Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 197 záznamů.  začátekpředchozí94 - 103dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání metod testování svalových dysbalancí ( EMG a funkční testy ) a vliv kompenzačního cvičení na tyto poruchy
Havláková, Daniela ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Název: Porovnání metod testování svalových dysbalancí (EMG a funkční testy) a vliv kompenzačního cvičení na tyto poruchy. Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, zda a v jakém rozsahu kompenzační cvičení prováděná v různých časových úsecích mají pozitivní vliv na svalové dysbalance hráčů fotbalu. Dílčím cílem je zjistit postoj ke zdravému životnímu stylu testovaných fotbalistů a vliv jejich stravovacích návyků na jejich fyzickou kondici, zejména na podíl tělesného tuku a svalových dysbalancí. Druhým dílčím cílem je zmapování stravovacích návyků a zájmu o zdravý životní styl adolescentních sportovců a návrh nápravy zlozvyků a zkvalitnění životního stylu s ohledem na zvýšenou fyzickou zátěž a individuální potřeby respondentů. Cílem tohoto šetření je také zjistit do jaké míry ovlivňuje stravovací návyky studentů VOŠ a SOŠ Roudnice nad Labem absence zajištění obědů prostřednictvím školní jídelny. Metody: Jedná se o pilotní studii, které se zúčastnilo 25 probandů, členů Fotbalové farmy. Jejich věkové rozpětí činilo od 14 do 18 let. 21 probandů v době výzkumu bylo studenty VOŠ a SOŠ v Roudnici nad Labem, 1 proband byl žákem 9. třídy ZŠ a 3 probandi byli studenty čtyřletého Gymnázia v Roudnici nad Labem. Pro zjištění svalových dysbalancí byla zvolena jedna z modifikací funkčního svalového...
Základy molekulární biologie na základních školách pomocí hands-on aktivit
Pinkr, Tomáš ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit a ověřit výukový cyklus zaměřený na molekulární biologii s využitím hands-on aktivit, aktivizačních metod a kritického myšlení. Celkem se ověřování zúčastnilo 99 žáků dvou základních škol (9. ročníky) a jednoho víceletého gymnázia (ekvivalentní ročník k základním školám). S jejich pomocí se podařilo vytvořit atraktivní výukový cyklus z molekulární biologie, který je možné bez zásadních úprav a s nízkými náklady rovnou použít.
Modelové systémy při studiu a výuce molekulární biologie
Kripnerová, Michaela ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Němečková, Linda (oponent)
Molekulární biologie a genetika jsou v sou asné dob velmi rychle rozvíjející se obory. Jednou z možností, jak zvýšit zájem žák o studium molekulární biologie a genetiky, a podpo it tak jejich vlastní zvídavost a touhu objevovat, je použití metod badatelsky orientované výuky. P estože se eské školství snaží s tímto pokrokem korespondovat, výuka molekulární biologie a genetiky je omezována nejen finan ními a materiálními limity, ale i nedostatkem odborného vzd lání. Tato práce je rozd lena na ást teoretickou a ást praktickou. Teoretická ást se v nuje postavení molekulární biologie ve výuce a modelovým systém m p i studiu a výuce molekulární biologie a genetiky. Praktická ást je rozd lena na t i kapitoly. Cílem první kapitoly bylo zmapovat dostupné u ební materiály vhodné pro výuku na gymnáziích, zejména s ohledem na dostupnost návod pro praktické úlohy. Druhá kapitola shrnuje výsledky dotazníkového šet ení mezi u iteli gymnázií, které se týká postavení molekulární biologie a genetiky ve výuce. Z obou výše zmín ných cíl vyplynulo, že je pot eba se tématu molekulární biologie a genetiky v novat více. Studenti, kte í by se cht li nadále tomuto oboru v novat, mají dle pedagog nedostate né základy, i p esto, že jejich kvalifikace a délka pedagogické praxe jsou dosta ující. Pilotní výzkum u ebnic ukázal,...
Longitudinální výzkum růstu dětí ve středních Čechách a Praze s přihlédnutím k vývoji v rámci prvního stupně školní docházky
Povinská, Monika ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Jako téma své diplomové práce jsem si zvolila sledování a výzkum růstu dětí v Praze a Středočeském kraji. Zajímá mě především růstové období mladšího školního věku (odpovídá I. stupni povinné školní docházky), nicméně ve své diplomové práci pracuji také s růstovými údaji kojeneckého a předškolního věku u sledovaných dětí. Je to především z toho důvodu, že k vyhodnocení růstu dítěte potřebuji růstové údaje z delšího časového úseku. Oblast dětské antropologie mě velmi zajímá a růst každého dítěte vnímám jako velmi zásadní pro jeho další život. Konečná výška a váha každého jedince, tedy celkové tělesné proporce, mohou mít významný dopad na další život každého člověka. Jsem přesvědčena, že mohou mít zásadní vliv na zdravotní stav, společenské uplatnění a sebevědomí každého z nás. Za velmi ochotné spolupráce pražského pediatra se mi podařilo nashromáždit růstové údaje pražských dětí. Tato získaná data bych ve své práci velmi ráda porovnala s růstovými údaji dětí žijícími ve Středočeském kraji. Růstová data těchto dětí jsem získala za laskavé spolupráce rodičů mých žáků, známých a přátel dle zdravotního průkazu dítěte. V tomto průkazu pediatr zaznamenává růstové údaje dítěte při každé povinné prohlídce. V teoretické části se věnuji především popisu jednotlivých etap růstových období, faktorům...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 197 záznamů.   začátekpředchozí94 - 103dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.