Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rodinný dům
Nejedlý, Adam ; Svobodová, Sylvia (oponent) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem jednogeneračního rodinného domu pro trvalé bydlení 4 – 5 osob. Objekt je umístěn na téměř rovném pozemku ležícím na ulici Růžičkova v Třebíči. Dům je navržen jako částečně podsklepený s jedním podzemním a dvěma nadzemními podlažími. Jeho půdorysné rozměry jsou 15,85 x 11,85 m. Součástí objektu je také garáž pro jedno osobní vozidlo. Celý objekt je zastřešen jednoplášťovou plochou střechou. Objekt je navržen ze systému Porotherm s výjimkou obvodového zdiva v suterénu, které je z betonových tvarovek. Součástí bakalářské práce je výkresová dokumentace pro provedení stavby včetně pěti konstrukčních detailů, požárního, tepelně technického, akustického řešení. Výkresová dokumentace byla zpracována ve výukové verzi programu ArchiCAD.
Bazén
Nejedlý, Adam ; Bartolšicová, Eva (oponent) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh krytého plaveckého bazénu ve městě Náměšť nad Oslavou. Práce obsahuje projektovou dokumentaci, technické zprávy, zprávu požární bezpečnosti a posouzení stavební fyziky. V objektu jsou navrženy dva bazény, a to plavecký bazén délky 25m a menší dětský bazén. Vedle bazénové haly je umístěna wellness část s třemi saunami, ochlazovacím bazénem a odpočívárnou. Budova má jedno nadzemní a jedno podzemní podlaží. Nosné konstrukce jsou z železobetonu, kromě konstrukce střechy v bazénové hale, která je tvořena lepenými dřevěnými vazníky. V této části budovy je navržena prosklená fasáda. Obvodové zdivo je kontaktně zatepleno pěnovým polystyrenem. Střecha je navržena jako kompaktní s tepelnou izolací z pěnového skla.
Badatelské dovednosti žáků na 2. stupni základní školy
Nejedlý, Adam
Vědecké myšlení je podstatnou dovedností pro plnohodnotné uplatnění ve společnosti spojené se zodpovědným rozhodováním člověka. K jeho komplexnosti přispívá i rozvoj badatelských dovedností a znalostí. Pro možnost jejich systematického rozvíjení je potřeba mapovat současný stav u žáků na základních školách. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou badatelské dovednosti těchto žáků v oblasti správně formulovat výzkumnou otázku na základě charakterizovaného problému a po řešení formulovat odpověď na stanovenou výzkumnou otázku. K tomuto účelu byly využity čtyři badatelsky orientované úlohy, které řešilo 58 žáků ze sedmého ročníku základní školy. Bylo zjištěno, že více než polovina žáků není schopna správně formulovat výzkumnou otázku a více než jedna třetina žáků nedokáže formulovat správně odpověď na stanovenou výzkumnou otázku.
Analýza různých typů autofagie v diferencovaných buňkách kvasinkových kolonií
Nejedlý, Adam ; Palková, Zdena (vedoucí práce) ; Groušl, Tomáš (oponent)
Kvasinky Saccharomyces cerevisiae tvoří na pevnem agařovem mediu difeřencovane kolonie, kteře připomínají jednoduche mnohobunecne ořganismy. Lze u nich pozořovat podobnosti i s fungovaním vyssích ořganismu a střuktuřy nekteřych dřah mohou byt analogicke inteřakci řakovinnych bunek se zdřavymi bunkami v lidskych tkaních. Spolu s chřonologickym stařnutím řostoucí kvasinkove kolonie a postupnym vyceřpaním zivin v mediu difeřencují na nekolik bunecnych typu, zejmena na tzv. U (Upper) a L (Lower) bunky. Oba bunecne typy se lisí mořfologií i metabolismem, U bunky chařakteřizuje přítomnost nekolika vakuol, nizsí uřoven řespiřace, synteza zasobních latek a vetsí odolnost přoti střesu. L bunky naopak zpřavidla obsahují jednu velkou vakuolu, řespiřující mitochondřie a je u nich zvysena aktivita nekteřych degřadacních dřah. Jsou take mene odolne vuci střesu a vykazují mensí zivotnost. Spodní L bunky poskytují ve stařnoucí kolonii mateřial a ziviny hořním U bunkam, kteře díky tomu dele přeckají období hladovení. Jedním z dulezitych přocesu, kteře se vyskytují zejmena u zivotaschopnejsích U bunek, je autofagie. Jedna se o dřahu uřcenou k degřadaci řady poskozenych nebo nepotřebnych bunecnych komponent ve vakuole. Cílem diplomove přace bylo pomocí fluořescencní mikřoskopie a přoteinove analyzy přokazat...
Úroveň datové gramotnosti žáků základních škol v kontextu environmentální výchovy
Navrátil, Vlastimil ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Nejedlý, Adam (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na datovou gramotnost a její aplikaci v oblasti environmentální a přírodovědné gramotnosti. Cílem této diplomové práce bylo zmapovat datovou gramotnost v oblasti environmentální výchovy u žáků druhého stupně základní školy. Tento cíl práce byl naplňován prostřednictvím testu, jehož obsahem byla datová analýza, třídění a porovnávání dat a rozhodování na základě předložených dat v kontextu environmentální situace v rámci čtyř úloh v oblasti environmentálního vzdělávání. Bylo zjištěno, že průměrně 68 % žáků dokáže z přiložených map, grafů a tabulek vyčíst správné údaje, 59 % žáků dokáže jednotlivá data mezi sebou správně porovnávat a 60 % žáků dokáže předložená data využívat pro rozhodování v kontextu environmentální situace. KLÍČOVÁ SLOVA Data, datová gramotnost, environmentální gramotnost, informace, přírodopis, přírodověda, žák.
Využití metody EduScrum ve výuce přírodopisu na základní škole
Čížek, Tomáš ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Nejedlý, Adam (oponent)
Tato práce byla zaměřena na výukovou metodu eduScrum a její využití ve výuce přírodopisu na druhém stupni základní školy konkrétně v sedmém a osmém ročníku. Hlavním cílem bylo charakterizovat tuto metodu a zjistit, jaké uvedli žáci její silné a slabé stránky, co si odnesli pro sebe a jaké hrozby vnímali. Dále také jaké náměty na zlepšení metody měli. Vedlejším cílem bylo vymezit cíle přírodovědného vzdělávání všeobecně a definovat aktivizační metody, mezi které metoda EduScrum patří. Jako výzkumný nástroj byla zvolena upravená SWOT analýza. Výpovědi žáků byly dále zpracovány kvalitativně metodou otevřeného kódování. Výsledek výzkumné části ukázal, že žáci jako hlavní silnou stránku metody EduScrum uvedli týmovou spolupráci. Jako nejslabší stránka byla žáky zmíněna nespolupráce. Tento paradox byl vysvětlen na základě dvou teorií motivace - sebedeterminační a nastavení mysli. Největší přínos bylo pro žáky prohloubení znalostí v daných tématech. Největší hrozbu spatřovali žáci v nespolupráci a na ní navázaných rizicích nestihnutí práce a obdržení špatné známky. Pro zlepšení metody uvedli žáci většinou irelevantní návrhy, které nejsou realizovatelné nebo se neslučují s metodikou EduScrum. Celkově práce podala žákovský pohled na metodu EduScrum, její silné a slabé stránky, individuální přínosy, vnímané...
Výuka tématu fotosyntéza s využitím prvků badatelsky orientovaného učení
Rapantová, Lenka ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Nejedlý, Adam (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výukou fotosyntézy v hodinách přírodopisu na základní škole. Cílem práce bylo ověřit výukový program s prvky badatelsky orientovaného vyučování, zjistit jeho účinnost na míru získaných znalostí u žáků sedmého ročníku druhého stupně základní školy. K výzkumu edukačního efektu byl vytvořen vstupní pre-test zjišťující znalosti žáků z předchozích let. Dále byly analyzovány znalosti získané po uskutečnění laboratorních úloh, které ověřoval analogický post-test. Snahou bylo, aby laboratorní činnost žáky motivovala k zájmu v přírodovědných oborech a zajistila lepší pochopení problematiky fotosyntézy, zejména pak jejích vstupních látek, odpadních látek a produktů. Dalším cílem bylo zjistit, jak žáci po absolvování výukového programu vnímají jeho atraktivitu, hodnotu a užitečnost a jak hodnotí své vynaložené úsilí při tomto typu výuky. Ke zjištění uvedeného bylo využito standardizovaného dotazníkového šetření IMI (Intrinsic Motivation Inventory). V práci jsou podrobně popisovány jednotlivé laboratorní úlohy, které byly součástí výukového programu aplikovaného v hodinách přírodopisu, dále postupy nezbytné pro jejich realizaci a reakce žáků na implementovanou badatelsky orientovanou výuku. Analýzou jednotlivých testů bylo zjištěno, že ačkoliv žáci v úvodu výukového programu...
Profesní příprava budoucích učitelů biologie v oblasti vědeckých dovedností
Nejedlý, Adam ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
V mnoha případech je pro uplatnění v současné společnosti nezbytné pochopit povahu a platnost informací předkládaných na základě vědeckých poznatků. Stejně tak je v souladu s rychle se rozvíjejícími obory vědy, techniky a technologií nutné mít dostatek kompetentních lidí připravených pro práci v těchto oblastech. V důsledku toho se vědecké dovednosti jeví jako základní složka přírodovědné gramotnosti, na jejíž rozvoj je vzdělávání žáků v mnoha zemích zaměřeno. Postoje učitelů k významu vědeckých dovedností hrají ve vzdělávání žáků zásadní roli, protože vnímání jejich důležitosti je východiskem pro zprostředkování jejich významu žákům a následně pro jejich rozvoj u žáků. Je také důležité, aby se učitelé cítili dostatečně kompetentní k výuce těchto dovedností. Podmínkou toho je, aby byly kvalitně a dostatečně připravování ve vysokoškolské přípravě učitelů. Cílem výzkumu bylo charakterizovat profesní přípravu učitelů biologie v oblasti vědeckých dovedností. Byla provedena obsahová analýza anotací a sylabů oborových předmětů ve studijních programech. Pro zjištění postojů bylo realizováno dotazníkové šetření zaměřené na vnímání důležitosti, vlastní kompetentnosti a vysokoškolskou přípravu studentů v oblasti vědeckých dovedností. Studenti vnímali vědecké dovednosti jako důležité, avšak jejich přípravu...
Názory žáků základních škol a gymnázií na využívané metody a formy výuky v hodinách přírodopisu
Hošková, Michaela ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Nejedlý, Adam (oponent)
Teoretická část diplomové práce zahrnuje představení pojmů, mezi které patří vyučování učitelů, typologie učitelů a transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky. Dále je zde popsáno učení žáků, typologie žáků a jejich učební styly a strategie. Další úsek teoretické části je věnován výukovým metodám a formám výuky. Je zde popsána historie výukových metod a forem a jejich jednotlivé klasifikace. Součástí diplomové práce jsou také příklady vybraných výukových metod (výklad, diskuse, didaktické hry, projektová výuka, metody kritického myšlení a brainstorming) společně se základním popisem a zhodnocením kladů a záporů při využití ve výuce. V praktické části je představen výzkum realizovaný formou dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 270 respondentů ze základních škol a gymnázií z celkem 9 krajů. Výsledky jsou zpracovány do grafů a tabulek s popisky a vyhodnoceny pomocí Welchova t - testu, Mann - Whitneyho statistického testu a testu o dvou relativních četnostech. V dotazníku jsou otázky vztahující se k četnostem využívání jednotlivých metod a forem výuky a ke zjištění názorů žáků na jednotlivé metody a formy z několika hledisek. Výsledky ukázaly, že ve většině škol stále převažuje frontální hromadná výuka nad jinými formami. I když tato forma výuky je pro žáky nezábavná, dle jejich...
Badatelské dovednosti žáků na 2. stupni základní školy
Nejedlý, Adam ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Brůnová, Linda (oponent)
Vědecké myšlení je podstatnou dovedností pro plnohodnotné uplatnění ve společnosti spojené se zodpovědným rozhodováním člověka. K jeho komplexnosti přispívá i rozvoj badatelských dovedností a znalostí. Pro možnost jejich systematického rozvíjení je potřeba mapovat současný stav u žáků na základních školách. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou badatelské dovednosti těchto žáků v oblasti správně formulovat výzkumnou otázku na základě charakterizovaného problému a po řešení formulovat odpověď na stanovenou výzkumnou otázku. K tomuto účelu byly využity čtyři badatelsky orientované úlohy, které řešilo 58 žáků ze sedmého ročníku základní školy. Bylo zjištěno, že více než polovina žáků není schopna správně formulovat výzkumnou otázku a více než jedna třetina žáků nedokáže formulovat správně odpověď na stanovenou výzkumnou otázku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Nejedlý, Aleš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.