Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 256 záznamů.  začátekpředchozí140 - 149dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání dětí s odkladem školní docházky
Böhmová, Nikola ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou odkladů školní docházky v České republice. Reaguje na vysoké procento dětí s odkladem školní docházky v mateřských školách. V teoretické části chce autorka poskytnout všeobecné informace o odkladu školní docházky, a kdo o něm rozhoduje. Dále se zaměří na diagnostiku školní zralosti v pedagogicko-psychologické poradně a na pedagogickou diagnostiku realizovanou pedagogy v mateřských školách. Významná část bude věnována problematice vzdělávací práce v mateřské škole. V praktické části bude nastíněno vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně, vypracování individuálního vzdělávací plánu pro rozvoj nejčastějších oblastí, kvůli kterým se odklad školní docházky uděluje a hry pro děti s odkladem školní docházky. Dílčí kazuistiky budou doplněny rozhovory s rodiči na téma, jak probíhá rozhodovací proces o OŠD. Výzkumné šetření bude realizováno kombinací metod rozhovoru a pozorování. Klíčová slova Odklad školní docházky, školní zralost, školní připravenost, stimulační programy, oblasti školní zralosti, diagnostika školní zralosti, pedagogická diagnostika, individuální vzdělávací program, přípravné třídy, testy školní zralosti
Přírodovědné pokusy ve volnočasových činnostech dětí mladšího školního věku
Moulisová, Marie ; Čapek Adamec, Martin (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím volného času dětí mladšího školního věku se zaměřením na přírodní vědy (zejména chemii, fyziku a biologii) - v návaznosti na další obory. Předkládá řadu praktických návrhů, jejichž prostřednictvím je možné dětem tyto zajímavé obory zábavnou i poučnou formou přiblížit. V teoretické části jsou stručně popsány jednotlivé vědní obory, z nichž se dále v rámci jednotlivých návrhů vychází, dále volnočasová zařízení, kde je možné návrhy realizovat, či specifika dětí mladšího školního věku. Praktická část popisuje pokusy v rámci jednotlivých vědních oborů, na nichž je demonstrována jejich praktická realizace. Návrhy pokusů a činností vychází z běžného života. Cílem práce je přiblížit dětem hravou formou tyto oblasti, s nimiž se během života běžně setkávají, ale často si je neuvědomí a nedovedou je zdůvodnit. Závěrečná reflexe je zaměřena na zhodnocení vhodnosti jednotlivých návrhů, popis úskalí při jejich realizaci a možné vylepšení.
Komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech
Obdržálková, Marie ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Název práce: Komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech Autor: Marie Obržálková Katedra: Katedra primární pedagogiky Vedoucí bakalářské práce: doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc. Abstrakt: Cílem této práce je komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech. Těmi jsou cíle a pojetí předškolního vzdělávání a režim běžného dne jedné třídy mateřské školy. Práce má dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část pojednává o zakotvení mateřských škol ve vzdělávacím systému, pojetí dítěte, podmínkách péče o předškolní děti a důkladně analyzuje a srovnává legislativní dokumenty vzdělávání Francie a České republiky. Obsahuje i překlad vybraných částí kurikula z francouzského originálu. Empirická část je založena na pozorování a srovnání průběhu dne a podmínek, v nichž probíhá předškolní vzdělávání. Komparace sledovaných aspektů ukazuje rozdíly v pohledu na dítě a v aplikování teoretických dokumentů do praxe jak ve Francii, tak v České republice. Klíčová slova: komparace, systém předškolní výchovy ve Francii, mateřská škola, vzdělávací cíle, kurikulum, režim dne, pojetí dítěte
Adaptace v mateřské škole a vhodné činnosti pro čtyřleté a mladší děti
Smolíková, Anna ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku adaptace dítěte na prostředí mateřské školy, zvláště dětmi čtyřletými a mladšími. Zvláštní pozornost věnuje hře a činnostem, které posilují vztah dítěte k učitelce či ostatním dětem a upevňují jistotu dítěte v novém prostředí. V teoretické části se studentka zaměří na předškolní dítě jeho socializaci a aspekty související s jeho přechodem z rodinného prostředí do širšího prostředí mateřské školy. Hlavním cílem výzkumné části je zjistit, jak probíhá adaptační proces u tří až čtyřletých dětí nastupujících do mateřské školy a jaké faktory tento proces ovlivňují. V praktické části jsou zpracovány tři případové studie tří až čtyřletých dětí, které poprvé nastupují do mateřské školy se zaměřením na adaptaci v mateřské škole. Výzkumné šetření bylo realizováno kombinací rozhovorů s rodiči, dítětem, učitelkou mateřské školy, s ředitelkou mateřské školy a pozorováním dítěte přímo v mateřské škole.
Trendy ve vývoji zahraničních primárních škol
Třísková, Šárka ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s obecnými trendy rozvoje primární školy s důrazem na čtení a čtenářskou gramotnost v primární škole. Práce je dále zaměřena na problémy, které se jeví jako zásadní v evropském školním vzdělávání a jsou aktuální pro rozvoj české primární školy. Předmětem práce je představit vzdělávací politiku a vzdělávací systém Německa, Švédska a Velké Británie, které reprezentují tři odlišné typy školské soustavy. Práce přináší podrobnější pohled na aktuální témata vzdělávacích politik - spravedlivost ve školním vzdělávání, jazykové vzdělávání, integraci handicapovaných a problémových žáků, začleňování imigrantů, pozici učitele. Závěrečná část obsahuje analýzu výsledků PIRLS v Německu, Švédsku, Velké Británii a České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 256 záznamů.   začátekpředchozí140 - 149dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KROPÁČKOVÁ, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.