Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
ERP jako služba
Mach, Jan ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Kopecký, Roman (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku ERP jako služby a jejím hlavním cílem je identifikovat příležitosti pro nové tuzemské poskytovatele ERP jako služby. V první, teoretické, části této práce je nejprve popsáno, co je poskytováno v rámci ERP jako služby. Dále se tato část zaměřuje na to, jak a za jakých podmínek může a by měla ERP jako služba být poskytována. Poslední kapitola této části je věnována světovým trendům v IT, například Lean IT, a jejich vztahu k ERP jako službě. Ve druhé části této práce byla zdokumentována analýza vybraných českých poskytovatelů ERP jako služby, pomocí které byly identifikovány příležitosti pro nové poskytovatele ERP jako služby a také stanoveny doporučení pro nové i stávající (vybrané) poskytovatele. Metoda této analýzy byla vytvořena na základě ideálu poskytovatele ERP jako služby a jeho produktu popisovaného v první části této práce. Při analýze byly také zjištěny některé charakteristiky českého trhu ERP jako služby a poskytovatelů působících na tomto trhu. Přínosy této práce nebyly směřovány pouze na poskytovatele ERP jako služby, ale také i na jejich potencionální zákazníky. Ti mohou v této práci například zjistit, na co se při výběru ERP jako služby zaměřit nebo čemu se vyvarovat.
Stanovení zásad systému managementu informatiky kompatibilního s ISO 9001:2008 pro malé IS/IT neintenzivní podniky
Lozan, Petr ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
Informační systémy a technologie jsou všudypřítomné a hrají významnou roli v každodenním životě lidí i organizací. I ty nejmenší organizace potřebují vědět, že jejich informační systémy a technologie pracují správně, přiměřeně podporují jejich činnosti, jsou nákladově efektivní a vyhovují požadavkům předpisů a jiným požadavkům. Nejvíce prosazovaný i užívaný je přístup k řízení IS/IT organizace na základě managementu služeb. Co když ale není stejně vhodný pro organizace všech velikostí? Tato práce představuje alternativní přístup k řízení informatiky, přímo vystavěný na základě požadavků dobře známého mezinárodního standardu ISO 9001:2008. Pro mnoho osob, které znají a rozumí přístupu ISO 9001 i požadavkům standardu, může být snazší použít jejich znalosti o managementu kvality k řízení IS/IT, spíše než se učit a zavádět management služeb IT, a pravděpodobně se zabývat i tím, jak management služeb zjednodušit pro použití v podmínkách omezených zdrojů, které jsou pro malé organizace charakteristické. Autor popisuje ISO 9001 jako univerzální model systému managementu a zkoumá požadavky standardu ISO 9001:2008 vztahující se k informačním systémům a technologiím. Pak je pozornost soustředěna na existující mezinárodní standardy zabývající se různými aspekty správy a řízení IS/IT. Text nastiňuje hlavní obsah ISO/IEC 38500 pro správu IT (IT Governance), ISO/IEC 20000 pro management služeb, obsah vybraných standardů souboru ISO/IEC 27000 pro management bezpečnosti informací a obsah ISO/IEC 19770-1 pro správu softwarových aktiv. Následující část popisuje zejména přístup COBIT5 a řešení COBIT vhodné pro malé podniky -- COBIT Quickstart a COBIT Security Baseline. Závěrečná část textu vysvětluje, jak byl standard ISO 9001:2008 využit a přizpůsoben za účelem vytvoření hlavního předmětu práce -- návrhu zásad systému managementu informatiky pro malé IS/IT neintenzivní podniky kompatibilního s ISO 9001:2008.
ICT ve veřejné správě
Hladík, Martin ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na český e-government, respektive na několik důležitých projektů, které v rámci něj vznikly. Čtenář se dozví, co to e-government je, jaké jsou jeho přínosy a proč je dobré zvyšovat jeho kvalitu. První část je zaměřena na analýzu jednotlivých projektů veřejné správy českého a estonského e-governmentu. Přínosem této části je porovnání stavu e-služeb mezi Českou republikou a Estonskem a následná doporučení vedoucí ke zlepšení situace českého e-governmentu, ať již v oblasti konkrétních projektů či v povědomí občanů o e-službách veřejné správy. Druhá část je zaměřena na analýzu metodiky pro měření efektivity služeb veřejné správy, včetně ukázky jejího použití. Cílem této části je přinést kritický pohled na metodiku a dále vyhodnocení měření konkrétní e-služby, včetně návrhů na její zlepšení. Závěr je věnován celkovému shrnutí a nejdůležitějším poznatkům, které z této bakalářské práce vyplývají.
Cloud computing v sektoru malých a středních podniků
Jež, David ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá novodobou informační technologií - cloud computingem, a to především z pohledu malých a středních firem, jelikož právě pro tento sektor může být cloud computing jedna z nejefektivnějších cest využívání ICT služeb. Práce si v úvodní, teoretické části, klade za cíl seznámení s klíčovými prvky CC, které zodpovídají nejběžnější otázky s touto technologií související, zejména existence různorodých typů cloudu, jeho výhody, úskalí a právní aspekty. V praktické části je již kladen důraz na analýzu využití CC jak z pohledu českých firem, tak z hlediska historického. Aby mohly být stanové cíle naplněny, bylo třeba zpočátku nastudovat veškeré podkladové materiály týkající se daného tématu. V dalších fázích byl jednak proveden průzkum mezi českými podniky, jednak průzkum již v minulosti naměřených dat, aby mohly být zanalyzovány vytyčené cíle. Výsledky provedené analýzy pak mohou mít charakter užitku pro společnosti nabízející cloudové služby v rámci českého trhu a predikovat budoucí vývoj CC nejenom v českém prostředí.
Informační systémy veřejné správy ČR
Hamouz, Ondřej ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Voříšek, Jiří (oponent)
Ve své práci se zaměřuji na popis Informačního systému veřejné správy v České republice a dvou, dosud jediných, jeho plně spuštěných podsystémů - Czech POINT a Datové schránky. Dále se zaměřuji na popis konceptů, vývoj, technické zpracování a zejména na využívání systémů v praxi. Zároveň prezentuji informace o plánovaném budoucím vývoji jak Informačního systému veřejné správy, tak jeho obou zmíněných podsystémů. Informační systém veřejné správy je v současné době stále ve fázi vývoje, i přes to, že již některé jeho součásti fungují. Cílem jeho vývoje je zapojení většího množství informačních a komunikačních technologií do fungování veřejné správy, stejně tak jako jejich využití při komunikaci úřadů s občany i úřady mezi sebou. Systém Czech POINT, který byl spuštěn v roce 2008, je v současnosti plně funkční. Jedná se o tzv. kontakní místo veřejné správy, na které se mohou občané obrátit v případě potřeby ověřeného výpisu z evidencí a rejstříků, které jsou veřejnou správou vedeny, autorizované konverze dokumentů nebo manipulace s datovými schránkami. V práci se zaměřuji zejména na praktické využívání tohoto systému. Datové schránky jsou příkladem nástroje přímé komunikace s veřejnou správou. Komunikace prostřednictvím tohoto systému je plnou náhradou komunikace ve formě úředních dopisů.
Strategie firmy zaměřené na vývoj informačních systémů
Souček, Dan ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Janota, David (oponent)
Má bakalářská práce se zaměřuje na strategii firmy, která vyvíjí a testuje informační systémy a aplikace. Hlavním cílem práce je zmapovat strategii takové firmy a porovnat ji s tím, co je uvedeno v literatuře. Práce se také zabývá řízením projektů IS/ICT a opět porovnává literární teorii s realitou. V úvodní části jsou zpracovány nejzajímavější fakta uvedená ve světové literatuře vázající se k oběma tématům práce. Následuje část, kterou označuji jako první. Ta obsahuje analýzu pozice reálné IT firmy na trhu IS/ICT. Jsou zde vybrány oblasti, v nichž spočívá konkurenční výhoda této firmy. Ve druhé části jsou popsány tři různé projekty vybrané firmy včetně rozborů kritických faktorů jejich úspěchů či neúspěchů. V závěrečné části jsou porovnány výsledky analýzy s tím, co uvádí literatura. Tato část obsahuje i celkové vyhodnocení.
Poskytování ICT služeb v cloudu
Neumann, Jiří ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Kopecký, Roman (oponent)
Práce se zaměřuje na všudypřítomný trend cloud computingu a konkrétně Software as a Service. Jejím hlavním cílem je specifikace výhod a nevýhod, které tento koncept přináší, jak pro zákazníka, tak i poskytovatele služeb. Globální pohled na cloud computing dále zužuje na Software as a Service a nasazení ERP produktů tímto způsobem. Dalším cílem je stanovit vhodný postup pro analýzu firmy a jejích potřeb před přechodem do cloudu. Z toho vyplývají doporučení, kdy je cloud vhodnější než on-premise řešení a naopak. Cílem je i sestavení postupu pro úspěšný přechod do cloudu a ošetření všech důležitých aspektů pro budoucí využívání služeb. Teoretické výsledky a doporučení jsou prezentovány na konkrétním praktickém příkladě nasazení ERP ve formě SaaS. K dosažení cílů slouží teoretická analýza všech dostupných knižních a elektronických pramenů, zabývajících se danou problematikou a konzultace s experty ze společnosti Algotech BSC. Hlavním přínosem práce je dvojí pohled na cloud služby, vždy z pohledu zákazníka i poskytovatele s užším zaměřením na ERP. Autor dále vypracovává vhodný postup pro přechod do cloudu a rady pro výpočet ROI, TCO a obsah všech potřebných smluv.
Analýza uplatnění absolventů informatiky FIS VŠE
Řepík, Martin ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Voříšek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou informatických studijních oborů vyučovaných na veřejných vysokých školách v České republice. Cílem je popsání jednotlivých oborů a jejich srovnání s výukou informatiky na FIS VŠE v Praze. V závěru jsou informatické obory vyučované na FIS VŠE v Praze konfrontovány se statistikou uplatnění absolventů na trhu práce na základě informací z databáze personální agentury Grafton Recruitment. Díky tomu jsou definována doporučení pro další zlepšování výuky informatiky na FIS VŠE v Praze.
Analýza efektivity e-služeb veřejné správy ČR
Ješuta, Martin ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Marčan, Miloslav (oponent)
Tato práce se soustředí na tématiku českého e-governmentu. Jejími východisky jsou strategické dokumenty České republiky, mezinárodní srovnání, v Čechách již realizované projekty a evropský rámec pro hodnocení e-governmentu. Z těchto poznatků je postavena metodika, která hodnotí efektivitu jednotlivých e-služeb veřejné správy a relevance této metodiky je následně ověřena dvěma pilotními měřeními.
Implementace informačního systému podporujícího zefektivnění procesů a vzájemnou komunikaci společností v mezinárodním obchodě
Exner, Filip ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Voříšek, Jiří (oponent)
Tato práce zkoumá dvě společnosti podnikající v mezinárodním obchodě, které spolupracují již 10 let. Jedná se o českou a tureckou společnost, které spolu řeší obchodní případy týkající se nákupu a prodeje zboží v textilním průmyslu. Intenzivní mezinárodní komunikace je poměrné nákladná (nejčastěji telefonáty) a běžná výměna dat již nevyhovuje možnostem, které nabízí dnešní moderní doba a zpomaluje zpracovávání obchodních případů. Primárním cílem této práce je implementovat informační systém Documentum eRoom tak, aby společnostem urychlil a zefektivnil každodenní práci s obchodními případy. Důležitá bude také optimalizace forem a nákladů na komunikaci. Sekundárním cílem je na základě zpětné vazby z provozu rozhodnost o možné míře přenositelnosti na další partnery, potažmo komerční využití. Cílů bude dosaženo přestavbou hlavního procesu obchodního případu, dále přestavbou podpůrných procesů výměny informací, vyhledávání příležitostí a účastí na veletrzích. Na tuto přestavbu bude navazovat již zmíněná implementace informačního systému eRoom a školení pracovníků obou společností, kteří se stanou uživateli systému. Vlastní přínos spatřuji ve vymyšlení a provedení celého řešení, které povede ke zkrácení času potřebného na vyřizování jednotlivých úkolů, k optimalizaci nákladů na komunikaci a případně i na lidské zdroje. Díky založení hierarchie složek bude vnesen do dokumentace pořádek a data budou dostupná on-line přes internet. Manažeři budou mít možnost rychlé kontroly a evidence pro případné řešení sporů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Voříšek, Jakub
12 Voříšek, Jan
1 Voříšek, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.