Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncept rodiny v české společnosti a její mediální obraz v seriálu "Ulice": podobnosti a rozdíly
Rosová, Kateřina ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá konceptem rodiny v české společnosti a jejího mediálního obrazu v seriálu "Ulice." Cílem práce je najít tyto dva koncepty a vzájemně je porovnat. Výzkum je kvalitativního charakteru, použitými metodami jsou obsahová analýza a hloubkový rozhovor. Práce je uvedena teoretickou částí, kde jsou stručně představena témata týkající se mediální konstrukce reality, seriálu "Ulice" a české rodiny. Teoretická část umožňuje vznesení hypotéz. V praktické části je pak analyzována poslední dokončená řada seriálu "Ulice." Obsah sledovaných dílů je analyzován pomocí obsahové analýzy. Následuje ověření hypotéz, které byly vzneseny na základě teoretických zjištění. Z dat získaných obsahovou analýzou je sestaven mediální obraz rodiny v seriálu "Ulice." Následně jsou vedeny hloubkové rozhovory s pěti českými rodinami, které jsou zvoleny záměrným výběrem. Za pomoci dat získaných těmito rozhovory je sestaven koncept české rodiny ve společnosti. Mediální obraz české rodiny v seriálu "Ulice" a její koncept v české společnosti je v závěru porovnán, jsou popsány jejich podobnosti a rozdíly. Klíčovými slovy jsou česká rodina, seriál, "Ulice," mediální konstrukce reality, kvalitativní výzkum, obsahová analýza a hloubkový rozhovor.
Means of direct content monetization for creators of written content in Czech Republic
Romaňák, Adam ; Orhan, Mehmet A. (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá, jak nezávislí autoři textů v Česku operují na hranici kreativních procesů a managementu jejich autorských podniků. Prostřednictvím sady výzkumných otázek práce prochází soubor aktuálně dostupných metod a nástrojů pro monetizaci textových obsahů, analyzuje jejich vliv na tvorbu obsahů, sleduje jejich napojení na základní autorské motivace a prozkoumává současný stav oblasti kulturních zprostředkovatelů v oboru psaní a publikování. Jakožto první lokální akademické šetření v této oblasti, práce nejdříve představuje klíčové koncepty a následně se vydává cestou kvalitativní studie, která se prostřednictvím sedmi polostrukturovaných rozhovorů snaží induktivní metodou zakotvené teorie identifikovat motivy a možné teoretické koncepty. Výsledky výzkumné části opřené o vzorek cílové populace přitom naznačují, že tuzemští nezávislí autoři vykazují vysokou úroveň vynalézavosti při tvorbě vlastních strategií monetizace, přičemž překonávají nejistotu neoddělitelně spjatou s autorskou profesí. Členové zkoumaného vzorku také inklinovali k vnitřním motivacím jako zdroji energie pro tvůrčí úsilí. Ačkoliv se jim pak během tvorby díky metodě vydávání ve vlastním nákladu a statutu nezávislých autorů dostávalo velkého množství tvůrčí svobody, celkové výsledky výzkumu naznačují, že tradiční...
Analýza mediálního a společensko-kulturního vlivu pražského týdne módy na český módní sektor 2017 až 2018
Fialíková, Lucie ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Holistickým cílem této diplomové práce s názvem Analýza mediálního a společensko- kulturního vlivu pražského týdne módy na český módní sektor mezi lety 2017 a 2018 bylo nejen využití vědomostí získaných studiem vysoké školy na nejstarší univerzitě v České republice, tedy na Univerzitě Karlově, která byla mou almou mater více než pět let, ale jejich propojení se současným osobním profesním posláním, tedy s advokacií českého módního sektoru. Na základě psaní této diplomové práce v komplikované společenské situaci sužované koronavirovou krizí a na základě sledování aktuálního dění v sektoru a jeho reakcí, jsem si uvědomila, že bych se této advokacii chtěla věnovat aktivněji/hlouběji, nejen na úrovni pozice Project Coordinatora pražského týdne módy, ale také na státní úrovni ve smyslu pomoci s advokacií sektoru a s tím související reorganizací vzdělávacího systému za účelem zahrnutí módy jako funkčního kulturního prvku na seznam národního dědictví. Tato diplomová práce uzavírající jednu životní etapu má ambici se stát odrazovým můstkem pro další životní projekt / poslání. Formálním cílem diplomové práce v rámci výzkumů bylo přinést relevantní odpovědi na hypotézy a výzkumné otázky stanovené v tezi práce. V rámci závěru vyvozeného na základě kvantitativního výzkumu v průsečíku s výsledky, jež přinesl...
Babiš vs. Bakala. Komparace mediálního obrazu Zdeňka Bakaly v denících MF Dnes, Hospodářské noviny a Právo
Trojanová, Tereza ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Hlavním cílem této práce je analýza mediálního obrazu vlivného českého podnikatele Zdeňka Bakaly, který je zároveň majitelem společnosti Economia vydávající Hospodářské noviny. Bakala je jedním z úzké skupiny tuzemských miliardářů, kteří za poslední dekádu zcela převzali kontrolu nad nejvýznamnějšími mediálními domy a tím i všemi celostátními deníky. Zařadit mezi ně lze i politika Andreje Babiše, jehož příchod na mediální trh po akvizici skupiny Mafra byl nevýznamnějším momentem pro vzestup tzv. oligarchizace tuzemských médií. Změny ve vlastnictví českých médií vyvolaly podezření, že si tito novodobí mediální magnáti pořídili média s cílem hájit své ekonomické a politické zájmy. Obavy panují hlavně z důvodu, že by mohli ovlivňovat obsah médií a tím narušit redakční svobodu a ohrozit tak i fungování celého mediálního systému. Svou mocí nad médii mohou působit na veřejné mínění, které média z velké části formují. Tato práce proto ověřuje, zda vlastníci svého vlivu v médiích využívají. Důkazem pro to bude analýza mediálního obrazu Zdeňka Bakaly. Předmětem zkoumání bude nejprve způsob, jakým o něm informovaly jeho vlastní Hospodářské noviny a určit, jak se jeho mediální obraz liší ve srovnání s jinými deníky. Dále výzkum zjišťuje, jestli o Bakalovi referoval deník MF Dnes pod více či méně přímou...
Komparace politické komunikace ÖVP a KDU-ČSL na sociálních sítích
Karlíková, Eva ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato práce je komparací politické komunikace dvou politických stran hlásící se k křesťanské demokracie. Komparovanými stranami je česká KDU ČSL a rakouská ÖVP. Politická komunikace je v tomto výzkumu zkoumána na sociální síti Facebook, přičemž zkoumaným obdobím je doba 6 měsíců před konáním voleb do dolních komor parlamentů České republiky a Rakouska v roce 2017. Práce přináší definici hodnot ideologie křesťanské demokracie a zkoumá intenzitu jejich promítání ve volebních programech u politických a následně v samotné politické komunikaci na jejich facebookových stránkách. teoretické části shrnuje teoretická východiska vědního oboru politické komunikace. Následně se zabývá ideologií křesťanské demokracie, kde vymezuje její char kterých tato ideologie staví. V praktické části již probíhá výzkum promítnutí definovaných hodnot ideologie křesťanské demokracie do volebních programů obou stran a do podoby jejich politické komunikace na Facebooku. V závěru práce probíhá komparace zjištěných poznatků. Pro výzkum byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Práce tak přináší nejen poznatky z oblasti politické komunikace specifického politického směru, ale i komparaci obsahů sdělení v politické komunikaci obou stran. Tato práce přináší zjištění, že ČSL hodnoty křesťansko demokratické ideologie ve...
Mediální obraz osoby Andreje Babiše před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017
Hanus, Josef ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce se zabývá utvářením mediálního obrazu jedné z nejvýraznějších a nejkontroverznějších postav dnešní politické scény Andreje Babiše v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017. Na konstrukci mediálního obrazu nahlíží optikou teorie nastolování témat, a to ve dvou různých typech médií, konkrétně v pěti tištěných denících a na facebookové stránce předsedy hnutí ANO. Jejím cílem bylo pomocí navrženého smíšeného výzkumného designu popsat, jak docházelo k utváření mediálního obrazu Andreje Babiše a určit, zda přitom sehrálo roli intermediální nastolování témat. V kvantitativní části výzkumu nejprve pomocí obsahové analýzy došlo k určení a kvantifikování témat, pomocí nichž byl Babiš prezentován v tisku a pomocí nichž se sám (respektive ve spolupráci se svým týmem) prezentoval na Facebooku. Následně bylo vybráno téma s největší relevancí a největší četností výskytu v obou médiích, na němž bylo popsáno, pomocí jakých rámců se mediální obraz Andreje Babiše tvořil, zda se mu dařilo svůj obraz ovlivňovat a jakou roli v celém procesu sehrálo intermediální nastolování témat. Klíčová slova Andrej Babiš, nastolování témat, tištěné deníky, Facebook, budování mediálního obrazu
Lidé jako objekty zábavního průmyslu - Objektivizace lidského těla v rámci zábavných mediálních obsahů
Lipoldová, Anna ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Lidé jako objekty zábavního průmyslu zpředmětňování lidských těl v zábavním mediálním průmyslu. Jejím cílem je upozornit na ní spojené sexualizace lidského těla, která se v médiích velmi často objevuje, ať už v tisku, reklamě, na internetu či v televizi. Autorka si na základě vlastních zkušeností s tímto fenoménem zvolila jako předmět svého zkoumání televizní pořad Tvoje Tvář Má Známý Hlas, na jehož vzniku se v minulosti osobně podílela. Kromě jeho obsahové analýzy, jež má za úkol odhalit znaky obrazovkách, provedla autorka během samotného natáčení zúčastněné pozorování, aby širšímu publiku odhalila, jak probíhá proces vzniku obdobných televizních formátů a aby zjistila, zdali zpředmětňování účinkujících dochází i během jeho samotného vzniku. Závěrem také připojuje rozhovory s umělci, kteří se na projektu podíleli, v nichž se odráží jejich subjektivní obecnějším
Clothing as a mean of communication: Misinterpretation and misuse of the symbol of a veil
Kafková, Markéta ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Smyslem této práce je vnést větší porozumění do problematiky zahalování mladých Muslimských žen, které jsou mnohdy pod tlakem předsudků vytvořených na základě stereotypních obrazů, které jsou o nich šířeny skrze média. Jedním z těchto stereotypů je také zneužití zahalování coby symbolu, který je vyňat ze svého původního kontextu. Hlavním cílem této práce je tedy pozorovat roli médií, převážně nových médií, uvnitř rozmanitých socio-politických kontextů různých zemí na životy mladých muslimských žen, a to zejména na jejich rozhodovací proces v oblasti zahalování. Misinterpretace a zneužití symbolu zahalování médii v kontextu různých socio-politických oblastí bude zkoumáno z pohledu samotných muslimských žen za pomoci hloubkových rozhovorů se vzorkem sedmi muslimek ve věku 22 až 36 let z Česka, Libanonu, Nizozemska a Švýcarska. Podpůrná data k tomuto výzkumu byla sesbírána pomocí dotazníkového šetření mezi 100 respondenty z české nemuslimské populace. Toto dotazníkové šetření bylo provedeno za účelem vyvrácení či potvrzení hypotézy, že islámská tradice zahalování je vnímána spíše negativně mezi českou nemuslimskou populací.
Stereotypes of Teenage Mothers in UK Reality Shows
Moore, Pavlína ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato diplomová práce zachycuje a popisuje stereotypizaci náctiletých a nezletilých matek, která se pravidelně objevuje v britských a amerických reality shows vysílaných ve Velké Británii. Úkolem této diplomové práce je prozkoumat a definovat stereotypy, které se nejčastěji v těchto pořadech objevují pomocí kvalitativní obsahové analýzy. Práce je rozdělena na dvě části. První se zaměřuje na fenomén těhotenství u náctiletých a nezletilých matek v Británii jako důsledku démonizace, zostuzování chudoby a společenského stigmatu v kontextu britské kultury a společnosti. Druhá část práce tyto teoretické poznatky aplikuje a analyzuje nejčastější stereotypy, které jsou přítomné v konrétních reality shows vysílaných ve Velké Británii.
Subtitling and Dubbing on the Czech Television Screen
Salovaara, Marie ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce s názvem Subtitling and Dubbing on the Czech Television Screen se zabývá postoji a preferencemi současných českých televizních diváků z pohledu audiovizuálního překladu (dabing a titulkování) a důvody k těmto preferencím. Práce se soustředí také na vliv sociodemografických aspektů (věk, úroveň vzdělání, znalosti cizího jazyka) na tyto preference. Teoretická část práce je systematickým shrnutím studií a další relevantní literatury zabývající se audiovizuálním překladem z různých hledisek. Nejdříve jsou popsány obě hlavní metody audiovizuálního překladu, včetně porovnání jejich výhod a nevýhod pro diváka. Dále následuje soupis historického vývoje audiovizuálního překladu v celosvětovém kontextu a aktuální změny v oblasti audiovizuálního překladu. Autorka uvádí také jiné relevantní výzkumy věnující se diváckým preferencím. Další část práce je zaměřena na specifický kontext České republiky jakožto "dabingové velmoci" nejen z historického hlediska, ale nabízí také pohled na současnou situaci českého dabingu. Pozornost je věnována zejména jediné veřejnoprávní televizi v České republice - České televizi. V analytické části práce je představena metodologie zvoleného typu výzkumu, daný výzkumný vzorek a postup realizace samotného výzkumu. Stanovené hypotézy byly sestaveny na základě výsledků...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.