Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ovlivnění spastické dystonie hlezna u syndromu horního motoneuronu
VALIŠOVÁ, Alena
Tato bakalářská práce popisuje problematiku spastické dystonie hlezna vzniklé v důsledku porušení horního motoneuronu. Spastická dystonie je nefyziologickým postavením končetiny v klidu a je viditelná na první pohled. Vadná postura končetin pacienta často limituje v jeho běžných denních činnostech nebo při chůzi. Nejde proto o pouze kosmetický problém, ale také o funkční vadu a omezení v pohybu. V důsledku spastické dystonie vznikají kontraktury a bolestivost, čemuž se snažíme vhodnou léčbou zamezit co nejvíce. Tato práce v teoretické části popisuje hlezno, spastickou dystonii, její příčiny, léčbu a v neposlední řadě fyzioterapeutické intervence. Klade přitom důraz na kombinaci fyzioterapie a injekčního podávání botulotoxinu A jako na jednu z hlavních metod využívaných k redukci spastické dystonie. V praktické části je popsán samotný průběh terapie. Posledním cílem práce bylo také zjistit subjektivní hodnocení léčby samotným pacientem, k čemuž byla využita škála GAS. Výzkumný vzorek tvořilo 10 pacientů, 6 žen a 4 muži, se spastickou dystonií hlezna ve věku od 17 do 71 let. Z výsledků testů odebraných měsíc po aplikaci v době největšího účinku botulotoxinu, je patrné zlepšení spastických projevů u pacientů. Ne však u všech ve stejné míře a ve všech hodnocených bodech, kterými byly snížení bolesti, snížení spastické dystonie a zlepšení rozsahu pohybu v kloubu.
Specifika učební morálky žáků 9. ročníků ZŠ
Srbová, Štěpánka ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na specifiku učební morálky žáků 9.ročníku ZŠ. Její podstatou je výzkum provedený mezi žáky 9.ročníků a jejich pedagogy. Provedené výzkumné šetření se zabývá kolísáním učební morálky v průběhu školního roku v souvislosti s přijetím ke studiu na střední školu. Výsledky tohoto výzkumu potvrzují vyslovenou hypotézu a na základě závěrů jsou navrhována možná řešení, jak zmenšit rizika spojená s poklesem učební morálky.
Klíčové kompetence jako předpoklad celoživotního učení
Müllerová, Gabriela ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Představa, že pro ekonomiku bude v budoucnu ministr školství důležitější než ministr obchodu se zdá na první pohled absurdní. Moderní hospodářství i sociální procesy jsou nicméně podmíněné globalizací, která klade nebývalé nároky na individuální schopnosti adaptace, komunikace a mobility. To s sebou nese i potřebu celoživotního učení, protože životní úspěch každého jednotlivce na celém světě dnes vyžaduje měnit profesi několikrát za život nebo se vyrovnat s rychlými proměnami kvalifikace, kterou získal během školního vzdělání. Evropská unie na tyto výzvy odpověděla v roce 2000 Lisabonskou strategií s jejími třemi pilíři - ekonomickým, sociálním a životního prostředí. Těmito třemi pilíři se potřeba celoživotního učení promítá v různých souvislostech. Pro pedagogiku je zásadní výzvou získávání klíčových kompetencí, které celoživotní učení v moderní době umožní. V České republice se v souvislosti s otevíráním země světové ekonomice a přistupováním do Evropské unie byla přijala celá řada školských dokumentů, jejichž implementací se má výrazným způsobem posunout schopnost jednotlivců uplatnit se na soudobém trhu práce. Tyto schopnosti jsou ve skutečnosti klíčové kompetence. Vztahem klíčových kompetencí ke školské politice v ČR a pedagogickým a psychologickým předpokladům jejich získávání v procesu výuky se...
Osobnost ředitele v procesu efektivního řízení a rozvoje základní umělecké školy
Mazánková, Jana ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na řízení základní umělecké školy ve složitém období kurikulární reformy základního uměleckého vzdělávání a na osobnost ředitele jako klíčového aktéra aktuálně uskutečňovaného transformačního procesu a garanta kvalitního fungování a dlouhodobého úspěšného rozvoje školy. Poskytuje přehled o moderních přístupech, paradigmatech a celkové struktuře managementu a oblastech manažerské práce, které úzce souvisejí s reformním procesem, a sice o řízení změn, řízení znalostí a kurikulárním managementu. Poukazuje na význam poučeného a uvědomělého vedení lidí, zvláště pak leadershipu. Přináší výsledky empirického šetření, které vypovídají o názorech ředitelů škol na podstatné osobnostní charakteristiky řídícího pracovníka a o jejich zkušenostech s činnostmi realizovanými v souvislosti s aktuálním procesem řízení vnitřních záměrných změn.
Senioři jako specifická skupina v procesu celoživotního vzdělávání
Tučková, Karolína ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřila na zmapování a provedení analýzy problematiky vzdělávání seniorů. Práce je rozdělena do šesti dílčích částí a má charakter přehledové studie. První část se ve stručnosti zabývá historickým vývojem vzdělávání seniorů. Druhá část sleduje význam jejich vzdělávání, a to z hlediska celospolečenského (důraz je zde kladen na demografický vývoj) i z hlediska samotných jedinců. Důležitou částí této kapitoly je také motivace seniorů k dalšímu vzdělávání. Třetí a čtvrtá část se více zaměřují na samotný proces vzdělávání seniorů. Ve třetí kapitole definuju stáří jako vývojové stadium a dále specifika seniorů ve vzdělávacím procesu, včetně popisu změn kognitivních funkcí, ke kterým dochází a které mají nemalý vliv na proces učení. Čtvrtá kapitola je zaměřena na gerontodidaktiku. Pátá kapitola vymezuje pojem celoživotního vzdělávání, šestá pak shrnuje základní vzdělávací možnosti pro seniory v České republice.
Šikanování na 2. stupni ZŠ a v nižších třídách víceletých gymnázií a možnosti prevence
Fraňková, Radka ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato práce vychází z potřeby reagovat na existenci sociálně rizikového jevu šikanování ve školním prostředí. Cílem práce je ukázat jednu z možností, jak sestavit a realizovat preventivní program pro žáky 2. stupně ZŠ či studenty nižších tříd víceletých gymnázií. V první části jsou nabídnuta teoretická východiska. Práce se zabývá rozpoznáním šikany, profily obětí a agresorů, třídní dynamikou v rizikové školní třídě, provází jednotlivými stádii šikany a zamýšlí se nad negativním vlivem tohoto jevu na všechny zúčastněné. V dalších kapitolách je problematika šikanování zasazena do širšího rámce primární prevence ve škole. Ve druhé části této práce jsou zmapovány vztahy v konkrétních třídních kolektivech a navržen konkrétní program pro třídy. Závěrem je snaha o zhodnocení práce.
Alternativy využití moderních informačních technologií ve vzdělávání
Horník, Vlastimil ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent)
Cílem této práce je zmapovat problematiku didaktické techniky. V teoretické části se zabývám vedle obecných otázek týkajících se modernizace, vztahu učitele k technice a jeho role ve výuce podporované didaktickou technikou. Vedle tradiční didaktické techniky a literatury jí věnované se zde zabývám moderní didaktickou technikou. Jedná se o techniku používanou za pomoci počítačů. Vedle přehledu této techniky se zamýšlím nad jejím využitím. V rámci praktické části jsem provedl případovou studii mapující proces modernizace na vybrané střední škole. Pro tyto účely jsem zvolil školu, na které vyučuji, což mi umožnilo proniknout hlouběji do této problematiky. Cílem bylo zmapovat největší problémy provázející proces modernizace školy. I když je tato část zaměřena na jednu konkrétní školu, předpokládám, že problémy se kterými se potýkala a potýká jsou obdobné jako na jiných školách. Výstupem této práce je přehled klíčových problémů spojených procesem modernizace a naznačení dalšího vývoje v této oblasti.
Techniky a hry pro ovlivňování koheze třídního kolektivu
Salvetová, Petra ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se snažila upozornit na potřebu zařazení osobnostního a sociálního rozvoje žáků do školního vzdělávání. Je mnoho způsobů, jak osobnostní a sociální rozvoj žáků zařadit do kurikula. Ve své práci jsem se rozhodla popsat kohezní program, se kterým mám osobní zkušenost, a který je možnou alternativou zařazení aktivit, které umožňují osobnostní a sociální rozvoj žáků, do kurikula. Bude-Ii tato práce někomu inspirací pro vytvoření vlastního kohezního programu ve škole, budu ráda. Mým cílem bylo také v této souvislosti poukázat na potřebu dalšího odborného vzdělávání pedagogických pracovníků v osobnostně sociální oblasti.
Aktivizační metody jako prostředek výuky
Blažková, Věra ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Diplomová práce Je zaměřena na problematiku aktivizačních metod souvisejících s metodami práce s texty a informacemi. Stěžejním tématem je uplatnění zmíněných vyučovacích metod ve výuce na střední škole. Práce sestává ze dvou na sebe navazujících částí. První část se zabývá poznatky teoretické povahy a obsahuje obecné vymezení vyučovacích metod jakožto součásti systému základních didaktických kategorií a popis více či méně frekventovaných vyučovacích metod souvisejících s tématem. Vyučovací metody jsou kladeny do souvislosti s osobností středoškoláka. Volba vyučovacích metod vycházející z klasifikací či kriteriálního členění se v textu pojí se specifikou pedagogických interakcí na střední škole. Druhá část je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem je zmapování uplatnění metod práce s textem ve výuce na střední škole. Výzkumné šetření je koncipováno v širších souvislostech této problematiky za použití dvou výzkumných technik. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány do tabulek, připojeny jsou pozorovací archy.
Sociálně pedagogické aspekty péče o seniory
Shánilová, Ivana ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Rigorózní práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části je zmapována problematika sociálního stárnutí, problémy stáří a možnosti sociálního zabezpečení seniorů a sociální péče o tyto seniory. Jsou zde nastíněny současné možnosti trávení volného času seniorů, jejich uplatnění ve společnosti a možnosti trávení volného času a vzdělávání seniorů v současné době. Empirická část je zaměřena na empirické šetření, jehož cílem bylo zjistit stav informovanosti seniorů v oblasti sociálního zabezpečení a péče, jejich postoje a názory na tyto služby, problémy stáří a stárnutí současných seniorů, kteří využívají služeb v oblasti sociálního zabezpečení a sociální péče. 119

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VALIŠOVÁ, Alena
2 Vališová, Alžběta
1 Vališová, Andrea
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.