těm, které jsou nejrychleji omezovány v době poklesu nebo stagnace kupní síly zákazníků. Naopak v době růstu kupní síly a životního standardu se restaurace stávají vítaným zpestřením, na které si lidé rychle zvykají. Studie provedené v zemích EU potvrzují, že v době růstu národní ekonomiky předbíhá růst gastronomických segmentů přírůstek HDP a tím v podstatě odstraňuje deficit z období recese a stagnace. Růst životní úrovně a kupní síly obyvatel měl pozitivní efekt na růst počtu restaurací, pohostinství, fast foodů apod. Tradiční restaurace a gastronomická zařízení vznikala zejména ve městech a významná se stala dostupnost v době obědů. Obědová menu jsou jedním z hlavních konkurenčních nástrojů tradičních restaurací. Spolu se změnou životního stylu vzrostl i počet fast foodů a take away restaurací, které jsou využívány také zejména v době obědů a poledních přestávek. Silnou pozici na trhu mají stále tradiční české restaurace. Zákaznické preference se ale mění a zákazníci začínají věnovat pozornost novým restauracím s netradiční kuchyní typu mexická, indická, thajská, jižní Amerika apod. Tradiční restaurace navíc ztratily trochu své exkluzivity a jsou cenově dostupnější v důsledku konkurence s nově vznikajícími pizzeriemi a asijskými restauracemi. Pokud si chce dnes někdo otevřít restauraci nestačí mu jen dobrá lokalita a kvalitní kuchař. Začínající podnikatel musí pečlivě zvažovat, jak bude jeho podnik vypadat, co bude nabízet a na jaké zákazníky se zaměří. Dalším důležitým aspektem je samozřejmě konkurence. Analýza a sledování konkurence umožňuje podniku se odlišit a zaměřit se na jiné zákazníky nebo jim nabídnout něco jiného než konkurent. Odvětví restaurací a pohostinství patří podle odvětvové klasifikace ekonomických činností do oddílu 55. OKEČ 55 zahrnuje hotely, kempy, restaurace, výčepy a bary, účelové stravování a dodávky hotových jídel. V roce 2005 bylo v této oblasti evidováno 50 233 ekonomicky aktivních subjektů z toho 44 138 podniků fyzických osob. Většina z nich se řadí mezi malé podniky do 50 zaměstnanců. V ČR se v gastronomii prodá 17% všech potravin a nápojů. Při tom u nealkoholických nápojů tento podíl činí 20 % a u piva asi 50%.
Spotřebitelská soutěž firmy Pfanner
Šťastný, Ondřej ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Mencl, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá spotřebitelskými soutěžemi. V teoretické části jsou uvedeny teoretické poznatky o této tématice na jejichž základě autor v další části zpracoval návrh soutěže. V teoretické části se autor zabývá jednotlivými typy soutěží, právní úpravou a nastíňuje současné problémy v této oblasti. V praktické části autor charakterizuje trh džusů a cílovou skupinu. Hlavní část tvoří samotný návrh soutěže včetně odhadu ekonomického přínosu.
Analýza konkurence v oblasti filmové distribuce
Zachová, Magdalena ; Malý, Václav (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Práce pojednává o trhu filmové distribuce v České republice se zaměřením na analýzu konkurence v této oblasti. Jako teoretický základ je použita strukturální analýza odvětví a Porterův model působení pěti konkurenčních sil. V praktické části je konfrontována strukturální analýza a Porterův model se situací v zkoumané oblasti. Dále je uvedena konkurenční výhoda vázána na produkt a producenta jako motiv pro koupi. V praktické části je konkurenční výhoda podrobně rozvedena a je provedeno doporučení pro subjekty působící na trhu. Práce obsahuje zpracování finančních ukazatelů nejdůležitějších firem působících v oblasti.
Daňová konkurence ve Švýcarské konfederaci
Jurášková, Monika ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Sedmihradská, Lucie (oponent)
Práce pojednává o daňové konkurenci mezi kantony ve Švýcarské konfederaci. V úvodní kapitole je čtenář seznámen s územním členěním země. Jedná se o tři úrovně -- Spolek, kantony a obce. Tato podoba je výsledkem federálního uspořádání Švýcarska. Následuje vymezení daňových kompetencí mezi jednotlivými samosprávními celky, resp. vyčlenění prostoru pro daňovou konkurenci mezi švýcarskými kantony. Jsou zmíněny nejdůležitější prameny daňové legislativy. V další kapitole je popsán vyrovnávací mechanismus, kterým se Švýcarsko snaží eliminovat propast v daňovém zatížení mezi jednotlivými kantony. Následuje kapitola z teorie daňové konkurence, a s tou je na konci studie konfrontována aktuální situace v centrálním Švýcarsku. Jedná se o pět kantonů, z nichž nejvýraznější daňové praktiky používá kanton Obwalden, které jsou detailněji rozvedeny.
Analýza marketingových aktivit firmy Hennlich Industrietechnik, s.r.o.
Schovánková, Zuzana ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Ryšánková, Alžběta (oponent)
Práce se zabývá analýzou marketingových aktivit ve firmě Hennlich Industrietechnik, s.r.o. se zaměřením na komunikaci se zákazníkem, konkurencí i uvnitř firmy. Práce řeší v jednotlivých kapitolách využívání nástrojů komunikačního mixu, rozdílný přístup k marketingovému řízení manažerů odštěpných závodů, efektivnost marketingových aktivit a jejich vliv na obrat i zisk firmy. Porovnává výsledky hospodaření jednotlivých odštěpných závodů a dává je do souvislosti s výsledky marketingových aktivit. Následně upozorňuje na nedostatky a hledá řešení ke zvýšení efektivnosti marketingu.
Daňová konkurence v Evropě
Los, Jakub ; Mach, Petr (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Hlavním cílem této práce je srovnání dvou konceptů navrhujících uspořádání daňových systémů v Evropě. Těmito koncepty jsou daňová harmonizace a daňová konkurence. Práce shrnuje hlavní argumenty zastánců a odpůrců daňové konkurence a na základě těchto argumentů ukazuje, že daňovou konkurenci je možné považovat za jeden z podstatných faktorů ovlivňujících ekonomický růst. Práce ukazuje možnosti a výhody, které daňová konkurence přináší a zaměřuje se na postoj některých mezinárodních organizací k problému daňové konkurence a opatření těchto organizací proti daňové konkurenci. Zaměřuje se na přínosy existence daňových rájů pro udržování a posilování daňové konkurence a zvyšování prosperity jednotlivců a evropské ekonomiky.
Konkurenceschopnost podniku a faktory její udržitelnosti
Dostál, Václav ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Sršeň, Zdeněk (oponent)
Tato práce se zaměřuje na téma konkurenceschopnosti. Jejím hlavním cílem je podrobit zkoumání strategické konkurenční chování firem a dále identifikovat a analyzovat faktory ovlivňující jejich konkurenceschopnost. V první části práce jsou představeny teoretické přístupy a analytické nástroje sloužící k mapování systémového okolí a konkurence firmy. V kontextu konkurence jsou zkoumány především inovace a strategická partnerství. Ve druhé části jsou tyto teoretické přístupy aplikovány na firmu Medtronic, za účelem zhodnocení firmy z hlediska jejího strategického konkurenčního chování a doporučení dalšího vývoje. Na základě této aplikace je poté zhodnocena využitelnost teoretických modelů v praxi.
Evropský průmysl v globální konkurenci
Kadlecová, Eva ; Kašpar, Václav (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Práce se zabývá budoucností evropského průmyslu v širším kontextu. Analyzuje výzvy, kterým bude Evropa, evropské průmysly a Evropané muset v budoucnu čelit. Práce se dále zabývá konkurenceschopností Evropy, a to především ve srovnání s USA, způsoby, jakým může Evropa svou konkurenceschopnost zvýšit, a v neposlední řadě identifikuje unikátní konkurenční výhody Evropy, resp. evropského průmyslu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,027 záznamů.   začátekpředchozí1007 - 1016dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.