Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 255 záznamů.  začátekpředchozí145 - 154dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Požár v Měděnci: od reality a novinových a TV zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze
Meixnerová, Karolína ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem "Požár v Měděnci: od reality a novinových a TV zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze" pojednává o kriminálním případu Evy Kováčové, která v noci 1. listopadu roku 1984 zapálila Ústav sociální péče v Měděnci, a připravila tak o život dvacet šest mentálně postižených dívek. Motiv byl útěk z ústavu, kam byla chybně zařazená, a pomsta zaměstnankyním ústavu, jež k její výchově podle Kováčové používaly drsné metody a tresty. Za tento čin byla odsouzená k pětiletému trestu odnětí svobody. V roce 1990 vyšla publicistická kniha s názvem Brutalita novináře Josefa Klímy, ve které se případem detailně zabýval. Kniha dále sloužila jako předloha pro scénář k filmu Filipa Renče Requiem pro panenku, který měl premiéru v roce 1991. Podle zaměstnanců ústavu tento film překrucuje realitu a z vychovatelek vytvořil krutá monstra, naopak z Evy Kováčové oběť. Práce má za cíl prezentovat výsledky referování o této kauze od novinových článků, Klímovy Brutality, filmu Filipa Renče, až po filmové recenze a bulvární boom po roce 2009, kdy případ opět otevřel novinář Tomáš Poláček. Součástí práce je i hloubkový rozhovor s páterem Františkem Líznou, u kterého Eva Kováčová pobývala po propuštění z věznice a se kterým udržovala vřelý vztah až do její smrti v roce 2014.
Funkce editora v televizním zpravodajství
Cieslar, Marek ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce se věnuje funkci editora tuzemských televizních zpravodajských relací. Popisuje vznik profese, její vývoj a její aktuální pracovní náplň s důrazem na rozdíly mezi veřejnoprávní Českou televizí a soukromou stanicí TV Nova. Kromě odborné literatury a oborových pramenů mnohé informace vycházejí i z rozhovorů s editory obou stanic a pozorování jejich práce. Získané poznatky jsou následně v praktické části práce porovnávány s kvantitativní a kvalitativní analýzou hlavních zpravodajských relací obou stanic v týdnu 23. dubna až 29. dubna 2018.
Zobrazení českého pohraničí v novodobé kinematografii a televizi
Šolcová, Tereza ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou zobrazení českého pohraničí v české kinematografii po roce 1990. České pohraničí je pro svůj historický vývoj dodnes zajímavou oblastí, přitahující pozornost mnohých historiků i umělců. Práce hledá odpověď na otázku, jak pracuje česká kinematografie s historicky a geograficky danými reáliemi. První část práce uvádí do problematiky historického vývoje českého pohraničí a seznamuje čtenáře s jednotlivými klíčovými událostmi, které pohraničí v minulosti formovaly. Následně vysvětluje, jak tyto historické události vyústily do dnešní podoby českého pohraničí. Druhá část práce se zaměřuje na zkoumání pěti různých filmových děl natočených po roce 1990. Vybranými českými filmy jsou Až do města Aš, Mistři a Habermannův mlýn, k analyzovaným seriálům pak patří Pustina a Přísahám a slibuji. Filmy jsou analyzovány skrze zvolené výrazové prostředky, kterými jsou lokace a prostředí, herecký projev a postavy, kamera, záběr a střih, osvětlení a zvuková složka. Cílem práce je potvrdit, nebo vyvrátit hypotézu, že české pohraničí bude v moderní české kinematografii zobrazováno převážně v negativním světle.
Podíl lokálního tisku na budování a podpoře sounáležitosti s územním celkem
Vojíková Vítková, Martina ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o vlivu lokálního tisku na vytváření lokální identity, a to na příkladu měsíčníku Městské části Praha 17. Konkrétně tedy zkoumá, jakým způsobem a čím konkrétně časopis Řepská sedmnáctka podporuje sounáležitost občanů, čtenářů tohoto měsíčníku, s pražskou městskou částí Praha 17 Řepy. Práce analyzuje obsah časopisu Řepská sedmnáctka v desetiletém období od dubna 2007 do prosince 2017. Analýza je kvantitativní i kvalitativní, zabývá se rozsahem a obsahem jednotlivých rubrik a zkoumá, zda příspěvky zdůrazňují pozitiva života v Řepích. Součástí práce je i zpracování dotazníkového šetření uskutečněného mezi občany Řep, kteří jsou zároveň čtenáři časopisu Řepská sedmnáctka. Dotazník mapuje mediální chování čtenářů a jejich názory na časopis. Cílem obsahové analýzy i dotazníkového šetření je zjistit, zda časopis u svých čtenářů posiluje vědomí příslušnosti k Městské části Praha 17 a zda přispívá k budování pozitivního vztahu čtenářů k místu, kde žijí. Závěry práce jsou komparací výsledků obsahové analýzy a dotazníkového šetření.
Mediální reprezentace politiků ve zpravodajství televize Nova (se zaměřením na sjezdy ČSSD a kongresy ODS v letech 1995 - 2017)
Heřmanská, Lucie ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce na téma Mediální reprezentace politiků ve zpravodajství televize Nova (se zaměřením na sjezdy ČSSD a kongresy ODS v letech 1995-2017) se zabývá podobou politického zpravodajství nejsledovanější komerční televize v České republice. Konkrétně si klade za cíl představit, jak se od roku 1995 do roku 2017 měnil přístup hlavního zpravodajství televize Nova k informování o stranických sjezdech a kongresech tradičních českých politických stran - ČSSD a ODS. Práce vychází z předpokladu, že televize Nova je ze své podstaty orientovaná zábavním směrem, ryze politická témata tak nejsou pro její zpravodajství stěžejní a nestojí ani ve středu zájmu jejího typického diváka. Přesto tento typ zpráv v průběhu let nebyl ve zpravodajské relaci Televizní noviny opomíjen. Na podzim roku 2017 v souvislosti s volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky a prezidentskými volbami na počátku roku 2018 je navíc možné u televize Nova zaznamenat náznak rozšíření politického zpravodajství v podobě jejího historicky prvního kontinuálního volebního vysílání. Práce tedy sleduje změny, které nastaly při referování o obecně politickém tématu v televizi Nova v období, které je přibližným průřezem let od počátku jejího vysílání až po současnost. Předložené výsledky zjištěné prostřednictvím kombinace...
Autorský záměr a kritická reflexe televizního seriálu Bohéma
Voldřich, Matouš ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Jansa, Petra (oponent)
Bakalářská práce s názvem Autorský záměr a kritická reflexe televizního seriálu Bohéma se zabývá tím, jak vypadá v českých médiích kritická reflexe na příkladu televizního seriálu z produkce České televize Bohéma a zároveň zkoumá autorské záměry režiséra Roberta Sedláčka a scenáristky Terezy Brdečkové a tyto poznatky v závěrečné části komparuje. V rámci této práce nejdříve vymezíme téma a použitou metodologii. Ve třetí kapitole představíme Bohému jako televizní produkt - shrneme základní informace o seriálu, poskytneme stručný přehled děje, daná kapitola taktéž obsahuje rešerše textů kritické reflexe a rozhovorů s tvůrci. V téže kapitole shrneme získané poznatky, tedy určíme zjištěné autorské záměry a míru použité umělecké licence i kritikou nejčastěji kritizované aspekty televizního seriálu a zároveň si ukážeme, jak na kritiku reagovali samotní tvůrci. V části práce nazvané Výsledky komparací pak budeme poznatky z předchozích částí této práce vzájemně komparovat.
Nový fenomén v audiovizuální tvorbě? Komparace atraktivity 360 stupňového videa oproti normálnímu videu
Svoboda, Adam ; Géla, František (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce se zabývá oblastí audiovizuální tvorby, a to konkrétně videem zpracovaným ve 360ř formátu. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je popsaná historie a vývoj formátu. Dále se zde nachází zmapování dosavadního využití tohoto formátu v praxi. Druhá, praktická část práce, se věnuje výzkumu zaleženého na rozdílů v diváckém vnímání. Za účelem výzkumu byl zhotoven video materiál, který sloužil jako hlavní východisko zkoumání. Respondenti byli podrobeni kvalitativnímu výzkumu, který se skládal ze dvou částí. První část byl dotazník související s obsahem, který byl respondentům přehrán ve videu, a druhá část bylo současné pozorování respondentů přitom, když sledovali videa. Práce přináší zajímavé výsledky v oblasti komparace klasického formátu videa a 360ř videa, a zároveň také poznatky, které řeší otázku, jakým směrem se dá v produkci 360ř videí v budoucnosti ubírat.
Využití celebrity endorsement v rozhovorech v časopise ZOOT
Drachovská, Zuzana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na využití celebrity v rámci propagace produktu, firmy či značky. Pro představu je zde zvolen konkrétní příklad, jehož komparace s podobnými ukázkami konkurence nastiňuje kritický pohled na fenomén celebrity endorsement a celebrit samotných. Stěžejní metodu práce tvoří zakotvená teorie s využitím opakovaného čtení a kódování. Tato metoda je v empirické části aplikována na rozhovory s celebritami z každého čísla časopisu ZOOT a následně jsou její výsledky vyhodnocovány ainterpretovány. Základním cílem práce je potvrdit či vyvrátit tvrzení, že časopis ZOOT využívá formu komunikace odlišnou od své přímé konkurence.
Cyklus OKO - pohled na současnost jako průkopník soukromé televizní dokumentární tvorby počátku 90. let u nás
Tichá, Jolana ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Křemen, Pavel (oponent)
Bakalářská práce pojednává o počátcích soukromého podnikání v oblasti výroby televizních dokumentárních filmů, a to na příkladu společnosti FEBIO a jejího prvního televizního dokumentárního cyklu OKO - pohled na současnost. Práce s využitím informací získaných z osobního rozhovoru s blízkým spolupracovníkem zakladatele společnosti přibližuje okolnosti, za nichž vznikaly soukromé produkční filmové a televizní společnosti u nás. V souvislosti s tím práce popisuje vznikající spolupráci mezi médiem veřejné služby a komerčním sektorem. Analyzuje první sérii filmů cyklu OKO - pohled na současnost, vysílaného v letech 1992-1996 Českou televizí. Analýza se zaměřuje na deset filmů a zkoumá je s ohledem na vztah tématu a režiséra, osoby vystupující ve filmu, zvolenou strukturu dokumentu a identifikaci tzv. klíčové situace, které nejvíce charakterizují přístup autora k tématu.
Prvky propagandy v normalizačním seriálu Chlapci a chlapi
Štarman, Ondřej ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá televizní produkcí v období osmdesátých let v tehdejší Československé socialistické republice, konkrétně se zde analyzuje seriál Chlapci a chlapi (1988) režiséra Evžena Sokolovského. V teoretické části se čtenář seznámí s teorií propagandy a jejími typy. Dále je představen pojem diskurz a přístupy k diskurzivní analýze. V závěru teoretické části se práce věnuje dobovým kontextům seriálu, představují se pojmy normalizace a přestavba. Stručně je také popsána teorie výstavby příběhu. Práce si v praktické části klade za cíl odhalit předpokládaná zakomponovaná propagandistická sdělení v seriálu. Za účelem potvrdit politické zadání seriálu (vylepšit obraz armády u československé společnosti) autor tato sdělení hledá. Dalším cílem práce je popsat prostředky, jakými bylo sdělení doručeno. Na analýzu samotného seriálu přímo navazuje rozbor mediálních výstupů v dobovém tisku, konkrétně v Rudém právu a Týdeníku ČST, kde autor hledá příspěvky související se seriálem. Cílem tohoto snažení je nalézt zpětnou formulaci politického zadání, což by opět posloužilo jako důkaz jeho existence. Pro analýzu obsahu seriálu i mediálních výstupů je použita diskurzivní analýza za využití konkrétních přístupů Jamese Paula Geeho a jeho sedmi základních oblastí reality a analýzy ideologie Johna B. Thompsona.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 255 záznamů.   začátekpředchozí145 - 154dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.