Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dějiny ruzyňské školy v letech 1922-1948
ŠVARCOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá historickým vývojem elementárního vzdělávání v obci Ruzyně do roku 1948. Práce je rozvržena do několika navazujících kapitol. Práce obsahuje stručnou historii obce Ruzyně a její školství od roku 1922 do roku 1948. Shrnuje a analyzuje dostupné a regionální prameny. Práce sleduje organizaci výuky a stavy žáků, změny v pedagogickém sboru, vyučování náboženského vyznání, mimoškolní aktivity, oslavy, významné události a využívání školní budovy. Práce se také zaměřuje na vliv politických změn ve školství a na historické události. Podkladem pro zpracování této práce jsou především kroniky obce a kroniky školy.
Hierarchie potřeb u vybrané věkové skupiny pacientů s paraplegií
ŠVARCOVÁ, Michaela
Cílem této bakalářské práce bylo zmapovat hierarchii potřeb u pacientů s paraplegií. V souvislosti s tímto cílem byly vytvořeny čtyři výzkumné otázky, které zněly: "Jak se změnila hierarchie potřeb před a po paraplegii?"; "Jaké potřeby jsou pro pacienta s paraplegií prioritní?"; "Jaká je náročnost plnění potřeb pacientům s paraplegií v ošetřovatelství?"; "Jaké potřeby se nejhůře uspokojují pacientům s paraplegií - z pohledu ošetřovatelského personálu?" Práce je rozdělena do dvou částí - teoretická část, v které se věnuji k definování teoretické základny, o kterou se opírá náš výzkum a část empirickou. Empirická část této práce byla zpracována za pomoci kvalitativního výzkumného šetření, které bylo provedeno za pomoci polostrukturovaného rozhovoru. Podklad pro provedení rozhovoru s pacienty s paraplegií (Příloha 1) se skládal z 31 otázek, podklad pro provedení rozhovoru se sestrami (Příloha 2) se skládá z 27 otázek. Otázky byly v případě potřeby rozšířeny o další podotázky. Jednotlivé otázky byly zaměřené na potřeby pacienta jak z pohledu samotného pacienta, tak z pohledu sester, které s pacienty s paraplegií pracují. Otázky byly dále zaměřené na fyziologické potřeby, na potřeby bezpečí a jistoty, potřebu lásky, přijetí a sounáležitosti, potřeby uznání a úcty a potřeby seberealizace. Výzkumný soubor tvořilo 5 pacientů s paraplegií a 6 sester, které pracují s pacienty s paraplegií. Jednotlivé rozhovory byly dále zpracovány metodou otevřeného kódování, technikou "tužka-papír" Výsledky výzkumného šetření jsou pro lepší přehlednost řazeny do kategorií a podkategorií. Pacienti s paraplegií, i sestry, které pracují s pacienty s paraplegií mají vlastní kategorie i podkategorie. Tyto jednotlivé kategorie popisují potřeby u paraplegických pacientů jak z pohledu samotného pacienta, tak sester, které s pacienty s paraplegií pracují v co nejširších souvislostech. Výsledky práce mapují potřeby pacienta s paraplegií. Je vytvořena pyramida potřeb, kterou si každý z pacientů sám sestavil, a pyramida potřeb, která byla sestavena sestrami, podle toho, jak sestry vidí potřeby pacienta s paraplegií. Z toho vyplynulo, že každý pacient sice má svoji pyramidu trochu jinak sestavenou, ale pro všechny je stejné to, že se jim nejvíce změnil celý život, stali se závislými na druhých a měli omezenou soběstačnost. Výsledky práce mohou sloužit jako podklad pro další možné studie v tomto zaměření.
Příprava žáků ZŠ ke zkouškám na SŠ
Švarcová, Michaela ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Pišlová, Simona (oponent)
V této práci jsme se pokusili analyzovat celkem 35 různých testů, které tvoří naše soubory ukázek přijímacích zkoušek pro 5., 7. a 9. ročník, protože některé školy využívají testy společnosti Scio, reprezentují tato zadání dohromady 52 písemných zkoušek z českého jazyka a literatury. Podle našich zjištění je v testech kladen důraz hlavně na jazykovou výchovu, zejména na ortografii. Uchazeči rozlišují věty, ve kterých jsou (či nejsou) pravopisné chyby, především prostřednictvím korektur a doplňovacích cvičení prokazují, že zvládají pravopis lexikální, morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i v souvětí. Vedle toho se rovněž velmi často objevují testové úlohy, jež vycházejí z práce s textem. Žáci především posuzují, zda daná informace vyplývá (nebo nevyplývá) z daného úryvku, zkoumají pravdivost předkládaných tvrzení o nějakém článku atp. Z lingvistického učiva se v zadání hojně vyskytuje také určování slovních druhů a větných členů, mnohdy jsou prověřovány kompetence, které se týkají gramaticky správných tvarů slov - ať už jde o jejich vytváření, rozpoznávání či doplňování do textu. V mnoha testech se také setkáme s úlohami, ve kterých řešitelé hledají k daným původem českým či přejatým výrazům synonyma (popř. antonyma apod.). Četné jsou rovněž úkoly, v nichž uchazeči dokazují, že jsou schopni vyžívat...
Employee Resource Groups jako nástroj pro dosahování LGBT rovnosti v korporátním prostředí
Švarcová, Michaela ; Kobová, Ĺubica (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Employee Resource Groups (ERG) představují uskupení zaměstnanců a zaměstnankyň na základě sdílené identity, původu, zkušeností či zájmů, které je zároveň formálně ustanoveno či podporováno vedením firmy. Ačkoliv se jejich podoba a činnost liší, jejich hlavním cílem je zpravidla podpora hlasu dané skupiny v rámci společnosti, stejně tak ovšem vzdělávání, osvěta či poradenství. Employee Resource Groups jako jeden z nástrojů řízení diverzity firem existují v západních zemích již od 60. let minulého století, přesto jsou v českém prostředí relativně novým trendem, který se v korporacích objevuje teprve v posledním desetiletí. Ve své diplomové práci proto prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů zjišťuji, jakým způsobem členové a členky sedmi ERG zaměřených na podporu LGBT pracujících chápou organizační formu daných skupin a jejich význam z hlediska dosahování LGBT rovnosti. Klíčová slova: Employee Resource Groups, zaměstnanecké skupiny, řízení diverzity, LGBT, práce.
Role a učení se žen v práci - kritický pohled
Švarcová, Michaela ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Běhounková, Olga (oponent)
Práce se zaměřuje na témata učení a práce v souvislosti s genderovou problematikou v kriticky orientovaných teoretických konceptech filosofie a sociálních věd. Cílem práce je představit přístupy a klíčové autory a autorky, srovnat jejich vybrané příspěvky a interpretovat hlavní kritické myšlenky ve vzájemném kontextu. V práci je nahlíženo na témata práce a učení z hlediska feministických přístupů, teorie individualizace, teorie spravedlnosti americké teoretičky a představitelky socialistického proudu feminismu Iris Marion Young a soudobých kriticky orientovaných andragogických výzkumů.
Role a učení se žen v práci - kritický pohled
Švarcová, Michaela ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Cílem bakalářské práce je analýza kritických teoretických přístupů k tématu rolí a učení se žen v práci. Zaměřím se na problematiku genderových nerovností v rámci práce a pracovních podmínek, a to ve spojitosti s učením. Tento tematický okruh zasadím do kontextu kritických přístupů a teorií. V práci se budu soustředit na feministické pohledy na danou problematiku v rámci jednotlivých směrů, dále pak na samotné soudobé proměny práce, tedy konkrétní jevy, jako je individualizace a nerovná distribuce sociálních rizik, a to, jak je na ně v rámci kritických přístupů nahlíženo. Součástí práce bude též popis a analýza děl americké teoretičky Iris Marion Young jakožto představitelky socialistického feminismu a autorky teorie spravedlnosti. Zaměřím se také na konceptualizaci práce, zkušeností a učení v soudobém kriticky orientovaném andragogickém výzkumu z oblasti genderové problematiky v pracovním prostředí.
Epidemiologie vybraných zoofilních dermatofytů
Žárová, Štěpánka ; Čmoková, Adéla (vedoucí práce) ; Švarcová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se věnuje epidemiologii kožních onemocnění způsobených tzv. zoofilními dermatofyty, tedy fylogeneticky příbuznými druhy patogenních hub z řádu Onygenales (Ascomycota, Pezizomycotina), které mají rezervoár mezi zvířaty a jsou často přenášené na člověka. První část práce se zabývá vývojem a současným stavem taxonomie dermatofytů s důrazem na zoofilní druhy. Hlavní část je zaměřená na pět vybraných druhů, popis jejich hostitelského spektra, populační struktury, klinických projevů infekce a vývoj jejich rozšíření mezi lidskými pacienty v Evropě. V tomto regionu se od 50. let 20. století spektrum zoofilních dermatofytů zřetelně proměnilo. Výrazný je pokles incidence druhu Trichophyton verrucosum po zavedení vakcinace skotu. Nárůst incidence druhů T. erinacei a T. benhamiae pravděpodobně souvisí s rostoucí oblibou chovu ježků a morčat či s introdukcí nového kmene. Zajímavá je vysoká incidence druhu Microsporum canis ve Středomoří a Rusku. Díky komplexnímu přístupu zahrnujícímu velké množství epidemiologických studií a aktuální pohled na taxonomii může být tato práce cenným podkladem pro epidemiology. Klíčová slova: dermatofytické houby, Trichophyton, Microsporum, kožní patogeny, infekce, spektrum hostitelů, vakcinace, epidemie, zoofilní druhy, taxonomie
Účetní operace v konsolidačním celku
ŠVARCOVÁ, Michaela
Práce se zabývá popisem účetních operací podniků v konsolidačním celku dle platné české i mezinárodní legislativy a způsobem vykazování jednotlivých položek konsolidované účetní závěrky. Součástí je i zmapování pojmů v oblasti konsolidace účetní závěrky jako jsou metody konsolidace, vymezení konsolidující a konsolidované účetní jednotky a vztahy mezi nimi s ohledem na aktuálně platnou českou i mezinárodní legislativu. V aplikační části je zhodnocena problematika u vybraného podnikatelského subjektu, kterým je skupina konsolidující a třech konsolidovaných jednotek a její konsolidovaná účetní závěrka za účetní období roku 2016, včetně analýzy vztahů mezi nimi a efektu těchto vztahů na konsolidovanou účetní závěrku za toto období. Součástí je i návrh konsolidačních pravidel a modelové situace zachycující další účetní operace v podnicích konsolidačního celku, které mohou v praxi nastat a jejich efekt na konsolidované účetní výkazy, u hodnocené skupiny se však za zkoumané období neobjevily. Výsledky práce shrnují důvody a způsob konsolidace u zkoumané skupiny, operace, které mají efekt na její konsolidovanou účetní závěrku a důvod jejich vzniku. Konsolidující jednotka netvoří konsolidační pravidla, nemá ani metodiku k identifikaci účetních operací majících efekt na konsolidované účetní výkazy a neinformuje uživatele o způsobu identifikace a důvodu vzniku vylučovaných vzájemných transakcí uvnitř skupiny. Nicméně konsolidující účetní jednotka sestavuje konsolidovanou účetní závěrku v souladu s platnou legislativou. Ze získaných informací lze vyvodit závěr, že konsolidující jednotka sestavuje konsolidovanou účetní závěrku pouze z tohoto důvodu, že jí tuto povinnost ukládá zákon, pro jednotky ve skupině nemá žádný význam.
Metodika výuky předškolních dětí v mateřské škole
ŠVARCOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá metodikou výuky předškolních dětí. Práce nahlédne do současného pojetí výuky, včetně motivace dětí a učitelů k učení. Za pomoci kvalitativního výzkumu a nastudovaných vědomostí byl v rámci práce vytvořen projekt, který je zacílen na děti předškolního věku. Vytvořený projekt nabídne soubor aktivit a her, které podpoří osvojení základních znalostí a dovedností dětí pro vstup do školy. Projekt podporuje individuální rozvojové oblasti, které pomocí her a smysluplně navozených tvořivých činností, ovlivňují jejich vztah k poznávání a učení. Bakalářská práce je inspirací pro každého, kdo se zabývá předškolní pedagogikou. Práce nahlíží do metodiky předškolních dětí z hlediska školní zralosti. Práce je přínosná pro učitele jako motivace dětí k učení, která nabízí něco nového v rámci výchovy a vzdělávání, na základě rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Příprava žáků ZŠ ke zkouškám na SŠ
Švarcová, Michaela ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Pišlová, Simona (oponent)
V této práci jsme se pokusili analyzovat celkem 35 různých testů, které tvoří naše soubory ukázek přijímacích zkoušek pro 5., 7. a 9. ročník, protože některé školy využívají testy společnosti Scio, reprezentují tato zadání dohromady 52 písemných zkoušek z českého jazyka a literatury. Podle našich zjištění je v testech kladen důraz hlavně na jazykovou výchovu, zejména na ortografii. Uchazeči rozlišují věty, ve kterých jsou (či nejsou) pravopisné chyby, především prostřednictvím korektur a doplňovacích cvičení prokazují, že zvládají pravopis lexikální, morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i v souvětí. Vedle toho se rovněž velmi často objevují testové úlohy, jež vycházejí z práce s textem. Žáci především posuzují, zda daná informace vyplývá (nebo nevyplývá) z daného úryvku, zkoumají pravdivost předkládaných tvrzení o nějakém článku atp. Z lingvistického učiva se v zadání hojně vyskytuje také určování slovních druhů a větných členů, mnohdy jsou prověřovány kompetence, které se týkají gramaticky správných tvarů slov - ať už jde o jejich vytváření, rozpoznávání či doplňování do textu. V mnoha testech se také setkáme s úlohami, ve kterých řešitelé hledají k daným původem českým či přejatým výrazům synonyma (popř. antonyma apod.). Četné jsou rovněž úkoly, v nichž uchazeči dokazují, že jsou schopni vyžívat...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 ŠVARCOVÁ, Michaela
9 ŠVARCOVÁ, Monika
1 Švarcová, Magdaléna
7 Švarcová, Marie
2 Švarcová, Markéta
4 Švarcová, Markéta Gabriela
2 Švarcová, Martina
1 Švarcová, Miroslava
9 Švarcová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.