Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 318 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Transgender žák v prostředí české základní školy
Menšíková, Denisa ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Problematika genderové identity rychle prostupuje do školního prostředí. Je důležité, aby učitelé pokračovali ve svých snahách o zajištění bezpečného a respektujícího prostředí pro všechny žáky, a tedy i pro ty, kteří řeší svou genderovou identitu, případně se identifikují jako transgender. K tomu, aby učitelé a jiní pracovníci škol, plnili zásadu bezpečného a respektujícího prostředí, potřebují dostatečné informace a podporu. Otevírá se tak mnoho otázek o právech a potřebách nejen samotných transgender jedinců, ale i ostatních žáků a žákyň, jejich rodičů a učitelů, jelikož je důležité uznat, že situace spojená s problematikou transgenderu je velmi náročná i pro okolí žáka, který se tak identifikuje. Diplomová práce představuje na prvním místě teoretický rámec, ve kterém definuje základní pojmy související s transgender problematikou, popisuje vývoj genderové identity u dětí a dospívajících, vysvětluje proces změny pohlaví v České republice a ukazuje výsledky aktuálních výzkumů, ze kterých vyplývá, že situace pro transgender žactvo a studující není zatím ve školním prostředí příznivá. Na druhém místě pak diplomová práce analyzuje vybrané dokumenty po obsahové stránce s cílem zjistit a případně prozkoumat, jestli aktuálně existuje nějaká obecná metodická podpora pro školy řešící situaci tranzice...
Speciálně pedagogické intervence zaměřené na žáky se specifickými poruchami učení v základních školách na Jablonecku
Sladká, Bohumila ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce prozkoumává, jakým způsobem jsou vedeny speciálně pedagogické intervence u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách v okrese Jablonec nad Nisou. Skládá se z teoretické a empirické části. Teoretická část ve svých čtyřech kapitolách představuje poradenské služby ve školství, zejména školská poradenská zařízení a školní poradenské pracoviště. Dále se věnuje pozici školního speciálního pedagoga, jeho kvalifikačním standardům i odborným činnostem, které vykonává. Navazuje část o specifických poruchách učení a poslední teoretická kapitola je zaměřena na výuku předmětu speciálně pedagogické péče u žáků se specifickými poruchami učení. V empirické části byly použity metody kvalitativního výzkumu, design případové studie. Průzkum se týkal osmi školních speciálních pedagogů, kteří působí na základních školách v daném okrese. Byl uskutečněn pomocí rozhovorů, doplněn o pozorování a analýzu dokumentů škol. Veškerá data byla analyzována metodou otevřeného kódování, následné kategorie byly interpretovány pomocí axiálního kódování. Bylo zacíleno na výuku předmětu speciálně pedagogické péče u žáků se specifickými poruchami učení, kterou vedou školní speciální pedagogové. Tento jev byl sledován z pozice žáků a jejich projevů, zkoumal se přístup školních speciálních pedagogů k těmto...
Mezigenerační vztahy a spolupráce v pedagogickém sboru a jejich vliv na vzdělávání.
Soukupová, Simona ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce je rozdělená na teoretickou část a výzkumné šetření. V teoretické části se autorka věnuje komunikaci a vymezuje daný pojem. Dále se věnuje konfliktům, které definuje a popisuje jejich dělení, soupeření a generačními konflikty. Zároveň popisuje i modely výuky jako zdroj konfliktů. Popisuje vztah k sobě samému a vztahy k druhým. V neposlední řadě se věnuje škole, pedagogickému sboru a vizi sledované školy. Druhá část je složena z výzkumného šetření. Výzkumné šetření proběhlo formou online dotazníku pro pedagogy a pro žáky. Dotazník pro pedagogy se skládal z uzavřených i otevřených otázek a dotazník pro žáky se skládal pouze z uzavřených otázek. Data byla znázorněna v grafické podobě. Dotazníky jsou přiložené v přílohách na konci diplomové práce, kde jsou přiložené i odpovědi na otevřené otázky pro pedagogy. Následně v závěru autorka navrhla opatření pro zlepšení klimatu pedagogického sboru, které navrhla na základě zjištěných dat. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda generační rozdíly v pedagogickém sboru ovlivňují proces vzdělávání žáků a navrhnout opatření, které by mohlo pomoci zlepšit klima v daném pedagogickém sboru. Autorka zjistila, že generační rozdíly v pedagogickém sboru mají vliv na vzdělávání žáků. Ačkoliv je tento vliv malý, tak stále je. V pedagogickém sboru je velmi...
Hodnocení mluveného projevu jako řečové dovednosti u žáků SŠ při výuce ruského jazyka
Bošinová, Veronika
Tématem diplomové práce je hodnocení mluveného projevu jako řečové dovednosti u studentů SŠ při výuce ruského jazyka. Teoretická část je věnována hodnocení v procesu učení, jeho významu, funkcím a typům. Následuje část týkající se hodnocení ve výuce cizího jazyka, poté s detailnějším zaměřením na hodnocení mluveného projevu studentů středních škol. Praktická část přináší výsledky vlastního šetření, jehož cílem bylo zjistit, do jaké míry se hodnocení mluveného projevu na středních školách při výuce ruského jazyka uplatňuje, popřípadě jaké typy hodnocení jsou zastoupeny. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, mluvený projev, žák, formativní hodnocení, ruský jazyk, výuka ruského jazyka
Pupilometrie aplikovaná během měření defokusační křivky
Musilová, Kateřina ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh algoritmu, který provede detekci pupily z videa. V diplomové práci jsou také popsány teoretické znalosti potřebné ke správné detekci pupily. Detekce je provedena na 24 videích, které jsou převedeny na jednotlivé snímky. Úplným výsledkem je závislost průměru pupily na použité dioptrii. Celkové procento úspěšnosti algoritmu je 88,13 %. Celková chyba měření je 11,87 %. Pro 17 z 24 pacientů je potvrzeno, že čím je větší dioptrie, tím je větší pupila.
Detekce středu zornice a duhovky metodami zpracování obrazů
Prosser, Jan ; Chmelík, Jiří (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zpracováním šedotónových snímků oka za účelem nalezení středu zornice a duhovky, pupilární a limbické hranice. Úvodní část je rešerší na téma pupila a duhovka a změna rozměrů pupily. Jsou tu uvedeny články zabývající se problematikou detekce středu pupily a duhovky, které byly použity jako inspirace pro realizaci vlastních metod v této práci. Úvodní část končí popisem navržených metod, které detekovaly parametry pupily a duhovky ve snímcích databáze CASIA-Iris-Interval. Druhá, praktická část práce, je věnována popisu snímacího systému, který byl sestaven pro získání vlastních snímků oka. Následuje rozbor jednotlivých metod, které byly použity pro rozměření parametrů pupily a duhovky. Jedná se celkem o dvě metody detekce středu pupily a pupilární hranice, jednu metodu určující střed duhovky a limbickou hranici a jednu metodu, která detekuje paramtry pupily a duhovky zároveň. Konec práce je věnován rozboru výsledků jednotlivých metod včetně úspěšnosti detekce a statistické analýzy. Součástí rozboru je také zkoumání změny pupilárního poloměru v závislosti na světelných podmínkách a změny pozice středu pupily při konstrikci a dilataci pupily.
Jedna práce
Maša, Vojtěch ; Stratil, Václav (oponent) ; Ptáček, Jiří (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce Jedna práce je navození obhajoby v rámci mé bakalářské obhajoby. Zorganizoval jsem a předkládám jako svou bakalářskou práci následující: Václav Stratil na sebe vzal roli studenta a obhajuje svoji jednu kresbu, která je nainstalovaná během obhajoby. Svou obhajobu napsal písemně a ta je k dispozici v rámci mé bakalářské práce. Vedoucí práce studenta Václava Stratila je Jiří Ptáček, který napsal posudek vedoucího práce pro Václava Stratila. Já – Vojtěch Maša – jsem oponentem Václava Stratila a napsal jsem mu oponentský posudek.
Komparace kazuistik užívaných metod pro žáky s LMP na základních školách a základních školách zřízených dle §16 odst. 9 školského zákona
Papežová, Jindřiška ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
DIPLOMOVÁ PRÁCE Komparace kazuistik užívaných metod pro žáky s LMP na základních školách a základních školách zřízených dle §16 odst. 9 školského zákona Jindřiška Papežová ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá komparací uplatnění možných podpůrných opatření pro žáky s lehkým mentálním postižením na základních školách a základních školách zřízených podle §16 odst. 9 školského zákona. Práce chce poukázat na dostupnou podporu a využívání podpůrných opatření v kontextu vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách a základních školách zřízených podle §16 odst. 9 školského zákona. Tato problematika se prolíná s inkluzivním vzděláváním. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je specifikovat pojem lehká mentální retardace a vymezit žáka s lehkým mentálním postižením v kontextu vzdělávání. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku osob s lehkým mentálním postižením, zařazení žáka do třídního kolektivu a následně jsou zde uvedena podpůrná opatření, která jsou rozšířena o využití digitálních vzdělávacích nástrojů v edukaci žáků s lehkým mentálním postižením. Praktická část se zaměřuje na názory učitelů a asistentů pedagoga, na vhodné a efektivní užití metod a podpůrných opatření na základních školách a základních školách dle §16 odst. 9 školského...
Prevalence užívání kratomu mezi žáky 8. a 9. tříd základních škol v okrese Nymburk - dotazníkové šetření
Škabradová, Barbora ; Jandáč, Tomáš (vedoucí práce) ; Votavová, Aneta (oponent)
Východiska: Mitragyna Speciosa- rostlina, pod známějším názvem kratom, která má svou historii a tradici v jihovýchodní Asii už po staletí. V posledních desítkách let nabývá na oblibě po celém světě. Kromě benefitů, do kterých bychom zařadili nabuzení energií, úlevu od bolesti a stresu, nebo také snížení odvykacích příznaků u opiátů, s sebou nese užívání kratomu i zdravotní rizika společně se vznikem závislosti. V České republice není kratom zatím legislativně zakotven, jeho užívání není regulováno a mají k němu přístup všichni, včetně dětí. Cíle: Cílem práce bylo zmapovat celoživotní prevalenci u žáků 8. a 9. ročníků okresu Nymburk a vzorce užívání, jejich informovanost z hlediska účinků, rizik a dostupnosti, zdroje získávání informací o kratomu a postoj vůči němu. Metody: Data byla sbírána pomocí dotazníku v papírové podobě na čtyřech základních školách v okrese Nymburk. Školy byly vybrány náhodným výběrem. Šetření se účastnilo 287 žáků. Výsledky: Zkušenost s kratomem mělo 17,8 % žáků. Chlapci uváděli zkušenost častěji než dívky. Přes polovinu respondentů se zkušeností užilo kratom nanejvýš dvakrát, získali ho zdarma od kamaráda a vyzkoušeli ho ze zvědavosti. Nejznámější žádoucí účinky v povědomí žáků byly pocit uklidnění a relaxace a zvýšená bdělost a energie. Nejznámějším rizikem kratomu pro...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 318 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.