Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Uživatelé jako omezující prvek při vývoji informačních systémů
Procháček, Jan ; Ing. Zdena Marešová (vedoucí práce) ; Doc. Ing. Norbert Žid,CSc. (oponent)
Cílem této práce je přiblížit oblast použitelnosti související s návrhem a vývojem informačních systémů, popsat základní principy návrhu použitelných uživatelských rozhraní, nabídnout alternativní pohled na návrh uživatelských rozhraní a zamyslet se, jak by mělo vypadat ideální uživatelské rozhraní a zda existují postupy, které by vedly k zásadnímu zvýšení použitelnosti systémů a usnadnění adaptace nových technologií.
Výběr aplikace pro podporu spolupráce v týmu OSVČ
Višnovský, Karel ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výběrem vhodného softwarového řešení pro podporu činnosti a spolupráce skupiny OSVČ, kdy cílem je vyhledat a doporučit vhodné řešení, které bude pro skupinu přínosné v rámci usnadnění komunikace a správy dat při splnění předem definovaných požadavků. V práci je nejprve uveden teoretický rámec řešené problematiky, kde jsou vysvětleny stěžejní pojmy a popsány základní principy řešené problematiky. První část vznikla na základě studia odborné literatury a internetových zdrojů. V úvodu práce je uveden popis vztahů a činnosti skupiny. Dále je analyzován současný stav komunikace, správy dat a následně jsou definovány nedostatky současného nastavení. Na základě analýzy jsou definovány konkrétní požadavky na funkčnost a technické parametry nového softwaru. Druhou část práce tvoří porovnání vybraných nástrojů dle definovaných požadavků a popis jejich funkčnosti. Jako první jsou porovnáváni zástupci skupiny nástrojů označované jako sdílená webová úložiště, dále pak skupina aplikací jménem Google Apps od společnosti Google a jako poslední je do porovnání zařazeno cloudové řešení IceWarp Mail Server, které má skupina zdarma k dispozici. Na závěr práce je provedeno zhodnocení porovnaných aplikací a doporučeno nejvhodnější. Přínosem bakalářské práce je porovnání aplikací modelu SaaS vhodných pro podporu spolupráce, představení jejich funkcionality a výběr konkrétního řešení vhodného pro danou skupinu OSVČ, potažmo pro jakoukoliv skupinu s podobnými potřebami a požadavky.
Analýza vzdělávacích portálů v ČR.
Kotrč, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na české e-learningové portály, které poskytují odkazy nebo přímo vytvářejí výukové kurzy na školení specialistů v oblasti informačních technologií. Cílem práce je vybrat takový e-learningový portál, jehož produkty jsou nejvhodnější pro školení IT specialistů. Výběr portálů byl proveden na základě analýzy a výběru podle stanovených kritérií. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána problematika e-learningu (definice pojmu e-learning, jeho historický vývoj, typy, výhody a nevýhody, využití, trendy, ...). Praktická část se sestává z nastavení kritérií e-learningového portálu, metody analýzy portálu podle těchto kritérií, výsledného zhodnocení a stanovení doporučení.
Informatické vzdělávání na středních školách s ohledem na potřeby vysokých škol
Vošický, Jan ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá informatickým vzděláváním v České republice, a to zejména na středních školách, které nejsou zaměřené na informatické vzdělávání. Jedním z cílů je analýza informatického vzdělávání na středních školách. To úzce souvisí s návrhem legislativních dokumentů vydaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (např. Národní program vzdělávání, Rámcové vzdělávací programy, aj.), kterými se bude práce zabývat taktéž. Dalším cílem je shrnutí požadavků vysokých škol na studenty v oblasti informatiky, což představuje určitý rámec znalostí, které by student měl ovládat, aby se bezproblémově zapojil do vysokoškolského studia. Hlavním cílem práce je analýza a porovnání úrovně výuky informatiky na středních školách s informatickými požadavky vysokých škol, se kterými se každý nastávající student vysoké školy setká. Rád bych poukázal na jejich asymetrii a nesoulad. Vlastní analýza a následné porovnání se opírá o reálná data získaná z dotazníkového šetření. Ve většině škol došlo i k osobním návštěvám. Výsledky analýzy a porovnání by měly vést k zamítnutí/přijmutí hypotézy, že informatické vzdělávání na středních školách nedosahuje potřebné úrovně pro bezproblémový přechod na vysokoškolský systém, a dále k vyvození doporučení a návrhů pro zlepšení situace v oblasti výuky informatiky na středních školách. Jelikož se práce zabývá školstvím, dojde také k zmapování tzv. Informatického prostředí, ve kterém se odehrává většina činností spojená se studiem.
Informatika na základních školách
Fabian, Ondřej ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato práce má za cíl analyzovat současný stav informatiky na různých základních školách podle zaměření. Zjistit vybavenost informačními technologiemi na základních školách, jejich vyspělost v tomto oboru, vyučované metody informatiky, znalosti učitelů a studentů v této oblasti a jejich zájem o informatiku. Podklady pro práci byly získány prostřednictvím osobních návštěv různých základních škol a konzultacemi s vedením, učiteli informatiky, externími IT spolupracovníky a žáky prvního a druhého stupně. Přínosem práce je analyzování současného stavu vybavenosti a výuky informatiky, dále potom zhotovení vlastních návrhů na realizaci výuky, vzdělanost učitelů a vybavenost základních škol. První část práce se věnuje zhodnocení současného stavu a plánovanému vývoji do budoucna. V další části jsou návrhy aplikace informačních technologií v oblasti řízení i výuky na základních školách. Závěrečná část se věnuje očekáváným přínosům návrhů a celkovému zhodnocení.
Digitalizace strukturovaných dokumentů
Žižka, Ondřej ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje především na digitalizaci strukturovaných dokumentů. Popisuje obecně proces digitalizace a všechny jeho fáze. Řeší otázku, proč je dobré digitalizovat, jakého způsobu k tomu využít a jakých prostředků je k tomu potřeba. Dále jsou zde vymezeny druhy digitalizovaných dokumentů a míra jejich strukturalizace. Nejvíce pozornosti je pak věnováno strukturovaným dokumentům a jejich vlastnostem, funkcím, častým nedostatkům, jejich optimalizaci a tvorbě. Jsou zde uvedeny jednotlivé části takového dokumentu, jejich možnosti a doporučené nastavení. V druhé části práce je pak konkrétní příklad zakázky na vytvoření snadno zpracovatelného formuláře a následného vytěžování dat z něj pro České Energetické Centrum Jih s.r.o. V této části je na konkrétních prvcích vytvořeného dokumentu ukázána jejich vhodná konfigurace.
Porovnání systémů pro správu webového obsahu (CMS)
Keřka, Marek ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Rozšíření webových prezentací a požadavky zákazníků na jednoduché rozhraní pro úpravy textů na stránce, zavdalo příčinu k vytváření nejdříve jednoduchých systémů, umožňující vložení novinek, a následně komplexních a univerzálních řešení pro tvorbu a úpravu prezentací. Dnes se množství dostupných systémů pro správu obsahu počítá v řádech stovek. V tomto množství se vyskytují jak malé projekty, které obsahují pouze nejzákladnější funkce, tak obrovské, které poskytnou všechny potřebné funkce v jádře systému. Cílem této práce je shrnou funkce a porovnat mezi sebou tři vybrané systémy pro správu webového obsahu. Všechny systémy jsou napsané v jazyce PHP, který se dnes často používá k tvorbě dynamických webových stránek. Jedná se o systémy ModX, Contao, CMS Made Simple. Předem byla stanovena kritéria, podle kterých budou systémy na závěr hodnoceny. Kritéria neobsáhnou veškeré požadavky programátorů, ovšem z pohledu autora se jedná o důležité aspekty každého systémů.
Analýza nabídky celoživotního vzdělávání v ČR a vybraných zemích EU
Doležal, Ladislav ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou nabídky celoživotního vzdělávání v České Republice a vybraných státech Evropské unie (Finsko, Dánsko), přičemž bude charakterizována podrobně pouze situace v České Republice. Práce se pokouší zmapovat oblast celoživotního vzdělávání dospělých osob nejen ve věkové kategorii od 25 do 64 let, ale také seniorů. V první části práce se zaměřuji na objasnění pojmu celoživotního vzdělávání a jeho smyslu. Dále zde vymezuji program celoživotního učení a charakterizuji současnou situaci v Evropské unii. V druhé části podrobně charakterizuji situaci celoživotního učení v České Republice a její vývoj. Tato část se také zaměřuje na poskytovatele vzdělávání, počítačovou gramotnost a obecné možnosti celoživotního vzdělávání na univerzitách. V poslední třetí části jsou vybrány společné části celoživotního vzdělávání ve Finsku a Dánsku (charakteristika, legislativa, účast na dalším vzdělávání a počítačová gramotnost), které v této práci porovnávám s Českou Republikou.
Uplatnění ICT v nových formách a metodách výuky
Pryl, David ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato práce je zaměřena na analýzu a popis nových forem výuky. Jedná se o nové formy využití a uplatnění informačních a komunikačních technologií ve výuce a v prostředí elektronického vzdělávání. Využití multimediálních dat, virtuálních tříd a jiných prostředků pro výuku v digitální formě, které lze využít v klasické prezenční výuce nebo jako možnost výuky formou samostudia. Výsledkem této práce by měl vzniknout ucelený přehled nových technologií, které lze využít v procesu vzdělávání.
Analýza internetových portálů pro vzdělávání počítačové gramotnosti v České Republice.
Kubička, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
S čím dál rychlejším vývojem počítačů a funkcí internetu se stává e-learning nedílnou součástí našeho života. Pro vzdělanost člověka a vzdělávací systém společnosti e-learning znamená podobnou revoluci jako knihtisk. I když vzdělávání prostřednictvím odborné literatury stále převažuje, vysoké tempo rozšiřování e-learningu ukazuje na jeho význam v nejbližší budoucnosti. E-learning tak představuje vysoký potenciál jak pro vzdělanost společnosti, tak pro firmy, které na e-learningu profitují. Tato práce je zaměřena na e-learning, druhy online vzdělávání, popis a následný popis internetových vzdělávacích portálu zaměřených na podporu výuky počítačové gramotnosti v České Republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 Marešová, Zdeňka
1 Marešová, Zdislava
9 Marešová, Zuzana
1 Marešová, Žaneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.