Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 180 záznamů.  začátekpředchozí147 - 156dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam setkávání dítěte předškolního věku se seniory
Kubešová, Jana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice mezigeneračního soužití, konkrétně možnostem setkávání předškolního dítěte se starými lidmi. Teoretická část se zaměřuje na porovnání soužití generací v rodině v kontextu historického vývoje, dále analyzuje problémy současné moderní rodiny a dopady na děti, které nemají možnost pravidelného setkávání s prarodiči či jinými seniory. Empirická část je založena na pozorování realizace aktivní spolupráce mateřské školy Sokolovská s domovem seniorů. Pozorování je doplněno rozhovory s dětmi, rodiči a učitelkami. Cílem bakalářské práce je analýza forem spolupráce mezi mateřskou školou a domovy seniorů a vzájemný přínos setkávání předškolních dětí se seniory.
Interkulturní výchova v primární škole
Škachová, Tereza ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Stará, Jana (oponent)
Tato práce se věnuje některým z možností, jak se na poli primární školy pokusit zlepšit soužití budoucí multikulturní generace na území našeho státu. Cílem je prozkoumat aktuální stav interkulturní výchovy (dále též IKV) v primární škole v České republice a její ukotvení v kurikulárních dokumentech a zjistit možné vlivy na utváření předsudků. Na základě těchto zjištění hledáme cestu, jak nejlépe působit v rámci interkulturní výchovy v primární škole, což považujeme za obzvlášť důležité v době zavádění RVP ZV do praxe. Text začíná psychologicko filozofickým pozadím interkulturní výchovy, v rámci kterého se snažíme odpovědět na otázky, proč lidé reagují negativně na odlišnost, jaké k tomu mají důvody, jak se u nich vytváří předsudky k určitým skupinám lidí apod., přičemž si klademe za cíl podpořit myšlenku legitimity interkulturní výchovy jako takové i jejího začlenění do vzdělávacích programů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvíjení klíčových kompetencí žáků ve vztahu ke kulturnímu dědictví
Leupoldová, Ludmila ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Cílem diplomové práce je zpracovat vlastivědnou tématiku obce a na jejím základě navrhnout vhodné metody pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět. Ty pak ověřit a zreflektovat formou projektového úkolu ve 4. ročníku základní školy. Předpokládám, že moje diplomová práce může být podkladem pro koncipování strategie školy v dané oblasti a že projekt pozitivně ovlivní rozvoj klíčových kompetencí žáků a prohloubí v nich pocit sounáležitosti s přírodním, kulturním a společenským prostředím, které je obklopují.
Historie předškolních institucí v Praze konkretizovaná na vývoji mateřské školy v Praze 6
Hrušková, Andrea ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Práce se zabývá historií předškolních institucí v Praze a především se zaměřuje na vývoj mateřského školství. Na základě primárních pramenů, popisuje první předškolní instituce a vznik první mateřské školy v Praze. Sleduje snahy o reformu mateřských škol a mapuje jejich postavení v rámci legislativy. Druhá část práce se věnuje historii konkrétní mateřské školy na území Prahy 6. Téma vývoje předškolních institucí je velice rozsáhlé, a proto je práce zaměřena na zlomová období. Všímá si, nakolik byl vývoj těchto institucí ovlivněn společenskými a politickými změnami. Jak se promítaly do legislativy předškolního školství a do názorů na postavení mateřské školy ve společnosti. Ukazuje proměnu mateřské školy, která vykonávala dohled a pečovala o nezaopatřené děti pracujících rodičů, ve výchovnou instituci, která se stala součástí školské soustavy. Pohledem do historie je možné se poučit, pochopit dějinné souvislosti a v jejich kontextu uvažovat o budoucnosti.
Tematická výuka v současném systému vzdělávání s důrazem na národní tradiciv primární škole
Chlumská, Hana ; Uhlířová, Jana (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Klíčové rozhodovací procesy při tvorbě školy a implementaci školního kurikula
Voda, Jan ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Uhlířová, Jana (oponent)
RESUMÉ Klíčové rozhodovací procesy při tvorbě školy a implementaci školního kurikula V centru pozornosti disertační práce stojí učitel v trojjediné roli. Každá z těchto rolí nabízí inspirace k promýšlení tématu vnitřní proměny školy, a to jak v teoretické, tak empirické rovině. V první řadě jde o roli učitele jako pokusníka. Naše zkoumání bilancuje možnosti a meze pokusnického přístupu s ohledem na podmínku vysokého osobního nasazení učitele a společenský kontext. Z druhé perspektivy jsme nahlédli učitele jako nositele kvality školy. Ta je podmíněna přijetím role tvůrčího aktéra transformačního úsilí, v němž mají učitelé prokázat vůli a schopnosti změnit současnou školu s ohledem na nově koncipované paradigma ve vzdělávání. Konečně z třetího úhlu pohledu sledujeme učitele jako tvůrce kurikula a školy. Ten se, v podmínkách českého vzdělávání, musí vyrovnávat se složitostí nové profesní situace, jež vyplývá z inovační, experimentální povahy procesu tvorby ŠVP, v rámci něhož učitelé činí kvalifikovaná rozhodnutí podle toho, jaké hodnoty a cíle ve své pedagogické práci akcentují. Výzkumná část disertační práce těží z jedinečné zkušenosti autora, jenž z pozice ředitele soukromé základní školy, kterou zakládal a od samého počátku s vysokým osobním zaujetím budoval, usiluje dosáhnout v reálných podmínkách českého...
Vývoj mateřské školy U Studánka
Eklová, Michaela ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem "Vývoj mateřské školy U Studánky" se zaměřuje na vývoj předškolních institucí na našem území, který spadá do první poloviny 19. století. V první části se autorka zaměřila na charakteristiku typu předškolních institucí: opatrovny, kindergarten a mateřské školy. Ve druhé části se autorka věnovala konkrétní historické studii mateřské školy U Studánky od roku 1902 do roku 1938. Dochované historické dokumenty a časopisecké materiály, které autorka získala jak z archívů hlavního města Prahy, tak i z archivu samotné mateřské školy U Studánky, umožnily zaznamenat kontinuální vývoj mateřských škol na území hlavního města Prahy.
Učivo o rodině očima učitelů a psychologů
Prančlová, Hana ; Uhlířová, Jana (oponent) ; Stará, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje pojetí výuky o rodině očima učitelů a psychologů. Teoretická část poskytuje ucelený pohled na problematiku rodiny z pohledu psychologie a sociologie, dále se zabývá výukou o rodině na základní škole, porovnává přístupy k učivu o rodině v současných českých a kanadských kurikulárních dokumentech a učebních materiálech.Výzkumná část se zabývá pojetím výuky o rodině tak, jak ho pojímají různí učitelé a psychologové.
Předškolní výchova, vzdělávání a péče v německy mluvících kantonech Švýcarska
Loudová Stralczynská, Barbora ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Práce se zabývá institucemi poskytujícími předškolní výchovu, vzdělávání a péči v německých kantonech ve Švýcarsku. Popisuje organizační struktury předškolní pedagogiky. Seznamuje s fungováním Kindergarten zajišťujících vzdělávání dětí od čtyř do šesti let. Představuje projekt EDK-Ost 4bis8 spojující první tři nebo čtyři roky školního obligatoria. Práce sleduje i zajištění péče o dítě mimo rodinu nabízené veřejnými a soukromými organizacemi (Tagesstrukturen) a mapuje reformní snahy posledních let na poli předškolní pedagogiky, odrážející nové potřeby dětské populace i proměňující se společnosti ve Švýcarsku.
Vietnamský žák v českém prostředí a české škole
Kárníková, Zuzana ; Linková, Marie (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje začleňování vietnamských žáků do české kultury. Teoretická část obsahuje informace, které souvisí s multikulturalitou a jejím vývojem na území České republiky. V návaznosti na multikulturní realitu se teoretická část zabývá multikulturní výchovou, a to nejen v ČR, ale i v dalších zemích, které mají s multikulturní výchovou dlouholeté zkušenosti. Také mapuje vietnamské etnikum, které je usídleno v České republice s důrazem na vietnamské dítě v české škole. V praktické části zkoumá přístupy českých žáků a učitelů k vietnamských žákům. Dále také pocity a hodnoty vietnamských žáků a konfrontuje je s reálnou situací na ZŠ v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 180 záznamů.   začátekpředchozí147 - 156dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Uhlířová, Jarmila
7 Uhlířová, Jaromíra
2 Uhlířová, Jaroslava
2 Uhlířová, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.