Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí52 - 61další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
České středověké umění pohledem Katolického dějepisectví
Šmied, Miroslav ; Kuthan, Jiří (vedoucí práce) ; Čechura, Jaroslav (oponent) ; Daniel, Ladislav (oponent)
ČJ Předkládaná disertační práce pojednává o historii studijního a vědního oboru nazvaného "Dějiny křesťanského umění". Pokouší se hledat kořeny zájmu o historii, sakrální památky, a monumenty národní minulosti v duchovním prostředí v českých zemích, a jeho následné zařazení do kontextu soudobého evropského vývoje zájmu o výtvarné umění, a jeho studium. Počínaje nestaršími hagiografickými památkami, které nejsou pouze doklady literární historie, ale v mnoha případech jsou jejich texty důležité z hlediska zmínek o stavebních monumentech a výtvarných dílech, mezi nimiž dominuje Kristiánova legenda, přes texty středověkých kronikářů, Kosmy, jeho pokračovatelů, Kroniky zbraslavského kláštera i kronik doby vlády Kala IV., přes historiografii barokního období, jíž bezesporu dominuje dílo Bohuslava Balbína a Tomáše Pešiny z Čechorodu, a období národního probuzení, po rozmach oboru v devatenáctém století, kdy se svým zakladatelským dílem zapsal zejména Ferdinand Josef Lehner, až po vyvrcholení činnosti představitelů oboru v první polovině dvacátého století, kdy byl reprezentován osobnostmi Antonína Podlahy, Eduarda Šittlera, a Josefa Cibulky. Na základě rekapitulace a následného popisu životů a díla jednotlivých osobností se pak předkládaná práce snaží vymezit příspěvek duchovního stavu k budování české...
Současné umění ve škole - doba post internetu
Dvořáková, Nikola Tora ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
NÁZEV: Současné umění ve škole - doba post internetu AUTOR: Nikola Tora Dvořáková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ph.Dr. Leonora Kitzbergerová, PhD. ABSTRAKT: Diplomová práce Současné umění ve škole - doba post internetu se věnuje aktuálnímu uměleckému dění, konkrétněji post internetovému umění. Tento proud se pokouším teoreticky a uměleckohistoricky definovat a následně zařadit do kontextu výuky výtvarné výchovy. Konkrétní projevy i přesahy post internetového umění do příbuzných zón jsou pak reflektovány v didaktických transformacích. Výzkum, který se soustředí především na problémy vznikající při transformaci současného umění do výuky, je realizovaný prostřednictvím různých metod na ZŠ i na gymnáziu. Na závěr prostřednictvím autorské části konkretizuji poznatky o projevech post internetového umění a svou tvorbou je ilustruji. KLÍČOVÁ SLOVA: Současné umění, post internetové umění, interpret vs. konsument, nová média
Typologie totalitního umění
Janská, Lenka ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent) ; Pech, Milan (oponent)
1 ABSTRAKT Disertační práce se zabývá organizací uměleckého života v rámci vybraných totalitních režimů a její reflexí v českých zemích s pozorností k výtvarné edukaci. Určí dva základní typy uměleckého vzdělávání, akademický a modernistický. Zabýváme se otázkou pronikání moderního umění kulturním polem v kontextu sociálních proměn meziválečného Ruska a Itálie. Použité metody jsou historický výzkum, analytické přístupy Pierre Bourdieua a obsahová analýza československých časopisů orientovaných na výtvarné umění a výtvarnou pedagogiku v letech 1919 - 1939. V ruském prostředí jsme nejvíce možností autonomního projevu avantgardy objevili v grafickém designu. Založení řady škol, které si kladly za cíl vychovávat studenty v duchu moderního umění, patřilo zejména mezi roky 1919 až 1927 k úspěšným strategiím začlenění avantgardních umělců do oficiálních struktur sovětské moci. Italští autoři dobrovolně přizpůsobili svou modernistickou tvorbu politickému vývoji. Formální rejstřík jejich stylů byl mnohem širší. Avantgardě se povedlo hladce začlenit do oficiální kultury, což je patrné zejména u aeropittury, podporující kult moderní techniky a vojenské moci fašistické Itálie, která plynule navázala na futuristická východiska. Potvrzuje tak i adaptabilitu "slovníku" moderního umění v podmínkách totalitní kultury.
Antonio Campi (1523-1587). Mezi manýrou a barokem.
Hlušičková, Pavla ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent) ; Přibyl, Petr (oponent)
Předložená disertační práce zhodnotila formální, stylistickou a kontextuální analýzu malířské tvorby cremonského rodáka Antonia Campiho. Monografické zpracování Antoniovy malířské tvorby doplnilo ke stávajícím syntézám řadu informací, které byly v odborné literatuře doposud zcela vynechány - buď kvůli chybějící fotografické dokumentaci, nebo z důvodu, že badatel danou lokalitu nenavštívil. Práce zhodnotila Antoniovo dílo na základě revize archivního materiálu dochovaného v milánských a cremonských státních i církevních archivech, stejně jako na základě důkladného seznámení se sekundární literaturou. Chronologie Campiho produkce byla seřazena na základě stylistické a formální analýzy a zároveň byla obohacena o řadu srovnání z oblasti lombardsko-ligurského výtvarného prostředí. Pohled na Antoniovo dílo byl doplněn o kresby a deskové obrazy, které se v posledních letech objevily na trhu s uměním. Díky tomuto zevrubnému rozboru se ozřejmilo, že jednoduchá definice starší italské odborné literatury, která Antonia Campiho chápala jako malíře, jenž svou tvorbou formoval základy Caravaggiova šerosvitného přístupu v posledních desetiletích 16. století a v prvních letech 17. věku, se ukázala jako nepřesná. Vyšlo najevo, že se s tímto názorem nelze více ztotožnit. Neustálé změny nálad, překvapení, nevypočitatelnost,...
Autoportrét a sebereflexe. Autopotrét jako artefiletický prostředek v pedagogické praxi
Šuková, Petra ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Obsahem bakalářské práce je zkoumání autoportrétů z hlediska vyjádření sebereflexe role ve společnosti. Pohled do dějin umění a geneze postavení umělců, která se promítala do portrétování sebe samých. Srovnání se současným chápáním umělcovy role v dnešním světě. Vliv rozvoje psychologie osobnosti na sebereflexi ve vlastní tvorbě. Aplikace autoportrétu jako artefiletického prostředku v pedagogické praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí52 - 61další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.