Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 284 záznamů.  začátekpředchozí255 - 264dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Možnosti individualizace, diferenciace a personalizace vyučování a učení
Kalinová, Markéta ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Markéta Kalinová ABSTRAKT Diplomová práce s názvem Možnosti individualizace, diferenciace a personalizace vyučování a učení se zabývá problematikou vyučovacích strategií, metod a forem vhodných pro práci učitele s třídou žáků různých schopností a zájmů. Teoretická východiska vycházejí z předpokladu, že každý člověk a potažmo i žák je jiný a má tudíž i jiné vzdělávací potřeby. Práce pojednává o tom jak v rámci hromadného vyučování tyto potřeby naplňovat. Zabývá se i vývojem diferencované výuky v dějinách pedagogiky. Danou problematiku popisuje také ve spojitosti se současnou reformou českého školství. Empirická část je pak sondou do výuky druhého stupně jedné české základní školy, kdy cílem bylo zjistit jaké prvky diferencované se na škole objevují. Klíčové pojmy: diferenciace, individualizace, učební styl žáka, individuální pokrok žáka, princip zvládnutého učení, úspěch každého žáka Abstract The thesis titled The possibilities of individualisation, differentiation and personalization in teaching and learning strategies deals with teaching and learning strategies, forms and methods suitable for teacher's work in a mixed ability classroom. Theoretical basis results from the presupposition that every human being and naturally also every pupil is different and has their own educational needs. The thesis tries...
Integrace postiženého dítěte do základní školy
Doležalová, Petra ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Petra Doležalová Abstrakt Tato diplomová práce je zaměřena na integraci postiženého dítěte do běžné třídy základní školy. V teoretické části se zabývá problematikou integrace. Specifikuje podmínky, které určují úspěšnou integraci z hlediska legislativního, ekonomického, pedagogického, psychologického, vlivů rodiny a veřejnosti. Praktická část práce je zaměřena na konkrétní případ integrace. Jedná se o tříleté pozorování a zhodnocení výsledků, zjištěných pomocí dotazníků, rozhovorů a analýz dokumentů. V závěru práce jsou shrnuty zjištěné poznatky. A popsány klady a zápory integrace pro všechny zúčastněné osoby. Klíčové pojmy: Individuální vzdělávací plán, Integrace, integrovaný žák, osobní asistent, pedagogický asistent Petra Doležalová Abstract The diploma dissertation is focused on an integration a handicapped child into the conventional elementary school class. There is a theoretical part concerning an integration problem in my dissertation. It specifies conditions which determin integration from the viewpoint of legislative, economic, pedagogical, psychological, family and public conditions. The practical part is focused on a specific case of integration. The results are from the three years of observation and evaluation the results. The results were found with the aid of questionnairies, interview-based...
Problematika školní zralosti
Tyrnerová, Zuzana ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Klima ve výtvarné výchově
Dvorná, Zuzana ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Diplomová práce Klima ve výtvarné výchově se zaměřuje na problematiku klimatu vyučovacího předmětu, a to předmětu natolik specifického, jako je výtvarná výchova. Teoretická část práce se věnuje nejprve obecněji klimatu školní třídy, vymezuje třídu jako sociální skupinu a zabývá se teorií sociálních skupin. Následně přistupuje k problematice klimatu třídy, definuje tento pojem, zabývá se determinantami, prvky i typy klimatu. Druhá podkapitola se věnuje již konkrétně klimatu ve výtvarné výchově. Představuje historii předmětu až k současné podobě výtvarné výchovy v rámcovém vzdělávacím programu, poté nastiňuje specifika výtvarné výchovy v souvislosti s jejími cíly, zabývá se zvláštnostmi komunikce, interakce a percepce ve výtvarné výchově a dává je do souvislostí s obsahovými doménami rámcového vzdělávacího programu. Výzkumná část diplomové práce se snaží prostřednictvím dotazníkového šetření, realizovaného v sedmých třídách čtyř různých škol, alespoň částečně postihnout skutečnou podobu klimatu výtvarné výchovy v současné školní reality. Cílem diplomové práce je upozornit na jedinečnost klimatu výtvarné výchovy a na její nedostatečně využívané možnosti pozitivně ovlivňovat osobnostní rozvoj žáků, jejich vzájemné vztahy i klima celé třídy.
Specifika práce s dětmi na škole při nemocnici
Čonková, Klára ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tématem dětí, jejichž zdravotní stav vyžaduje hospitalizaci v nemocnici, a řeší problém jejich výuky. O zajištění výchovně - vzdělávacího procesu ve ž(ll'áVdliilckéh1 ŽáHžéiií se slara škola při nemocnici, práci s dětmi zde však c h a r a k t e r i z u j í určitá specifika, na která se d i p l o m o v á práce z a m ě ř u j e . Rozdílnost výuky vychází z p s y c h o l o g i e n e m o c n é h o dítěte a j e h o r o d i n n ý c h příslušníků a prostředí n e m o c n i c e . V práci je p ř e d s t a v e n o fungování základní školy při nemocnici a j s o u zde uvedeny příklady výuky dětí hospitalizovaných ve FN Motol.
Jak škola přispívá k rozvoji komunikačních dovedností žáků
Buďárková, Zuzana ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Komunikační dovednosti žáků jsou velmi podstatnou složkou všeobecného vzdělání. Základem této práce je výzkum s cílem zjistit, jakou měrou přispívají k rozvoji těchto dovedností jednotlivé stupně škol. V teoretické části práce pojednává především o jednotlivých typech komunikace a o vývoji řeči (ontogenezi i fylogenezi). Praktickou část tvoří zpráva z výzkumu, jehož součástí byla analýza učebních dokumentů a analýza terénního zkoumání, které bylo založeno na pozorování výuky ve vybraných pražských školách (dvě mateřské školy a dvě základní školy) a dotazníkovém šetření (všichni respondenti byli učitelé pracující ve školách, kde probíhalo pozorování). Z výzkumu vyplynulo, že všechny stupně škol přispívají určitou měrou k rozvoji komunikačních dovedností žáků. Každý stupeň školy se však zaměřuje na ty dovednosti, které jsou pro daný věk a dané schopnosti dětí vhodné a přiměřené. Klíčová slova: komunikace, komunikační dovednosti, ontogeneze jazyka, předškolní vzdělávání, základní vzdělávání, učební dokumenty, pozorování, dotazník.
Ovlivňování životního stylu dětí z města a z venkova volnočasovými aktivitami
Nováková, Radka ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) ; Nováková, Daniela (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem, jak ovlivňují životní styl dětí z města a z venkova volnočasové aktivity. Zajímalo mě, zda činnosti, kterými se ve volném čase baví městské děti a činnosti, kterými se baví vesnické děti, jsou rozdílné. Sledovala jsem, zda prostředí a možnosti města a vesnice mají na chování jedince rozdílný vliv.
Evaluace a autoevaluace v denní praxi školy
Václavík, Marek ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou evaluace a autoevaluace na školách. Shromažďuje teoretická východiska a poznatky tohoto tématu. Obohacuje je o nové postřehy a postoje. Přináší školám metodický pokyn pro autoevaluační činnost. Autoevaluaci uchopujeprojektově. Řeší plánování, organizování a řízení procesů. Dále se zaměřuje na metody, nástroje, postupy a definování rolí jednotlivých aktérů v autoevaluačním procesu. Snahou autora je postihnout problematiku v co nejširším pohledu. Práce si klade za cíl přinést školám uchopitelnou platformu evaluace a autoevaluace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 284 záznamů.   začátekpředchozí255 - 264dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 NOVÁKOVÁ, Dana
20 NOVÁKOVÁ, Denisa
1 NOVÁKOVÁ, Dita
2 Nováková, Dagmar
6 Nováková, Dana
4 Nováková, Darja
20 Nováková, Denisa
2 Nováková, Dominika
5 Nováková, Dora
1 Nováková, Drahomíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.