Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Terapie bolesti bederní páteře přístupem Robina McKenzie.
Štičková, Zuzana ; Muchová, Renáta (vedoucí práce) ; Táborská, Silvie (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Zuzana Štičková Vedoucí práce: Mgr. Renáta Muchová Oponent práce: Název bakalářské práce: Terapie bolesti bederní páteře přístupem Robina McKenzie Abstrakt bakalářské práce: Práce se zabývá problematikou léčby bolesti bederní páteře a otázkou účinnosti přístupu Robina McKenzie pro řešení tohoto problému. První část teoretické kapitoly je zaměřená na kineziologii a patologii komponentů páteře a dále se soustředí na vysvětlení principů mechanické diagnostiky a terapie představované McKenzie metodou. Prezentuje především specifika a výhody tohoto přístupu oproti jiným metodám pro léčbu bolestí zad. Praktická část práce si klade za úkol zhodnotit efekt McKenzie metody u pacientů s chronickou bolestí bederní páteře, u kterých dosavadní formy rehabilitace neměly žádný či pouze krátkodobý efekt. Pro splnění tohoto úkolu byl zvolen kvalitativní výzkum založený na třech osobních případových studiích. Sledováním a srovnáním jak subjektivních parametrů (intenzita, distribuce, frekvence výskytu bolesti apod.), tak parametrů objektivních (rozsahy pohybů, neurologické příznaky apod.) před začátkem a po ukončení terapií byl zhodnocen efekt McKenzie metody u pacientů s chronickou bolestí bederní páteře. Výsledky praktické části svědčí ve prospěch McKenzie metody jako vhodné pro léčbu...
Koncepce bakalářské výuky fyzioterapie. Podtitul: Srovnání výuky na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze a Facultad de Medicina, Universidad CEU San Pablo
Dvořáčková, Terezie ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Muchová, Renáta (oponent)
Jméno: Terezie Dvořáčková Vedoucí práce: MUDr. Bc. Petra Sládková, Ph.D. Oponent práce: Název bakalářské práce: Koncepce bakalářské výuky fyzioterapie Tato práce porovnává koncepce prvního stupně vzdělávání fyzioterapeutů v České republice a ve Španělsku, konkrétně na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze a Facultad de Medicina, Universidad San Pablo, Centro de Estudios Universitarios. Identifikace rozdílů probíhá metodou kvantitativní i kvalitativní komparace. Podrobněji je zpracován druhý semestr prvního ročníku studia, celkově je srovnání zaměřeno na praktické dovednosti studenta fyzioterapie. Provedeným výzkumem byl shrnut kontext studia v obou zemích, specifikovány výhody a nevýhody obou zavedených vzdělávacích konceptů. Přínosem této práce je náhled do studia fyzioterapie v zahraničí, který může být impulsem k reevaluaci současného systému vzdělávání fyzioterapeutů v České republice. Klíčová slova: fyzioterapie, vzdělávání, koncepce, bakalářská výuka
Kineziologické předpoklady současného a antického rehabilitačního lékařství
Gál, Ota ; Muchová, Renáta (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kineziologickými koncepcemi Galéna z Pergamu a dnešní vědy, které zkoumá z pozic filosofické hermeneutiky. Výzkumná otázka práce zní: Lze ve spisech starověkých lékařů, zejména Galéna, nalézt koncepci člověka a pohybu, která dokáže obohatit dnešní vědecký přístup? A hypotézou je, že starověká kineziologie dnešnímu rehabilitačnímu lékařství má co říci a dokazuje to i běžná klinická praxe. Kapitoly 2.1 až 2.3 nastiňují Galénova aristotelská fyzikální východiska, platónské psychologické předpoklady a hippokratovské terapeutické představy, které Galénos přebírá. Výtěžkem je přitom teleologická povaha pohybu, jeho vázanost na duši jak ve smyslu zdroje, tak terapeuticky, a celostní pohled na člověka. Kapitoly 3.1 až 3.3 analogicky prozkoumávají kineziologické předpoklady dnešní vědy. Ta stojí na biomechanických, vývojových a neurofyziologických základech a její pochopení zdraví a nemoci člověka vychází z celostního bio-psycho-sociálního pohledu. V kapitole 3.3 je navíc doplněn krátký přehled dnešní podoby terapie s míči. Kapitola 4 komparuje obě koncepce co do funkčních analogií jednotlivých strukturních momentů a soustředí se na problematiku účelného pochopení pohybu, možnosti jeho iniciace (svobodu) a jeho smysluplnosti. Dospívá přitom k tomu, že současná věda neumí tyto skutečnosti...
Posturální změny u dědičných polyneuropatií, možnosti léčby s využitím fyzioterapeutických metod
Nevšímalová, Vladana ; Vinciková, Lenka (vedoucí práce) ; Muchová, Renáta (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Vladana Nevšímalová Vedoucí práce: Mgr. Vinciková Lenka Oponent práce: Název bakalářské práce: Posturální změny u dědičných polyneuropatií - možnosti léčby s využitím fyzioterapeutických metod Abstrakt bakalářské práce: Hereditární polyneuroneuropatie jsou klinicky a geneticky heterogenní skupinou chorob a představují nejčastější dědičné neuromuskulární onemocnění. Prevalence je přibližně 17-40 : 100 000. Nejčastější forma se označuje jako choroba Charcot-Marie-Tooth (CMT) neboli hereditární motorická a senzorická neuropatie (HMSN). Klinické příznaky se objevují nejčastěji v 1. a 2. dekádě, zahrnují atrofie a slabost svalů dolních končetin (peroneální atrofie), deformitu nohy typu pes cavus se zkrácením Achillovy šlachy, areflexii na dolních končetinách a poruchu čití punčochovitého typu. Obtíže pacientů se manifestují ve čtyřech základních oblastech - svalová slabost končetin, poruchy chůze a deformity nohou, neobratnost končetin, poruchy citlivosti (brnění, necitlivost, bolest). Prostřednictvím senzomotorické stimulace (specifická cvičení na labilních plochách) je možné udržet co nejlepší kvalitu hybnosti a stability při stoji a chůzi a zároveň působit preventivně u přidružených kloubních a vertebrogenních bolestí. Efekt senzomotorické stimulace je v rámci této práce...
Fyzioterapie po poranění měkkých struktur hlezenního kloubu
Weissová, Marie ; Muchová, Renáta (vedoucí práce) ; Nováková, Petra (oponent)
Má bakalářská práce je zaměřena na fyzioterapii po poranění měkkých struktur hlezenního kloubu. Toto zranění může postihnout nejen sportovce, ale i "obyčejné" lidi při běžných denních činnostech. V teoretické části se zabývám anatomií hlezenního kloubu, tedy jeho měkkými strukturami - vazy a svaly. Dále se zde zmiňuji o kineziologii hlezenního kloubu a traumatologii měkkých struktur hlezna, hlavně mechanismem vzniku poranění a jaké struktury jsou poraněny nejčastěji. Nechybí zde ani část o nestabilitě hlezna, která je hlavním problémem v mé praktické části bakalářské práce. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky, u kterých aplikuji fyzioterapii z metod vhodných pro terapii po tomto typu zranění (senzomotorická stimulace, spirální dynamika) a zjišťuji jejich efekt. Její součástí je popis těchto metod a také testů na nestabilitu hlezenního kloubu. Obě kazuistiky jsou zaměřeny na pacienty, kteří jsou již minimálně 2 měsíce po úrazu, a jejich hlavním problémem je nestabilita hlezenního kloubu, která bývá po ruptuře vazů velmi častá. Objektivním zhodnocením efektu mé terapie by mělo být vstupní a výstupní vyšetření na footscanu. Klíčová slova: hlezenní kloub, nestabilita hlezenního kloubu, fyzioterapie, senzomotorická stimulace, spirální dynamika, traumatologie hlezenního kloubu
Využití fyzioterapeutických metod a postupů u pacientů s paraplegií. Vertikalizace a chůze.
Beránková, Michaela ; Muchová, Renáta (vedoucí práce) ; Pitrmanová, Věra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím fyzioterapeutických metod a postupů u pacientů s paraplegií. V teoretické části je stručně popsána anatomie a také etiologie, následky a klinický obraz po poranění míchy. Dále jsou zde popsány vyšetřovací postupy a především komplikace, které se vyskytují u pacientů po poranění míchy nejčastěji. Praktická část se pak zaměřuje na možnosti komplexní fyzioterapie u spinálních pacientů. S tím, že důraz je kladen především na možnosti vertikalizace a chůze u pacientů s paraplegií. Jsou zde popsány nejen způsoby vertikalizace a chůze, ale také nejrůznější pomůcky, které tak pacientům tuto část fyzioterapie usnadňují. Součástí bakalářské práce je krátká kazuistika pacienta s traumatickým poškozením páteře a míchy ve výši Th10 a Th11.
Rehabilitace probandů se spastickou formou dětské mozkové obrny z pohledu fyzioterapie
Bitman, Martin ; Muchová, Renáta (vedoucí práce) ; Táborská, Silvie (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Bc. Martin Bitman Vedoucí práce: Mgr. Renáta Muchová Konzultant práce: MUDr. Petra Sládková Oponent práce: Název bakalářské práce: Rehabilitace probandů se spastickou formou dětské mozkové obrny z pohledu fyzioterapie. Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce pojednává o rehabilitaci osob s dětskou mozkovou obrnou, o vhodné fyzioterapeutické intervenci a o vlivu pravidelného cvičení na kvalitu života osob s dětskou mozkovou obrnou. Teoretická část popisuje úvod do problematiky - definici správné terminologie, a problematiku DMO - její charakteristiku, prevalenci, klasifikaci, diagnostiku, etiologii a vhodnou intervenci. Praktická část je zaměřena na fyzioterapeutickou intervenci. Cílem bakalářské práce je zjistit vliv zvolené intervence na kvalitu života osob s dětskou mozkovou obrnou. Klíčová slova: dětská mozková obrna, koordinovaná rehabilitace, kvalita života

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.