Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Oživení míst paměti : vztah k drobným sakrálním a profánním památkám u žáků ZŠ a SŠ
Blažek, Viktor ; Synecký, Jakub (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent)
práce: Blažek, Viktor. Oživení míst paměti. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2010, 167 s. Rigorózní práce. Tato práce se věnuje dokumentaci drobných stavebních a sochařských objektů, které byly uvedeny v r. 1836 v Pamětní knize lomnické fary. Práce je rozdělena do 5 hlavních kapitol, přičemž první kapitola je věnována regionu Lomnicka. Další kapitoly popisují památky na území městské památkové zóny, ale i okolí, např. kaple křížové cesty na horu Tábor. Poslední kapitola je věnována výzkumu mezi žáky základních a středních škol. Práce je doplněna obrazovými přílohami a tabulkami. Klíčová slova: Lomnice nad Popelkou, drobné památky, zaniklé památky, památková péče Anotace práce v cizím jazyce: Blažek, Viktor. Bringing back the sites of memory. Prague: Pedagogical Faculty, Charles University, 2010, 167 pp. Rigorous Thesis. This work is devoted to the documentation the small building and sculpture objects described in the memorial book of the parsonage in Lomnice upon Popelka from the year 1836. The work has been devided into five main chapters, while the first chapter is devoted to the region of Lomnice upon Popelka. Next chapters describe the monuments in the town conservation zone, but even in environs, f.e. chaples of the way of the cross at mount Tábor. The last chapter is devoted to...
Spontánnost v umělecké tvorbě a v dětském výtvarném projevu. Neoexpresionismus, jeho kořeny a role v umění 2. poloviny 20. století
Turková, Marcela ; Synecký, Jakub (oponent) ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce)
První kapitola teoretické části je věnována hledání souvislostí mezi spontánností ve výtvarném umění a expresivními tendencemi. Dále je sledován vývoj expresionismu začátku 20. století se zaměřením na německé umění, konkrétně skupinu Die Brücke, a její vliv na německé figurativní malířství po 2. světové válce. Hlavním těžištěm práce je německý neoexpresionismus. Jsou představeni jeho "zakladatelé", kteří vstoupili na scénu již v 60. letech, a malíři Neue Wilde a kolínské skupiny Mülheimer Freiheit. Didaktická část se zabývá charakteristikou dětského spontánního projevu z různých hledisek a emocemi ve výtvarné výchově. Obsahuje projekt na téma expresivní figurace realizovaný na gymnáziu a na základní škole.
Člověk v umění
Horáková, Markéta ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Teoretická práce se snaží přiblížit dobu 50. a 60. let let ve 20.st. a umění pop artu. Na příkladu hrdiny ukázat jak důležitý má význam nejen ve výtvarném umění a proč je Superman tak oblíbený. Didaktická část má za úkol pomocí hrdiny a příběhů přivést žáky zpět tradicím.
Paměť místa "Já se tam vrátím"
Jušková, Kamila ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Diplomová práce "Paměť místa" se soustřeďuje na hledání opěrných tématických bodů - atributů krajiny, jež by charakterizovaly vybraná místa v oblasti Českého Švýcarska, Labských pískovců a Lužických hor a pomohly k vizualizaci krajiny fotografií i k její následné výtvarné parafrázi. V DP je vybraná lokalita charakterizována dvojím typem geologické struktury - na jedné straně jsou to usazeniny pískovců a na straně druhé vyvřeliny krystalického čediče. Tyto dva typy struktur pak následně slouží k výtvarným posunům v praktické i pedagogické části DP. Tvarově i barevně rozmanitý pískovec (princip destrukce, exprese) a naopak pevně konstruovaný monochromní čedič (princip konstrukce) jsou uváděny v různých vztazích s dalšími důležitými atributy této krajiny, tedy s vodou, vegetací a vlivy člověka. Zároveň se do jejich proměn promítá prvek času, světla a pohybu. Fotografické prezentace umocňují pochopení různého výtvarného řádu, přibližují tvarovou i barevnou kompozici obrazu. Uvádějí vybrané snímky do hravých výtvarných konstelací proměnami na PC, mnohde se týkají i jejich obsahového metaforického přesahu. Tyto prezentace lze využít při interakcích s mimouměleckým estetičnem při výuce výtvarné výchovy, ale i při výuce didaktiky na katedře Vv.
Kočky jako výtvarné téma
Parpelová, Michaela ; Synecký, Jakub (oponent) ; Cikánová, Karla (vedoucí práce)
Diplomová práce Kočky jako výtvarné téma nabízí využití teoretických poznatků ze zoologie v oblasti kočkovitých šelem v mnohostranných aktivitách dětí ve výtvarných činnostech. Děti mají možnost prostřednictvím výtvarných námětů a řešených výtvarných problémů nahlédnout do oblasti, v níž zvíře - kočka vystupuje jako šelma se specifickými rysy, přítel člověka a také jako inspirace umělců pro psaní a ilustraci literárních děl a umění od starověku až do současnosti. V praktické části diplomové práce jsou uváděny konkrétní výtvarné řady s přiřazenými východisky, výtvarnými náměty, problémy, technikami a ukázkami dětských výtvarných prací.
Obrazy z Bible
Proksová, Zuzana ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Diplomová práce Obrazy z bible (ikonografie některých námětů novozákonních evangelií jako východisko k tematizaci vyučovacího celku ve výtvarné výchově) se zabývá možnostmi didaktizace novozákonního příběhu a jeho vizuálně-znakového systému. V širší rovině se práce dotýká problematiky interpretace, významu ve výtvarném umění v kontextu teorie umění a úloze ikonografie v této oblasti. Z pohledu oborové didaktiky se věnuje empirickému divákovi a jeho způsobu vytváření významu v interakci s uměleckým dílem. Ve výzkumné části zjišťuje znalosti systému novozákonní ikonografie u empirického diváka a jeho schopnost číst vizuálně obrazná sdělení. Praktická část navrhuje a dokumentuje průběh několika vyučovacích celků, které se snaží o různorodou tematizaci námětu biblické ikonografie. Součástí diplomové práce je interaktivní CD-ROM Nový zákon ve vizuální kultuře, který je návrhem didaktického materiálu seznamujícího s ikonografií narativních scén nového zákona.
Křížová cesta
Koumarová, Linda ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Bakalářská práce Témata křesťanského umění a jejich proměny: Křížová cesta je teoretickou studií, která se zabývá křížovou cestou jako plnohodnotnou součástí křesťanské liturgie a života věřících, historií křížových cest v rámci lidových tradic a církve. Dále se věnuje užití námětu v umění, historické i současné podobě, ikonografii jednotlivých zastavení a formám křížových cest. Představuje díla s pašijovými náměty jak nejvýznamnějších světových malířů v rámci gotiky až baroka, tak nejstarších českých mistrů gotické malby a současná moderní pojetí křížové cesty u nás. Úvahově se práce dotýká možnosti využití tématu křížové cesty ve výtvarné výchově. Součástí bakalářské práce je vlastní pokus o výtvarné zpracování zvoleného tématu a CD s doprovodným obrazovým materiálem.
Exprese a řád ve výtvarném umění 20. století a jejich využití při interakci s uměleckým dílem ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy
Tothová, Martina ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou estetické interakce s uměleckým dílem ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy a zaměřuje se zejména na výtvarné umění 20. století. Cílem práce bylo najít a metodou akčního výzkumu ověřit možnosti vnímání exprese a řádu v umění 20. století jako východiska pro estetickou interakci s výtvarným dílem. Práce je rozdělena na dvě části. První část mapuje psychologicko - didaktická východiska pro výtvarně - výukový projekt zaměřený na interakci s uměleckým dílem 20. století při výuce výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Dále tato část obsahuje vymezení pojmu galerijní animace. Druhá část je zaměřena na historii moderního umění ve vztahu k následujícímu výtvarnému projektu. Výtvarný projekt nabízí tři výukové bloky, z nichž jeden je ověřen metodou akčního výzkumu. Výstupy výzkumu směřují do školní praxe jako jedna z cest, jak umožnit žákům interakci s uměleckým dílem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.