Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí67 - 76  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nový fenomén v audiovizuální tvorbě? Komparace atraktivity 360 stupňového videa oproti normálnímu videu
Svoboda, Adam ; Géla, František (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce se zabývá oblastí audiovizuální tvorby, a to konkrétně videem zpracovaným ve 360ř formátu. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je popsaná historie a vývoj formátu. Dále se zde nachází zmapování dosavadního využití tohoto formátu v praxi. Druhá, praktická část práce, se věnuje výzkumu zaleženého na rozdílů v diváckém vnímání. Za účelem výzkumu byl zhotoven video materiál, který sloužil jako hlavní východisko zkoumání. Respondenti byli podrobeni kvalitativnímu výzkumu, který se skládal ze dvou částí. První část byl dotazník související s obsahem, který byl respondentům přehrán ve videu, a druhá část bylo současné pozorování respondentů přitom, když sledovali videa. Práce přináší zajímavé výsledky v oblasti komparace klasického formátu videa a 360ř videa, a zároveň také poznatky, které řeší otázku, jakým směrem se dá v produkci 360ř videí v budoucnosti ubírat.
Vizuální reprezentace uprchlické krize v českých tištěných médiích
Zitka, Lukáš ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce Vizuální reprezentace uprchlické krize v českých tištěných médiích zkoumá, jakým způsobem vybraná česká média informovala o tématu migrační krize. Teoretická část představuje jednotlivé důležité koncepty, které poskytly této práci teoretické ukotvení. V teoretické části práce je taktéž obsažené stručné shrnutí událostí, kterými se vyznačovalo zkoumané období. V analytické části práce je představená metoda obsahové obrazové analýzy. Kapitola výsledky výzkumu poskytuje porovnání přístupu jednotlivých vybraných deníků, tedy Deníku, Mladé fronty DNES, Hospodářských novin a Práva, k publikování snímků k tématu uprchlické krize. Práce končí zhodnocením a výčtem hlavních poznatků, které výzkum přinesl.
Analýza vybraných televizních on-line kanálů a jejich práce se zábavními obsahy
Jelínek, Jiří ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahem televizních vydavatelů a internetu, respektive jakým způsobem televizní vydavatelé využívají internetové kanály pro komunikaci s uživateli. Práce přitom vychází ze závěrů několika analýz, které zjistily, že televizní vydavatelé aplikují televizní logiku i u svých internetových kanálů, čímž plně nevyužívají potenciál internetu. Cílem práce bylo toto tvrzení ověřit, a zjistit, jakým způsobem pracují vybraní čeští a zahraniční vydavatelé se svými webovými stránkami a sociálními sítěmi, a jak přistupují ke svému publiku. K tomuto účelu byla provedena obsahová analýza webových stránek a profilů na sociálních sítích 20 vybraných pořadů, na jejímž základě byla komunikace každého zkoumaného pořadu i vydavatele kategorizována dle typologie přístupů k publiku od Eugenie Siapery. Kvůli značným rozdílům v komunikaci jednotlivých pořadů práce identifikovala i hlavní faktory ovlivňující podobu komunikace.
Nové formy reportážní zprávy v televizním zpravodajství
Lukašiková, Evženie ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Předložená práce se věnuje způsobu zpracování televizních zpravodajských příspěvků v případě čtyř celorepublikových televizních stanic. Na základě vlastního pozorování se snaží postihnout hlavní vývojové tendence v oblasti televizního zpravodajství. Podává přehled o zpravodajské rutině tak, jak je znázorněna v odborných publikacích a dodává i výsledky vlastního autorčina pozorování. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a praktické. První oddíl se nejprve věnuje základním součastem zpravodajství obecně, následuje detailnější pohled do zpravodajství televizního. Na závěr první části budou nastíněny vývojové trendy v televizním zpravodajství, a to v rámci vizuální a audiální složky a rovněž role reportéra v příspěvcích. Zohledněn přitom bude jak verbální projev, čili lingvistické pojetí příspěvků a vyjadřování reportérů a moderátorů, tak i stránka neverbální, čili význam reportéra jako takového a jeho úloha v rámci příspěvku. Praktická část se pak bude věnovat analýzám vybraných zpravodajských příspěvků. Opře se přitom o poznatky, získané v teoretické části, a analýza tak bude postupovat podle výše uvedených kritérií. Na základě těchto analýz se pak práce pokusí znázornit, jakým způsobem televize zpracovávají a následně zprostředkovávají události divákovi.
Válečná propaganda ve videích Islámského státu
Štíplová, Jana ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá okolnostmi vzniku teroristické organizace Islámský stát. Zaměřuje se na náboženský kontext ideologie Islámského státu a na počátky vzniku organizace. Takzvaný Islámský stát lze momentálně považovat za jednu z nejakutnějších bezpečnostních hrozeb 21. století. Válka s tzv. Islámským je současně válka mediální, válka odehrávající v médiích a celosvětovém kyberprostoru. Důležitým prostředkem v této válce je propaganda. Práce se dále věnuje především propagandě tzv. Islámského státu se zaměřením na video produkci. S přílivem brutálních videí z produkce IS se dostavila i otázka, jak s tímto materiálem mají nakládat média. Je zřejmé, že videa byla určena krom jiného právě pro média. Aby byla šířena a zhlédnuta co největším počtem příjemců. V praktické části jsou analyzována vybraná videa z produkce IS a na jejich příkladu je ukázáno, jaká témata se ve video produkci IS vyskytují a jak s videem pracuje propaganda Islámského státu.
Komparace dvou vybraných konkurenčních televizních stanic vysílajících od 21. století dle obsahu zaměření a skladby publika
Šmalclová, Martina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Cílem práce je komparace dvou vybraných soukromých televizních stanic TV Barrandov a Prima Cool primárně dle obsahu zaměření a skladby publika a sekundárně z hlediska mediálního diskurzu a řečových aktů. V první teoretické části práce definuji stěžejní pojmy, jakými jsou televize, digitalizace, publikum, programové schéma, cílová skupina, sledovanost, mediální diskurz a řečový akt. Dále charakterizuji obě stanice, definuji jejich programové schéma, publikum a uvádím výsledky sledovanosti. V druhé praktické části práce užívám ke komparaci programového schématu metodu kvantitativní obsahové analýzy, jež si klade za cíl komparovat programové schéma obou stanic, vymezit rozdíly ve skladbě programu a zodpovědět výzkumné otázky, které stojí na jejím počátku. Ke komparaci publika užívám metodu dotazníkového šetření. Na počátku metody je stanoven výzkumný vzorek a následně metoda aplikována. Výsledky dotazníkového šetření umožní rozsáhlý popis publika obou stanic, pomohou zjistit, která ze stanic je divácky atraktivnější a potvrdí, zda výsledky provedeného šetření korespondují s veřejně dostupnými výsledky sledovanosti, či dochází k diametrální rozdílnosti. V závěru práce stanice komparuji z hlediska mediálního dískurzu a řečových aktů a uvádím rozdíly, které se mezi stanicemi nacházejí.
Docusoap - mezi dokumentem a seriálem; adaptace zahraničních postupů v České republice
Freislebenová, Andrea ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
- 1 - Abstrakt Cílem této práce je popsat docusoap ve vztahu k žánru reality television a jeho postavení ve světě. Sleduje jeho vývoj od samého počátku vzniku televize a definuje jej v rámci příbuzných televizních žánrů. Zabývá se postupy natáčení zahraničních dokumentů a jejich základních prvků. Zkoumá aplikace těchto postupů v rámci českých pořadů zařazených do formátu docusoap. Analyzovala jsem výskyt negativních sociálních jevů pěti docusoap odvysílaných v rámci programu České televize a dospěla k závěru, které z nich se objevují nejčastěji. Díky tomu jsem mohla posoudit popularitu vybraných témat pro diváky a porovnat je se zahraniční produkcí. Výstupem projektu je vytvořit obraz tohoto subžánru o jeho pozici v České republice a najít další možná témata, kterými se mohou tvůrci dále zabývat, a to i v kontextu mezižánrových výpůjček. Vytvořená analýza nám pomůže pochopit, proč tento žánr vznikl a jakou cestou se může dále ubírat a pomocí jakých postupů mohou tvůrci docusoap dosáhnout divácky atraktivních a kvalitní pořadů.
Videoblog v žurnalistice
Klíma, Štěpán ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
(abstrakt) Tato práce se věnuje zvyšujícímu se využívání formátu videa v žurnalistice, zejména pak na blozích. V první části jsem se podíval na historický kontext mezilidské komunikace a snažil se najít spojitost mezi společností, ve které spolu lidé komunikovali výhradně slovy, a tou dnešní. Historické aspekty jsem pak rozšiřoval o psychologickou rovinu komunikace. Snažil jsem se zjistit, jak na nás vizuální komunikace, i v případě její zprostředkované formy ve videu, působí, a jak velký rozdíl to může oproti textu být. V druhé části jsem pak pomocí případové studie ověřoval teoretické poznatky v praxi. Během několika rozhovorů s tvůrci internetové televize DVTV a návštěvy studia jsem zjišťoval, jakým způsobem obsah připravují a jaká technická řešení při tom využívají. Zajímal mě zejména posun, který proběhnul od prvních dílů po současnou formu.
Nestandardní kameramanské postupy ve zpravodajství a v publicistice
Géla, František ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce "Nestandardní kameramanské postupy ve zpravodajství a v publicistice" má za cíl přiblížit obrazové a realizační metody používané při produkci televizní žurnalistiky, a to konkrétně ty, které se vymykají běžným rutinám. Tyto metody se objevují v souvislosti s technologickým rozvojem a se snahou zatraktivnit jinak obrazově neutrální prostředí televizní žurnalistiky atraktivními prvky. V první části jsou přiblížena specifika televizního zpravodajství, stručná historie, druhy zpravodajských sdělení a typologie zpráv. Další část se zabývá specifiky obrazu v audiovizuálním díle. Přibližuje audiovizuální jazyk, výrazové prvky audiovizuálního díla a specifika obrazu v televizní tvorbě. Stěžejní část práce se zabývá kameramanskými postupy v televizní žurnalistice. Na základě odborné literatury a rozhovorů s tvůrčími pracovníky zpravodajství České televize přibližuje tyto postupy a představuje moderní tvůrčí metody, které ozvláštňují obrazovou složku. Mezi ně můžeme zařadit využití miniaturních akčních sportovních kamer, bezpilotních letounů či skrytých kamer. Z realizačních metod se objevují videožurnalismus a mobilní žurnalismus, který využívá běžných mobilních komunikačních zařízení k produkci profesionálního zpravodajského obsahu. Tyto metody jsou v poslední části diplomové práce...
Současná sportovní fotografie a českém denním tisku
Géla, František ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Bakalářská diplomová práce "Současná sportovní fotografie v českém denním tisku" se zabývá současnou podobou sportovní fotografie na stránkách specializovaného sportovního deníku Sport a ve sportovní části nejčtenějšího českého seriózního deníku Mladá fronta dnes. Práce se ve své úvodní části nejprve obecně věnuje samotnému žánru sportovní fotografie, jejími podobami, technikami tvorby, technikou používanou při tvorbě sportovní fotografie a historií žánru na našem území. V praktické části bylo cílem zanalyzovat, jak v současnosti vypadá sportovní fotografie v českém denním tisku a s jakými podobami sportovní fotografie se dnes můžeme v českém tisku setkat. Metodou práce byla obrazová analýza a rozhovory s významnými českými fotografy, kteří se věnují sportovní fotografii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí67 - 76  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.