Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 232 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměny dětství a vzdělávání v Českých zemích
Musil, Jan ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vývoj dětství a jeho závislosti na rozrůstajícím se a zdokonalujícím se školství. Práce by měla podat výklad o tom, jak vzdělávání ovlivnilo etapu dětství v minulosti v Českých zemích. Jaký vliv mělo školství na délku a kvalitu dětství. Práce je uspořádána chronologicky od počátku vzdělávání v Českých zemích (panovník sv. Václav) až do konce 18. století - přesněji konec vlády Josefa II. Jednotlivé kapitoly nám podají výklad o školství a dětství v dané historické etapě, přiblíží nám jeho vývoj a specifika dané doby. Každá kapitola je věnována nejdříve vývoji školství a poté se zaměřuje na dětství. V prvních kapitolách se bude jednat o dětství přímo jednotlivců, především panovníků. V dalších kapitolách diplomové práce se dětství bude zobecňovat na šlechtice a později i na obecný lid. Závěrem práce srovnám jednotlivé etapy zaměřené na vývoj dětství se zohledněním všech faktorů. Uvidíme postupný vývoj dětství. Práce by měla sloužit především studentům pedagogických fakult, jakožto ukázka toho, jak vzdělávání a dětství úzce souvisí a jak může vzdělávání ovlivnit dětství.
Genderové předsudky a stereotypy v české společnosti
Kolomá, Jana ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Diplomová práce s názvem Genderové předsudky a stereotypy v české společnosti se zabývá takovými předsudky a stereotypy, které jsou aktuálním společenským problémem, se kterým se každý člověk ve svém životě může setkat již na základní škole a později při hledání zaměstnání nebo v rodinném soužití. Cílem této diplomové práce je najít genderové předsudky a stereotypy v časopise MEN/ WOMEN, části WOMEN, rubrice Téma za rok 2011, jež tvoří celkem deset vydání tohoto časopisu a na základě teoretických poznatků se zkoumané genderové předsudky a stereotypy pokusit blíže interpretovat. K lepšímu pochopení problematiky slouží teoretická část, která se zabývá vymezením pojmu gender, dále genderem a s ním spojenými předsudky a stereotypy, ale také samotnými médii, mezi něž analyzovaný časopis bezesporu patří. K dosažení zkoumaného cíle posloužila výzkumná metoda kvantitativní obsahová analýza. Data získaná výzkumem jsou zpracována do jednotlivých tabulek.
Rodinné rituály etnických menšin na území České republiky - vietnamská svatba
Čechová, Šárka ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Autor: Šárka Čechová Katedra: Občanské výchovy a filosofie Název práce: Rodinné rituály etnických menšin na území České republiky - vietnamská svatba Vedoucí práce: Mgr. Markéta Dvořáková, Katedra občanské výchovy a filosofie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze Abstrakt: Tato práce se zabývá tématem rodinných rituálů vietnamské menšiny na území České republiky. Poskytuje také stručný přehled faktografie Vietnamu a pohled do vietnamské kultury, jejich kořenů a historie vietnamské migrace do Čech. Především se pak zabývá tématem rituálu vietnamské svatby a jeho přizpůsobení se českým podmínkám.
QSAR Analysis of the Acute Toxicity Indices Determined by Alternative Methods
Kanásová, Mária ; Rucki, Marian (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
1 Abstrakt Cieľom tejto práce bolo stanoviť indexy akútnej toxicity siedmych alkoholov (2-etoxyetanol, 1-propanol, 3-metyl-1-butanol, 3-metyl-2-butanol, 3-hexanol, 2-metyl-3-hexanol, 1-nonanol) pomocou dvoch alternatívnych metód a vytvoriť modely QSAR, ktoré by boli schopné predpovedať akútnu toxicitu alkoholov spadajúcich do hraníc modelov. Jedna z použitých alternatívnych metód bola založená na zástave pohybu nižších organizmov druhu Tubifex tubifex a poskytla indexy akútnej toxicity EC50. Druhá metóda využívala bunkovú líniu myších fibroblastov Balb/c 3T3 a boli namerané indexy toxicity IC50, ktoré boli ďalej prepočítané na hodnoty LD50 zodpovedajúce orálnemu podaniu potkanovi. Na základe predpoveda- ných hodnôt LD50 bolo zistené, že 1-nonanol môže byť zaradený do kategórie látok klasifikovaných pre akútnu orálnu toxicitu podľa CLP systému Európskej únie. Ostatných šesť alkoholov bolo určených ako neklasifikované pre akútnu orálnu toxicitu. Následne boli vytvorené presné modely QSAR schopné predpovedať akútnu toxicitu ďalších alkoholov za využitia druhu Tubifex tubifex alebo Balc/c 3T3 bunkovej línie. Vytvorené modely sú vhodné pre nasýtené, vetvené, etoxy- a cyklické alkoholy a majú platnosť pre rozsah log POW od −0,74 do 3,07. Z týchto modelov bolo nutné vylúčiť namerané indexy toxicity 1-nonanolu, u...
Využití interaktivní tabule na II. stupni základní školy
Jenčíková, Štěpánka ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Není snad učitele, který by si nevšiml, jaké velké změny přinesl rozvoj výpočetní techniky v devadesátých letech minulého století do našeho školství. Nicméně pro mě osobně znamenal zásadní průlom v mé práci učitele až příchod interaktivní tabule, která pomocí animací, videa, interaktivních cvičení a příkladů dokáže udělat výuku velmi zajímavou právě pro generaci žáků 21. století. Interaktivní tabule mi umožňuje připravit si zajímavé vyučovací hodiny s využitím moderní techniky. Své hodiny si připravuji na PC a poté už jen stačí, když aktualizuji a přizpůsobuji připravené hodiny podle momentálních potřeb výuky. Není tak možné, abych zapomněla kazetu, videokazetu či jiné pomůcky na vyučování, protože mám vše potřebné na vyučovací hodinu již předem připravené v počítači. Své vlastní prezentace a samostatné práce mých žáků si také mohu okamžitě ukládat do PC a mít je v záloze pro případné další využití. Dnešní generace žáků má v oblibě cokoliv elektronického a právě využití interaktivní tabule může sloužit učiteli jako vhodná pomůcka k tomu, aby žákům ukázal, že elektronika není jen k hraní válečných her a chatování po ICQ, ale že může být efektivním nástrojem k jejich učení a pomáhat jim účinně osvojovat si a rozvíjet klíčové kompetence vymezené v RVP a ŠVP jednotlivých základních škol.
Obec Pátek ve 20. století
Kolbaba, Lukáš ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá obcí Pátek v proměnách času. Důraz je kladen na 19. a především 20. století. Důležité jsou události, které měly zásadní vliv na život občanů. Na začátku je popsáno i několik událostí ze staršího období, jedná se o ty, které výrazně měnily ráz vesnice. V jednotlivých stoletích jsou pak vybrány a samostatně popsány některé důležité body v obci, jedná se především o budovy (mlýny, škola) nebo hospodářské odvětví (rybníkářství), které v danou dobu hrály důležitou roli, ať kulturní nebo pracovní, na život vesničanů. Těžištěm práce jsou především záznamy v pamětních knihách a kronikách, v menší míře i zápisy ze zasedání Národního výboru. Pro doplnění a zpřesnění některých informací byly využity i vzpomínky několika pamětníků.
Edward Evan Evans-Pritchard - pojetí čarodějnictví a jiných mystických fenoménů
Jurásková, Kamila ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubišová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá čarodějnictvím a jinými mystickými fenomény v pojetí Edwarda Evan Evans-Pritcharda. Zaměřuje se převážně na pojem čarodějnictví v souvislosti s magií, šamanismem a věštbami. Popisuje vztah všech těchto jevů k náboženské víře a různé přístupy k nim. Charakterizuje jednotlivé praktiky a objasňuje rozdíly mezi nimi. V neposlední řadě představuje obvyklé reakce na ně. Na konkrétní situaci také ukazuje provázanost veškerých popisovaných jevů a prezentuje je jako ucelený a souvislý systém.
Kulturní a řemeslné tradice současných obyvatel Šumavy
Holečková, Veronika ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá kulturními a řemeslnými tradicemi na Šumavě. Hlavním cílem je popsat tradice a řemesla v tomto regionu dnes. Zachyceny jsou také jejich historické proměny a provázanost se šumavským regionem. Práce je rozdělena na čtyři kapitoly: Šumava, Šumavská řemesla, Šumavské tradice, Tradice a řemesla ve škole. Je zde postihnuta i spolupráce Muzea Šumavy v Sušici s místní základní školou a přibližování tradic dětem ve školní družině. Ve všech kapitolách jsou vymezeny základní pojmy týkající se tohoto tématu.
Aktivizační metody jako prostředek výuky
Blažková, Věra ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Diplomová práce Je zaměřena na problematiku aktivizačních metod souvisejících s metodami práce s texty a informacemi. Stěžejním tématem je uplatnění zmíněných vyučovacích metod ve výuce na střední škole. Práce sestává ze dvou na sebe navazujících částí. První část se zabývá poznatky teoretické povahy a obsahuje obecné vymezení vyučovacích metod jakožto součásti systému základních didaktických kategorií a popis více či méně frekventovaných vyučovacích metod souvisejících s tématem. Vyučovací metody jsou kladeny do souvislosti s osobností středoškoláka. Volba vyučovacích metod vycházející z klasifikací či kriteriálního členění se v textu pojí se specifikou pedagogických interakcí na střední škole. Druhá část je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem je zmapování uplatnění metod práce s textem ve výuce na střední škole. Výzkumné šetření je koncipováno v širších souvislostech této problematiky za použití dvou výzkumných technik. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány do tabulek, připojeny jsou pozorovací archy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 232 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 DVOŘÁKOVÁ, Marie
1 DVOŘÁKOVÁ, Marie - Anna
5 DVOŘÁKOVÁ, Marta
43 DVOŘÁKOVÁ, Martina
56 DVOŘÁKOVÁ, Michaela
2 DVOŘÁKOVÁ, Miluše
8 DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
15 DVOŘÁKOVÁ, Monika
3 Dvořáková, M.
12 Dvořáková, Magdalena
12 Dvořáková, Magdaléna
14 Dvořáková, Marcela
18 Dvořáková, Marie
2 Dvořáková, Marika
33 Dvořáková, Markéta
43 Dvořáková, Martina
56 Dvořáková, Michaela
2 Dvořáková, Michala
3 Dvořáková, Milena
2 Dvořáková, Miriam
8 Dvořáková, Miroslava
2 Dvořáková, Miroslava,
15 Dvořáková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.