Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 490 záznamů.  začátekpředchozí264 - 273dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití dramatické výchovy jako metody se zaměřením na podporu zdraví na 2. stupni základní školy
Lansdorf, Marek ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na využití dramatické výchovy jako metody ve výuce výchovy ke zdraví na 2. stupni základní školy. Konkrétně se zabývá realizací podpory zdraví na 2. stupni základní školy. V práci jsou vymezeny cíle dramatické výchovy a popsán její vliv na socializaci jedince. Důraz je kladen na hru v roli jako základní metoda dramatické výchovy. Záměrem práce bylo zjistit, zda pedagogové výchovy ke zdraví na 2. stupni základní školy využívají dramatické metody, v jakých tématech výchovy ke zdraví a odkud čerpají do svých vyučovacích hodin náměty. Orientační šetření pomocí dotazníků a rozhovorů vedlo ke zjištění, že pedagogové dramatické metody využívají, ovšem v tématech, která nejsou pro žáky příliš citlivá. Rovněž bylo zjištěno, že pro pedagogy výchovy ke zdraví na 2. stupni základní školy nejsou žádné metodické příručky, které jsou zaměřené na témata výchovy ke zdraví s použitím dramatických metod. Součástí práce je soubor sedmi námětů s tématy výchovy ke zdraví pro učitele, ve kterých je užita hra v roli.
Pitný režim jako součást zdravého životního stylu dětí a mládeže
Grassinger, Tomáš ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Předmětem bakalářské práce na téma "Pitný režim jako součást zdravého životního stylu dětí a mládeže" je pohled na zajišťování pitného režimu u žáků prvního i druhého stupně na základní škole v Chrasti jako příkladu středně velké základní školy. Hlavním záměrem této bakalářské práce je popis současného stavu a formulace doporučení pro školu, jak účinně spolupůsobit na vytváření zdravých návyků svých žáků. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení základních pojmů v oblasti, kterou práce pokrývá. Věnuje se vodě a jejímu významu pro lidské tělo, dále živinám obvykle zastoupeným v nápojích a dalším složkám, které se v nich vyskytují. Následuje charakteristika různých druhů nápojů, ovoce, zeleniny a polévek, kterými lze též pitný režim zajišťovat. Následují obecná výživová doporučení a faktory ovlivňující výběr nápoje dětmi. Praktická část zkoumá, jaké nápoje konzumují žáci na základní škole v Chrasti, co ovlivňuje výběr nápojů, a jak si děti nápoje zajišťují. Zjišťován je i jejich názor na to, jaké nápoje jsou zdravé a jejich názory na zajišťování pitného režimu ve škole. Podobné informace jsou zjišťovány také u jejich učitelů. V závěru jsou poznatky shrnuty a jsou z nich vyvozeny závěry. Jsou formulována doporučení pro vedení školy a školní jídelny. KLÍČOVÁ SLOVA pitný režim, zdravý životní styl, děti...
Vztahy žáků vybraných středních škol k určitým aspektům životního stylu
Vanya, Ondřej ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato práce je zaměřená na zjištění vztahů a postojů žáků vybraných středních škol k tématice správné výživy, pohybových aktivit a užívání návykových látek. Teoretická část práce obsahuje základní poznatky zkoumaných témat. V praktické části práce je popsán a vyhodnocen dotazníkový průzkum, který byl proveden na vybraných středních školách. Pro možné zlepšení zjištěných nedostatků byl navržen celoškolní projekt.
Možnosti integrace vzdělávacích oborů tělesná výchova a výchova ke zdraví v kurikulu základní školy
Kořínková, Eliška ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se věnuje možností integrace vzdělávacích oborů výchova ke zdraví a tělesná výchova na druhém stupni základních škol. Hlavním cílem je zjistit zkušenosti učitelů a jejich názory na výuku výchovy ke zdraví a tělesné výchovy. Na základě zjištěných informací a v souladu s očekávanými výstupy daných Rámcovým vzdělávacím programem navrhnout výukový program pro zkvalitnění výuky výchovy ke zdraví a tělesné výchovy. Teoretická část analyzuje a vyhledává společné výstupy a cíle podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy aktualizovaného v roce 2016 pro tyto obory. Na základě studie odborných literárních pramenů popisuje psychomotorický vývoj žáků na druhém stupni základní školy. Zjišťuje způsob spolupráce učitelů různých předmětů a zda je tato spolupráce podporována současným kurikulem. Praktická část zaznamenává průběh a výsledky kvalitativního výzkumného šetření na školách sídlících na území Vlašimska. Odhaluje nejčastější problémy spojené s výukou výchovy ke zdraví, způsoby spolupráce učitelů a zdůrazňuje smysl výuky výchovy ke zdraví a tělesné výchovy z pohledu učitelů. Výstupem diplomové práce je návrh edukačního programu, který propojí výchovu ke zdraví a tělesnou výchovu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 490 záznamů.   začátekpředchozí264 - 273dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.