Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 291 záznamů.  začátekpředchozí273 - 282další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hra jako výchovný prostředek v zájmovém vzdělávání
Kadlecová, Marie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá působením hry na osobnost dítěte v mladším školním věku v době zájmového vzdělávání, konkrétně se zaměřuje na vliv hry při činnosti s dětmi s problémovým chováním. Cílem práce je, ověřit do jaké míry záměrně zvolená a pedagogicky vedená didaktická hra, dokáže omezit vznik problémů, které při začleňování těchto dětí do kolektivu nastávají a zda se pomocí hry dají zmírnit projevy chování určitého handicapu. Pomocí her si vyzkoušet možnosti začlenění těchto dětí do kolektivu běžné populace s využitím vhodně zvolených her odpovídajících věku dítěte.
Média v práci učitele
Smrčková, Lenka ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Cílem mé diplomové práce je ukázat, jaké možnosti mohou přinášet učitelům masová média a jak mohou ovlivňovat jejich práci. Nejprve rozeberu nejvíce rozšířená média - tištěná média, rozhlas a magnetofon, televizi a video, počítač a již velmi populární Internet. U každého zvlášť se pokusím ukázat jejich vznik a rozšíření a poté jejich první využití ve škole a ve výuce. S masovým rozšířením médií se mění možnosti i způsob používání technických prostředků učiteli. S nástupem informační společnosti přichází i obava z nekontrolovatelného šíření nejrůznějších informací. Nutností se začíná stávat nejen gramotnost literární, ale i gramotnost mediální. Na mediální výchovu, gramotnost a její řešení v nynějších pedagogických dokumentech bych se ráda zaměřila v další kapitole.
Osobnostní a sociální výchova v současné základní škole
Chocholová, Zuzana ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hermochová, Soňa (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se pokusila charakterizovat osobnostní a sociální výchovu, která je povinnou součástí vzdělávání na všech základních školách. Popsala jsem teoretický základ, který se týkal zejména cílů, didaktických zásad a přehledu témat OSV, zároveň jsem nastínila možnosti zařazení OSV do práce školy. Teoretickou část jsem rozšířila a doplnila o výsledky výzkumu provedeném mezi učiteli i žáky současných základních škol. Podařilo se mi zjistit, jaká je představa učitelů o OSV, jaká znají témata OSV a zdali jsou na práci s nimi nějakým způsobem připraveni. Zaznamenala jsem, jak učitelé a žáci vidí ideálního učitele, tedy člověka, který je jim vzorem díky svým osobnostním kvalitám. Nalezla jsem značné množství literatury, která zahrnuje témata OSV, prostudovala jsem různé teoretické publikace zabývající se např. psychologií osobnosti a rovněž příručky obsahující soubory nejrůznějších her a aktivit na podporu osobnostního a sociálního rozvoje žáka. Literatura, která se bezprostředně dotýká tématu OSV, tak početná není, často se jedná o stále stejné autory. Problematikou OSV se v současné době zabývá v diplomové práci několikrát zmíněný Projekt Odyssea a tím se poznatky obohacují o nové nápady, zkušenosti a podněty.
Vliv způsobu opravování chyb v mluveném projevu na sebědůvěru žáka
Kubalová, Kateřina ; Hanková, Zdeňka (oponent) ; Starý, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Vliv způsobu opravování chyb v mluveném projevu na sebedůvěru žáka se zabývá opravou chyby učitelem v mluveném projevu v hodinách anglického jazyka a vlivem způsobu opravy chyby na sebedůvěru žáka. Definuje sebedůvěru na pozadí koncepce já a sebepojetí a představuje činitele, které sebedůvěru ovlivňují. Zmíněna je především rodina, vrstevníci, kultura a tělesné a psychické dispozice. Nejvíce pozornosti je věnováno vlivu školy. V další části je definována chyba a analyzována z pohledu její funkce, typologie a příčin. Práce reflektuje zásadní roli chyby ve školním hodnocení a popisuje rozdílné reakce učitele na chybu. Empirický výzkum prostřednictvím zakotvené teorie popisuje souvislost mezi sebedůvěrou žáka a reakcí na jeho chybu okolím a přináší náhled jak jednotlivé způsoby opravení chyby vnímají žáci.
Historie realizace osobnostní a sociální výchovy na konkrétní základní škole
Kalianková, Radka ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce)
Práce se zabývá průřezovým tématem osobnostní a sociální výchova, jejím zakotvením ve vzdělávacím systému České republiky a v praktické části její dlouhodobou realizací na zvolené základní škole. Výzkumná část popisuje historii výuky samostatného vyučovacího předmětu osobnostní a sociální výchova na této škole a dále dovednosti získané skrze aktivity a činnosti v hodinách osobnostní a sociální výchovy a jejich přesahem do osobního, praktického života žáků a absolventů školy. Dotazníkové šetření získává pohled žáků a absolventů zvolené školy na využitelnost nabytých dovedností v praktickém, osobním životě. Cílem je ověřit, že způsob realizace osobnostní a sociální výchovy na zvolené škole je z pohledu většiny žáků a absolventů školy přínosem pro jejich praktický život. KLÍČOVÁ SLOVA: Osobnostní a sociální výchova, klíčové kompetence, dovednosti, průřezová témata
Dramatickovýchovné činnosti ve školní družině
Hájková, Dagmar ; Hanková, Zdeňka (oponent) ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce)
Předmětem mé bakalářské práce je rozvoj sociálních kompetencí a osobnostní rozvoj dítěte ve školní družině s využitím prvků dramatickovýchovných činností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 291 záznamů.   začátekpředchozí273 - 282další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Hanková, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.