Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí78 - 87další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudba jako inspirační zdroj výtvarného díla
Dvořáková, Karolína ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Hudba jako inspirační zdroj výtvarného díla představuje hudbu a výtvarné umění v ne zcela tradičním vztahu, kdy hudba představuje inspirační či motivační zdroj v rámci výtvarné tvorby. Přestože vnímání výtvarného umění a hudby vychází ze zcela jiných procesů, existuje tzv. synestézie, která obě formy vnímání propojují. Zároveň lze výtvarná a hudební díla vzájemně srovnávat a to hlavně na základě společných složek. V rámci vývoje umění se též objevovala řada konkrétních příkladů umělců, směrů či hnutí, které vzájemné vztahy mezi výtvarným uměním a hudbou dokazují. I současné vzdělávací trendy, které jsou zakotvené v Rámcovém vzdělávacím programu, usilují o propojení jednotlivých vyučovacích předmětů, aby především došlo ke vzniku mezipředmětových souvislostí. Následuje řada konkrétních příkladů ze školní praxe, jak lze hudbu využít hlavně jako inspirační či motivační zdroj výtvarného díla, což se promítá i do mých vlastních výtvarných děl, jimž patří poslední část práce. Práce je navíc doplněna o přílohu, kterou tvoří dvě CD - jedno s obrazovou přílohou ze školních praxí a druhé s mými výtvarnými pracemi, obě navíc doplněné o použitou hudbu.
Architektonický prostor
Hanuš, Jiří ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Tato práce pojednává především o východiscích a inspiraci k mé několikaleté současné tvorbě, kterou je architektonický prostor v dvojrozměrném zobrazení. Přibližuji zde ty její aspekty, které jsou pro ni určující, jako je rytmus, světlo, prostor, tvar a konstrukce. Reflektuji tuto problematiku na rozličných podobách architektury minulosti a současnosti, kde mapuji její vývoj během klíčových historických období. Zaměřuji se především na její současné tendence, které kladou mimo jiné důraz na materiál a propojení vnějšího a vnitřního prostoru. Didaktická část se zabývá současnou podobou architektury a jejím přínosem pro výtvarnou výchovu.
Existence versus hra
Fejtová, Irena ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Práce je teoreticko-didakticko výtvarná studie a zabývá se vztahem existence a hry. Cílem je především vyvrátit vylučovací poměr, který je uvedený v názvu. Vztah je v textu studován od obecného separování pojmů k detailnějšímu a přesnějšímu popisu jejich vzájemné závislosti. Hra (ta která přináší nové zkušenosti) je prostředkem k poznání a rozvoji existence, a to nejen u dítěte, ale i u dospělého jedince. V těsném vztahu těchto dvou pojmů se vynořuje kreativní potenciál, který je vlastní oběma generacím a umožňuje vývoj celé společnosti. Kreativní potenciál se u dospělého jedince uplatňuje formou hravé existence a existenciální hry.
Krajina a přítomnost člověka v ní
Šlejmar, Petr ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Vývoj krajiny podle mnoha teorií a autorů nejde ani k lepšímu, ani horšímu, to jsou naše citové intervence. "Krajina se nezhoršuje, ale prostě jen mění způsobem, na nějž nejsme připraveni. Možná tedy není důvod ke znepokojení a rozčarování ze současné tváře naší krajiny; jde jen o nezvyk. Co selhalo, není krajina a my jako její tvůrci, ale my jakožto její pozorovatelé. Zlověstné není, jakou krajinu jsme to vytvořili, ale jak velmi si s ní nevíme rady při jejím zpětném hodnocení. Rodící se krajině nerozumíme a nechceme rozumět, ale krajina je taková, jakou jsme ji udělali. Krajině nelze rozumět a nelze ji vnímat, nejsme-li její součástí a být její součástí znamená být v ní činný, ať už fyzicky nebo spíše duševně a duchovně.
Krajina prizmatem člověka
Pelcová, Eva ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dvořák, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá krajinou jako prostředkem interakce člověka a skutečnosti. Přibližuje individuální i obecně lidský vztah k okolnímu prostředí, jenž formuje náš vnitřní svět. Významná část práce je věnována výtvarným umělcům 20. a 21. století, jejichž tvorba refl ektuje hluboký vztah ke krajině a jejichž způsob ztvárnění tohoto tématu je mi blízký. Didaktickou část tvoří návrh tematických řad, které představují možnosti uplatnění tématu krajina v praxi výtvarné výchovy.
Imprese
Langrová, Kateřina ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Roeselová, Věra (oponent)
V teoretické studii se zaměřuji na proměnu vizuality v umění na základě pojmu imprese, tedy vizuálního dojmu. Příklady posunu vizuálního vnímání jsou uváděny na konkrétním srovnávání přelomu 19./20.století a současném umění, kultuře a zásadní proměně obrazu vlivem fotografie. Výtvarný a didaktický blok navazuje na fotografii, pokračuje ukázkami malby a experimentů v zachycení atmosféry a dojmu z konkrétního místa.
Fenomén krajina
Novotná, Eva ; Bláha, Jaroslav (oponent) ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce)
Sbírání starých a časem poznamenaných předmětů vedlo k vytvoření stolních krajin. Fascinace těmito věcmi byla podnětem pro malby. Spřízněnost některých děl výtvarných umělců, i vlastní reflexe vytvořených objektů i maleb, jsou základem pro teoretickou část diplomové práce. Didaktická část je reflexí praxe a navrhuje další rozvedení tématu krajiny.
Exprese a řád ve výtvarném umění 20. století a jejich využití při interakci s uměleckým dílem ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy
Tothová, Martina ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou estetické interakce s uměleckým dílem ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy a zaměřuje se zejména na výtvarné umění 20. století. Cílem práce bylo najít a metodou akčního výzkumu ověřit možnosti vnímání exprese a řádu v umění 20. století jako východiska pro estetickou interakci s výtvarným dílem. Práce je rozdělena na dvě části. První část mapuje psychologicko - didaktická východiska pro výtvarně - výukový projekt zaměřený na interakci s uměleckým dílem 20. století při výuce výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Dále tato část obsahuje vymezení pojmu galerijní animace. Druhá část je zaměřena na historii moderního umění ve vztahu k následujícímu výtvarnému projektu. Výtvarný projekt nabízí tři výukové bloky, z nichž jeden je ověřen metodou akčního výzkumu. Výstupy výzkumu směřují do školní praxe jako jedna z cest, jak umožnit žákům interakci s uměleckým dílem.
Časové aspekty existenciální problematiky
Šímová, Olga ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Tématem práce je časovost ve výtvarném umění 20. století a její existenciální významy. Analýza je zaměřena na vybraná díla vytvořená v technice kresby a malby. Časovost je zkoumána za předpokladu, že je spjata s existenciálním obsahem děl a s tázáním autorů po smyslu života. Na prvky časovosti v díle je také nahlíženo v souvislosti s duševním stavem autora jako na projev hledání psychické rovnováhy tvorbou. Práce vyúsťuje v poznání, že silná časovost děl je často spjata s krizí identity u jejich tvůrců. Text reflektuje vztah identitě životnímu času ve společnosti a v umění ovlivněný náboženstvím a mocenskými ideologiemi. Součástí práce je didaktická řada námětů výtvarné výchovy a přiblížení vlastního výtvarného díla .

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí78 - 87další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 BLÁHA, Jakub
51 BLÁHA, Jan
9 BLÁHA, Josef
9 Blaha, Jakub
51 Blaha, Jan
1 Blaha, Jindřich
1 Blaha, Jindřich BBA.
28 Blaha, Jiří
9 Blaha, Josef
9 Bláha, Jakub
51 Bláha, Jan
5 Bláha, Jan Daniel
1 Bláha, Jaromír
5 Bláha, Jaroslav
28 Bláha, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.