Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 741 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kubistická domácnost. Umělecký sloh očima rodinných účastníků edukace.
Švecová, Klára ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na kubismus jako umělecký směr, ale neplní kunsthistorický záměr. Zabývá se základy kubismu a navrhuje výsledný vzdělávací program pro žáky základních škol a nižších gymnázií. Cílem práce je představit tento umělecký sloh prostřednictvím edukačního programu, který zahrnuje procházku "kubistickou architektonickou" Prahou, návštěvu expozice Českého kubismu v Domě U Černé Matky Boží a praktické cvičení s pracovními listy tak, aby účastníci edukace získali znalosti, které u nich dlouhodobě přetrvají. Klíčová slova: edukace, kubismus, kubistická domácnost, nábytek, umění, socha, obraz, architektura, architektonický kubismus
Galerie moderního umění Brno
Jaroměřský, Ondřej Oldřich ; Obrtlík, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh galerie moderního umění v Brně, v České republice. Objekt slouží jako nové kulturně vzdělávací centrum, které v místě výstavby vytváří nový orientační bod pro obyvatele Brna. Řešený pozemek se nachází poblíž historického jádra města Brna, v ulici Benešova, na místě bývalých hradeb u městského okruhu Koliště. U hlavního vstupu na pozemek se nachází tramvajová zastávka Malinovského náměstí. Na pozemek dále vedou dvě cesty z plánovaného městského parku, který vznikne na místě odstavného kolejiště Českých drah. Poslední přístup pro pěší a cyklisty je z nově navržené lávky přes ulici Koliště, která bude městský park propojovat s novým parkovacím domem v ulici Koliště. Přilehlé okolí objektu včetně parteru s parkovými úpravami navazuje na budoucí vývoj brněnské ringstrasse, a dotváří tak plánovaný vegetační pás kolem historického jádra města. Navrhovaný objekt se šestipodlažní, přičemž dvě podzemní podlaží slouží převážně pro parkování nejen pro návštěvníky galerie, ale také pro obyvatele přilehlého okolí. Do podzemních garáží se lze dostat dvěma bezbariérovými vstupy, které se nachází naproti hlavnímu vstupu do galerie, vjezd pro vozidla je umístěn v ulici Koliště dle nového regulačního plánu, který zde plánuje vystavět parkovací dům. Samotná část galerie je tvořena čtyřmi nadzemními podlažími, kde středová část dispozice slouží jako převýšené atrium procházející přes všechny nadzemní podlaží zastřešený proskleným světlíkem. Tento prostor slouží k vystavování velkoformátového umění, které lze i zavěsit do prostoru. V prvním nadzemním podlaží se kromě přednáškového sálu, šaten a dvou kanceláří pro vedení galerie nachází také místnost pro workshopy, otevřený prostor s možností občerstvení, technická místnost a tři schodiště, která prochází všemi podlažími, včetně suterénů. První schodiště se nachází v zadní části podlouhlého atria a společně s výtahy umístěnými rovněž zde, slouží jako hlavní vertikální komunikace v objektu. Zbylá dvě schodiště s výtahy slouží jako únikové cesty v případě požáru, které v prvním nadzemním podlaží vedou ven z objektu. Všechna podlaží také spojuje hydraulický nákladní výtah, který slouží pro zásobování a dovoz uměleckých děl do objektu. Zbylá nadzemní podlaží o stejné dispozici slouží primárně jako expoziční prostory s možností výhledu do atria díky galerijním ochozům. Nachází se zde vždy i hygienické zázemí pro návštěvníky objektu a také přípravny pro expoziční prostory. Architektonický vzhled budovy je do značné míry inspirován brněnskou architekturou 20. století, ať už co se týče materiálového kontextu či tvarosloví objektu. Těžkou a důstojnou podnož budovy tak tvoří provětrávaná fasáda s keramickým obkladem z cihelných pásků, která zdůrazňuje vážnost a důležitost instituce, která v objektu sídlí. Obvodový plášť zbylých tří podlaží je rovněž tvořen provětrávanou fasádou, avšak z prohnutých perforovaných panelů z eloxovaného hliníku a bílým práškovým nástřikem. Tato vrchní část objektu jakoby zahalena oponou zdůrazňuje křehkost a výjimečnost expozice uměleckých děl, které tak chrání před světem a zároveň vyzdvihuje jejich důležitost v současné společnosti.
Odrazy a zrcadlení jako výtvarné prostředky na 1. stupni ZŠ
MÄRZOVÁ, Eliška
Předložená diplomová práce se zabývá odrazy a zrcadlením jako specifickými vizuálně-obraznými prostředky. Sleduje při tom jejich uplatnění ve výuce výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. První z nich pojednává o využití těchto prostředků napříč dějinami umění od nejstarších dob až po současné umělecké tendence, druhá je pak zaměřena na možnosti jejich aplikace ve školní praxi. Projektová část představí soubor výtvarných lekcí s názvem Zrcadlení určený pro první stupeň základní školy. Tyto lekce nabízí široké spektrum možností použití zmíněných prvků ve výuce, jak už z hlediska aplikace netradičních materiálů, tak i originálních témat. Otevírá tím možnosti nového způsobu využití odrazu a zrcadlení, a to zejména v rámci experimentační tvorby.
Mezi slovem a obrazem. Řada výtvarných lekcí s přesahem do českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ
JAHODOVÁ, Aneta
Diplomová práce na téma "Mezi slovem a obrazem. Řada výtvarných lekcí s přesahem do českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ" se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá pohledem na pojem slovo z pohledu bohemistiky a na pojem obraz z pohledu teorie umění. Další část teoretické části se zabývá propojením slova a obrazu v dílech českých i zahraničních směrů, spisovatelů a výtvarných umělců a propojením psaného, nebo mluveného slova v knihách pro děti a mládež, ve kterých se zaměřuje pouze na české výtvarné umělce. Nakonec teoretické části uvede pojem mezipředmětové vztahy z pohledu didaktiky. Praktická část uvede řadu výtvarných lekcí, které jsou zaměřeny na propojení českého jazyka a výtvarné výchovy. Dvě lekce proběhly na ZŠ EDUCAnet v Českých Budějovicích a další dvě proběhly na ZŠ Puklice.
Sedm skutků milosrdenství a Sedm smrtelných hříchů v českém výtvarném umění středověku
Eichlerová, Eliška ; Vymazalová, Marie (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
Bakalářská práce se bude zabývat tématem sedmi skutků milosrdenství a sedmi smrtelnými hříchy v českém výtvarném umění. Tyto protikladné náměty se rozvíjí především v měšťanském prostředí, kde měly apelovat na mravný život měšťanů. První část této práce bude pojednávat o vývoji nauky o sedmi smrtelných hříších ve středověku. Variabilitu přístupů k sedmeru hříchů poodhalí také srovnání s vývojem nauky o ctnostech, kde lze ukázat i východiska pro formování středověkého učení o sedmi skutcích milosrdenství. Druhá část pojednává o analýze jednotlivých hříchů a skutcích milosrdenství, jejich významu a způsobu zobrazování. V třetí části se budu věnovat také jednotlivým příkladům zobrazování této ikonografie v evropském umění a uvedeme si pár významných děl zejména z období vrcholného a pozdního středověku. V návaznosti na evropské umění budou poslední kapitoly zaměřené na jednotlivé příklady sedmi skutků milosrdenství a sedmi smrtelných hříchů v českém prostředí, a to zejména v knižní a monumentální malbě.
Architektura a umění
Zhoř, Přemysl ; Skoumal, Jan (oponent) ; Toman, Radek (vedoucí práce)
Cílem závěrečné práce je studie novostavby Městské galerie v Litomyšli. V současnosti Městská galerie sídlí a funguje v poněkud stísněných a nevyhovujících prostorech historického objektu na Smetanově náměstí. Objekt nenabízí dostatečné množství výstavních ploch ani požadované podmínky pro vystavování. Úvodní část práce se věnuje podrobným urbanistickým analýzám centra města Litomyšl, jejichž závěrem bylo vytyčení a vybrání vhodného pozemku pro galerii v historickém jádru města. V hlavní části práce projekt definuje vhodný pozemek v historickém jádru města a přináší návrh na novou Městskou galerii. Projekt kladl důraz na proces práce s vhodným objemem a měřítkem. Navržený koncept vytváří nové, velkorysejší prostory pro vystavování a zázemí pro depozitář.
Galerie moderního umění Brno
Skořepová, Lucie ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Novostavba galerie moderního umění v Brně se nachází na rozlehlém svažitém pozemku na Kraví hoře. Pozemek leží na východní straně kopce a plynule navazuje na stávající park Kraví hora. I koncept řešení pozemku svojí ideou navazuje na sousední park. Celý pozemek galerie má sloužit jako park s venkovními výstavními prostory a sítí cest umožňující propojení mezi jednotlivými trasami pohybu. I samotný objekt galerie je koncipován tak, aby se jím při cestě z Náměstí míru dalo projít a volně pokračovat v cestě směrem na ulici Veveří. Tudíž volnost pohybu, průchod přírodou a obklopení uměním je hlavním konceptem návrhu. Hlavní budova galerie je řešena jako polyfunkční centrum moderního umění. Hlavní prostor je věnován univerzálním výstavním prostorám a ve zbylých částech budovy se nachází doplňkové funkce vzdělávacího centra, knihovna a společné zázemí. V rozlehlém parku galerie se nachází samostatně stojící ateliéry s vlastním výstavním, případně prodejním prostorem. Ateliéry budou pronajímány začínajícím umělcům. Základní formou budovy je lehce deformovaný kvádr, ze kterého vznikl odebráním středové hmoty průhled skrz budovu. Tím byl vytvořen veřejný prostor, který je sice součástí budovy, ale zároveň je otevřený a veřejně přístupný. Forma budovy pracuje se dvěma hlavními výhledy na Brno. Výhled z kopce na Severovýchod Brna je umožněn z veřejně přístupné terasy vzniklé odebráním středové hmoty budovy. Výhled na dominantu Brna – hrad Špilberk pak umožňuje střešní terasa galerie.
Bez názvu
Khaledová, Fátima ; Vítková, Lenka (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
K mojí závěrečné práci jsem si vybrala malbu i přes to, že jsem toto médium v mé předchozí práci příliš nepoužívala. Jak formu i obsah závěrečné práce jsem vybírala až z sentimentálních důvodů, a vrátila jsem se do svých středoškolských let, kdy jsem malbu studovala a mým inspiračním zdrojem byli a i pro tyto malby jsou Pierre Bonnard a Kamila Zemková. Mými malířskými idoly jsou díky velmi strukturální malbě, plné krásné barevnosti a samozřejmě obsahu jejich děl který se objevuje i v mých dílech.
Vývoj výstavby rezidenčních nemovitostí v lokalitě Brno - Žabovřesky
Bazgier, Jakub ; Urbánek, Zdeněk (oponent) ; Klika, Pavel (vedoucí práce)
V této diplomové práci je hlavním úkolem objasnit vývoj rezidenčních nemovitostí v lokalitě Brno – Žabovřesky. Diplomová práce se zabývá touto lokalitou od historie až po současnost. V práci je podrobně popsán přehled významných rezidenčních staveb, památkově chráněných vil, staveb bytových komplexů, tedy celé výstavby a její vývoj, proměny či rozrůstání. Vše je rozděleno do několika období výstaveb, kdy největší a nejkvalitnější rozvoj lokalita zažila v období první republiky. V práci jsou provedeny výkresy map městské čtvrti, které zobrazují urbanistickou skladbu lokality a umístění vybraných rezidenčních objektů, které jsou v práci řešeny. K těmto mapám se váže analýza rozvojových možností výstavby, strukturní zastavění městské čtvrti, avšak je nutno říci, že lokalita je z hlediska další možné zástavby, již z velké části ve své cíli.
LABORARTORY BRNO
Valchová, Jana ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Cílem zadání byla galerie architektury na křižovatce ulic Koliště a Milady Horákové na hranici prvního městského okruhu, tzv. Ringstrasse, pozůstatku po městských hradbách v městě Brně. Při mém návrhu jsem vycházela hlavně z provozních a komunikačních vztahů v okolí parcely. Navržená hmota působí jako uzavření rohové části městského bloku. Cílem návrhu je tedy především budova galerie doplněna o další doplňkové formy využití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 741 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.