Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Souvislosti výsledků Véle-testu a přístrojového vyšetření posturální stability
Dvořáčková, Terezie ; Šorfová, Monika (vedoucí práce) ; Tlapáková, Eva (oponent)
Název: Souvislosti výsledků Véle-testu a přístrojového vyšetření posturální stability Cíle práce: Cílem této diplomové práce je nalézt souvislosti mezi klinickým vyšetřením pomocí Véle-testu a přístrojovým vyšetřením stability. Sledovanými instrumentálně hodnocenými parametry je pohyb COM, rozsah pohybu v kyčelním kloubu a v kloubním komplexu kotníku a nohy. Dalším přístrojovým vyšetřením je pedobarografický záznam, kterým si klademe za cíl nalézt souvislosti mezi výsledky Véle-testu a asymetrií zatížení plosek. S přihlédnutím k charakteru této práce je také cílem snaha o nalezení vhodných postupů k další objektivizaci Véle-testu. První část diplomové práce je zaměřena na definici teoretických východisek a na současné vnímání funkčního celku nohy z hlediska biomechaniky a fyzioterapie. Metody: Výzkumný soubor (n=15, průměrný věk 24 let) byl na základě výsledku v testu dle Véleho rozdělen do dvou skupin (S1, n1=7; S2, n2=8). Osoby absolvovaly přístrojové vyšetření pomocí pliance-x® sensing system , kdy byl odebrán minutový pedobarografický záznam ve vzpřímeném stoji. Dále bylo provedeno měření pomocí Xsens MVN Link, obleku pro 3D kinematickou analýzu, kterým bylo hodnoceno pohybové chování probandů při dvou definovaných posturálních situacích - klidném stoji na pevné zemi a stoji na balanční ploše....
Koncepce bakalářské výuky fyzioterapie. Podtitul: Srovnání výuky na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze a Facultad de Medicina, Universidad CEU San Pablo
Dvořáčková, Terezie ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Muchová, Renáta (oponent)
Jméno: Terezie Dvořáčková Vedoucí práce: MUDr. Bc. Petra Sládková, Ph.D. Oponent práce: Název bakalářské práce: Koncepce bakalářské výuky fyzioterapie Tato práce porovnává koncepce prvního stupně vzdělávání fyzioterapeutů v České republice a ve Španělsku, konkrétně na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze a Facultad de Medicina, Universidad San Pablo, Centro de Estudios Universitarios. Identifikace rozdílů probíhá metodou kvantitativní i kvalitativní komparace. Podrobněji je zpracován druhý semestr prvního ročníku studia, celkově je srovnání zaměřeno na praktické dovednosti studenta fyzioterapie. Provedeným výzkumem byl shrnut kontext studia v obou zemích, specifikovány výhody a nevýhody obou zavedených vzdělávacích konceptů. Přínosem této práce je náhled do studia fyzioterapie v zahraničí, který může být impulsem k reevaluaci současného systému vzdělávání fyzioterapeutů v České republice. Klíčová slova: fyzioterapie, vzdělávání, koncepce, bakalářská výuka
Destinační management na příkladu mikroregionu Luhačovského Zálesí
Dvořáčková, Terezie ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Kunc, Josef (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na organizaci cestovního ruchu tzv. destinační management. V teoretickém zarámování jsou představeny všechny významné principy, na nichž je založeno destinační řízení spolu s činnostmi a úkoly, které spadají do kompetencí destinačních společností. Zachyceny jsou zde také ostatní aspekty cestovního ruchu, které se týkají organizace cestovního ruchu, a to zejména principy, dle kterých dochází ke členění území do menších přirozených celků. Případová studie se zabývá fungováním destinačního managementu na úrovni mikroregionu Luhačovského Zálesí. Dále jsou hledány další atraktivity cestovního ruchu, které by rozšířily dominantní zaměření této oblasti na lázeňství. Pozornost je zaměřena zejména na dva nevyužité potenciály tohoto území, které jsou představovány lokalitou Luhačovické přehrady a dále venkovskými obcemi, v nichž jsou zachovány objekty zachycující kulturně-historické dědictví této oblasti. Klíčová slova: cestovní ruch, destinační management, destinační společnost, lázeňství, naučná stezka, regionalizace, revitalizace, venkovský cestovní ruch
Souvislosti výsledků Véle-testu a přístrojového vyšetření posturální stability
Dvořáčková, Terezie ; Šorfová, Monika (vedoucí práce) ; Tlapáková, Eva (oponent)
Název: Souvislosti výsledků Véle-testu a přístrojového vyšetření posturální stability Cíle práce: Cílem této diplomové práce je nalézt souvislosti mezi klinickým vyšetřením pomocí Véle-testu a přístrojovým vyšetřením stability. Sledovanými instrumentálně hodnocenými parametry je pohyb COM, rozsah pohybu v kyčelním kloubu a v kloubním komplexu kotníku a nohy. Dalším přístrojovým vyšetřením je pedobarografický záznam, kterým si klademe za cíl nalézt souvislosti mezi výsledky Véle-testu a asymetrií zatížení plosek. S přihlédnutím k charakteru této práce je také cílem snaha o nalezení vhodných postupů k další objektivizaci Véle-testu. První část diplomové práce je zaměřena na definici teoretických východisek a na současné vnímání funkčního celku nohy z hlediska biomechaniky a fyzioterapie. Metody: Výzkumný soubor (n=15, průměrný věk 24 let) byl na základě výsledku v testu dle Véleho rozdělen do dvou skupin (S1, n1=7; S2, n2=8). Osoby absolvovaly přístrojové vyšetření pomocí pliance-x® sensing system , kdy byl odebrán minutový pedobarografický záznam ve vzpřímeném stoji. Dále bylo provedeno měření pomocí Xsens MVN Link, obleku pro 3D kinematickou analýzu, kterým bylo hodnoceno pohybové chování probandů při dvou definovaných posturálních situacích - klidném stoji na pevné zemi a stoji na balanční ploše....
Koncepce bakalářské výuky fyzioterapie. Podtitul: Srovnání výuky na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze a Facultad de Medicina, Universidad CEU San Pablo
Dvořáčková, Terezie ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Muchová, Renáta (oponent)
Jméno: Terezie Dvořáčková Vedoucí práce: MUDr. Bc. Petra Sládková, Ph.D. Oponent práce: Název bakalářské práce: Koncepce bakalářské výuky fyzioterapie Tato práce porovnává koncepce prvního stupně vzdělávání fyzioterapeutů v České republice a ve Španělsku, konkrétně na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze a Facultad de Medicina, Universidad San Pablo, Centro de Estudios Universitarios. Identifikace rozdílů probíhá metodou kvantitativní i kvalitativní komparace. Podrobněji je zpracován druhý semestr prvního ročníku studia, celkově je srovnání zaměřeno na praktické dovednosti studenta fyzioterapie. Provedeným výzkumem byl shrnut kontext studia v obou zemích, specifikovány výhody a nevýhody obou zavedených vzdělávacích konceptů. Přínosem této práce je náhled do studia fyzioterapie v zahraničí, který může být impulsem k reevaluaci současného systému vzdělávání fyzioterapeutů v České republice. Klíčová slova: fyzioterapie, vzdělávání, koncepce, bakalářská výuka
Destinační management na příkladu mikroregionu Luhačovského Zálesí
Dvořáčková, Terezie ; Kunc, Josef (oponent) ; Fialová, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na organizaci cestovního ruchu tzv. destinační management. V teoretickém zarámování jsou představeny všechny významné principy, na nichž je založeno destinační řízení spolu s činnostmi a úkoly, které spadají do kompetencí destinačních společností. Zachyceny jsou zde také ostatní aspekty cestovního ruchu, které se týkají organizace cestovního ruchu, a to zejména principy, dle kterých dochází ke členění území do menších přirozených celků. Případová studie se zabývá fungováním destinačního managementu na úrovni mikroregionu Luhačovského Zálesí. Dále jsou hledány další atraktivity cestovního ruchu, které by rozšířily dominantní zaměření této oblasti na lázeňství. Pozornost je zaměřena zejména na dva nevyužité potenciály tohoto území, které jsou představovány lokalitou Luhačovické přehrady a dále venkovskými obcemi, v nichž jsou zachovány objekty zachycující kulturně-historické dědictví této oblasti. Klíčová slova: cestovní ruch, destinační management, destinační společnost, lázeňství, naučná stezka, regionalizace, revitalizace, venkovský cestovní ruch

Viz též: podobná jména autorů
6 DVOŘÁČKOVÁ, Tereza
6 Dvořáčková, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.