Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Confronting of transport-geographic and socio-geographic regionalizations of Slovakia on example of Bratislava mezo-region
Farkaš, Rastislav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Bakalárska práca sa venuje konfrontácii autorsky vytvorenej dopravnogeografickej regionalizácie mezoregiónu Bratislavy s vymedzením v rámci existujúcich socio- geografických a administratívnych regionalizácií Slovenska. V úvodnej časti charakterizuje rôzne prístupy k regionalizácii a balansuje výsledky konkrétnych regionalizácii Slovenska, na základe ktorých definuje výskumné otázky pre analýzu dopravnogeografickej regionalizácie mezoregiónu Bratislavy. V nasledujúcej časti je popisovaná autorská metodika vlastnej dopravnogeografickej regionalizácie založená na dopravnom spáde a analýze dopravnej obslužnosti územia vychádzajúca v hrubých rysoch z prístupov k sociogeografickým regionalizáciam. Táto metodika je následne predvedená pri definovaní dopravných mikroregiónov v zázemí Bratislavy, ktoré následne konfrontuje s existujúcim vymedzením bratislavského mezoregiónu v staršej sociogeografickej regionalizácii Slovenska a s aktuálne platným administratívne definovaným Bratislavským krajom. V záverečnej časti práce sú prezentované hlavné faktory ovplyvňujúce dopravnú obslužnosť vrátane diskusie dopadu jednotlivých faktorov podmieňujúcich nesúlad medzi jednotlivými regionalizáciami. KĽÚČOVÉ SLOVÁ Región, regionalizácia, dopravnogeograficka regionalizácia, verejná doprava, dopravná obslužnosť, dopravná...
Evropský platební rozkaz a evropské řízení o drobných pohledávkách
Chmelík, Jakub Evan
Právnická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra obchodního práva Téma disertační práce: Evropský platební rozkaz a evropské řízení o drobných pohledávkách Autor: Mgr. Ing. Jakub E. Chmelík, LL.M. červen 2010 1 Charakteristika tématu disertační práce Tématem disertační práce je evropský platební rozkaz a evropské řízení o drobných pohledávkách. Oblastí zkoumání jsou tedy zejména dvě evropská nařízení z oblasti evropského mezinárodního práva procesního, a to (i) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1896/2006 ze dne 12. prosince 2006, kterým se zavádí řízení o evropském platebním rozkazu a (ii) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 861/2007 ze dne 11. července 2007, kterým se zavádí evropské řízení o drobných nárocích. Starší překlad "evropské řízení o drobných pohledávkách" věcně odpovídá současnému oficiálnímu překladu "evropské řízení o drobných nárocích". 2 Cíl práce, její struktura a obsah Cílem práce je zejména podat rozbor právní úpravy evropského platebního rozkazu a evropského řízení o drobných nárocích. V rámci tohoto rozboru se autor snaží postihnout i klíčové návaznosti obou předmětných nařízení na české civilněprocesní předpisy. Cílem je i podat srovnání evropské úpravy s odpovídající úpravou českou, zejména v případě evropského platebního rozkazu, kde odpovídající...
Modelování prostorových interakcí na příkladu krajských měst
Zelenka, Jaroslav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Vedení a plánování dopravy se stává důležitější z hlediska neustále narůstající intenzity prostorových interakcí, které jsou stále ve většině případů realizovány skrze dopravní sítě. Proto tímto specifickým problémem se v rámci dopravní geografie lze zabývat například za pomoci modelování prostorových interakcí. Obecným cílem předkládané diplomové práce je modelování prostorových interakcí a jejich následná komparace s dopravní intenzitou při použití kalibrace za účelem predikce hodnot reálných toků v budoucnu při zohlednění plánovaných změn v dopravní síti. Hlavním použitým metodologickým nástrojem je gravitační model aplikovaný na příkladu krajských měst Česka. Na základě výsledků lze konstatovat, že střediska s menší významností sledovaných vztahů se vyznačují vzdálenější polohou vůči většině center, malým počtem obyvatel, nízkou intenzitou modelových interakcí a nižšími hodnotami dopravních intenzit se sousedními centry. Se samotným růstem střediska se zvyšuje i jeho rozsah interakcí s ostatními středisky. Klíčová slova: modelování prostorových interakcí, gravitační model, modelová interakce, dopravní intenzita, krajská města
Evropský platební rozkaz a evropské řízení o drobných pohledávkách
Chmelík, Jakub Evan ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Kunz, Oto (oponent) ; Dolanská Bányaiová, Lucie (oponent)
Právnická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra obchodního práva Téma disertační práce: Evropský platební rozkaz a evropské řízení o drobných pohledávkách Autor: Mgr. Ing. Jakub E. Chmelík, LL.M. červen 2010 1 Charakteristika tématu disertační práce Tématem disertační práce je evropský platební rozkaz a evropské řízení o drobných pohledávkách. Oblastí zkoumání jsou tedy zejména dvě evropská nařízení z oblasti evropského mezinárodního práva procesního, a to (i) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1896/2006 ze dne 12. prosince 2006, kterým se zavádí řízení o evropském platebním rozkazu a (ii) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 861/2007 ze dne 11. července 2007, kterým se zavádí evropské řízení o drobných nárocích. Starší překlad "evropské řízení o drobných pohledávkách" věcně odpovídá současnému oficiálnímu překladu "evropské řízení o drobných nárocích". 2 Cíl práce, její struktura a obsah Cílem práce je zejména podat rozbor právní úpravy evropského platebního rozkazu a evropského řízení o drobných nárocích. V rámci tohoto rozboru se autor snaží postihnout i klíčové návaznosti obou předmětných nařízení na české civilněprocesní předpisy. Cílem je i podat srovnání evropské úpravy s odpovídající úpravou českou, zejména v případě evropského platebního rozkazu, kde odpovídající...
Systém Park and Ride (P+R) v Praze
Fenclová, Veronika ; Chmelík, Jakub (oponent) ; Vondráčková, Petra (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá dopravou v Praze v klidu. Především se soustředí na možnosti krátkodobého parkování na okraji města u stanic metra a vlaků. Shrnuje, jaké jsou podmínky pro lidi, kteří využívají kombinovanou dopravu osobní automobil - navazující městská hromadná doprava. Hlavní část práce se soustředí na parkoviště systému P+R, kde se zabývá především jejich polohou a obsazeností. Dále zmiňuje i systém B+R a K+R. V další části je vyhodnoceno dotazníkové šetření, které bylo uskutečněno s respondenty, kteří pravidelně dojíždějí do Prahy z jejího okolí, především za zaměstnáním či vzděláním. Z dotazníků je zřejmé, že povědomí o možnostech parkování na okraji Prahy je nízké. Pokud je respondent seznámen s možnostmi tohoto parkování, pak systém většinou nevyužívá. A to z mnoha příčin, které jsou shrnuty ve vyhodnocení dotazníkového šetření. Cílem práce je informovat o službách systému P+R a upozornit na nedostatky spojené s tímto systémem, které byly zmiňovány buďto v dotaznících nebo vyplynuly přímo z dat o obsazenosti parkovišť. Klíčová slova: systém P+R, parkoviště, dojíždění osobním automobilem, Praha
Hodnocení významu nákladní železniční dopravy na příkladu Královéhradeckého kraje
Kasper, Tomáš ; Chmelík, Jakub (oponent) ; Květoň, Viktor (vedoucí práce)
Problematika přetížených silnic a s tím související přesun přepravy nákladu z dynamicky se rozvíjející silniční dopravy na železnici je v současnosti často diskutované téma. V této práci jsme se proto zaměřili na zhodnocení významu nákladní železniční dopravy na příkladu Královéhradeckého kraje. V práci budeme hodnotit, zda přes slábnoucí pozici železniční dopravy na přepravě nákladu bude její význam růst v sídlech s horší silniční polohou. Pozornost bude zároveň zaměřena na pozici nákladní železniční přepravy s rostoucím populačním významem střediska dle sídelní hierarchie. Dalším cílem práce je zhodnocení významu nákladní železniční dopravy s narůstajícím množstvím a odvětvovou strukturou podnikatelských subjektů s diskutováním dalších faktorů, které mohou význam železniční přepravy ovlivňovat. Klíčová slova: doprava, železnice, přeprava nákladu
Přístupy ke studiu prostorových interakcí v geografii: příklad hodnocení dopravních vazeb středisek osídlení v Česku
Chmelík, Jakub
Prostorové interakce významně ovlivňují komplexní geografickou organizaci, utváření sídelních struktur a vysvětlují a popisují význam vzájemných vztahů v krajinné sféře na všech měřítkových úrovních. Proto jsou označovány jako jeden z klíčových obecných pojmů geografie. Největší důraz je tomuto tématu věnován především ve studiu dopravy a dopravních sítí, které můžeme považovat za hlavní oporu interakcí. Problematika hodnocení prostorových interakcí, popř. v užším pojetí dopravních vztahů, je charakteristická významnou interdisciplinaritou, neboť otázky propojenosti jednotlivých středisek a jejich potřeb v kontextu úrovně dopravní nabídky řeší dopravně-inženýrské obory, ekonomické obory, specialisté v oblasti územního plánování atd. Obdobně jako o něco dříve jiné oblasti sociální a ekonomické geografie současná geografie dopravy prochází změnou v podobě plurality metodických přístupů, "vnitřní" specifikace detailnějšího vymezení objektu studia a nových aplikačních výzev. Problematika intenzity a povahy dopravních vztahů je zpravidla spojována s kvantitativními metodami poznání reality. Přesto je stále součástí významného počtu dopravně-geografických studií a zároveň je nadále aktuální, především s ohledem na aplikace v řešení praktických úloh dopravního plánování a rozhodovacích praktik v decizní...
Jak ovlivní dostavba pražského metra ceny přilehlých nemovitostí?
Chmelík, Jakub ; Komrska, Martin (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Práce analyzuje vliv dostavby nových stanic pražského metra na ceny přilehlých nemovitostí. Dostavbou metra se zkrátil čas jízdy MHD do centra města z mnohých lokalit v Praze. Pomocí hedonického modelu odhaduji, jak se tato skutečnost projevuje v cenách nových bytů. Datový soubor byl vytvořen v únoru 2015 a obsahuje nové byty na celém území Prahy. Výsledkem hedonického modelu je, že každá minuta, o kterou trvá jízda do centra déle, snižuje ceny bytů o 1,15%. Celkové zvýšení ceny konkrétní nemovitosti tedy závisí na tom, o kolik minut se v daném případě jízda zkrátila. Byla potvrzena hlavní hypotéza práce, že dostavba metra zvyšuje ceny přilehlých nemovitostí. Na základě výsledků modelu je dále vypočtena tzv. bid rent funkce Prahy. Průběh této funkce potvrzuje předpoklad z teoretické části práce, že ceny nemovitostí v Praze klesají s rostoucí vzdáleností od centra.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Chmelik, J.
3 Chmelík, Jakub Evan
6 Chmelík, Jan
13 Chmelík, Jiří
2 Chmelík, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.