Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí82 - 91další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pexeso - inspirace pro využití (nejen) ve výtvarné výchově
Skuhrovcová, Helena Jordana ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Název: Pexeso - inspirace pro využití (nejen) ve výtvarné výchově Autor: Helena Jordana Skuhrovcová Katedra: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) Vedoucí práce: ak. mal. Mgr. Martin Velíšek, Ph.D. Abstrakt: V bakalářské práci, kterou předkládám, jsem zmapovala současnost i historii karetní hry Pexeso. Pokusila jsem se vyabstrahovat základní principy související s touto karetní hrou a od nich odvodit inspirační potenciál pro využití ve výtvarné výchově. Těžištěm mé práce je především praktické využití pexesa v pedagogické činnosti a různé příklady použití této hry. Klíčová slova: karetní hra, dvojice, rub, líc, souvislosti, hledání, varianty, forma, princip, aplikace
Hodnocení ve výtvarné výchově z pohledu žáků prvního stupně ZŠ - empirická výzkumná sonda
Švehlová, Lucie ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Teoretická část práce obsahuje informace o hodnocení a o specifickém způsobu hodnocení ve výtvarné výchově. Výzkumná část je rozdělena na předvýzkum a tři další etapy - rozhovor, pozorování a dotazník, vlastní experiment a následné dotazování. V těchto etapách výzkumu zjišťuji informace o zkušenostech a postojích žáků k hodnocení ve výtvarné výchově, ale také celkově k předmětu výtvarné výchovy. Výzkumné šetření bylo provedeno v jedné třídě běžné základní školy na malém městě v Jihočeském kraji. Práce přináší zajímavé informace o současném pohledu žáků a jejich vyučující na výtvarnou výchovu a její hodnocení. Zjištěné výsledky naznačují potřebu žáků být hodnoceni, především klasifikováni a na schopnost žáků používat kritéria hodnocení. Výzkumné nálezy mohou přispět k diskuzi týkající se hodnocení ve výtvarné výchově. Jsou také využitelné pro přípravu vzdělávání učitelů primárního vzdělávání, zkvalitnění výuky a mohou být i východiskem pro rozsáhlejší výzkumná šetření.
Vývarná výchova a fotografie v mateřské škole
Smolenová, Yveta ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Diplomová práce pojednává o možnostech výtvarných činností v mateřské škole prostřednictvím výtvarných médií, digitální fotografie. Hlavním záměrem práce je nabídnout dětem digitální fotografii jako alternativu ke klasickým výtvarným technikám a přinést sondu do možností setkávání se dětí s výtvarným jazykem od předškolního věku. Cílem je smysluplná aplikace nových metod výchovně-vzdělávacího procesu prostřednictvím alternativního (elektronického-digitálního) média. V rámci výzkumu vznikly výtvarné projekty zaměřené na digitální fotografii, které potvrdily, že výtvarný projekt zaměřený na digitální fotografii lze zrealizovat a a zařadit do programové nabídky mateřské školy.
Biologicky aktivní metabolity rostlin IV. Alkaloidy Chelidonium majus L. a jejich neurotropní a antioxidační aktivita
Novotná, Magdalena ; Cahlíková, Lucie (vedoucí práce) ; Siatka, Tomáš (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra farmaceutické botaniky a ekologie Kandidát: Novotná Magdalena, Mgr. Konzultant: Cahlíková Lucie, Ing., Ph.D. Název rigorózní práce: Biologicky aktivní metabolity rostlin IV. Alkaloidy Chelidonium majus L. a jejich neurotropní a antioxidační aktivita Předmětem této rigorózní práce, která navazuje na diplomovou práci, bylo zpracovat druhou polovinu alkaloidního výtřepku z Chelidonium majus, chloridů nerozpustných v chloroformu, za účelem izolace zbývajících alkaloidů v čisté formě, otestovat jejich biologickou aktivitu vůči lidským cholinesterázám (HuAChE, HuBuChE) a stanovit jejich antioxidační aktivitu. Po rozdělení pomocí sloupcové chromatografie byly oba alkaloidy přečištěny pomocí preparativní chromatografie. Na základě strukturní analýzy (NMR, MS) a porovnání dat v literatuře byly látky identifikovány jako chelidonin a homochelidonin. U obou alkaloidů byla stanovena jejich aktivita vůči lidským cholinesterázám (HuAChE, HuBuChE). Získané hodnoty IC50 byly porovnány se standardy, které se používají v terapii Alzheimerovy choroby (galantamin a huperzin A). Zajímavé hodnoty IC50 vůči HuAChE a HuBuChE byly získány u chelidoninu (IC50 26,8±1,2 µM pro HuAChE a 31,9±1,4 µM pro HuBuChE), a to především v případě inhibice HuBuChE....
Obraz pohybu- pohyb obrazu
Havlová Rovenská, Dana ; Špičková, Kateřina (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
HAVLOVÁ ROVENSKÁ, D.; Image of move - move of image/ Prague 2012, Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Art, 122 page (75 norm p.). This final diploma thesis Image of move - move of image is uncovering unusual forms using body, movement and gesture in art education. It is searching straight way in expresive activities and reflextions. It brings and connect the author with sensory art creation as a distinct form of expression of visually figurative expression. Key words: body, physicality, emotion, expression, move, gesture, shape, image, expression, meaning, action, art of action, spontaneus creation, interpretation, reflection.
Tvoříme z odpadového materiálu
Hrstková, Magdaléna ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Cílem bakalářské práce "Tvoříme z odpadového materiálu" je vytvoření dvou metodických řad výtvarných činností s využitím odpadového materiálu z papíru a textilu pro děti předškolního věku. Práce obsahuje náměty na výtvarné činnosti, které jsou uspořádány podle týdenních témat z celého školního roku. Uvedené náměty mohou být inspirací pro pedagogy, vychovatele, ale i rodiče. Součástí práce je výtvarná dokumentace na CD.
Projektová výuka výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy - téma "Louka"
Kalinová, Blanka ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Název: Projektová výuka výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy - "Louka" Autor: Blanka Kalinová Katedra: Katedra výtvarné výchovy Vedoucí práce: Mgr. Linda Arbanová, Ph.D. Abstrakt: Autorka se ve své práci zabývá projektovou výukou výtvarné výchovy. Stanoví si dva hlavní edukační cíle. Na zvolené téma "louka" vypracovává projekt, který se jí daří z velké části realizovat. Námět je ve své šíři dost bohatý, poskytuje mnoho podnětů k výtvarné práci a dobře prostupuje ostatními předměty. Autorka vytváří projekt na základě požadavků školního vzdělávacího programu pro žáky druhé třídy. Tomu odpovídá její volba použitých výtvarných technik jako je kresba, malba, frotáž, koláž, muchláž, vytváření plastik a objektů. Celý projekt strukturuje do osmi částí. Každá obsahuje jiný výtvarný problém. Popis realizace jednotlivých činností doplňuje obrazovou dokumentací a uvádí reflexi žáků i vlastní. V závěru přirovnává rozvoj osobnosti dětí ve své třídě k růstu rostlin na louce. Klíčová slova: Projekt - louka - výtvarná práce - základní škola - prožitkové učení.
Tvoříme z odpadového materiálu
Hrstková, Magdaléna ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Hrstková, M.: Tvoříme z odpadového materiálu. [Bakalářská práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 59 s. Série výtvarných úkolů je koncipována pro Centrum pro předškolní děti v Domě dětí a mládeže v Praze. Spojovacím článkem navržených výtvarných úkolů je využití odpadového materiálu, především plastu, papíru a textilu. Teoretickým východiskem práce jsou ekologická, environmentální a globální výchova v kontextu RVP PV a RVP ZV.
Obraz , fotografie v koncepcích základní školy
Macháčková, Zuzana ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Anotace: Macháčková, Z.: Obraz, fotografie v koncepcích základní školy [Diplomová práce] Brno 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 114 s. Cíl práce: Na základě studia doporučené a další literatury pojednat stručně o proměnách fotografie (fotografie analogová a digitální, fotografické typy a žánry) a naznačit specifika fotografické tvorby v komparaci s klasickými výtvarnými médii. Uvážit i výrazové možnosti manipulované fotografie (úprava fotografií na PC, koláž, fotomontáž atd.) se zřetelem k možným využitím fotografie na 1. st. ZŠ. Zamyslet se i nad možnostmi organických mezipředmětových vztahů mezi výtvarnou výchovou a dalšími předměty. Na základě prostudování Rámcového vzdělávacího programu pro 1. stupeň základní školy a poznatků ze svého studia navrhnout didaktický projekt pro výtvarnou výchovu na prvním stupni základní školy, který by využíval současných možností digitální fotografie jako specifického a dostupného výtvarného média, a tento projekt ověřit v praxi. Soustředit se při tom na etudy a experimenty, které by žákům umožnily využít fotografie jako dostupného nástroje k poznávání výtvarné tvorby a vlastní výtvarné činnosti. Výsledky: Realizace navrženého autorského projektu využívajícího digitální fotografii jako prostředek k výtvarným činnostem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí82 - 91další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 NOVOTNÁ, Magdalena
20 NOVOTNÁ, Marie
55 NOVOTNÁ, Markéta
39 NOVOTNÁ, Martina
44 NOVOTNÁ, Michaela
3 NOVOTNÁ, Michala
1 NOVOTNÁ, Milada
9 NOVOTNÁ, Miroslava
20 NOVOTNÁ, Monika
2 Novotná, Magda
8 Novotná, Magdaléna
8 Novotná, Marcela
5 Novotná, Mariana
20 Novotná, Marie
55 Novotná, Markéta
7 Novotná, Marta
39 Novotná, Martina
44 Novotná, Michaela
3 Novotná, Michala
1 Novotná, Miloslava
1 Novotná, Miriama
9 Novotná, Miroslava
20 Novotná, Monika
1 Novotná, Monika Bc.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.