Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 317 záznamů.  začátekpředchozí303 - 312další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza nejen speciálně pedagogických potřeb rodiny dítěte se zdravotním znevýhodněním
Jůzová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám tématem analýzy nejen speciálně pedagogických potřeb rodiny dítěte se zdravotním znevýhodněním. V teoretické části popisuji jednotlivé oblasti týkající se daného tématu, to znamená rodinu, psychické a dalšími potřeby jak rodičů, tedy vychovatelů, tak zdravotně znevýhodněných dětí, stejně jako speciálně pedagogické a sociální potřeby. V praktické části diplomové práce se zabývám analýzou zmíněných potřeb, při které vycházím ze dvou případových studií rodin dětí se zdravotním znevýhodněním. Porovnávám přístup zrakových terapeutů, profesionální podporu, které se rodině a dítěti dostalo, a vlastní rodinné zázemí.
Partnerské vztahy osob se zrakovým postižením
Janto, Pavol ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou partnerských vztahů, v nichž jeden z partnerů má zrakové postižení a druhý jej nemá. V teoretické části popisují faktory, které ovlivňují formování osobnosti člověka se zrakovým znevýhodněním jako dospívání člověka se zrakovým znevýhodněním, postoj rodičů ke zrakovému postižení, uplatnění člověka ve společnosti a předsudky společnosti vůči lidem se zrakovým postižením. Dále se zabývám dopady zrakových vad na partnerství a význam partnerství a jeho specifika. V praktické části vycházím z případových studií sedmi párů, u kterých se snažím analyzovat prožívání vztahu z hlediska obou partnerů.
Psychické a speciálně pedagogické strategie akceptace progresivního zrakového postižení
Helebrantová, Petra ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na psychické a speciálně pedagogické strategie akceptace progresivního zrakového postižení. První kapitola se zabývá psychikou jedince s progresivním zrakovým postižením. Snaží se zmapovat, jaké jsou možnosti zvládání této náročné životní situace. Pozornost je také věnována osobnosti dítěte s progresivním zrakovým postižením. Druhá kapitola se zaměřuje na problematiku progresivního zrakového postižení z lékařského hlediska. Popisuje progresivní zraková onemocnění dětského i dospělého věku. Dále sleduje, jak vybrané diagnózy ovlivňují psychiku člověka. Třetí kapitola pojednává o možnostech výchovy a vzdělávání dětí, žáků a studentů s progresivním zrakovým postižením. Tato kapitola se také věnuje rehabilitaci dospělých osob s progresivním zrakovým postižením. Poslední kapitola, praktická část diplomové práce, se zabývá analýzou případových studií. Jejím hlavním cílem bylo analyzovat život člověka s progresivním postižením zraku v několika oblastech. Důraz byl kladen na to, jak se takto postižení lidé vyrovnávají se svým progresivním zrakovým postižením a jak využívají speciální pomůcky v průběhu postupného zhoršování zraku. V neposlední řadě byla věnována pozornost tomu, jak progresivní zrakové postižení ovlivňuje každodenní život jedince se zrakovým postižením.
Postoje žáků středních škol k integraci osob se speciálními vzdělávacími potřebami
Lechnerová, Daniela ; Strnadová, Iva (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zařazených do hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část se věnuje specifikům vývojového období adolescence, vzdělávání a podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách a dále pak jejich učitelům. Praktická část práce vychází z výzkumu "Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání", který probíhá pod záštitou Grantové agentury ČR jako projekt číslo 406/09/0710. Vlastní část tohoto výzkum si klade za cíl zmapovat názory a postoje žáků středních škol vůči integraci žáků se zdravotním postižením do tzv. běžných škol. Hlavní metodou výzkumu je dotazník, který distribuuji do kladenských středních škol. Získané výsledky analyzuji a na jejich základě se pak snažím definovat a popsat možnosti podpory při vzdělávání žáků se zdravotním postižením.
Terapeutický pes v běžné mateřské škole
Štanclová, Erika ; Mrkosová, Eva (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Diplomová práce Terapeutický pes v běžné mateřské škole poukazuje na výjimečný, odborníky potvrzený vztah mezi předškolním dítětem a psem. Na základě tohoto faktu a uskutečněného akčního výzkumu navrhuje autorka metodu canisterapie jako možnou cestu ke snazší adaptaci dětí v mateřské škole, k uspokojování jejich emocionálních potřeb a k vytvoření celkově příjemnějšího klimatu ve třídě. Aktivity s terapeutickým psem mohou do mateřských škol běžného typu přinést radost a alternativní vzdělávací postupy pro děti úzkostné, děti trpící různými poruchami chování, děti ze znevýhodněného socio-kulturního prostředí i pro děti s problémy v oblasti komunikace.
Zraková terapie v raném a předškolním věku
Králová, Martina ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám zrakovou terapií v raném a předškolním věku. V teoretické části vysvětluji jednotlivé pojmy týkající se oblasti zrakové terapie, zrakových funkcí a zrakového vnímání. Dále se zmiňuji o zařízeních, která mají ve své péči děti se zrakovým postižením v raném věku. V praktické části diplomové práce se zabývám dostupností pomůcek pro slabozraké děti v předškolním věku. Srovnávám situaci dětí ve speciálních mateřských školách s dětmi integrovanými a dětmi, které mateřskou školu nenavštěvují. Zjišťuji, jak jsou dětem zpřístupněné běžné tištěné informace a jaké pomůcky jsou nejčastěji používány.
Historie a současnost domova pro zrakově postižené Palata
Procházková, Radka ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářskou práci na téma Historie a současnost Domova pro zrakově postižené Palata, jsem pojala jako komplexní výpověď. Tu jsem rozdělila do tří částí, které se zabývají vždy konkrétní oblastí. První část jsem věnovala historii domova, kde uvádím například důležitá data, osobnosti, zakládací dokumenty, metody práce s chovanci, ale i financování ústavu či politické vlivy, jenž ovlivňovaly život obyvatel a personálu. Druhá část je soustředěna na současný chod Palaty. Zmiňuji zde kupříkladu cíle a poslání domova, podmínky přijetí klienta, ale také současné metody práce s klienty, nadstandardní aktivity nebo též organizační strukturu či zcela zásadní rekonstrukci budovy. Ve třetí části jsou uvedeny kazuistiky, které jsem rozdělila do čtyř kapitol - zrakové postižení, dětství, dospělost a stáří. Zkoumané klientky Palaty se liší typem postižení, jelikož jedna je nevidomá od dětství, druhá od seniorského věku a třetí má specifickou kombinaci, je hluchoslepá. Každá kazuistika je tedy jedinečná a originální.
Hmatové vnímání u dětí s těžkým postižením zraku ve starším školním věku (13 - 17 let)
Kramosilová, Zuzana ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bude ověření hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením ve věkovém rozhraní 13-17 let s použitím testu STIP. Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do bodového Braillova písma a prověřuje čtení čísel. Hodnotit se bude přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost. Na základě vyhodnocení testu dle příslušného manuálu dojde k porovnání výkonů s dětmi ve stejné věkové kategorii z Velké Británie. Po porovnání výkonů bude následovat celkové zhodnocení tohoto výzkumu.
Pohled dospělých osob s mentálním postižením na vlastní volný čas
Krajníková, Markéta ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Cílem práce je získání vhledu do problematiky volného času očima dospělých lidí se středně těžkou mentální retardací. Teoretický rámec práce je založen na vymezení pojmů mentální retardace, dospělost, kvalita života, volný čas a na jejich vzájemné interakci a specificích týkajících se skupiny dospělých lidí se středně těžkým mentálním postižením. Pomocí metod semi-strukturovaného rozhovoru a terénních poznámek byla získána data od 15 respondentů s mentálním postižením a čtyř poskytovatelů služeb, jejichž výpovědi byly následně konfrontovány. Výsledkem je identifikace diskrepancí v odpovědích těchto dvou skupin týkající se obecného pojetí volnočasových aktivit a míry samostatnosti při utváření náplně volného času. Na jejich základě jsou formulována doporučení ohledně možných změn a nutnosti dalšího výzkumu v této oblasti do budoucna. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza koncepce vzdělávání zaměstnanců Vězeňské služby České republiky
Paukertová, Jana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Předložená disertační práce je věnována systému vzdělávání zaměstnanců ve Vězeňské službě České republiky a návrhu nového vzdělávacího programu Penitenciámí pedagogika pro speciální pedagogy a vychovatele Vězeňské služby České republiky. Disertační práce popisuje vzdělávání od povinného vstupního vzdělávání v Základní profesní přípravě nově nastupujících zaměstnanců až po specializační kurzy Programu celoživotního vzdělávání, které jsou určeny všem zaměstnancům Vězeňské služby České republiky podle jejich funkčního zařazení. V současné době se v pojetí výkonu vazby a výkonu trestu odnětí svobody v českém vězeňství uplatňují výrazně humanizační trendy. S vězněm je zacházeno nejen podle principů Evropských vězeňských pravidel, ale i pravidel profesní etiky, lidské slušnosti, individuálního přístupu s využíváním poznatků z oboru speciální pedagogiky, speciálně pedagogické diagnostiky, forenzní psychologie a dalších souvisejících vědních oborů. Aby pracovníci Vězeňské služby ČR mohli tento přístup zvládat a kvalifikovaně pracovat, musí být na výkon svého povolání v tak specifických podmínkách, jako je vězení, kvalitně připraveni. Proto byly zpracovány profily jednotlivých funkcí, které kvality potřebné pro výkon jejich práce formulují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 317 záznamů.   začátekpředchozí303 - 312další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.